Concessie Regio Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door nvdw »

Klopt. Toen de busbaan is aangelegd waren de haltes op de Tellegenlaan bij Villa Jongerius al voorbereid, daarom liggen er op die plek verhoogde bermen tussen busbaan en rijbaan. De voetgangersoversteek was zelfs al af: STREETVIEW

Het probleem is alleen: die halte is een potentiële flessenhals.
DUIC schreef:Maar waarom is de beloofde bushalte bij de wijk er dan nooit gekomen? De gemeente [Utrecht] schrijft: “Het klopt dat in eerdere plannen voor de busbaan Dichterswijk (o.a. Van Zijstweg/Van Tellegenlaan) een halte in voorbereiding was op de Van Tellegenlaan. Daarbij zou een deel van de bussen op deze ov-route kunnen stoppen bij de halte. Er is destijds uitgegaan van een halteperron direct naast de HOV-baan. Hierbij stopt de bus dus op de HOV-baan. Tijdens de planvorming werd echter duidelijk dat dit te veel doorgaande bussen zou hinderen. Dit is namelijk een van de drukste ov-corridors in de stedelijke regio Utrecht en zou voor vertraging kunnen zorgen voor het regiovervoer. We gaan nu kijken of het mogelijk is om bijvoorbeeld een haltekom – waarbij de bus stopt naast de rijbaan en dus geen andere bussen zou hinderen – op een andere plek in te passen.”
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Mdk »

Die voorbereidde haltes zijn ook wel extreem smal, ingeklemd tussen een verkeersbaan en busbaan, voor wat een halte in dichtbebouwd gebied moet worden.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door nvdw »

Onzin. Die perrons zijn met het timmermansoog gemeten ongeveer 2,5 meter breed. Daar zou dan nog een abri en een hekwerk bijkomen, maar je hebt net zoveel ruimte als op de andere haltes langs dezelfde busbaan (zie bijvoorbeeld halte Kanaleneiland).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door OVinspecteur »

Langs de busbaan op de Tellegenlaan krijg je volgens mij met geen mogelijkheid nog haltekommen gerealiseerd. Misschien dat het lukt om de hoek op de Overste Den Oudenlaan net voor de Krikkelaan.
Maar anders kan het dus opgelost worden door lijn 7 te verleggen..
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door MdJ »

De 4169, een van de twee beschadigde Ulink citaro's van de brand bij Westraven, stond daar weer voor de loods bij de Technische Dienst met herstelde buitenkant.

Zal ongetwijfeld over niet al te lange tijd weer op dienst verschijnen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Michael »

Hij is inmiddels weer in dienst.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Deze zin uit het advies snap ik niet:
Bewoners van de studentenwoningen aan de Rubenslaan kunnen hierdoor, wanneer zij met het OV naar het Science Park willen reizen, uitsluitend met een omweg via Station Vaartsche Rijn naar een tramhalte reizen.
Reizigers vanaf de Rubenslaan kunnen of rechtstreeks met lijn 29 reizen of met lijn 41 naar Galgenwaard reizen en daar overstappen op de tram.
Omreizen via Vaartsche Rijn is helemaal niet nodig. :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Een omweg via Rijnsweerd dan, maar die heeft bovengetekende auteur van het advies even over het hoofd gezien :mrgreen:

Maar ze kunnen dus niet de volledige frequentie richting Galgenwaard gebruiken voor de overstap op de tram.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MarkSmit
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 21 jun 2023, 14:55

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door MarkSmit »

https://imgur.com/a/vxGvzUs

Zojuist gelede bus in R-net huisstijl op Utrecht Science Park. Zonder stickers op achterkant of een lijnnummer zichtbaar. Waarvoor zal dit zijn?
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door T-hijs »

Ik gok ex-lijn 300 van Connexxion t.b.v. lijn 28.
F.k.a. Bollenstad
MarkSmit
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 21 jun 2023, 14:55

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door MarkSmit »

Zal lijn 28 dan in R-net huisstijl uitgevoerd gaan worden?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Dit is een van de extra lange bussen die na de zomer in de U-link stijl op lijn 28 gaan rijden. Hij is tweedehands, de R-net kleur is nog van de vorige eigenaar Connexxion. Hij wordt nu gebruikt voor proef-/instructieritten.
MarkSmit
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 21 jun 2023, 14:55

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door MarkSmit »

Helder, jammer dat Utrecht de enige plek in de randstad blijft waar geen R-net rijdt.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door omaylie »

Nou, er rijdt wel degelijk R-net in Utrecht (de provincie dan). Maar alleen Leerdam is hierop aangesloten (d.m.v. de MerwedeLingelijn).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Utrecht wil gewoon, terecht, niet aan al die rigide eisen die bij R-net horen. Maar de U-liner en U-link in de nieuwe concessie lijken er qua huisstijl op de haltes best sterk op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door April064 »

Utrecht heeft inderdaad U-Link/U-Liner in plaats van R-net, wat ik persoonlijk wel beter vind, omdat het anders allemaal zo eentonig wordt.
zij/haar/hen/hun
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Vind het onderscheid stad/streek wel fijn, dat heb je bij r-net niet (hoewel de meeste stadslijnen überhaupt nog niet onder die formule rijden)
Ik heb geen onderschrift
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

Ik heb nog nooit begrepen waar R-net of U-link nu precies voor staat. Een Q-liner of Brabant-liner o.i.d. is een snelle bus voor de langere afstand, dat is duidelijk maar bij R-net of U-link ?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

U-link is stedelijk HOV, U-liner HOV op de lange afstanden in de regio. En ja, lijn 41 en 50 zitten nu nog in de verkeerde formule, dat worden U-liners in de nieuwe concessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door sirvinniei »

R-net betekent officieel dat een bus of trein bepaalde frequenties heeft. 6x per uur binnen en 4x per uur buiten de spits voor bussen, trams en metros en 4x per uur binnen en 2x per uur buiten de spits voor treinen uit mijn hoofd. (Almere rijdt R-net op alle streeklijn en ondanks deze eisen)
Verder moeten de voertuigen een speciale kleurstelling hebben en haltes van allemaal eisen hebben, zowel qua uiterlijk (bv. aanwezigheid van een klok) als qua plaatsing (over het algemeen op doorgaande wegen, niet te dicht bij elkaar enzovoort).
Ik heb geen onderschrift
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door teun »

Heb je daar een bron voor?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Als je genoeg vrije tijd hebt https://rnet.nl/downloads/
Ik heb geen onderschrift
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door teun »

Zover ik kan zien gaat dit allemaal alleen maar over de huisstijl, niks over frequenties en andere zaken m.b.t. de dienstvoering.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door T-hijs »

Bij mij in de regio zie ook een voorbeeld dat niet voldoet aan de vereisten die hierboven werden genoemd. De trein Geldermalsen - Dordrecht rijdt maar twee keer per uur (op zondag zelfs maar 1 keer per uur). Dus in hoeverre dat daadwerkelijk klopt waag ik dan ook te betwijfelen.
F.k.a. Bollenstad
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten