Pagina 42 van 43

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 13:28
door nvdw
Klopt. Toen de busbaan is aangelegd waren de haltes op de Tellegenlaan bij Villa Jongerius al voorbereid, daarom liggen er op die plek verhoogde bermen tussen busbaan en rijbaan. De voetgangersoversteek was zelfs al af: STREETVIEW

Het probleem is alleen: die halte is een potentiële flessenhals.
DUIC schreef:Maar waarom is de beloofde bushalte bij de wijk er dan nooit gekomen? De gemeente [Utrecht] schrijft: “Het klopt dat in eerdere plannen voor de busbaan Dichterswijk (o.a. Van Zijstweg/Van Tellegenlaan) een halte in voorbereiding was op de Van Tellegenlaan. Daarbij zou een deel van de bussen op deze ov-route kunnen stoppen bij de halte. Er is destijds uitgegaan van een halteperron direct naast de HOV-baan. Hierbij stopt de bus dus op de HOV-baan. Tijdens de planvorming werd echter duidelijk dat dit te veel doorgaande bussen zou hinderen. Dit is namelijk een van de drukste ov-corridors in de stedelijke regio Utrecht en zou voor vertraging kunnen zorgen voor het regiovervoer. We gaan nu kijken of het mogelijk is om bijvoorbeeld een haltekom – waarbij de bus stopt naast de rijbaan en dus geen andere bussen zou hinderen – op een andere plek in te passen.”

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 17:31
door Mdk
Die voorbereidde haltes zijn ook wel extreem smal, ingeklemd tussen een verkeersbaan en busbaan, voor wat een halte in dichtbebouwd gebied moet worden.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 19 apr 2023, 18:06
door nvdw
Onzin. Die perrons zijn met het timmermansoog gemeten ongeveer 2,5 meter breed. Daar zou dan nog een abri en een hekwerk bijkomen, maar je hebt net zoveel ruimte als op de andere haltes langs dezelfde busbaan (zie bijvoorbeeld halte Kanaleneiland).

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: za 22 apr 2023, 18:48
door OVinspecteur
Langs de busbaan op de Tellegenlaan krijg je volgens mij met geen mogelijkheid nog haltekommen gerealiseerd. Misschien dat het lukt om de hoek op de Overste Den Oudenlaan net voor de Krikkelaan.
Maar anders kan het dus opgelost worden door lijn 7 te verleggen..

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 06 jun 2023, 20:26
door MdJ
De 4169, een van de twee beschadigde Ulink citaro's van de brand bij Westraven, stond daar weer voor de loods bij de Technische Dienst met herstelde buitenkant.

Zal ongetwijfeld over niet al te lange tijd weer op dienst verschijnen.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: vr 09 jun 2023, 12:01
door Michael
Hij is inmiddels weer in dienst.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: do 15 jun 2023, 08:54
door Daniel

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: vr 16 jun 2023, 20:50
door Meltrain
Deze zin uit het advies snap ik niet:
Bewoners van de studentenwoningen aan de Rubenslaan kunnen hierdoor, wanneer zij met het OV naar het Science Park willen reizen, uitsluitend met een omweg via Station Vaartsche Rijn naar een tramhalte reizen.
Reizigers vanaf de Rubenslaan kunnen of rechtstreeks met lijn 29 reizen of met lijn 41 naar Galgenwaard reizen en daar overstappen op de tram.
Omreizen via Vaartsche Rijn is helemaal niet nodig. :s

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: vr 16 jun 2023, 22:58
door Daniel
Een omweg via Rijnsweerd dan, maar die heeft bovengetekende auteur van het advies even over het hoofd gezien :mrgreen:

Maar ze kunnen dus niet de volledige frequentie richting Galgenwaard gebruiken voor de overstap op de tram.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 21 jun 2023, 15:02
door MarkSmit
https://imgur.com/a/vxGvzUs

Zojuist gelede bus in R-net huisstijl op Utrecht Science Park. Zonder stickers op achterkant of een lijnnummer zichtbaar. Waarvoor zal dit zijn?

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 21 jun 2023, 15:06
door T-hijs
Ik gok ex-lijn 300 van Connexxion t.b.v. lijn 28.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 21 jun 2023, 15:12
door MarkSmit
Zal lijn 28 dan in R-net huisstijl uitgevoerd gaan worden?

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 21 jun 2023, 15:16
door Lijn 45
Dit is een van de extra lange bussen die na de zomer in de U-link stijl op lijn 28 gaan rijden. Hij is tweedehands, de R-net kleur is nog van de vorige eigenaar Connexxion. Hij wordt nu gebruikt voor proef-/instructieritten.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 21 jun 2023, 15:49
door MarkSmit
Helder, jammer dat Utrecht de enige plek in de randstad blijft waar geen R-net rijdt.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 21 jun 2023, 15:55
door omaylie
Nou, er rijdt wel degelijk R-net in Utrecht (de provincie dan). Maar alleen Leerdam is hierop aangesloten (d.m.v. de MerwedeLingelijn).

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 21 jun 2023, 16:02
door Daniel
Utrecht wil gewoon, terecht, niet aan al die rigide eisen die bij R-net horen. Maar de U-liner en U-link in de nieuwe concessie lijken er qua huisstijl op de haltes best sterk op.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 21 jun 2023, 22:43
door April064
Utrecht heeft inderdaad U-Link/U-Liner in plaats van R-net, wat ik persoonlijk wel beter vind, omdat het anders allemaal zo eentonig wordt.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 21 jun 2023, 23:53
door sirvinniei
Vind het onderscheid stad/streek wel fijn, dat heb je bij r-net niet (hoewel de meeste stadslijnen überhaupt nog niet onder die formule rijden)

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: do 22 jun 2023, 05:53
door henrivanderweijden
Ik heb nog nooit begrepen waar R-net of U-link nu precies voor staat. Een Q-liner of Brabant-liner o.i.d. is een snelle bus voor de langere afstand, dat is duidelijk maar bij R-net of U-link ?

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: do 22 jun 2023, 06:19
door Daniel
U-link is stedelijk HOV, U-liner HOV op de lange afstanden in de regio. En ja, lijn 41 en 50 zitten nu nog in de verkeerde formule, dat worden U-liners in de nieuwe concessie.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: do 22 jun 2023, 09:28
door sirvinniei
R-net betekent officieel dat een bus of trein bepaalde frequenties heeft. 6x per uur binnen en 4x per uur buiten de spits voor bussen, trams en metros en 4x per uur binnen en 2x per uur buiten de spits voor treinen uit mijn hoofd. (Almere rijdt R-net op alle streeklijn en ondanks deze eisen)
Verder moeten de voertuigen een speciale kleurstelling hebben en haltes van allemaal eisen hebben, zowel qua uiterlijk (bv. aanwezigheid van een klok) als qua plaatsing (over het algemeen op doorgaande wegen, niet te dicht bij elkaar enzovoort).

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: do 22 jun 2023, 09:33
door teun
Heb je daar een bron voor?

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: do 22 jun 2023, 11:02
door sirvinniei
Als je genoeg vrije tijd hebt https://rnet.nl/downloads/

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: do 22 jun 2023, 11:50
door teun
Zover ik kan zien gaat dit allemaal alleen maar over de huisstijl, niks over frequenties en andere zaken m.b.t. de dienstvoering.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: do 22 jun 2023, 12:41
door T-hijs
Bij mij in de regio zie ook een voorbeeld dat niet voldoet aan de vereisten die hierboven werden genoemd. De trein Geldermalsen - Dordrecht rijdt maar twee keer per uur (op zondag zelfs maar 1 keer per uur). Dus in hoeverre dat daadwerkelijk klopt waag ik dan ook te betwijfelen.