Pagina 32 van 43

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: zo 28 jun 2020, 18:29
door Pascal1998
Daniel schreef:Jij misschien, maar de rest van OVNL nog niet :wink:
Jawel, begin juni in het Allerdaagse gebeurtenissen topic
ray78 schreef:afgelopen nacht is er een gelede heulieuz gearriveerd bij iveco schouten voor utrecht. voor degeen met smoelenboek: zie qbuzz bussen

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: zo 28 jun 2020, 18:42
door Chrysa
Maar nu staat er een foto bij.

Ik moet zeggen, de Groningse kleuren staan hem een stuk beter.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 08 jul 2020, 19:51
door Daniel
Mogelijk meer materieel nodig door langere rijtijd Uithoflijn
PROVINCIE UTRECHT/UTRECHT - Niet 17, maar 18 minuten en 45 seconden. Zolang rijdt de Uithoflijn nu gemiddeld over een ritje van Utrecht Centraal naar het P+R Science Park. Dat lijkt een miniem tijdsverschil, maar de langere rijtijd kan financiële gevolgen hebben voor het project dat honderden miljoenen heeft gekost.
Bij de metingen in maart, nog voor corona, kwam deze langere rijtijd aan het licht. Volgens de projectorganisatie is de grote drukte bij de Heidelberglaan een van de belangrijkste oorzaken. Zowel bij het in- en uitstappen op de halte als het wachten op bussen die van dezelfde rijbaan gebruik maken duwen de rijtijd flink omhoog. Daarnaast moet de tram bij de halte van het WKZ / Prinses Máxima Centrum vaak stoppen omdat auto's en tram elkaar kruisen. Volgens de projectorganisatie kan door het terugbrengen van het aantal bussen op de Heidelberglaan of door het aanpassen van de kruisingen tijdswinst worden geboekt. Desalniettemin is dat niet voldoende om op maximale sterkte van 16 trams per uur te kunnen rijden en lijkt de aanschaf van nieuwe trams de snelste oplossing.

Lees verder

Tja, hadden ze nou echt niet kunnen voorspellen dat elke 3,75 minuut een tram in combinatie met het grote aantal bussen op verbindingen die juist niet concurreren met de tram op een gegeven moment niet meer past?
Nou zouden rijdende bussen op zich niet veel hinder voor de tram hoeven te veroorzaken. En specifiek op de Heidelberglaan liggen de bushaltes juist vrij van de trambaan waardoor je niet achter een stilstaande bus zou hoeven wachten.

Wat wel conflicteert: bij het WKZ keren nogal wat bussen die komend vanaf de buffer de trambaan in beide richtingen moeten kruisen. En aangezien de trams elkaar in de tunnel bij de P+R kruisen is het gaatje waarin een bus zou kunnen oversteken akelig kort. Voor invoegende bussen vanaf de A28 is daarentegen wel het volledige gat tussen twee trams beschikbaar.
Ook bij de Padualaan zit je met zo'n situatie waar heel veel bussen in een krap gaatje moeten oversteken. Dat is beide gevallen bijna niet op te lossen zonder ergens voor vertraging te zorgen.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 08 jul 2020, 20:53
door Pascal1998
Of er ook meer materieel komt wordt volgende week duidelijk, dit heb ik namelijk al een keer eerder verteld dat men 5 trams erbij wil kopen o.a. wegens de rijtijd van de Uithoflijn

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 08 jul 2020, 21:47
door nvdw
Daniel schreef:Wat wel conflicteert: bij het WKZ keren nogal wat bussen die komend vanaf de buffer de trambaan in beide richtingen moeten kruisen. En aangezien de trams elkaar in de tunnel bij de P+R kruisen is het gaatje waarin een bus zou kunnen oversteken akelig kort. Voor invoegende bussen vanaf de A28 is daarentegen wel het volledige gat tussen twee trams beschikbaar.
Ook bij de Padualaan zit je met zo'n situatie waar heel veel bussen in een krap gaatje moeten oversteken. Dat is beide gevallen bijna niet op te lossen zonder ergens voor vertraging te zorgen.
Bij WKZ moeten de bussen komend vanaf de buffer gewoon wachten op kruisend verkeer, dat is het probleem niet. Juist de ongeregelde kruisingen en het samenspel op de Heidelberglaan met bussen in de haltes gaat wel goed. Ik denk dat daar de bussen vaker op de tram moeten wachten dan andersom.

Ik denk dat er meer winst te behalen is op die plekken waar de tram- en busbaan het overige verkeer kruist, want daar is de boel standaard met verkeerslichten geregeld en met een beetje pech houden die de boel enorm op. De oversteek op de Universiteitsweg kan best wat tijd kosten, en als de tram daar achter vier bussen zit moet die ook maar hopen dat hij nog mee kan met hetzelfde groene witte licht. De VRI's aan weerszijden van halte WKZ/Máxima zijn ook al zo'n punt.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: do 09 jul 2020, 09:45
door Suus
RTV Utrecht recyclet nieuws van 22 juni: viewtopic.php?p=690697#p690697

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: do 09 jul 2020, 12:41
door Zonnig
nvdw schreef:
Daniel schreef:Wat wel conflicteert: bij het WKZ keren nogal wat bussen die komend vanaf de buffer de trambaan in beide richtingen moeten kruisen. En aangezien de trams elkaar in de tunnel bij de P+R kruisen is het gaatje waarin een bus zou kunnen oversteken akelig kort. Voor invoegende bussen vanaf de A28 is daarentegen wel het volledige gat tussen twee trams beschikbaar.
Ook bij de Padualaan zit je met zo'n situatie waar heel veel bussen in een krap gaatje moeten oversteken. Dat is beide gevallen bijna niet op te lossen zonder ergens voor vertraging te zorgen.
Bij WKZ moeten de bussen komend vanaf de buffer gewoon wachten op kruisend verkeer, dat is het probleem niet. Juist de ongeregelde kruisingen en het samenspel op de Heidelberglaan met bussen in de haltes gaat wel goed. Ik denk dat daar de bussen vaker op de tram moeten wachten dan andersom.

Ik denk dat er meer winst te behalen is op die plekken waar de tram- en busbaan het overige verkeer kruist, want daar is de boel standaard met verkeerslichten geregeld en met een beetje pech houden die de boel enorm op. De oversteek op de Universiteitsweg kan best wat tijd kosten, en als de tram daar achter vier bussen zit moet die ook maar hopen dat hij nog mee kan met hetzelfde groene witte licht. De VRI's aan weerszijden van halte WKZ/Máxima zijn ook al zo'n punt.

De conclusie is dat er te veel tijd nodig is om zowel tram als bussen de kruising te laten passeren.
Je moet dan eigenlijk er voor zorgen dat bus en tram apart van elkaar zich moeten opstellen voor de kruising.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: do 16 jul 2020, 08:59
door Pascal1998
Er worden definieer 5 trams extra bijbesteld bij CAF, daar stemde de Provinciale Staten gisteren mee in. Het gaat om de 41 meter trams, waarvan er al 22 besteld waren, nu zullen dit er 27 worden. de 5 trams zullen worden geleverd in de periode tussen oktober 2021 en februari 2022

Ook is er extra geld gekomen voor de vernieuwing van de SUNIJ-lijn, deze vernieuwing valt wegens Corona duurder uit

https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... astgesteld

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: vr 17 jul 2020, 17:01
door StefanRijnhoutjes
Er rijdens zo te zien ook een stuk of 5 Ulink Ebuscos op lijn 73, was dit ook de bedoeling??

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 22 jul 2020, 12:54
door Pascal1998
En ondertussen staan er 12 41 meter trams op de remise in Nieuwegein. Ook de 6061 en 6062 zijn aangekomen

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 05 aug 2020, 22:59
door Pascal1998
Nu de ruwbouw klaar is, is er begonnen met het testen van de trambaan. Met als extratje dat in de nacht van 22 op 23 augustus de eerste CAF het spoor opkomt tussen 21:00 en 07:00

Lees hier meer:

https://regiotramutrecht.provincie-utre ... n-begonnen

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: do 03 sep 2020, 08:39
door Meltrain
Ik was gisteren bij Utrecht Lunetten, maar er was nog geen spoor te zien van oplaadpalen voor de elektrische bussen.
Ik zal de komende tijd vaker bij Utrecht Lunetten komen, dus ik houd jullie wel op de hoogte. 8)

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: vr 04 sep 2020, 09:30
door StefanRijnhoutjes
Weet iemand hoe de bezetting is van lijn 44 (Houten - Vianen).
Mijn oma woont in Vianen en wil graag een keer op familiebezoek in Houten maar het ov is haar enige vervoermiddel die ze kan gebruiken. En ze valt in de risicogroep dus ze wilt eerst weten hoe druk het in die bus is. Jullie enig idee?

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: vr 04 sep 2020, 09:59
door sirvinniei
Heb hem zelf nooit genomen, maar de bezettingscijfers waren volgens mij aardig laag. Zeker nu is er denk ik genoeg ruimte om afstand te houden.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: vr 04 sep 2020, 12:17
door Daniel
Die lijn is niet voor niks naar midibusjes gegaan zullen we maar zeggen...

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: vr 04 sep 2020, 14:46
door Jonkervoort
Heb er aan het begin van de vakantie een paar weken mee gereisd, niet meer dan 5 man per keer gezien, meestal 2 of 3. Zal nu iets drukker zijn, maar vol zal t niet worden.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: vr 04 sep 2020, 15:56
door Meltrain
Rijden er 8- of 15-persoonsbusjes op lijn 44?

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: vr 04 sep 2020, 16:12
door Daniel
15 persoons bij mijn weten.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: vr 04 sep 2020, 17:38
door StefanRijnhoutjes
Dankjulliewel mijn oma gaat het proberen volgende week

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 16 sep 2020, 20:21
door Daniel
Vergunningsblunder van provincie: tram naar Nieuwegein en IJsselstein nog maanden buiten gebruik
UTRECHT/NIEUWEGEIN - De tram van Utrecht naar Nieuwegein en IJsselstein kan de komende maanden nog niet rijden. De reden is een grote blunder van de provincie Utrecht met de vergunningsaanvraag. Daardoor geeft de Inspectie van Leefomgeving en Transport (ILT) geen groen licht om de tram te gebruiken zodra de renovatie van deze zomer is afgerond.
Het probleem gaat om het aanvragen van de vergunning voor veiligheid en de renovatie. Volgens de inspectie zijn de papieren niet op orde. Zo is er een renovatievergunning aangevraagd, terwijl de werkzaamheden zo groot waren dat het om een nieuwbouwvergunning moest gaan. En toen de veiligheidspapieren op tafel moesten komen bleken deze papieren er niet te zijn.

Lees verder

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: ma 21 sep 2020, 15:45
door Ferdinand
De nachtbus heeft het drie weken volgehouden...

https://www.u-ov.info/meer-qbuzz/nieuws ... ijden-niet

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: ma 21 sep 2020, 15:54
door sirvinniei
Logisch als de horeca om 0:00 sluit. Volgens mij worden deze lijnen nauwelijks door forenzen gebruikt.

Het is overigens maar de vraag of jongeren nu niet gewoon in studentenhuizen gaan drinken, waar veel minder controle is.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: ma 21 sep 2020, 16:45
door Jef400
Laat dat Suus maar niet horen.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: ma 21 sep 2020, 17:18
door Suus
Het is ook een volstrekt nutteloze maatregel in deze vorm. Al moet wel gezegd worden dat samenkomsten met meer dan 6 personen in huishoudens niet zijn toegestaan, dus extra gasten in een studentenhuis ontvangen is al snel tegen de regels.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: ma 21 sep 2020, 18:36
door Jef400
Nou nee dus. Dat is dus geen regel maar een dringend advies omdat je dus geen maximum aantal bezoekers aan een privéruimte kan opleggen want recht op persoonlijke levenssfeer.