Concessie Regio Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
rm7
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door rm7 »

Milco schreef: di 27 okt 2020, 17:24 Heeft de bus echt op lijn 8 gereden of is hij in de garage even aangemeld geweest als lijn 8 om te testen bijvoorbeeld? Volgens Busposities heeft de bus op lijn 8 maar enkele minuten een signaal afgegeven, wat er niet op lijkt dst er een rit mee is gereden...
De bus heeft enkel een testrit gereden, zonder reizigers. Er is ook op lijn 77 gereden.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 259
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ik las net eens stuk in het Kontakt over de in kleding van de concessie vanaf januari in vijfheerenlanden, hier was ook iets te lezen over dat lijn 64 het traject binnen Vianen overneemt van lijn65, maar dit was naar mijn weten niet te lezen in die powerpoint die hier te lezen is. Weet iemand waar meer en deze info te vinden is
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34677
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

In het vervoerplan neem ik aan, maar dat is nu nog niet publiek beschikbaar. Het lijnnummer 64 past wel bij het samenvoegen van 65 en 74 voor de bediening van Vianen wat meen ik wel in die powerpoint te lezen was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
busvader
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 19:13
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door busvader »

Het word in de PowerPoint genoemd. Staat een kaartje in van lijn 64 en volgens dat kaartje zou een doorkoppeling niet geheel logisch zijn, om dat de eindpunten van lijn 64 en 74 niet hetzelfde zijn. Hoop wel dat ze doorgekoppeld worden, krijg je een leuk rondje.
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van U-OV komt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34677
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Owja, er staat een kaartje met een willekeurige lijn waar verder nergens naar wordt verwezen in de tekst. Vandaar dat hij mij nooit was opgevallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1110
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Op 15 november 2020 voert U-OV diverse wijzigingen in de dienstregeling door: https://www.u-ov.info/meer-qbuzz/nieuws ... F8lWVOvZhs
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34677
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat wordt ook hier al besproken, laten we dat nu niet op tig verschillende plekken gaan doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1110
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Hier is het definitieve vervoersplan te vinden van U-OV voor 2021: https://www.stateninformatie.provincie- ... V-2021.pdf

Deze documenten heb ik zeker niet illegaal ergens vandaan. Je kan ze namelijk gewoon hier vinden: https://www.stateninformatie.provincie- ... 1/pagina_2
OVinspecteur
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door OVinspecteur »

In het netwerk ontbreekt nog een directe verbinding tussen Vianen Lekbrug en IJsselstein volgens mij. Zou lijn 81 uit Meerkerk, die blijkbaar niet meer naar Utrecht Centraal gaat straks, dat stuk niet kunnen gaan rijden? :idea:

Beter zou natuurlijk zijn Culemborg - Vianen- IJsselstein. Lijn 146, maar dan onder U-OV vallend.
nvdw
Berichten: 2306
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door nvdw »

Waar moet dat van betaald worden dan, als alleen Utrecht al 8 procent moet besparen?
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34677
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Sowieso is de vraag hoe groot de vraag vanaf IJsselstein naar Vianen Lekbrug is, gezien hoeveel verbindingen er vanaf IJsselstein naar Utrecht Centraal zijn heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat de meeste reizigers die kant op willen.
En het is nou ook weer niet zo'n gigantische omweg die je maakt als je wel van IJsselstein naar Vianen wilt reizen: bij halte Doorslag kan je overstappen van lijn 74 op de tram en vanaf de snelweg rijdt lijn 74 daarheen alleen maar over snelle doorgaande wegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
teun
Berichten: 490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door teun »

Ik denk dat een klein busje tussen IJsselstein Binnenstad en Vianen Lekbrug helemaal niet misplaatst zou zijn hoor, tussen die twee plaatsen is er vast wat vervoerswaarde (naar Houten rijdt immers ook een vast busje), en het is voor mogelijke reizen tussen de Lopikerwaard en bijvoorbeeld Leerdam of Culemburg ook een behoorlijke winst.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34677
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat busje naar Houten is eigenlijk gewoon een slimme combinatie van vervoersstromen: van Houten naar de werkgelegenheid op Het Klooster in Nieuwegein, van Het Klooster aantakkend op de 65 naar Utrecht en in Vianen de verbinding van het busstation naar nieuwbouwwijk Hoef en Haag. Daarmee ook makkelijker enigszins rendabel te krijgen.

Die combinaties van vervoersstromen worden lastiger voor een lijn IJsselstein - Vianen. En daarnaast zou zo'n rechtstreeks busje moeten concurreren met de hoe dan ook frequentere optie met de tram en lijn 74 die waarschijnlijk nagenoeg even snel gaat zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
AlbertPool
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door AlbertPool »

Niet een heel goede foto, maar gisteravond zag ik op Utrecht Lunetten dat daar twee oplaadpalen geplaatst zijn:
Afbeelding

Neem aan dat deze voor lijn 8 zijn.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 259
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Klopt ja, daar gaan de nieuwe Heuliezen op rijden, ook op lijn 3 en 7
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 16217
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Wordt de omleidingsroute (via het Spoorwegmuseum) van lijn 2 de definitieve route?
Hoewel op de lijnennetkaart de gewone route staat ingetekend en er in het wijzigingsoverzicht niets over vermeld wordt, toont de lijnfolder wel de omleidingsroute als definitieve route.
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
nvdw
Berichten: 2306
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door nvdw »

Nee, maar het gaat nog tot zeker eind februari duren tot de bus weer via de Tolsteegbarrière kan rijden.

De route van lijn 77 staat nu ook ingetekend als standaard via RIVM/1e Brandenburgerweg. Dat gaat wel weer veranderen maar voorlopig klopt het.
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten