Pagina 34 van 34

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 27 okt 2020, 23:03
door rm7
Milco schreef: di 27 okt 2020, 17:24 Heeft de bus echt op lijn 8 gereden of is hij in de garage even aangemeld geweest als lijn 8 om te testen bijvoorbeeld? Volgens Busposities heeft de bus op lijn 8 maar enkele minuten een signaal afgegeven, wat er niet op lijkt dst er een rit mee is gereden...
De bus heeft enkel een testrit gereden, zonder reizigers. Er is ook op lijn 77 gereden.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: za 31 okt 2020, 18:08
door StefanRijnhoutjes
Ik las net eens stuk in het Kontakt over de in kleding van de concessie vanaf januari in vijfheerenlanden, hier was ook iets te lezen over dat lijn 64 het traject binnen Vianen overneemt van lijn65, maar dit was naar mijn weten niet te lezen in die powerpoint die hier te lezen is. Weet iemand waar meer en deze info te vinden is

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: za 31 okt 2020, 19:46
door Daniel
In het vervoerplan neem ik aan, maar dat is nu nog niet publiek beschikbaar. Het lijnnummer 64 past wel bij het samenvoegen van 65 en 74 voor de bediening van Vianen wat meen ik wel in die powerpoint te lezen was.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: zo 01 nov 2020, 12:34
door busvader
Het word in de PowerPoint genoemd. Staat een kaartje in van lijn 64 en volgens dat kaartje zou een doorkoppeling niet geheel logisch zijn, om dat de eindpunten van lijn 64 en 74 niet hetzelfde zijn. Hoop wel dat ze doorgekoppeld worden, krijg je een leuk rondje.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: zo 01 nov 2020, 13:47
door Daniel
Owja, er staat een kaartje met een willekeurige lijn waar verder nergens naar wordt verwezen in de tekst. Vandaar dat hij mij nooit was opgevallen.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 10 nov 2020, 19:38
door wouter15
Op 15 november 2020 voert U-OV diverse wijzigingen in de dienstregeling door: https://www.u-ov.info/meer-qbuzz/nieuws ... F8lWVOvZhs

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 10 nov 2020, 19:48
door Daniel
Dat wordt ook hier al besproken, laten we dat nu niet op tig verschillende plekken gaan doen.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: do 12 nov 2020, 19:17
door wouter15
Hier is het definitieve vervoersplan te vinden van U-OV voor 2021: https://www.stateninformatie.provincie- ... V-2021.pdf

Deze documenten heb ik zeker niet illegaal ergens vandaan. Je kan ze namelijk gewoon hier vinden: https://www.stateninformatie.provincie- ... 1/pagina_2

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: zo 15 nov 2020, 12:17
door OVinspecteur
In het netwerk ontbreekt nog een directe verbinding tussen Vianen Lekbrug en IJsselstein volgens mij. Zou lijn 81 uit Meerkerk, die blijkbaar niet meer naar Utrecht Centraal gaat straks, dat stuk niet kunnen gaan rijden? :idea:

Beter zou natuurlijk zijn Culemborg - Vianen- IJsselstein. Lijn 146, maar dan onder U-OV vallend.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: zo 15 nov 2020, 12:56
door nvdw
Waar moet dat van betaald worden dan, als alleen Utrecht al 8 procent moet besparen?

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: zo 15 nov 2020, 13:07
door Daniel
Sowieso is de vraag hoe groot de vraag vanaf IJsselstein naar Vianen Lekbrug is, gezien hoeveel verbindingen er vanaf IJsselstein naar Utrecht Centraal zijn heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat de meeste reizigers die kant op willen.
En het is nou ook weer niet zo'n gigantische omweg die je maakt als je wel van IJsselstein naar Vianen wilt reizen: bij halte Doorslag kan je overstappen van lijn 74 op de tram en vanaf de snelweg rijdt lijn 74 daarheen alleen maar over snelle doorgaande wegen.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: zo 15 nov 2020, 13:51
door teun
Ik denk dat een klein busje tussen IJsselstein Binnenstad en Vianen Lekbrug helemaal niet misplaatst zou zijn hoor, tussen die twee plaatsen is er vast wat vervoerswaarde (naar Houten rijdt immers ook een vast busje), en het is voor mogelijke reizen tussen de Lopikerwaard en bijvoorbeeld Leerdam of Culemburg ook een behoorlijke winst.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: zo 15 nov 2020, 14:03
door Daniel
Dat busje naar Houten is eigenlijk gewoon een slimme combinatie van vervoersstromen: van Houten naar de werkgelegenheid op Het Klooster in Nieuwegein, van Het Klooster aantakkend op de 65 naar Utrecht en in Vianen de verbinding van het busstation naar nieuwbouwwijk Hoef en Haag. Daarmee ook makkelijker enigszins rendabel te krijgen.

Die combinaties van vervoersstromen worden lastiger voor een lijn IJsselstein - Vianen. En daarnaast zou zo'n rechtstreeks busje moeten concurreren met de hoe dan ook frequentere optie met de tram en lijn 74 die waarschijnlijk nagenoeg even snel gaat zijn.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: vr 20 nov 2020, 23:24
door AlbertPool
Niet een heel goede foto, maar gisteravond zag ik op Utrecht Lunetten dat daar twee oplaadpalen geplaatst zijn:
Afbeelding

Neem aan dat deze voor lijn 8 zijn.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: za 21 nov 2020, 18:41
door StefanRijnhoutjes
Klopt ja, daar gaan de nieuwe Heuliezen op rijden, ook op lijn 3 en 7

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: do 03 dec 2020, 22:22
door Meltrain
Wordt de omleidingsroute (via het Spoorwegmuseum) van lijn 2 de definitieve route?
Hoewel op de lijnennetkaart de gewone route staat ingetekend en er in het wijzigingsoverzicht niets over vermeld wordt, toont de lijnfolder wel de omleidingsroute als definitieve route.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: do 03 dec 2020, 22:33
door nvdw
Nee, maar het gaat nog tot zeker eind februari duren tot de bus weer via de Tolsteegbarrière kan rijden.

De route van lijn 77 staat nu ook ingetekend als standaard via RIVM/1e Brandenburgerweg. Dat gaat wel weer veranderen maar voorlopig klopt het.