Pagina 40 van 43

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: za 17 sep 2022, 10:20
door Lijn 45
's Avonds en op zondag.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: za 17 sep 2022, 10:30
door Daniel
Inderdaad, en met midi gezien hij voornamelijk dient om Vreeswijk te ontsluiten op die tijden. Daar werd het namelijk de enige lijn toen 77 U-link werd en daar niet meer kwam.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 15 nov 2022, 10:14
door Z2N
Via de website van U-OV is ondertussen de dienstregeling 2023 voor de eerste paar dagen op te vragen, en ik hoop toch echt dat er een fout in zit, want lijn 34 wordt daarin geschrapt in de daluren tussen Zeist en Amersfoort (PDF richting Zeist/Amersfoort, PDF richting Utrecht). Ook vervallen alle ritten na 19u. Dat is een flinke verschraling, waar met geen woord over gerept was in het vervoersplan. :shock:

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 15 nov 2022, 10:20
door Roeland
Hoe worden die 34-ritten buiten de spits gebruikt? als er veel reizigers in zitten, is dat inderdaad wel opmerkelijk.
Of is het vervoer op lijn 34 fors afgenomen sinds lijn 204 hoogfrequent tussen Amersfoort en USP rijdt?

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 15 nov 2022, 10:26
door Milco
202 ;)

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 15 nov 2022, 10:27
door Lijn 45
De 34 zit in Amersfoort altijd redelijk vol in het dal.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 15 nov 2022, 10:29
door Z2N
In Zeist hetzelfde verhaal, met een goede stroom overstappers op de Jordanlaan die voorheen rechtstreeks met lijn 52 naar Utrecht konden reizen vanuit Soesterberg en Huis ter Heide. Voor die groep wordt de reistijd, afhankelijk van de overstaptijd op het busstation in Zeist, al snel zo'n 20 minuten langer tegenover 2019.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 15 nov 2022, 12:11
door Daniel
Ik zou bij U-OV nog even voorzichtig zijn met conclusies: bij het ROCOV is een spoed-adviesaanvraag aangekondigd i.v.m. personeelstekort. Die zou gisteren komen, maar heb zelf nog niks gezien.

De situatie is dat U-OV nu met een ernstiger tekort zit en daardoor niet de 100% dienstregeling kan rijden die in het vervoerplan staat.
Bij Syntus staan de zaken er nu beter voor (en slaat vooral de personeelswerving goed aan), maar ook daar is de verwachting dat ze nog niet van de huidige 95% dienstregeling naar 100% kunnen opschalen. Het nieuwe personeel moet immers wel eerst z'n rijbewijs halen.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 15 nov 2022, 15:24
door sirvinniei
Dat verschil is wel opvallend. Ben benieuwd of Qbuzz hier nog beboet voor gaat worden.
Gaat het vervoerplan van Syntus dan volgens haar wel uit van behoud van DRU?

Is er trouwens al wat meer bekend over de nacht lijnen? Die worden toch door onderaannemers gereden?

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 15 nov 2022, 18:05
door Daniel
Zowel Syntus als U-OV waren in de vervoerplannen uitgegaan van een opschaling terug naar 100%.
U-OV zit nu echter dus in een situatie als Syntus afgelopen zomer zat (aan lijn 34 te zien wellicht nog erger).

Dat nachtlijnen gaan rijden zolang er nog tekorten zijn is onwaarschijnlijk: ze zetten het beschikbare personeel liever overdag in dan het de dag voor en na de nachtdienst niet in de kunnen zetten.

Boetes zit de provincie een beetje voor in een spagaat, die lossen nu immers het probleem niet op.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 15 nov 2022, 18:50
door Meltrain
Z2N schreef: di 15 nov 2022, 10:29 In Zeist hetzelfde verhaal, met een goede stroom overstappers op de Jordanlaan die voorheen rechtstreeks met lijn 52 naar Utrecht konden reizen vanuit Soesterberg en Huis ter Heide. Voor die groep wordt de reistijd, afhankelijk van de overstaptijd op het busstation in Zeist, al snel zo'n 20 minuten langer tegenover 2019.
Op zich kun je natuurlijk nog lijn 56 nemen naar het Handelscentrum en daar overstappen op lijn 34.
Elke versobering is vervelend, maar in dit geval is er gelukkig nog een alternatief.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 15 nov 2022, 19:00
door Z2N
Dat is voor de relatie Soesterberg - Utrecht Centrum natuurlijk minder relevant, omdat er twee keer overgestapt moet worden.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 16 nov 2022, 21:45
door Milco
Inmiddels staat dienstregeling 2023 voor U-OV in de OVinfo-app.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 16 nov 2022, 22:10
door Daniel
De uitdunningen bij U-OV door personeelstekort zijn trouwens best stevig, al is de al genoemde afschaling op lijn 34 wel veruit de hevigste. Heb 't lijstje ondertussen klaar staan, naar verwachting eind van de week ook op de wiki.

Wel een komische, maar dat bleek al uit het vervoerplan, is dat er straks tussen Ameide en Vianen twee verschillende lijnen 90 rijden die nooit tegelijk daar onderweg zijn :p

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 16 nov 2022, 22:13
door Milco
Feitelijk is het gewoon een lijn 90 die onder twee concessies valt: overdag DMG tussen Utrecht en Gelkenes en in de avond U-OV tussen Vianen en Ameide.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: wo 16 nov 2022, 22:26
door Daniel
Meh, niet helemaal... deze is nergens met volledige dienstregeling van alle ritten bij elkaar te zien (da's bij 50 weer anders bijvoorbeeld).

Ergens bij de sluis in Ameide zit er rond 20.00 uur wel een kruising tussen de laatste streekBuzz naar Gelkenes en de eerste U-OV bus naar Utrecht. Die is wel leuk voor een plaatje als het weer wat langer licht is.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: vr 25 nov 2022, 18:39
door Z2N
Ondertussen is U-OV zelf ook begonnen met het aankondigen van de dienstregeling 2023 (U-OV.info). Daar wordt echter met geen woord gerept over de wijzigingen bij lijn 34, en ook in de bussen zelf mist elke vooraankondiging van de rigoureuze wijzigingen in de dienstregeling.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: vr 25 nov 2022, 19:23
door Daniel
Zal er deels mee te maken hebben dat het eigenlijk geen wijzigingen in de dienstregeling zijn, maar afschalingen daar bovenop die toevallig gelijktijdig van start gaan.
Maar blijft slordig qua communicatie natuurlijk, net als dat de adviesaanvraag voor de afschalingen pas een week nadat de wijzigingen op de site kwam.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 20 dec 2022, 08:48
door Meltrain
Best leuk dat er drie buslijnen tussen Utrecht Centraal en Westraven zijn, maar helaas vertrekken ze allemaal op bijna hetzelfde moment. -0-

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 20 dec 2022, 09:03
door Milco
Gelukkig heb je op dat traject ook nog een frequente tram eventueel.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: di 20 dec 2022, 12:19
door Daniel
De bus rijdt daar wel een stukken snellere route. Maar ik zie dat we nu inderdaad weer terug op dezelfde situatie als bij Connexxion met elk kwartier drie bussen.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: do 09 mar 2023, 09:32
door Roeland
De provincie heeft een aantal wensen / opgaven voor het vervoerplan 2024 geformuleerd:
https://www.stateninformatie.provincie- ... n-2024.pdf

Voor U-OV zijn de belangrijkste punten:
* trambediening USP in het weekend
* ontsluiten nieuwbouwwijken
* onderzoek buslijnen rond Vianen
* route lijn 74 in Zeist-west
* onderzoek toekomst lijn 35 Lunetten - USP - Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: do 09 mar 2023, 09:54
door Z2N
Verder wordt in dit document gesproken over een wens voor een betere verbinding tussen de dichterswijk in Zeist en de Uithof. Daar lijkt mij 1 oplossing voor de hand liggen: lijn 35 dezelfde haltes geven als lijn 50 tussen Driebergen-Zeist en de Jordanlaan. Gezien de hoeveelheden overstappers tussen de lijnen 50 en 35 op de Jordanlaan nu is dat een snelle winst.

Mocht de uitkomst van de analyse van lijn 35 naar Lunetten zijn dat dit stuk vervalt, kan men de frequentie van lijn 35 gelijk verhogen naar 4x per uur, al dan niet door een paar ritten van lijn 50 af te snoepen en die in de spits naar 6x per uur te laten gaan.

Overigens staat in deze brief ook dat de provincie eist van de vervoerders dat uiterlijk per 8 juli 2023 de volledige dienstregeling weer wordt gereden, en de problemen door personeelstekort daarmee verholpen zijn. Dat wordt nog krap...

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: do 09 mar 2023, 10:29
door Gamma
Maar lijn 35 was juist bedoeld voor een hele snelle verbinding tussen station Driebergen-Zeist (waar zelfs max 10 minuten werd gewacht op de trein) en USP, om zo de reizigersstromen te kunnen spreiden. Als je lijn 35 die extra haltes van lijn 50 geeft, help je dat concept om zeep.

Re: Concessie Regio Utrecht

Geplaatst: do 09 mar 2023, 11:41
door Roeland
Met 10 extra haltes wel, maar met bijv. 2 extra haltes blijft het toch nog wel een snelbus?
Wellicht zou die ingekorte 35 op USP aan bijv. lijn 30 kunnen worden gekoppeld?