Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door CamilleKreemers »

Ik denk dat dit komt omdat in de omlopen de 300 en 385 gekoppeld worden.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door fred1954 »

Die koppeling is er toch alleen in de nacht met de N30?
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

Zijn gewoon 12meter VDL Citea bussen.

Koppeling tussen de N30 en de nacht 385 wordt nog onderzocht. N30 rijdt namelijk ook met 21meter, weet niet of dat wenselijk is voor de 385
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door fred1954 »

Dank, Mike. Vind het een rare koppeling en inderdaad een 21m bus in de nacht op de 385 is teveel van het goede.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door CamilleKreemers »

waarom eigenlijk geleed op R-net? Is het daar zo druk?
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door fred1954 »

Ik begrijp dat er juist niet geleed gereden gaat worden daar, maar 12m R net bussen ingezet gaan worden.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 04 jun 2017, 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: vorige bericht quoten is zinloos
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Remco1989 »

Idd geen geleed op 382&385
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

Ik mis trouwens de BYD bussen in het lijstje.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door OmniLezer »

De HWGO huisstijl rolt ook naar buiten uit.
In plaats van die zeven nieuwe bussen konden ze toch van de verloren concessies toch wat bussen ronselen. Die vijf CNG bussen(van Haaglanden streek) die naar Syntus zijn gegaan, konden ook hier naar toe. De andere twee komen wel van TCR af. Zo bespaar je wat.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Michael 1988 »

Mike schreef:Ik mis trouwens de BYD bussen in het lijstje.
Onder het plaatje van de MAN Lion's City CNG bus staat de volgende tekst:
Ook komen er 16 elektrische (zero emission) voertuigen in de concessie Haarlem-IJmond te rijden en 2 buurtbussen.
Ik neem aan dat dit de BYD bussen betreft.
OmniLezer schreef:De HWGO huisstijl rolt ook naar buiten uit.
In plaats van die zeven nieuwe bussen konden ze toch van de verloren concessies toch wat bussen ronselen. Die vijf CNG bussen(van Haaglanden streek) die naar Syntus zijn gegaan, konden ook hier naar toe. De andere twee komen wel van TCR af. Zo bespaar je wat.
Die vijf bussen waren volgens mij ingeruild voor materiaal van HTM wat terzijde stond zodat daar "nieuwer" materieel rondreed.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door fred1954 »

Overigens zie ik op de afbeeldingen over het busmaterieel van HIJ, ook hier de gekleurde lijnnummer display. Ben toch benieuwd of al bekend is of dit soort gekleurde led displays inderdaad ingevoerd gaan worden bij het nieuwe materieel, zowel in HIJ als in AML.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Remco1989 »

Tot nu toe wel.
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door flipje »

Wanneer neemt CXX de nieuwe stalling in Haarlem in gebruik en gaat de werkplaats dan ook mee 'over'?
En krijgen die MAN CNG bussen nog een revisie o.i.d.?
Laatst gewijzigd door flipje op di 06 jun 2017, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door OmniLezer »

Ik denk het niet.
Trouwens, die bussen zijn 12 jaar oud als ze de nieuwe concessie ingaan.
Mag Connexxion wel bussen gebruiken die 12 jaar+ oud zijn als primaire vloot?
Die revisie lijkt me wel nodig als deze tot 2025 moeten rijden.
Goede vraag trouwens! :pos:
Laatst gewijzigd door Ardan op di 06 jun 2017, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door BrengMe »

Ik denk dat ze hooguit een nieuw jasje krijgen. Ze gaan immers niet tot het einde van de concessie mee, maar worden over een aantal jaar vervangen door zero-emissiebussen.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door fred1954 »

OmniLezer schreef:Ik denk het niet.
Trouwens, die bussen zijn 12 jaar oud als ze de nieuwe concessie ingaan.
Mag Connexxion wel bussen gebruiken die 12 jaar+ oud zijn als primaire vloot?
Die revisie lijkt me wel nodig als deze tot 2025 moeten rijden.
Goede vraag trouwens! :pos:
Over 3 jaar meen ik, worden deze bussen vervangen door electrische bussen.
Ik vermoed dat de concessieverlener geen problemen heeft met deze bussen, omdat de CNG bussen
toch minder vervuilende bussen zijn, dan bijvoorbeeld euro-5 dieselbussen, die hadden ze
denk ik niet door laten rijden.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Remco1989 »

Als goed is gaat de nieuwe stalling 3 september open met de ingang van de concessie. Provincie vind het juist goed dat de cng wagens doorrijden ivm afschrijving. Waren het diesels dan hadden ze weg gemoeten. Werkplaats blijft gewoon op huidige plaats (ligt er dan tegenover) en ze krijgen uiteraard wasstraat en cng installatie
JcJay
Berichten: 81
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 14:54

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door JcJay »

Vraagje: rijd de 79 in Beverwijk tegenwoordig definitief niet meer over de Florastraat-Populierenlaan-Duinwijklaan/Groenelaan v.v. maar non-stop via de Warande tussen Plantage-Westerhoutplein/Zeestraat? Dacht dat dat tijdelijk was en pas per ingaande nieuwe concessie in september definitief zou worden, maar over alle haltes op de genoemde straten richting station hangt al maanden een oranje zak over de bushaltepaal zonder enig verdere info. Ook niet op de website. Iemand?
YSH
Berichten: 60
Lid geworden op: do 29 mei 2014, 14:03

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door YSH »

De Florastraat/Populierenlaan is veel te krap, als er een bus of vrachtwagen van de andere kant komt sta je praktisch vast. Richting station zijn inderdaad nu de haltes Florastraat, Populierenlaan vervallen en Plantage verplaatst. Dat is een 'tijdelijke' maatregel, tot september. In september wordt het een definitieve maatregel :D

Ik snap alleen niet waarom ze dan niet gewoon in twee richtingen Westerhoutplein, Warande rijden - aan haltes in één richting heeft toch ook niemand wat.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

Past prima hoor.

Echter kom je elkaar nu plammatig daar tegen, daarom rijdt er 1 om.
JcJay
Berichten: 81
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 14:54

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door JcJay »

Tks voor uitleg van de huidige situatie van de 79 :wink: Populierenlaan is inderdaad smal, zeker met geparkeerde auto's. Vind t echter grappig dat t jaaaaaren nooit een probleem was en nu ineens wel. Immers heeft de 74 en 168 (voorgangers van de huidige 79 op die route) daar altijd gereden in beide richtingen zo lang ik mij kan heugen (of in ieder geval 1989-2015, ben daar opgegroeid en heb op de nog steeds bestaande Bethelschool aan de Populierenlaan gezeten). Er hebben zelfs sporadisch 18 meter bussen gereden... maar toen kruisten de bussen daar inderdaad niet :wink:
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door kliko »

Gisteren begin van de avond in lijn 3, bus 3647, voorzien van nieuwe bekleding op de stoelen en een Pin - apparaat aan de betaaltafel. Deze blijft dus na 7 september nog rondrijden.
JcJay
Berichten: 81
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 14:54

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door JcJay »

Welke deelserie/wagennummers van de gasbussen blijft/blijven eigenlijk rijden na september? Gewoon willekeurig een x aantal bussen of echt een deel van de serie (de hoge nummers - 3631-3680 oid)?
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door fred1954 »

Er blijven 63 x CNG rijden.....volgens mij is de oorspronkelijke serie 3600-3683, ik weet niet of deze serie nog compleet is.
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door flipje »

Ik gok dat dit de eerste RNET 2 Citea's zijn voor Haarlem-IJmond?
Spoiler: show
Afbeelding
Deze bussen stonden vandaag bij VDL in Heerenveen. Ze zijn genummerd in de 3200 reeks.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten