Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door ThatPCDude »

Mijns inziens is dat niet bevorderlijk om de concessiegrens daar te hebben gezien er heel veel vervoer is tussen beide zijden van het kanaal (denk bijvoorbeeld aan scholieren die naar Velsen-Zuid of IJmuiden gaan vanuit Beverwijk of reizigers naar Velserbroek/Haarlem-Noord). Ook omdat concessiegrenzen tegenwoordig als eng gezien worden zou het voor vervoerders makkelijker zijn om te knippen (zoals dus ook met de 167 is gebeurd op de concessiegrens NHN/HIJ).
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Daan! »

Veel vervoer van scholieren? Benieuwd waar je dat op baseert. Het past in ieder geval niet bij het beeld wat ik zie bij lijn 74.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door ThatPCDude »

Eigen observatie en van horen zeggen. Het is dan wel voornamelijk als het regent - zoals vandaag - want normaal gesproken gaat zo goed als iedereen op de fiets en met de pont naar de andere kant van het kanaal.

Aan mij was die keuze ook geweest had ik ervoor gekozen om aan de andere kant van het kanaal naar de middelbare te gaan ipv lekker boven het kanaal te blijven (A)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Daan! »

Precies. Dan denk ik dat we het redelijk eens zijn.
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door CSA2 »

Daan! schreef: do 15 feb 2024, 08:14 Ik had het denk ik logischer gevonden om de knip op Beverwijk te maken. Dus onder het kanaal samenvoegen bij AML en boven het kanaal bij NHN. 74 zou dan naar NHN kunnen en 73 bij AML.
Totaal niet logisch. NHN is een moeilijk gebied qua verdiensten en Haarlem-Ijmond levert meer op. Door de concessies samen te voegen kan je makkelijker met geld gaan schuiven en verliezen van lijnen die minder opbrengen opvangen zoals de NZH dat vroeger ook in deze gebieden deed.
Station Luchtbal
Berichten: 41
Lid geworden op: di 25 apr 2023, 15:19
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Station Luchtbal »

Amsterdam wil (en 'ligt op koers'*, naar eigen zeggen) het OV in 2025 uitstootvrij hebben. Hoe gaat Connexxion dit met lijn 80 (Elandsgracht - Zandvoort) en lijn 382 (IJmuiden - Sloterdijk) aanpakken? Nieuwe bussen, of schuiven binnen de eigen vloot?



*De bussen van het openbaar vervoer liggen op koers om in 2025 volledig uitstootvrij te rijden. (Uitvoeringsagenda Uitstootvrije Mobiliteit, p.13.)
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Daan! »

Ja dat is wel een interessante en dacht ik inderdaad laatst ook over na. Op lijn 382 en 385 zijn een aantal ritten die ook nog eens goed vol zitten en eigenlijk om een harmonicabus vragen. Ik kan me voorstellen dat Connexxion een aantal dieselbussen vervangt door geledes en zo e.e.a. doorschuift.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door ThatPCDude »

Voor zo ver ik weet wordt in ieder geval een deel van lijn 382 en het gros van de 385 ook met ebusco's gereden. Lijn 80 lijkt daarentegen wel meer met dieselbussen te rijden.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Ovspotteralkmaar
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 15 jul 2018, 12:40

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Ovspotteralkmaar »

Station Luchtbal schreef: vr 16 feb 2024, 14:49 Amsterdam wil (en 'ligt op koers'*, naar eigen zeggen) het OV in 2025 uitstootvrij hebben. Hoe gaat Connexxion dit met lijn 80 (Elandsgracht - Zandvoort) en lijn 382 (IJmuiden - Sloterdijk) aanpakken? Nieuwe bussen, of schuiven binnen de eigen vloot?



*De bussen van het openbaar vervoer liggen op koers om in 2025 volledig uitstootvrij te rijden. (Uitvoeringsagenda Uitstootvrije Mobiliteit, p.13.)

Op de 382 rijden er maar 2 dieselomlopen 610341/342 en alleen van maandag tot vrijdag.

Voor de 80 nog geen idee, gemeente Amsterdam wilt als ik het goed had gehoord geen laad infra op Elandsgracht, de enige manier dan om te laden is de 80 op te knippen in 2 delen.
🚌
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8689
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Milco »

Of koppelen aan lijn 81?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door ThatPCDude »

Vanwege werkzaamhedrn aan de Plesmanweg in Beverwijk zijn er langs de Büllerlaan en de Duitslandlaan een aantal nogal bijzondere tijdelijke haltes opgetuigd, waar de bebording het vooral bijzonder maakt:

1) Tijdelijke halte Hilbersplein voor lijn 73 richting Castricum:
Afbeelding
2) Tijdelijke halte Hilbersplein voor lijn 73 richting Haarlem, let hier vooral op de verkeersborden die niet helemaal kloppen! Afbeelding
3) Tijdelijke halte Wkc Wijkerbaan in de richting Haarlem:
Afbeelding
4) Tijdelijke halte Wkc Wijkerbaan in de richting Castricum:
Afbeelding
5) Als laatste, de tijdelijke halte Plesmanweg in de Duitslandlaan voor lijn 71 en 73 richting Beverwijk en Haarlem, met een "split view" ontwerp:
Afbeelding

Het is zelden dat ik tijdelijke haltes zie die zo goed zijn uitgebouwd als de 5 haltes die hierboven staan, dus zeker het vermelden waard.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door IIVQ »

Ik zou zo graag als agent alle auto's (en bussen) die voorbij de halte rijden op de bon slingeren wegens ongeoorloofd rijden op het fietspad.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door ThatPCDude »

Toch mooi om te zien dat de omleidingsinformatie eerder op de tijdelijke halteborden en vertrekstaten staat dan op de site van cxx zelf... De wiki is iig zojuist bijgewerkt met de nieuwe route die vanaf maandag 7 maanden lang gereden gaat worden.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Ovspotteralkmaar
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 15 jul 2018, 12:40

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Ovspotteralkmaar »

Wij hebben gister pas ook mailtje er over gekregen dat er tijdelijke haltes kwamen, de omleiding was al bekend alleen nog niet de tijdelijke haltes
🚌
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Meltrain »

IIVQ schreef: wo 10 apr 2024, 14:56 Ik zou zo graag als agent alle auto's (en bussen) die voorbij de halte rijden op de bon slingeren wegens ongeoorloofd rijden op het fietspad.
Het is alleen geen fietspad, maar een fietsstrook. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dionysusnu
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Dionysusnu »

Dat is het punt: Het bord betekent fietspad. Onterecht, want de inrichting op de weg zelf is inderdaad een fietsstrook.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door nvdw »

IIVQ bedoelt inderdaad die verkeersborden 'fietspad' en 'einde fietspad' die bij de haltes zijn geplaatst. Volgens de letter van de wet is de hele rijbaan na de bushalte daarmee een fietspad geworden (want verkeersborden gelden voor de rijbaan).

De gemeente heeft de fietsstrook naast de tijdelijke haltes willen opheffen, omdat je niet op een fietsstrook mag stilstaan (dat is: stoppen zonder verkeersnoodzaak, omdat je in dit geval mensen laat in- of uitstappen). Nobele gedachte, maar op deze manier los je het ene papieren probleem met het andere op.

Als aspirant-agent kun je dan nog beter de bussen bekeuren voor het stilstaan op een fietsstrook. Kunnen we in heel Nederland nog duizend bushaltes opheffen (A)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8689
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Milco »

Daarover gesproken valt het mij altijd in België op dat een bus in zo'n geval vaak gewoon op de rijbaan halteert en de fietsstrook, die tussen de autorijbaan en de halte ligt, vrij laat...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door ThatPCDude »

Ovspotteralkmaar schreef: do 11 apr 2024, 02:10 Wij hebben gister pas ook mailtje er over gekregen dat er tijdelijke haltes kwamen, de omleiding was al bekend alleen nog niet de tijdelijke haltes
Weet je dan toevallig ook iets over een eventuele omleiding van de 74 en 75?
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door nvdw »

Milco schreef: do 11 apr 2024, 09:33 Daarover gesproken valt het mij altijd in België op dat een bus in zo'n geval vaak gewoon op de rijbaan halteert en de fietsstrook, die tussen de autorijbaan en de halte ligt, vrij laat...
Dat zou in Nederland nog steeds niet mogen, want je mag ook niet naast een fietsstrook stilstaan.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Ovspotteralkmaar
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 15 jul 2018, 12:40

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Ovspotteralkmaar »

ThatPCDude schreef: do 11 apr 2024, 13:05
Ovspotteralkmaar schreef: do 11 apr 2024, 02:10 Wij hebben gister pas ook mailtje er over gekregen dat er tijdelijke haltes kwamen, de omleiding was al bekend alleen nog niet de tijdelijke haltes
Weet je dan toevallig ook iets over een eventuele omleiding van de 74 en 75?
Die zullen geen omleiding krijgen, aangezien het gedeelte tussen wkc wijkerbaan en het kruispunt waar de 71/73 richting Heemskerk centrum dicht gaat.
🚌
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 199 gasten