Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Wordt leuk keren dan.
- ThatPCDude
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Heb uiteindelijk via via gehoord dat de 73 en 74 de eerste 5 weken via de Parallelweg (zelfde route als 72/59 maar dan rechtsaf na de Wijckermolen) om gaan rijden richting Haarlem en vanuit Haarlem de normale route. In de tweede 5 weken wordt er náár Haarlem weer over de oorspronkelijke route gereden en ván Haarlem gaan de bussen "tegen het verkeer in" over het zuidelijke viaduct rijden.
Lijkt me dat ze dan gewoon een rondje kunnen rijden door de woonwijk om te keren? (Via K. Zegelstraat, Strengholtstraat en Engelmundusstraat)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Die rit tot aan de Velserduinweg gaat daarna zonder passagiers naar de Dennekoplaan.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Heel raar... Zeker omdat hij dan nog langs een reguliere halte komt.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Als ik de dienstregeling van de 74 in de lijnfolder pak, zie ik dat de Velserduinweg de laatste tijdhalte is voor de volgende tijdhalte Stationsstraat. Vermoedelijk gebruikt CXX/Transdev ook Hastus als planningssoftware en ik weet dat het een stuk makkelijker is om een rit af te kappen op de laatste tijdhalte dan op een halte die dat niet is, want dan moet je die alsnog als tijdhalte aanwijzen en moet je weer een hele bult rijtijden gaan zitten inkloppen
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- ThatPCDude
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
De eind 2021 opgeheven halte Vennelaan te Beverwijk lijkt deze maand helaas volledig uit het straatbeeld verbannen te worden... Een trieste ontwikkeling als je het aan mij vraagt.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Het valt me op in deze concessie dat er doordeweeks best wel wat dieselbussen rondrijden, maar dat het in het weekend bijna allemaal elektrische bussen zijn. Heeft dat te maken met frequenties die in het weekend lager zijn?
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Er rijdt relatief veel dieselmaterieel op de 382. Die rijdt in het weekend inderdaad een stuk minder. Dan heb ik het met name over de Iveco’s.
- ThatPCDude
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Het viel me juist op dat er de laatste tijd überhaupt meer dieselmaterieel te zien was dan eerder. Daar ik eerder nauwelijks een citea zag op de 73 en 71 zie ik ze nu veel meer. Ook komen er de laatste tijd meer BYD's op de 81 te rijden en zelfs - zoals afgelopen weekend - de gelede ebusco's op zowel de 84 als de 81...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8743
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Die gelede Ebusco's op de lijnen 81 en 84 (zelfs wagens van Amstelland, garage Haarlem!) is met de drukte naar de stranden best wel logisch naar mijn mening.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Ik lees dat andere regio's hun plannen voor de nieuwe dienstregelingen al gepubliceerd hebben voor het einde van het jaar. Is er al wat bekend of er wijzigingen, en zo ja welke, gaan komen voor Haarlem Ijmond?
- ThatPCDude
- Berichten: 458
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Wordt wel heel bont met inzet van ander materieel op lijnen hier in HIJ
Zag net op lijn 71 de 2052 rijden, een Ebusco 2.2 in R-NET uitvoering uit de concessie AML. Deze bus was dus niet alleen qua formule verdwaald maar ook nog eens qua concessie! Dat er R-NET materiaal vanuit HIJ op de 71 terecht komt kijk ik inmiddels niet meer van op, maar van deze AML-verschijning wel Wist nieteens dat dat mogelijk was naast de 18m ebusco's die nu op de 8 rijden.
Of heeft HIJ weer problemen met de materieelinzet waardoor een aantal bussen geleend worden van AML of is het een niet-oplettende chauffeur geweest
Zag net op lijn 71 de 2052 rijden, een Ebusco 2.2 in R-NET uitvoering uit de concessie AML. Deze bus was dus niet alleen qua formule verdwaald maar ook nog eens qua concessie! Dat er R-NET materiaal vanuit HIJ op de 71 terecht komt kijk ik inmiddels niet meer van op, maar van deze AML-verschijning wel Wist nieteens dat dat mogelijk was naast de 18m ebusco's die nu op de 8 rijden.
Of heeft HIJ weer problemen met de materieelinzet waardoor een aantal bussen geleend worden van AML of is het een niet-oplettende chauffeur geweest
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Er rijden sinds eind juli tijdelijk 5 Ebusco's uit AML in HIJ.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8743
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
En dat heeft dan onder andere te maken met defecten, waaronder dacht ik twee VDL’s waarvan er minstens eentje een boom op zich kreeg tijdens de storm van een maand of wat geleden…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: zo 15 jul 2018, 12:40
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Die 2 VDL’s rijden weer rond, waarom de AML ebusco’s rond rijden geen idee, de 2049-2051 zijn nu in ieder geval vast in H-IJ, met eigen omlopen 610371 en 610372
🚌
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Waarop baseer je dat ze vast zijn?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8743
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
De AML-Ebusco's zijn tijdelijk en worden hooguit op vaste omlopen ingezet.
Er zal ergens nog wel een tekort zijn. Sowieso rijden er nog diverse Iveco's rond in de regio Haarlem-IJmond zolang er nog VDL's uit Haarlem in Hilversum/Huizen rijden totdat daar alle Ebusco's zijn geleverd.
Er zal ergens nog wel een tekort zijn. Sowieso rijden er nog diverse Iveco's rond in de regio Haarlem-IJmond zolang er nog VDL's uit Haarlem in Hilversum/Huizen rijden totdat daar alle Ebusco's zijn geleverd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: zo 15 jul 2018, 12:40
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Welke VDL's in G&V komen uit Haarlem? Diesels?Milco schreef: ↑vr 08 sep 2023, 18:35 De AML-Ebusco's zijn tijdelijk en worden hooguit op vaste omlopen ingezet.
Er zal ergens nog wel een tekort zijn. Sowieso rijden er nog diverse Iveco's rond in de regio Haarlem-IJmond zolang er nog VDL's uit Haarlem in Hilversum/Huizen rijden totdat daar alle Ebusco's zijn geleverd.
De 10m komen uit NHN, en de 11m zijn vziw rechtstreeks aan G&V geleverd, en zijn niet bedoeld als vervanging voor nog niet geleverde Ebusco's maar gewoon vast voor G&V streek.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
In G&V rijden de oorspronkelijk uit HIJ komende 12m diesels 3200-3207.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Klopt. Als er voldoende Ebusco's zijn geleverd in Gooi & Vechtstreek gaan de Citea's retour Haarlem-IJmond en schuiven de overgebleven Crossways door naar Veluwe Zuid.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
In de FB-groep is dit niet bekend.
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: zo 15 jul 2018, 12:40
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Ze mogen de citea’s wel houden, zo’n Iveco rijdt veel lekkerder dan een citea
🚌
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
En daar heb je zelf ervaring mee?
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Ik heb met beide gereden, een iveco rijd stukken beter (maarja, probeer maar eens iets te vinden dat slechter rijd dan een vdl, verder dan solaris kom ik niet)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten