Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
CX1000
Berichten: 175
Lid geworden op: di 19 nov 2013, 15:24
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door CX1000 »

Wat bizar, de provincie had toch onder andere meer milieupunten aan Connexxion gegeven terwijl Syntus schoner ging rijden dan Connexxion? Waarom blijft Connexxion dan winnen terwijl het bij die "voortrekkerrij" een gelijkspel was?
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door BR628 »

Omdat de provincie NH en Connexxion "met elkaar in bed liggen". Net als dat het OV Bureau GGD en Qbuzz dat ook doen. Dat zijn setjes die elkaar dermate goed liggen dat ze koste wat kost de relatie in stand willen houden.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door CamilleKreemers »

wil het OVB de relatie zo graag in stand houden of is het gebruiken van mogelijkheden in de wet?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door regenmaker »

BR628 schreef:Omdat de provincie NH en Connexxion "met elkaar in bed liggen". Net als dat het OV Bureau GGD en Qbuzz dat ook doen. Dat zijn setjes die elkaar dermate goed liggen dat ze koste wat kost de relatie in stand willen houden.
Daar vind ik cxx en provincie Zeeland ook nog wel bijpassen. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Post »

Het OV Bureau GGD heeft gewoon veel moeten bezuinigen. Qbuzz wou daar wel aan mee werken maar daar moest dan wel die verlenging tegenover staan.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Milco »

Wat is nu eigenlijk de gang van zaken omtrent deze concessie per december? Gezien op http://www.connexxion.nl dienstregelingen vanaf 13 december 2015 te vinden zijn, blijven zijn dus rijden, maar is dit vanaf december dan de nieuwe concessie of wordt de huidige concessie (tijdelijk) verlengd?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

Wat ik intern gehoord heb:

Concessie zit aan zijn max, kon niet meer verlengd worden. Er is nu een nieuwe (tussen) concessie voor 1 jaar.

Verdere details zullen vanzelf naar buiten komen denk ik.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Milco »

Oké, bedankt voor je verheldering! Dit was bij IJsselmond een paar jaar geleden ook het geval, ook een concessie van 1 jaar geloof ik.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door CamilleKreemers »

Moderator mag dit verbouwen tot goed citaat
HAARLEM - Busvervoerder Connexxion blijft in de jaren 2016-2025 actief in het gebied Haarlem-IJmond. Dat volgt uit een advies van de provinciale bezwarencommissie over de gunning van de concessie Haarlem-IJmond aan de Noord-Hollandse vervoersmaatschappij.
Het advies is voorlopig de laatste stap in een lange procedure die gaat om een order waar 150 miljoen euro subsidiegeld aan vast zit. Concurrenten Syntus uit Deventer en EBS uit Purmerend aasden ook op deze order.Ze verloren de gunning in januari en trekken nu ook bij de bezwarencommissie aan het kortste eind. Ze hebben nog een laatste mogelijkheid om tegen dit besluit in beroep te gaan bij het college van Beroep voor het bedrijfsleven in Den Haag. Een woordvoerder van Syntus liet woensdag alvast weten dat deze mogelijkheid tot beroep nader wordt bestudeerd. Er is zes weken de tijd om in beroep te gaan.Het besluit betekent nog niet dat Connexxion al nieuwe bussen kan kopen voor dit toekomstige vervoer. De concessie gaat al vrij spoedig in, maar er mogen volgens de provincie pas investeringen worden gedaan als zeker is dat er geen bezwaarprocedures meer lopen.
bron = http://www.haarlemsdagblad.nl/regionaal ... mond-rond_

Ik lees dit op de site Haarlems Dagblad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Suus »

De oorspronkelijke concessie is als ik het mij goed kan herinneren al met een half jaar verlengd (of was het eerder juni 2014?).

Syntus heeft vanaf 14 oktober zes weken de mogelijkheid om in beroep te gaan tegen de beslissing van de HAC PNH, dat is dus ook eind november voordat er dus weer iets kan gebeuren. Hoewel Connexxion sowieso in eerste instantie met het oude wagenpark zou blijven rijden kan je in twee weken tijd niet een concessie opnieuw laten ingaan, dus zal hoe dan ook een tussenconcessie komen.

Zijn er überhaupt ooit aanbestedingen geweest in Noord-Holland voor deze waar meer dan één vervoerder had geboden? Het is de enige aanbestedende overheid waar alle concessies altijd bij de oorspronkelijke vervoerder zijn gebleven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Het is de enige aanbestedende overheid waar alle concessies altijd bij de oorspronkelijke vervoerder zijn gebleven.
En laat die vervoerder bij alle concessies nou net connexxion zijn. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Bee schreef:De oorspronkelijke concessie is als ik het mij goed kan herinneren al met een half jaar verlengd (of was het eerder juni 2014?).

Syntus heeft vanaf 14 oktober zes weken de mogelijkheid om in beroep te gaan tegen de beslissing van de HAC PNH, dat is dus ook eind november voordat er dus weer iets kan gebeuren. Hoewel Connexxion sowieso in eerste instantie met het oude wagenpark zou blijven rijden kan je in twee weken tijd niet een concessie opnieuw laten ingaan, dus zal hoe dan ook een tussenconcessie komen.

Zijn er überhaupt ooit aanbestedingen geweest in Noord-Holland voor deze waar meer dan één vervoerder had geboden? Het is de enige aanbestedende overheid waar alle concessies altijd bij de oorspronkelijke vervoerder zijn gebleven.
Wordt Waterland door een andere overheid aanbesteed dan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Suus »

Ja. Zaanstreek, Waterland, Amsterdam en Amstelland-Meerlanden worden door de Stadsregio Amsterdam aanbesteed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Ah, dank u!
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door sirvinniei »

stadsregios zijn toch al afgeschaft?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door regenmaker »

sirvinniei schreef:stadsregios zijn toch al afgeschaft?
Ja de meeste wel, behalve Stasdsregio Amsterdam (in overleg met provincie Noord Holland doorgegaan) en Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) (samenvoeging stadsregio Rotterdam en Den Haag) als OV autoriteiten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Hainje »

Het is natuurlijk het goed recht van EBS om niet verder door te 'procederen' voor Haarlem-IJmond. Echter als de antwoorden zoals in het artikel wordt geschreven, ook daadwerkelijk gegeven zijn, dan heb ik toch serieus mijn twijfels bij de kwaliteiten/capaciteiten van de verantwoordelijke personen bij de Provincie. :')

http://www.ovmagazine.nl/2015/10/ebs-ga ... mond-1043/
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door regenmaker »

Ik vermoed dat Syntus het nog wel gaat proberen, maarja wie weet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Hainje »

Dat Syntus zich er nog niet bij neerlegt lijkt mij ook niet, omdat zij - als ik goed opgelet heb - de bokaal praktisch in handen hebben. EBS had toch verloren als ik het goed begrepen heb.

Afbeelding
🍉
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Somoht »

Overbruggingsconcessie nu officieel
https://www.noord-holland.nl/web/Actuee ... IJmond.htm
Overbruggingsconcessie voor OV Haarlem-IJmond
18 november 2015 - Nieuwsartikel
De provincie Noord-Holland heeft besloten om een overbruggingsconcessie te verlenen aan Connexxion per 13 december 2015.
Dit is noodzakelijk omdat er tot 25 november 2015 beroep kan worden aangetekend tegen de gunning van de nieuwe concessie en waarmee de implementatie van de nieuwe concessie niet haalbaar is voor 13 december.
De huidige concessierechten lopen van rechtswege af op 12 december 2015 en de nieuwe concessierechten kunnen pas worden geëffectueerd als de procedures zijn beëindigd en de implementatie kan worden opgepakt. De nieuw gegunde concessie zal maximaal twee jaar later aanvangen, maar zo veel eerder als mogelijk. Randvoorwaarden daarbij zijn dat er ten minste een implementatietermijn voor Connexxion dient te zijn van negen maanden én dat de aanvang plaatsvindt op één van de twee gebruikelijke momenten (start nieuwe dienstregeling per medio december of aanvang zomerdienstregeling).
Connexxion heeft ingestemd met de voorwaarden waaronder de overbruggingsconcessie wordt verleend.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

Als ik het allemaal goed heb begrepen komen er 8 Mercedes CNG bussen van Breng (SAN Concessie) naar onze IJmond concessie.

Afgelopen week is er al 1 bezig geweest met proberen te tanken.

Vanaf ergens januari zouden ze gaan rijden.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Dat is spannend, in Nijmegen schijnt men ook een tekort aan geleed materieel te hebben.
Laatst gewijzigd door Pim-AllianceB95 op vr 20 nov 2015, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

In haarlem komen alleen 12m wagens.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Milco »

Als er in Nijmegen dus acht bussen naar Haarlem gaan, betekent dit dat er daar andere bussen voor in de plaats komen (ik las hierboven al gelede bussen)? Daarbij neem ik aan dat er in Haarlem dan een stuk of acht huidige CNG-wagens weg gaan (in ieder geval uit deze concessie)?

@Pim: Welke Van Hools bedoel jij?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Wolfje98 »

In Nijmegen is inderdaad een groot tekort aan gelede bussen, er is er al een extra bus van Connexxion bijgesprongen. Ook heeft Nijmegen een tekort aan 12 meter bussen, waardoor er elke dag standaard enkele oudere ambassadoors rijden om alle omlopen te kunnen rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten