Pagina 42 van 52

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 25 sep 2020, 07:24
door TheAgedGamerYt
Ik dacht dat de Ambassadors uit dienst waren!

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 25 sep 2020, 07:52
door Daan!
En dat is niet zo?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 02 okt 2020, 17:11
door Jelmer
op OVzoeker zie ik de 3622 rijden op RNET-lijn 385. (omloop 610305)
Weet niet of het vaker voorkomt een gasbus op een RNET-lijn.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 02 okt 2020, 17:16
door Milco
Ja hoor, zeker nu met al die verschillende materieelsoorten in een concessie. Tijd terug reed er zelfs een Brenger op lijn 385.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 02 okt 2020, 18:04
door ovVeluwe
Vandaag reed ook Ambassador 4209 op lijn 382. 4207 reed elders in de concessie nog.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 02 okt 2020, 21:25
door Milco
Rijden de elektrische VDL's enkel op de lijnen 72, 74, 76, 78 en 79 rondom Beverwijk of zijn er ook ritten op andere lijnen gepland, zoals 3, 71 en 73 wellicht?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 02 okt 2020, 23:27
door ovVeluwe
Lijn 71 rijden ze wel, lijn 3 en 73 niet. Volgens mij worden die laatste lijnen vanuit Haarlem gereden. Daarnaast kunnen de Citea's nu opladen wanneer nodig als ze op station Beverwijk komen.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 03 okt 2020, 11:14
door Milco
Dan zouden ze ook op lijn 73 moeten rijden, die zit in Beverwijk immers gekoppeld aan lijn 71.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 03 okt 2020, 12:22
door ovVeluwe
Tenzij het een eenmalige afwijking was. Heb het een keer op ov-zoeker gezien, maar na die ene keer niet meer.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 03 okt 2020, 15:28
door Stadsbus
Toen ik een week terug in Beverwijk was reden de ritten van lijn 71 die wel gekoppeld waren aan lijn 73 met een MAN, de ritten van lijn 71 die niet gekoppeld waren aan lijn 73 reden met een elektrische Citea.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 03 okt 2020, 17:08
door Milco
Ik wist niet eens dat lijn 71 ritten had die los liggen van lijn 73.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: zo 04 okt 2020, 12:12
door Daan!

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: zo 04 okt 2020, 17:19
door RnBn
Voor zover ik kan zien op de foto lijkt het (vrijwel) alleen maar plaatschade, dus met de juiste wil valt dit te repareren. Ik vraag me vooral af hoe dit heeft kunnen gebeuren aangezien het best een scherpe bocht moet zijn geweest om de achterkant er zo omheen te vouwen. Mijn gok is dat het een van de korte slagen van lijn 3 was en de bus een u-turn maakte om terug te keren richting het Spaarne gasthuis, of dat het standaard is dat dat daar gebeurt weet ik niet aangezien ik plaatselijk niet bekend ben.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: zo 04 okt 2020, 17:42
door Daan!
De 3 keert dan normaal gesproken op Delftplein Spaarne Gasthuis. De bus kan via de noordelijke uitgang keren en dan invoegen in het gewone verkeer om vervolgens de Rijksstraatweg op te gaan. De suggestie dat de chauffeur moest keren, is een aannemelijke, want anders hoefde de chauffeur alleen maar rechtdoor.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: zo 04 okt 2020, 18:20
door Frank93
Misschien dat de bus richting Haarlem Station had moeten gaan maar de betreffende chauffeur dacht dat hij richting Velserbroek moest, achter zijn fout kwam en besloot daar te keren.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 05 okt 2020, 15:54
door Milco
Ergens, maar ik m weet niet meer waar, heb ik voorbij zien komen dat de eerste Ebusco’s per 12/10 in dienst komen. Weet iemand toevallig om hoeveel bussen het eerst gaat en of het enkel streekbussen betreffen of mogelijk ook R-Netwagens?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 05 okt 2020, 16:16
door Stadsbus
Ik zelf dacht pas rond de 18e/19e van oktober, en dan enkel de witte stadsbussen. De R-net wagens van HIJ komen later in dienst, maar nog wel 2020. De wagens van AML komen ergens in het eerste kwartaal van 2021 dienst. De datum van de wit/groene stadsbussen is toch wel de 12e.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 05 okt 2020, 17:15
door MetroRET
Weet iemand de nummers van de R-NET wagens ?
Zag op de wiki 2108-2130 staan, maar op FB kwam ik een foto tegen van de 2034.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 05 okt 2020, 18:25
door BrengMe
Misschien worden de Ebusco's voor AML aansluitend genummerd op die voor HIJ, en is de 2034 een Ebusco voor AML?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 05 okt 2020, 19:41
door Daan!
AML krijgt een pantograaf, HIJ een stekker. Dat is één belangrijk ding waaraan de bussen te onderscheiden zijn.
HIJ krijgt RNET-bussen in de serie 2033-2048.

Deze informatie is te vinden in Connexxion en Hermes Bussen groep op Facebook. Aanrader. Er komen leuke foto's langs en veel informatie over de bussen.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 10 okt 2020, 09:22
door fred1954
Kleine aanpassing dienstregeling per 18 oktober:

https://www.connexxion.nl/nl/onze-route ... tober-2020

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 12 okt 2020, 07:16
door Daan!
Vanaf vandaag worden de Ebusco's ingezet. Momenteel zijn er vijf bussen onderweg. Ze rijden in de 385, 382, 3/73.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 12 okt 2020, 07:35
door MetroRET

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 12 okt 2020, 09:40
door Stadsbus
Het valt me ook op hoe weinig BYD’s er nu onderweg zijn in Haarlem e.o.. Ik heb er nu al alles op zien rijden, waaronder R-net Citea, MAN en een Citaro. Volgens OV zoeker rijden nu alleen de 2100, 2101 en de 2105.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 12 okt 2020, 11:10
door Lijn 45
Ze hebben allemaal gereden de afgelopen dagen.