Pagina 43 van 52

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 15 okt 2020, 08:37
door Daan!
Daan! schreef: ma 05 okt 2020, 19:41 HIJ krijgt RNET-bussen in de serie 2033-2048.
Wat mij opvalt dat er daardoor straks 24 R-NET bussen zijn ipv 20. Eerst waren de 3201-3220 R-NET, daarna werden de 3219 en 3220 gewisseld tegen de 3230 en 3231. Dat hield het totaal nog steeds op 20. Een aantal maanden terug hebben de 3207-3218 hun R-NET-jas ingeruild voor een Connexxion-jas. Momenteel zijn er daardoor slechts 8 R-NET bussen. Met de komst van de 16 elektrische bussen wordt het totaal 24. Heeft die stijging van vier stuks te maken met het moeten laden en zijn er daarom meer bussen nodig?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 15 okt 2020, 09:18
door Lijn 45
Lijkt me wel ja. Er zijn winig voorbeelden te noemen waar na instroom van elektrische bussen het totaal aantal minder werd.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 16 okt 2020, 15:11
door Littlebusdriver
Daan! schreef: ma 12 okt 2020, 07:16 Vanaf vandaag worden de Ebusco's ingezet. Momenteel zijn er vijf bussen onderweg. Ze rijden in de 385, 382, 3/73.
Wat is je bron?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 16 okt 2020, 15:12
door Lijn 45

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 16 okt 2020, 15:17
door Daan!
Littlebusdriver schreef: vr 16 okt 2020, 15:11
Daan! schreef: ma 12 okt 2020, 07:16 Vanaf vandaag worden de Ebusco's ingezet. Momenteel zijn er vijf bussen onderweg. Ze rijden in de 385, 382, 3/73.
Wat is je bron?
Ja, gewoon OV-zoeker, Facebookgroep met foto's.
Niet boos op me zijn omdat we het niet met elkaar eens betreft Corona hè?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 16 okt 2020, 18:54
door Daan!
Vanmiddag een rode RNET Ebusco in dienst gezien op de 385. Wel reed deze direct achter een witte ebusco 385.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 16 okt 2020, 19:11
door MetroRET

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 16 okt 2020, 19:36
door Daan!
Daan! schreef: do 15 okt 2020, 08:37
Daan! schreef: ma 05 okt 2020, 19:41 HIJ krijgt RNET-bussen in de serie 2033-2048.
Wat mij opvalt dat er daardoor straks 24 R-NET bussen zijn ipv 20. Eerst waren de 3201-3220 R-NET, daarna werden de 3219 en 3220 gewisseld tegen de 3230 en 3231. Dat hield het totaal nog steeds op 20. Een aantal maanden terug hebben de 3207-3218 hun R-NET-jas ingeruild voor een Connexxion-jas. Momenteel zijn er daardoor slechts 8 R-NET bussen. Met de komst van de 16 elektrische bussen wordt het totaal 24. Heeft die stijging van vier stuks te maken met het moeten laden en zijn er daarom meer bussen nodig?
Ik ben hier R-NET 3200 vergeten.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 16 okt 2020, 20:34
door Etienne
MetroRET schreef: vr 16 okt 2020, 19:11 De 2033, 2034 en 2037 rijden op dienst:
https://busposities.nl/voertuig/cxx_ebu ... edenritten
Check:
Afbeelding

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 26 okt 2020, 16:39
door Frank93
Volgens mij is het hier nog niet gemeld (of ik heb er overheen gelezen), maar de elektrische bussen in Haarlem-IJmond worden volgens een convenant in 2027 overgedragen door de vervoerder die vanaf dan de concessie gaat rijden. Ik kwam het tegen als onderwerp in de commissievergadering van Mobiliteit en Bereikbaarheid van vanavond.
Provincie en Connexxion hebben een convenant opgesteld voor de overdracht van 58 nieuwe elektrische bussen, die vanaf september 2020 gaan rijden in de OV-concessie Haarlem-IJmond. De elektrische bussen worden na afloop van de huidige OV-concessie (in 2027) overgedragen aan de opvolgende vervoerder, zodat investeringen in emissievrije bussen en bijbehorende laadinfrastructuur zo goed mogelijk worden benut.
Weet alleen niet of de BYD's daar ook onder vallen. Met 58 nieuwe bussen worden volgens mij alleen de Ebusco's bedoeld.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 26 okt 2020, 16:45
door Daan!
Vandaag heb ik op OVzoeker slechts 4 MAN-bussen geteld in de regio.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 26 okt 2020, 16:52
door fred1954
Frank93 schreef: ma 26 okt 2020, 16:39
Weet alleen niet of de BYD's daar ook onder vallen. Met 58 nieuwe bussen worden volgens mij alleen de Ebusco's bedoeld.
De totaalbestelling bij Ebusco voor AML en H-IJ samen bedroeg 156 bussen, waarvan 45 voor H-IJ en 111 voor AML, zo heb ik het begrepen.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 26 okt 2020, 16:54
door Frank93
Oja en daar komen de 13 Citea's van Beverwijk ook nog bovenop natuurlijk, die was ik even vergeten. Dus dan kom je uit op 58 bussen.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: di 27 okt 2020, 16:49
door Jelmer
vandaag zie ik ook nog maar 4 MAN's op OVzoeker
3670 lijn 3
3674 lijn 73
3677 lijn 73
3680 lijn 3

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: di 27 okt 2020, 17:01
door Stadsbus
Ik zag er vanochtend op de A4 bij Leidschendam een stuk of 6 richting het zuiden (waarschijnlijk Womy) rijden.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: di 27 okt 2020, 18:51
door Milco
De aardgas-Citaro's in deze concessie zijn ook aan hun laatste periode begonnen en de 4517 en 4518 rijden al niet meer. Naar wat ik begrepen heb gaan de wagens terug naar Nijmegen.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 31 okt 2020, 10:30
door Daniel
Nu de Breng-wagens vanuit Haarlem-IJmond naar Zeeland zijn verhuisd, zijn in Haarlem-IJmond enkele DoorZeeland-Ambassadors komen te rijden op lijn 4, 9 en 14. Zie er vooralsnog twee op busposities.nl

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: zo 01 nov 2020, 01:17
door Zeeuwse-OVchauffeur
Vanuit Zeeland zijn de volgende bussen naar Haarlem:
VDL: 3358 , 3359 & 3363
Iveco: 5572 , 5575 & 5585

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: zo 01 nov 2020, 08:48
door Daan!
Weet je ook waarom en voor hoe lang?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: zo 01 nov 2020, 09:12
door bartjemestrom
Omdat de gasinstallatie afgesloten wordt...

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: zo 01 nov 2020, 18:17
door Daan!
Ja, maar er zijn nu toch Ebusco's en elektrische VDL'en? Is er niet genoeg besteld om alle MANs en Mercedessen te vervangen dan?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: zo 01 nov 2020, 18:20
door Daniel
Die Zeeuwse bussen vervangen de VDL MidCity's op de lijnen 4, 9 en 14 zolang kleine busjes niet samengaan met de corona-maatregelen.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: zo 01 nov 2020, 18:22
door TLP
Zijn alle Haarlemse Ebusco's al in dienst eigenlijk?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: zo 01 nov 2020, 18:28
door Lijn 45
Volgens busposities nog niet.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: zo 01 nov 2020, 18:50
door Milco
Volgens mij is het overgrote deel van de gehele serie inmiddels wel in dienst geweest en met de afsluiting van de gasinstallatie kunnen er geen gasbussen meer rijden. Ik ga er dus wel een beetje vanuit dat vanaf morgen de hele serie Ebusco's in dienst zal komen, op enkele reservebussen na uiteraard.