Pagina 46 van 52

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 12 nov 2021, 17:13
door Frank93
Met het meest noordelijk bedoel je de route langs Meerstate denk ik? Heb dat rondje eind deze zomer een paar keer gereden met lijn 74 en heb nooit hoeven stoppen voor in- of uitstappers.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 12 nov 2021, 19:49
door CamilleKreemers
Roeland schreef: wo 10 nov 2021, 09:09 Probleem is dat een rondje 78 (Beverwijk - Wijk aan Zee - Beverwijk) nu 25 minuten kost. Wanneer je de lus langs Heliomare eruit zou halen, zit je nog op 21 minuten.
Bij de nieuwe treintijden zou een bus idealiter rond .06/.36 op Beverwijk vertrekken en rond .23/.53 aankomen. Dan komt lijn 78 zo'n 8 minuten tekort (en bij een snellere route in Wijk aan Zee nog steeds 4 min.).
De doorgaande bussen (zoals de 73) zullen dan wellicht rond .06/.21/.36/.51 aankomen en rond .08/.23/.38/.53 vertrekken op station Beverwijk?
als je de bus naar Wijk Aan Zee goed versnelt kun je in theorie tot op 20 minuten komen? Vertrek .05/.35 en aankomst .25/.55. De aansluitingen zijn dan wel krap, maar met wellicht genoeg inframaatregelen kun je dat ook oplossen.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 12 nov 2021, 21:42
door ThatPCDude
Frank93 schreef: vr 12 nov 2021, 17:13 Met het meest noordelijk bedoel je de route langs Meerstate denk ik? Heb dat rondje eind deze zomer een paar keer gereden met lijn 74 en heb nooit hoeven stoppen voor in- of uitstappers.
Yes die route bedoelde ik. Waarom dat überhaupt een verbinding heeft - had - met IJmuiden vind ik vreemd. In dat geval is de nieuwe route van de 72 toch wat verbeterd.

Alleen wel jammer dat ze de haltes Beneluxlaan en De Trompet op zo'n manier hebben geïmplementeerd in de 72...

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 12 nov 2021, 22:11
door JcJay
Ligt de bussluis er eigenlijk nog tussen Hoflanderweg/Beneluxlaan thv Sporthal De Walvis, waar de 72 nu nog overheen rijdt maar straks niet meer? Ben benieuwd wat ze (de gemeente) dan met dat stukje weg/bussluis gaat doen... Openstellen voor t overige wegverkeer of laten liggen? Dat stukje weg/busbaan is echt van begin af aan dat de bus daar die slinger kreeg (midden jaren 90 van de vorige eeuw) nooit opengesteld geweest voor auto's... ;)

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 12 nov 2021, 23:04
door Frank93
Ja de bussluis ligt er nog :Y.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 13 nov 2021, 05:02
door CamilleKreemers
Roeland schreef: di 09 nov 2021, 11:01 En de nieuwe lijnennetkaart staat al op de site van CNX:
https://www.connexxion.nl/nl/onze-route ... ijnfolders
Het is zo irritant dat alle sites behalve Connexxion werken vanuit Mexico. Ik kan daarmee het lijnennet niet zien.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 13 nov 2021, 12:03
door ThatPCDude
JcJay schreef: vr 12 nov 2021, 22:11 Ligt de bussluis er eigenlijk nog tussen Hoflanderweg/Beneluxlaan thv Sporthal De Walvis, waar de 72 nu nog overheen rijdt maar straks niet meer? Ben benieuwd wat ze (de gemeente) dan met dat stukje weg/bussluis gaat doen... Openstellen voor t overige wegverkeer of laten liggen? Dat stukje weg/busbaan is echt van begin af aan dat de bus daar die slinger kreeg (midden jaren 90 van de vorige eeuw) nooit opengesteld geweest voor auto's... ;)
De gemeente kennende houden ze dat ook zo :lol:

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 13 nov 2021, 12:07
door ThatPCDude
CamilleKreemers schreef: za 13 nov 2021, 05:02
Roeland schreef: di 09 nov 2021, 11:01 En de nieuwe lijnennetkaart staat al op de site van CNX:
https://www.connexxion.nl/nl/onze-route ... ijnfolders
Het is zo irritant dat alle sites behalve Connexxion werken vanuit Mexico. Ik kan daarmee het lijnennet niet zien.
Ik hoop dat deze link, met de nieuwe lijnnetkaart, werkt:
https://drive.google.com/file/d/11GSNOd ... sp=sharing

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 13 nov 2021, 15:17
door CamilleKreemers
Dank je, rare routes binnen Heemskerk. Binnen concessies strekken we lijnen, want aantrekkelijker en hier maken we gigantisch slingerende lijnen. Ben benieuwd naar de vervoerkundige verklaring.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 13 nov 2021, 22:21
door ThatPCDude
CamilleKreemers schreef: za 13 nov 2021, 15:17 Dank je, rare routes binnen Heemskerk. Binnen concessies strekken we lijnen, want aantrekkelijker en hier maken we gigantisch slingerende lijnen. Ben benieuwd naar de vervoerkundige verklaring.
De routes door Heemskerk zijn sinds jaar en dag al behoorlijk omslachtig zoals al vaker voorbij is gekomen in deze thread, maar een echt alternatief is er ook niet echt.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: di 18 jan 2022, 23:36
door MetroRET
Busomlopen van deze concessie:
https://metroret.ovposities.nl/omlopen/ ... _2022.html > HIJM

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 02:22
door CamilleKreemers
Ik zal nooit begrijpen dat er niet mee omlopen uit Beverwijk zijn, maar bussen uit Haarlem naar Beverwijk/Heemskerk rijden.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 11:03
door ovVeluwe
Is het busstation van Beverwijk trouwens ook de stalling? Kan nergens een andere stalling vinden.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 11:33
door Milco
Is de garage “Beverwijk” niet die in Velsen-Zuid, langs de route van lijn 382?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 11:37
door MetroRET
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Over ... stallingen
Qua stallingen, ga ik doorgaans van deze lijst uit.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 11:48
door Frank93
De stalling is gewoon het busstation inderdaad. Er zijn 8 laadplekken (haltes A t/m F, en nog 2 langs de kant van het spoor) en er is plek om ook nog 2 of 3 dieselbussen te plaatsen.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 12:09
door tripel7
Milco schreef: do 20 jan 2022, 11:33 Is de garage “Beverwijk” niet die in Velsen-Zuid, langs de route van lijn 382?
Dat is tegenwoordig een gemeentewerf achtig iets

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 26 feb 2022, 18:51
door ThatPCDude
Laatst viel mij op dat de tijdens de jaarwisseling vernielde abri's van de opgeheven haltes van de 72 in Beverwijk weer volledig hersteld zijn met nieuw glas en dat de advertentie"bakken" ook nog up-to-date worden gehouden. Weet iemand hier de achterliggende reden voor? ik vind het wel een opvallende verschijning gezien ze officieel nergens meer voor nodig zijn.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 26 feb 2022, 18:56
door nvdw
Aan bushokjes hangt vrijwel altijd een exploitatie- en onderhoudscontract. Dat loopt gewoon door, ook al is de halte inmiddels overbodig.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: di 22 mar 2022, 20:17
door BusOV40
De eerste ideeën voor 2023 liggen op tafel. Nog geen concrete uitwerkingen.

https://haarlemmermeergemeente.nl/nieuw ... rbereiding

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: di 22 mar 2022, 21:41
door tripel7
Dit valt onder AML

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: wo 23 mar 2022, 10:25
door TLP
Niet helemaal, het gefuseerde Haarlemmerliede en Spaarnwoude hoort volgens mij nog wel degelijk bij Haarlem-IJmond tot het einde van de concessie, al ben ik benieuwd of dat ook voor het voorgestelde flexnet geldt. Lijn 12 zal in ieder geval wel bij Haarlem-IJmond blijven horen.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 07 apr 2022, 11:24
door ThatPCDude
Zag laatst een R-NET Crossway staan op het parkeerterrein van De Bazaar, komt 'ie over naar H/IJ omdat AML nu volledig elektrisch is of staan ze daar opgesteld om afgevoerd te worden?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 07 apr 2022, 12:03
door Daan!
Er rijden nu wel Iveco's tijdelijk vanwege tekorten aan Ebusco's.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 07 apr 2022, 13:01
door MetroRET