Pagina 49 van 52

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 20 mei 2023, 10:19
door Daan!
Wordt leuk keren dan. :D

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 22 mei 2023, 08:44
door ThatPCDude
Heb uiteindelijk via via gehoord dat de 73 en 74 de eerste 5 weken via de Parallelweg (zelfde route als 72/59 maar dan rechtsaf na de Wijckermolen) om gaan rijden richting Haarlem en vanuit Haarlem de normale route. In de tweede 5 weken wordt er náár Haarlem weer over de oorspronkelijke route gereden en ván Haarlem gaan de bussen "tegen het verkeer in" over het zuidelijke viaduct rijden.
Daan! schreef: za 20 mei 2023, 10:19 Wordt leuk keren dan. :D
Lijkt me dat ze dan gewoon een rondje kunnen rijden door de woonwijk om te keren? (Via K. Zegelstraat, Strengholtstraat en Engelmundusstraat)

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 22 mei 2023, 11:10
door Frank93
Die rit tot aan de Velserduinweg gaat daarna zonder passagiers naar de Dennekoplaan.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 22 mei 2023, 11:14
door Daan!
Heel raar... Zeker omdat hij dan nog langs een reguliere halte komt.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 22 mei 2023, 14:39
door nvdw
Als ik de dienstregeling van de 74 in de lijnfolder pak, zie ik dat de Velserduinweg de laatste tijdhalte is voor de volgende tijdhalte Stationsstraat. Vermoedelijk gebruikt CXX/Transdev ook Hastus als planningssoftware en ik weet dat het een stuk makkelijker is om een rit af te kappen op de laatste tijdhalte dan op een halte die dat niet is, want dan moet je die alsnog als tijdhalte aanwijzen en moet je weer een hele bult rijtijden gaan zitten inkloppen ;)

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 05 jun 2023, 13:46
door ThatPCDude
Afbeelding

De eind 2021 opgeheven halte Vennelaan te Beverwijk lijkt deze maand helaas volledig uit het straatbeeld verbannen te worden... Een trieste ontwikkeling als je het aan mij vraagt.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: zo 18 jun 2023, 20:53
door Citea
Het valt me op in deze concessie dat er doordeweeks best wel wat dieselbussen rondrijden, maar dat het in het weekend bijna allemaal elektrische bussen zijn. Heeft dat te maken met frequenties die in het weekend lager zijn?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 19 jun 2023, 08:04
door Daan!
Er rijdt relatief veel dieselmaterieel op de 382. Die rijdt in het weekend inderdaad een stuk minder. Dan heb ik het met name over de Iveco’s.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 19 jun 2023, 18:48
door ThatPCDude
Citea schreef: zo 18 jun 2023, 20:53 Het valt me op in deze concessie dat er doordeweeks best wel wat dieselbussen rondrijden, maar dat het in het weekend bijna allemaal elektrische bussen zijn. Heeft dat te maken met frequenties die in het weekend lager zijn?
Het viel me juist op dat er de laatste tijd überhaupt meer dieselmaterieel te zien was dan eerder. Daar ik eerder nauwelijks een citea zag op de 73 en 71 zie ik ze nu veel meer. Ook komen er de laatste tijd meer BYD's op de 81 te rijden en zelfs - zoals afgelopen weekend - de gelede ebusco's op zowel de 84 als de 81...

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 19 jun 2023, 18:58
door Milco
Die gelede Ebusco's op de lijnen 81 en 84 (zelfs wagens van Amstelland, garage Haarlem!) is met de drukte naar de stranden best wel logisch naar mijn mening.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: wo 09 aug 2023, 11:32
door BusOV40
Ik lees dat andere regio's hun plannen voor de nieuwe dienstregelingen al gepubliceerd hebben voor het einde van het jaar. Is er al wat bekend of er wijzigingen, en zo ja welke, gaan komen voor Haarlem Ijmond?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: wo 06 sep 2023, 19:26
door ThatPCDude
Wordt wel heel bont met inzet van ander materieel op lijnen hier in HIJ :roll:

Zag net op lijn 71 de 2052 rijden, een Ebusco 2.2 in R-NET uitvoering uit de concessie AML. Deze bus was dus niet alleen qua formule verdwaald maar ook nog eens qua concessie! Dat er R-NET materiaal vanuit HIJ op de 71 terecht komt kijk ik inmiddels niet meer van op, maar van deze AML-verschijning wel Wist nieteens dat dat mogelijk was naast de 18m ebusco's die nu op de 8 rijden.

Of heeft HIJ weer problemen met de materieelinzet waardoor een aantal bussen geleend worden van AML of is het een niet-oplettende chauffeur geweest :lol:

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: wo 06 sep 2023, 19:32
door Lijn 45
Er rijden sinds eind juli tijdelijk 5 Ebusco's uit AML in HIJ.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: wo 06 sep 2023, 19:54
door Milco
En dat heeft dan onder andere te maken met defecten, waaronder dacht ik twee VDL’s waarvan er minstens eentje een boom op zich kreeg tijdens de storm van een maand of wat geleden…

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 08 sep 2023, 18:23
door Ovspotteralkmaar
Die 2 VDL’s rijden weer rond, waarom de AML ebusco’s rond rijden geen idee, de 2049-2051 zijn nu in ieder geval vast in H-IJ, met eigen omlopen 610371 en 610372

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 08 sep 2023, 18:35
door Daan!
Waarop baseer je dat ze vast zijn?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 08 sep 2023, 18:35
door Milco
De AML-Ebusco's zijn tijdelijk en worden hooguit op vaste omlopen ingezet.

Er zal ergens nog wel een tekort zijn. Sowieso rijden er nog diverse Iveco's rond in de regio Haarlem-IJmond zolang er nog VDL's uit Haarlem in Hilversum/Huizen rijden totdat daar alle Ebusco's zijn geleverd.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 08 sep 2023, 21:39
door Ovspotteralkmaar
Daan! schreef: vr 08 sep 2023, 18:35 Waarop baseer je dat ze vast zijn?
Dat is door gecommuniceerd naar het personeel toe.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 09 sep 2023, 08:14
door IIVQ
Milco schreef: vr 08 sep 2023, 18:35 De AML-Ebusco's zijn tijdelijk en worden hooguit op vaste omlopen ingezet.

Er zal ergens nog wel een tekort zijn. Sowieso rijden er nog diverse Iveco's rond in de regio Haarlem-IJmond zolang er nog VDL's uit Haarlem in Hilversum/Huizen rijden totdat daar alle Ebusco's zijn geleverd.
Welke VDL's in G&V komen uit Haarlem? Diesels?

De 10m komen uit NHN, en de 11m zijn vziw rechtstreeks aan G&V geleverd, en zijn niet bedoeld als vervanging voor nog niet geleverde Ebusco's maar gewoon vast voor G&V streek.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 09 sep 2023, 09:06
door Lijn 45
In G&V rijden de oorspronkelijk uit HIJ komende 12m diesels 3200-3207.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 09 sep 2023, 23:29
door Jurre
Klopt. Als er voldoende Ebusco's zijn geleverd in Gooi & Vechtstreek gaan de Citea's retour Haarlem-IJmond en schuiven de overgebleven Crossways door naar Veluwe Zuid.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: zo 10 sep 2023, 13:11
door Daan!
Ovspotteralkmaar schreef: vr 08 sep 2023, 21:39
Daan! schreef: vr 08 sep 2023, 18:35 Waarop baseer je dat ze vast zijn?
Dat is door gecommuniceerd naar het personeel toe.
In de FB-groep is dit niet bekend.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: zo 10 sep 2023, 19:54
door Ovspotteralkmaar
Jurre schreef: za 09 sep 2023, 23:29 Klopt. Als er voldoende Ebusco's zijn geleverd in Gooi & Vechtstreek gaan de Citea's retour Haarlem-IJmond en schuiven de overgebleven Crossways door naar Veluwe Zuid.
Ze mogen de citea’s wel houden, zo’n Iveco rijdt veel lekkerder dan een citea

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: zo 10 sep 2023, 21:21
door bartjemestrom
En daar heb je zelf ervaring mee? ;)

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 11 sep 2023, 17:31
door tripel7
Ik heb met beide gereden, een iveco rijd stukken beter (maarja, probeer maar eens iets te vinden dat slechter rijd dan een vdl, verder dan solaris kom ik niet)