Pagina 39 van 52

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: wo 18 sep 2019, 14:12
door bartjemestrom
Nee, het was echt 7649. Wellicht een toekomstig nummer voor de VDL Midcity?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: vr 04 okt 2019, 14:50
door Frank93
Dat zou nog wel eens kunnen. Ik was vandaag in Haarlem voor code 95 en daar stonden Midcity's 7646, 7647, 7650 en 7651 aan de lader.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: wo 30 okt 2019, 17:31
door Daan!
Vandaag bus 3602 gezien bij Breukelen richting Utrecht. Iemand die weet wat deze bus daar deed?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: wo 30 okt 2019, 17:34
door Milco
Wellicht voor onderhoud dat elders wordt uitgevoerd dan in de garage in het concessiegebied?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: wo 30 okt 2019, 21:57
door Daan!
Kan, maar misschien weet iemand het zeker hier.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 14 nov 2019, 11:54
door ovVeluwe
Ik zit nu in bus 3219, die is omgestickerd/gespoten in reguliere kleurstelling. Nog wel steeds met R-NET interieur. Laatst zag ik op Facebook een plaatje voorbij komen dat een 15m weer was omgestickerd voor R-NET. Heerst er capaciteit tekort?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 14 nov 2019, 12:02
door Frank93
Heb in de afgelopen maanden dat ik daar reed nooit echt overvolle bussen gehad of gezien op de twee R-Net lijnen. Uitgezonderd dan tijdens evenementen bij Westpoort. Die Citea's van 15 meter werden eigenlijk alleen ingezet op lijn 680.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 14 nov 2019, 12:24
door Lijn 45
Beide 15m waren volgens Busplanet te groot voor de 680 en zijn daarom rood gemaakt. Naast de 3219 is ook de 3220 groen geworden.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 14 nov 2019, 13:28
door TLP
Gaan de MidCity's van de serie 1950 - 1957 die nog in Haarlem rijden eigenlijk nog tot elektrisch worden omgebouwd? Of is men daarvan afgestapt en zijn de 7646 - 7653 daarvoor in de plaats gekomen?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 14 nov 2019, 13:31
door Frank93
Daar zijn ze op dit moment mee bezig, of het is zelfs al gedaan. Een maandje terug stonden er al een paar aan de lader.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 14 nov 2019, 15:38
door TLP
Aha, oké! Werd toch wel tijd dan :')
Weet je ook waarom de 1952 en 1954 naar Hoorn zijn gegaan, of die ook elektrisch worden, en waarom de 7646 - 7653 zijn bijbesteld?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 14 nov 2019, 18:25
door Frank93
Hmm nee dat zou ik niet weten, kom nooit in Hoorn eigenlijk.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: do 14 nov 2019, 19:21
door Lijn 45
1952 is volgens digitale kentekencheks nog diesel.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 11 jan 2020, 17:00
door Lijn 45
Volgens een bewerking van Stadsbus op Wikipedia komt er binnenkort nog een BYD met nummer 2099 in dienst.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 11 jan 2020, 17:11
door Stadsbus
Ja, klopt. Via via laatst gehoord van iemand dat er een nieuwe BYD aan zou komen die nu in Apeldoorn staat en zag nu net via Facebook dat het de 2099 gaat worden.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 13:35
door Jelmer
ik zie op OVzoeker 2 BYD uit NHN op H/IJ-lijn 2 rijden, de 7559 en 7563.

https://ovzoeker.nl/voertuig/CXX:7559
https://ovzoeker.nl/voertuig/CXX:7563

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 21:26
door Daan!
Lijn 2: Op werkdagen rijdt lijn 2 de hele dag twee keer per uur. Geen aanvullende schoolritten. Op zaterdag en zondag rijdt lijn 2 één keer per uur.

Lijn 3: Op werkdagen rijdt lijn 3 de hele dag twee keer per uur. In Haarlem Noord rijdt lijn 3 extra spitsritten. Ook op zaterdag en zondag rijdt lijn 3 twee keer per uur.

Lijn 4: Op werkdagen, zaterdagen en zondagen rijdt lijn 4 één keer per uur.

Lijn 8: Op werkdagen rijdt lijn 8 niet. Lijn 81 rijdt wel één keer per uur op werkdagen en ook één keer per uur op zaterdag en zondag.

Lijn 9: Op werkdagen, zaterdagen en zondagen rijdt lijn 9 één keer per uur.

Lijn 14: Op werkdagen rijdt lijn 14 één keer per uur. In de ochtendspits bieden we wel extra spitsritten. Op zaterdag en zondag rijdt lijn 14 één keer per uur.

Lijn 15: Op werkdagen rijdt lijn 15 één keer per uur.

Lijn 71: Op werkdagen rijdt lijn 71 de hele dag twee keer per uur in aansluiting op lijn 73. Op zaterdag rijdt lijn 71 ook twee keer per uur.

Lijn 72: Op werkdagen, zaterdagen en zondagen rijdt lijn 72 één keer per uur.

Lijn 73: Op werkdagen rijdt lijn 73 de hele dag twee keer per uur in aansluiting op lijn 71. Op zaterdagen en zondagen rijdt lijn 73 ook twee keer per uur.

Lijn 74: Op werkdagen rijdt lijn 74 één keer per uur tussen IJmuiden, Beverwijk en Heemskerk met extra ritten in de spits. Op zaterdagen en zondagen rijdt lijn 74 één keer per uur tussen IJmuiden en Beverwijk.

Lijn 76: Op zaterdagen en zondagen rijdt lijn 76 niet i.v.m. de tijdelijke sluiting van de Beverwijkse Bazaar.

Lijn 78: Op werkdagen rijdt lijn 78 één keer per uur. Ook op zaterdagen rijdt lijn 78 één keer per uur. Op zondagen rijdt lijn 78 gedurende de dag 1 of 2 keer per uur.

Lijn 79: Op werkdagen, zaterdagen en zondagen rijdt lijn 79 één keer per uur.

Lijn 80: Op werkdagen en zaterdagen rijdt lijn 80 twee keer per uur. Op zondagen rijdt lijn 80 één keer per uur.

Lijn 81: Op werkdagen, zaterdagen en zondagen rijdt lijn 81 één keer per uur.

R-net lijn 382: Op werkdagen rijdt lijn 382 overdag 4 keer per uur. ’s Avonds is dit twee keer per uur. Op zaterdagen en zondagen rijdt lijn 382 één keer per uur.

R-net lijn 385: Op werkdagen rijdt lijn 385 overdag 4 keer per uur, met in de spits extra ritten. ’s Avonds is dit twee keer per uur. Op zaterdagen en zondagen rijdt lijn 385 twee keer per uur.

Lijn 567/568: Normale dienstregeling op werkdagen, tenzij Paswerk tijdelijk zijn deuren sluit.

Lijn 680: Op werkdagen rijdt deze lijn niet i.v.m. de sluiting van de scholen. Lijn 80 rijdt wel.

Nachtlijn N30: Op werkdagen, zaterdagen en zondagen rijdt de nachtlijn N30 één keer per uur.

Nachtlijn N80: Op werkdagen en zaterdagen rijdt de nachtlijn N80 niet.

Plan je reis, vanaf 18 maart, voordat je op pad gaat!

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 21:36
door sirvinniei
Een concessie waar nog wel nachtbussen rijden.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 22:30
door Chrysa
Lijn N30 is dan ook meer voor Schipholpersoneel dan voor uitgaanders. In AML rijden deze ook nog.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 14:04
door Jelmer
zie op OVzoeker.nl 3 Alkmaarse-BYD's op Haarlemse lijnen
7557 lijn 9
7559 lijn 14
7564 lijn 4

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 14:09
door Frank93
Deze rijden daar in plaats van de Midcity's vanwege het achter instappen.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 04 apr 2020, 16:00
door Lijn 45
Volgens dit artikel van afgelopen zomer zouden er geen dubbeldekkers buiten de spits op 346 en geen CapaCity's meer op 300 rijden. Er rijden nu geledes op de 346, is dat tijdelijk of definitief?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: za 04 apr 2020, 16:23
door Remco1989
Dit is gewoon vanwege Corona en weinig passagiers

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 06 apr 2020, 14:21
door fred1954
CXX3677 schreef:Ben inderdaad heel benieuwd of er al een besluit is genomen welke electrische bussen de huidige MAN-gaswagens gaan vervangen. Hoorde al van iemand van de stalling WP dat Ebusco wordt genoemd. Natuurlijk zijn dit speculaties.
Volgens mij geen speculatie, de bestelling is vorig jaar al geplaatst: 156 Ebusco’s, waarvan 111 voor AML en 45 voor HIJ, even uit mijn hoofd.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Geplaatst: ma 06 apr 2020, 14:24
door fred1954
Daan! schreef:Opvallend dat een lijn in R-NET kleurstelling mag rijden, terwijl de lijn geen R-NET lijn is. :?: :?: :roll:
De bedoeling is dat lijn 244 op termijn uitgroeit tot een volwaardige R-net lijn: lijn 344.