Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dexter schreef:Op Rtd waren dit weekend de spoorwijzigingen niet van de lucht, omdat er werkzaamheden ter voorbereiding van de bouw van de nieuwe stationskap plaatsvonden. Ze zijn nogal wat van plan, want spoor 1 wordt tijdelijk een kopspoor en er wordt een houten noodperron gebouwd.
Het zag er vanmiddag ook ineens behoorlijk anders uit in Rtd. Spoor 1a is nu inderdaad een kopspoortje:
Spoor 1b is nu weer net als vroeger voor de Thalys naar Parijs. Op spoor 3 stond de RRF 106 voor de werkzaamheden aan het perron van spoor 3/4:
De perronvloer ligt er nu ook helemaal uit en er staat nu een bovenleidingsmast op spoor 3:
Het zou toch leuk zijn als die CTA op 1a na vijf jaar eens een spooraanduiding krijgt. :)
Enfin, reizigers naar Schiedam/Vlaardingen/Maassluis/Hoek van Holland mogen dus in de regen wachten op hun trein -O-
Start bouw openbaar vervoerterminal Rotterdam Centraal schreef:In 8 weken wordt de karakteristieke perronoverkapping gesloopt en worden nieuwe funderingen gemaakt voor de stalen Y-vormige kolommen die het dak van de sporenkap gaan dragen.
Vanaf 18 april tot 1 augustus wordt vervolgens in 15 weken de reizigerspassage onder de sporen 1, 3 en 4 gemaakt en het eerste deel van de sporenkap gesloten. Spoor 1 is vanaf deze tijd ook niet meer in gebruik. Zo wordt in een periode van ongeveer 23 weken telkens een compleet deel van de OV- terminal gebouwd.
Dat zou dus betekenen dat we over 13 weken al het eerste stukje van het hoge dak kunnen aanschouwen? Ik ben echt benieuwd of het nu echt zo oranje wordt als op de maquette.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
1e deel van kap is weg, dit was vanmorgen, de betonnen ligger is nu ook weg op dat deel
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Vandaag heeft een graafmachine tijdens de werkzaamheden op sp4 de bovenleiding geraakt in Rtd, waardoor spoor 6 buiten dienst is genomen. ( ik weet echter niet of dat gedurende de werkzaamheden zo zal blijven)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Heel fijn, zo'n aannemer met personeel wat niet uit z'n doppen kijkt. Overigens hangen in de middentuin van Rtd ook veel portalen scheef erbij, maar dat was al zo. Het afbreken van de oude kap gaat trouwens maar stukje bij beetje.
les7 schreef:Het viel me trouwens op dat perron 1b verbreed is t.h.v. de wissel, omdat er anders wel een groot gat zou ontstaan tussen trein(deuren) en perron.
Dat viel me vanmiddag ook op, ziet er best apart uit zo. Ondertussen is er toch al een flink stuk van de perronkap van 3/4 verdwenen.
Ah, dan was dat wat ik vanmorgen zag op de traverse ter hoogte van spoor 3/4. Er stonden van die luchtslurven, fel roze en geel en de traverse was op die plek volgehangen met ballonnen en afgeladen met volk. Ik wou bijna even toeteren.
Dexter schreef:Ah, dan was dat wat ik vanmorgen zag op de traverse ter hoogte van spoor 3/4. Er stonden van die luchtslurven, fel roze en geel en de traverse was op die plek volgehangen met ballonnen en afgeladen met volk. Ik wou bijna even toeteren.
Ik zag de balonnen (rood met geel overigens ) nog hangen. Wat is die overkapping trouwens al ver weg zeg Ze zijn inmiddels bij de tunnel aangekomen nu. Aan de achterkant was vanavond ook nog een aardig kijkje in de oude reizigerstunnel, wel leuk om weer eens te zien :)
Vanavond waren ze iets aan een stalen buispaal aan het lassen net voorbij de loopbrug (aan de tunnelzijde), dat zou weleens een stukje fundering voor de nieuwe kap kunnen worden dan. Er werd trouwens rond 22.03 uur nog druk gewerkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Jammergenoeg loopt het met de nieuwe spooropstelling tegen het einde van de spits nog weleens een beetje vast als op spoor 1A nog een treintje moet vertrekken en op spoor 1B nog een spitspendel moet worden afgerangeerd. Zo stond ik vanmorgen met de s4200 maar liefst 5 min voor de inrijder te wachten.
Wat gaat er nu - behalve de Thalys - nog van 1b? Eventueel zouden die spitspendels dan ook op 1b binnengenomen kunnen worden. Mocht de rangeerder dan wat laat zijn, is de volgende s4100/s4200 tenminste op tijd binnen.
Edit: Hmm, dan moet je bij Dhs al overlopen en dan zit je volgens mij weer precies in conflict met de vertrekkende s4100/s4200. Zal wel niet lukken dus.
Nou zoiezo voor alle incidentele spoorwijzigingen van treinen naar het zuiden moet meteen 1b worden gebruikt. Gisteren stond er een s9200 met een defecte Traxx ervoor (begint dat nu al?) op spoor 6 en meteen moesten de s1900 en de s2100 naar 1b. Spoor 7 is al druk bezet met de s2200, s5000 en de s5100 dus blijft er weinig anders over.
Naar spoor 8 en hoger oversteken heeft teveel voeten in de aarde en dan ga je treinen richting Gv in de weg zitten.
Een flink gat geslagen! wel een heel vreemd gezicht.
Immidels is de hele kap van sp 3/4 weg, en staat alleen de liftkoker nog overeind.
Gisteren zag ik toen ik even in Rtd was dat er ook al een " Y " vormige staander lag, welke waarschijnlijk een steunpaal voor de nieuwe kap zal gaan worden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.