Ombouw Hoekse Lijn
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Er waren twijfels over het voortbestaan van het gebouw; het gebruik van sporen langs het stationsgebouw wordt onmogelijk gemaakt aangezien die sporen komen te verdwijnen wanneer het nieuwe station en de verlenging klaar zijn
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Is het stationsgebouw überhaupt eigendom van de RET eigenlijk? Het gebouw wordt immers niet meer als station gebruikt, er staat een hek tussen het stationsgebouw en het metroperron (weliswaar met enkele openingen aangezien het station niet met poortjes is afgesloten) en in het stationsgebouw zit een restaurant.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Een mooi filmpje vanuit de lucht met de Hoekse Lijn in aanbouw naar het strand:
https://www.youtube.com/watch?v=UkmS35xamwc
https://www.youtube.com/watch?v=UkmS35xamwc
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Laatste bericht is dat er vanaf november goederentreinen gaan rijden over de Hoekse Lijn.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Is er al een datum bekend voor de opening van de metro aan zee?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Suus schreef op de vorige pagina dit:
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Hemelvaartsdag lijkt me niet meer, men heeft het er nu over dat het aansluiten van het nieuwe spoor van maart t/m juli 2022 gaat duren. In die tijd gaat het huidige station Hoek van Holland Haven dicht en komen er tijdelijke perrons bij het bestaande opstelspoor net buiten het station zodat het metroverkeer door kan blijven rijden, met iets verdere loopafstand. Daarna kan men naar de nieuwe halte Hoen van Holland Haven toe, of Strand op tijd af gaat zijn is nog afwachten, er zijn wat problemen met de kwaliteit van het gestorte beton wat mogelijk voor vertraging kan zorgen.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Nieuwe tegenslag voor Metro aan Zee: er is schade aan het beton dat is gestort. Dat leidt niet alleen tot nog onbekende vertraging, volgens wethouder Van Gils kunnen de extra kosten in ieder geval niet met de bestaande middelen worden opgevangen.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ik weet niet hoe het contractueel is geregeld, maar schade tijdens de bouw komt toch normaliter voor rekening van de aannemer?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Niet per se, het hangt af wat partijen onderling hebben afgesproken in het contract. Zeker bij grote projecten zijn aannemers niet zo happig om de kosten voor eigen rekening te moeten nemen, bij een groot project kan namelijk heel wat misgaan. Kennelijk is hier de afspraak dat de gemeente in ieder geval een deel van de extra kosten moet betalen, anders zou de wethouder niet zeggen dat de gemeente moet dokken.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dat zegt de wethouders dan ook nergens De wethouder zegt allen dat de financiën onder druk staan door o.a. de hoge prijs van staal en andere bouwmaterialen. En daarvan is wel afgesproken dat het risico bij de gemeente ligt. Over eventuele kosten van deze schade wordt niet gesproken.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
En er is beeld: https://youtu.be/_pQKeaBYpJU
Nu hopen dat de trein vandaag terug kan gezien de storing op de Hoekse Lijn...
Nu hopen dat de trein vandaag terug kan gezien de storing op de Hoekse Lijn...
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Er staat weer wat te gebeuren begin volgend jaar. In het weekend van 19/20 februari is lijn B ingekort tot Steendijkpolder, en vanaf maandag 21 februari is de haltecode van Hoek van Holland Haven veranderd wat duid op dat men op een nieuw perron aan gaat komen. Begin maart is lijn B dan weer een hele week ingekort tot Steendijkpolder.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Een korte periode dat van/naar HvH Haven spoor 2 gereden wordt zodat half maart het nieuwe station in gebruik genomen kan worden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Nee, volgens de brondata gaat het om spoor 20, dat is het opstelspoor wat zo'n 200 meter voor het huidige tijdelijke station ligt.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Komt er dan een tijdelijk tijdelijk station
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ja, het huidige tijdelijke station ligt in de weg om het nieuwe station aan te kunnen sluiten.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Het huidige station is toch niet tijdelijk? Het is gewoon het oude station.
Of verdwijnt het huidige station volledig nadat het nieuwe station klaar is?
Of verdwijnt het huidige station volledig nadat het nieuwe station klaar is?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Hoek van Holland Haven krijgt een volledig nieuw station met een eilandperron, een stukje westelijker.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1474
- Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
- Locatie: Charlois
- Contacteer:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Zal het metrostation daarbij ook vernieuwen?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Voor het overzicht helpt het sporenplan:
https://corporate.ret.nl/media/3031/spo ... n-2021.pdf
De huidige tijdelijke perronsporen 1 en 2 van Hoek van Holland Haven (HHH) worden vervangen door de definitieve perronsporen 1 en 2 langs het nieuwe eilandperron.
https://corporate.ret.nl/media/3031/spo ... n-2021.pdf
De huidige tijdelijke perronsporen 1 en 2 van Hoek van Holland Haven (HHH) worden vervangen door de definitieve perronsporen 1 en 2 langs het nieuwe eilandperron.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Bedankt voor de tekening. Ik wist niet eens dat er een spoor 2 is.
Maar in de NS-tijd waren er ook al perrons langs de doorgaande sporen. Komt dat nieuwe station min of meer op die plek? En waarom kon dat oude station niet gebruikt worden?
En betekent dit dan ook dat er geen sporen meer langs het huidige station (met de terminal van Stena Line) blijven liggen?
Maar in de NS-tijd waren er ook al perrons langs de doorgaande sporen. Komt dat nieuwe station min of meer op die plek? En waarom kon dat oude station niet gebruikt worden?
En betekent dit dan ook dat er geen sporen meer langs het huidige station (met de terminal van Stena Line) blijven liggen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
De doorgaande perrons in de tijd van NS waren zo krom als een banaan, dat is niet zo toegankelijk. Het nieuwe eilandperron ligt daarom een stukje westelijker is en daardoor wel recht. De wegtoegang naar het busstation en de autoterminal van de ferry ligt daardoor tussen het oude en het nieuwe station, de oude overweg naast de vishandel (die moest worden gesloopt voor het nieuwe station) wordt een fiets-/voetgangersoversteek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
De RET heeft een globale planning gepubliceerd van de werkzaamheden aan de metrobaan in 2022, waaronder de Hoekse Lijn: https://corporate.ret.nl/contact/metrow ... heden-2022
Zoals al uit de reisinformatie bleek zijn er op 19/20 februari en van 5 t/m 13 maart buitendienststellingen gepland om de sporen en bovenleiding aan te sluiten op het nieuwe traject. Tussen 1 maart en 25 juni kunnen er testritten plaatsvinden op de nieuwe sporen. In de zomer start het proefbedrijf, en zodra dat succesvol is afgerond start de exploitatie. Een datum voor het starten van het proefbedrijf wordt nog niet genoemd, maar gezien deze planning zal het nog niet met de start van de vakantiedienst (9 juli) gereed zijn.
Zoals al uit de reisinformatie bleek zijn er op 19/20 februari en van 5 t/m 13 maart buitendienststellingen gepland om de sporen en bovenleiding aan te sluiten op het nieuwe traject. Tussen 1 maart en 25 juni kunnen er testritten plaatsvinden op de nieuwe sporen. In de zomer start het proefbedrijf, en zodra dat succesvol is afgerond start de exploitatie. Een datum voor het starten van het proefbedrijf wordt nog niet genoemd, maar gezien deze planning zal het nog niet met de start van de vakantiedienst (9 juli) gereed zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten