Ombouw Hoekse Lijn
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Toffe foto's.
Waarom is het laatste deel eigenlijk enkelsporig?
Waarom is het laatste deel eigenlijk enkelsporig?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Er was een beperkt budget, tunnels zijn duur, en dubbelspoor is niet echt nodig voor die ene kilometer. Het nieuwe station krijgt overigens wel twee sporen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Je zou het kunnen zien als een heel erg lang overloopwissel om van het ene naar het andere spoor te gaan bij het eindpunt. Geeft een iets langere overkruistijd maar in principe zou je nog tot 12 metro's per uur moeten kunnen laten rijden met dit stukje enkelspoor. Maximale waar men tot nu toe mee heeft gereden tot Hoek van Holland is 6 metro's per uur (tijdens de hittegolf vorig jaar, normaal is 4x het maximum).
Re: Ombouw Hoekse Lijn
De spoorstaven zijn gecoat tegen corrosie van zout (wordt normaal gesproken ook bij overwegen gedaan ivm strooizout).Bemined schreef: ↑zo 26 sep 2021, 22:18 Vanaf de overweg Strandweg lijken de spoorstaven ook bewerkt te zijn, de zijkant is hier wit (zie de laatste twee foto's). Ook de spoorstaven die nog op het bouwterrein liggen zijn wit geschilderd aan de zij- en onderkant (nee, dit is geen overbelichting door felle zon, aan de uiteinden van de spoorstaven (waar ze gelast gaan worden) zijn ze niet wit)[/img]
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dan moet de RET wel genoeg metrostellen operationeel hebben . Als ik een ander draadje lees, vrees ik dat materieeltekost een ernstiger beperking is dan een stukje enkelspoor...
Re: Ombouw Hoekse Lijn
De hogere frequenties naar het strand zijn er alleen in de vakantie. Maar daarnaast: metro's koop je voor 30 jaar, infrastructuur (en zeker tunnels) leg je aan voor 100 jaar.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Waarvoor is dat tunneltje eigenlijk, als ik zo kijk is het een beetje een tunneltje onder niets, ja een molshoop misschien. Of wordt het een ecoduct in de duinenrij?
Ik doe ook maar wat
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Het is een Natura 2000-gebied.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Voor de mensen die dit kunnen betalen: https://www.funda.nl/koop/hoek-van-holl ... ndweg-499/ (de duurste appartementen van Hoek van Holland staan pal naast de tunnel).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Wat een afgrijselijke blokkendozen. Mij niet gezien.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Het voordeel van in een lelijk gebouw wonen is dat je het gebouw zelf niet meer ziet
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Jezus, zelfs met de huidige situatie op de woningmarkt in acht genomen zou ik €700k al te veel vinden
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Leuk om wat foto's te zien van de verlenging. Ze gaan daar toch mooi werk van maken
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ondanks de vorderingen lijkt men zich er niet aan te wagen een datum te noemen wanneer het af is. Normaal gesproken is er bij projecten als dit altijd wel een einddatum te vinden op de projectwebsite maar vanwege de vele problemen die dit project tot nu toe heeft gehad lijkt men zich daar niet aan te willen wagen. Hier en daar is nog wel te lezen dat men streeft naar 'zomer 2022', maar dat begrip is rekbaar, dat kan zowel het begin van het strandseizoen zijn (Hemelvaartsdag) of het begin van de zomervakantie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Of het eind van de zomervakantie
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Ombouw Hoekse Lijn
De intentie is uitgesproken voor Hemelvaartsdag 2022 open te kunnen. Als ik deze beelden zo zie gaat dat technisch wel lukken, vrees dat de software nog roet in het eten kan gooien…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Wellicht is dit keer de software wel al geschreven voor dit baanvak
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Er zal ook nog een test- en proefbedrijf moeten komen voor de opening, ik weet niet hoe lang men daarvoor nodig denkt te hebben. En een ander niet onbelangrijk punt: het spoor bij Hoek van Holland Haven moet worden omgelegd. Daar zit nog een gat van ruim 100 meter wat pas opgevuld kan worden als de huidige sporen buiten dienst gesteld zijn:
De sporen moeten vanaf dus naar rechts afbuigen, en daarvoor moeten de huidige sporen afgebroken worden. Mogelijk dat men hier een tijdje enkelsporig kan werken door tijdelijk op spoor 2 (het linker spoor) te halteren en spoor 1 dan af te buigen naar het nieuwe station. Het tweede spoor niet planmatig meer gebruikt (in de vorige dienstregeling was er één rit in de vroege ochtend, maar die is in de nieuwe dienstregeling aangepast), alleen in de hoogzomer met de extra pendelmetro's Blaak - Hoek van Holland wordt het tweede spoor gebruikt.
De sporen moeten vanaf dus naar rechts afbuigen, en daarvoor moeten de huidige sporen afgebroken worden. Mogelijk dat men hier een tijdje enkelsporig kan werken door tijdelijk op spoor 2 (het linker spoor) te halteren en spoor 1 dan af te buigen naar het nieuwe station. Het tweede spoor niet planmatig meer gebruikt (in de vorige dienstregeling was er één rit in de vroege ochtend, maar die is in de nieuwe dienstregeling aangepast), alleen in de hoogzomer met de extra pendelmetro's Blaak - Hoek van Holland wordt het tweede spoor gebruikt.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dacht dat men op zaterdagochtend ook nog een ritje afwikkelde via spoor 2, maar die is er zo te zien ook uitgehaald.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ja, bij de overgang van 30 naar 20 minuten interval rijdt er nu een rit Nesselande - Hoek van Holland 2 minuten uit patroon zodat alles op spoor 1 afgehandeld kon worden. Het was overigens ook precies de verkeerde metro die op spoor 2 gepland stond, het gaf een dagelijks overkruisconflict, de aankomst op spoor 2 stond 15 seconden na het vertrek van spoor 1 gepland wat natuurlijk niet gaat. Het was juist de uitrukker die naar spoor 2 had gemoeten om een conflict te voorkomen, maar dat stond dus niet zo gepland (geen idee of de systemen die men gebruikt dit überhaupt wel aankunnen).
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Blijft het klassieke stationsgebouw nog wel bestaan nadat het nieuwe Havenstation gereed is?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Ombouw Hoekse Lijn
In dat gebouw zit ook Stena Line, dus dat zal wel blijven voorlopig.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten