Pagina 32 van 37

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: vr 11 okt 2019, 22:12
door Durashift
Lijkt mij toch een beetje 'grijsachtig'.. dat kaartje bij de baas declareren als gemaakte (privé) reiskosten, CB e-bike. :wink:
Als ik het goed begrijp is het ook niet je woon-werk traject.. of heb je een ambulante functie waardoor je zakelijke reiskosten op diverse trajecten mag declareren?

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 15 okt 2019, 21:02
door katvis
Omdat er gemiddeld nog maar 1 reiziger in de vervangende bussen van de Hoekse Lijn te vinden was, stopt de RET vanaf zaterdag met het vervangende busvervoer.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 15 okt 2019, 21:17
door ODRAIL
Een goede ontwikkeling. En als ik het goed heb zijn er (bijna) geen storingen meer.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 15 okt 2019, 21:19
door JordiBrabant
Stopt de RET met AL het vergangend vervoer, of blijft er iets in Hoek van Holland tussen Haven en Strand pendelen?

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 15 okt 2019, 21:28
door ODRAIL
Er zal best wel iets tussen de haven en het strand blijven pendelen (er rijd immers nog geen metro naar het strand). Maar of dit ook in de wintermaanden gebeurd weet ik niet.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 15 okt 2019, 21:30
door Meltrain
Er komt sowieso een lijn 611 tussen Haven en Strand.
Maar ik lees op de site van de RET nergens dat de vervangende bussen per aanstaande zaterdag niet meer rijden. :?

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 15 okt 2019, 21:33
door ODRAIL
De RET is wel meer laat met officiële bekendmakingen. Dus daar kijk ik niet meer van op.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 15 okt 2019, 21:34
door busfanNL
Meltrain schreef:Er komt sowieso een lijn 611 tussen Haven en Strand.
Dat is een buurtbusnummer bij de RET, met als enige uitzondering schoollijn 668. Wordt dit dan ook een buurtbus of flexibel vervoer? Of worden dit gewoon 12 meter bussen, of een combinatie van beide?

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 15 okt 2019, 21:43
door Meltrain
Volgens dit bericht komt er een combinatie van bustypes. ;)
Dat lijnnummer had ik van de "Hoek van Holland"-pagina van het vervangend vervoer, maar is nu niet meer te vinden.
Voor de andere plaatsen zijn via die pagina wel de wijzigingen te vinden.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: di 29 okt 2019, 22:23
door CB-e-bike-ov
Durashift schreef:Lijkt mij toch een beetje 'grijsachtig'.. dat kaartje bij de baas declareren als gemaakte (privé) reiskosten, CB e-bike. :wink:
Als ik het goed begrijp is het ook niet je woon-werk traject.. of heb je een ambulante functie waardoor je zakelijke reiskosten op diverse trajecten mag declareren?
Dagkaart, en dan haal ik ze bij de sigarenboer, daar staat geen verkoop datum en tijdstip op ;)
Ik ken de trucjes.
Maar in de praktijk heb ik sinds juni helemaal geen reiskosten meer gedeclareerd en heb sinds die tijd nog maar 1 metroritje gemaakt van 1 halte gezien de Spijkenisserbrug vlak voor mijn neus open ging en geen zin had om drie kwartier te wachten(beide kleppen ophoog en volgens de brug open app kwamen er 4 schepen aan), voor de rest alleen met de elektrische fiets gereisd. Meer om het feit dat ik het een comfortabele en vlotte manier van reizen vind in de praktijk die mij beter bevalt dan vooraf had ingeschat.Je fietst letterlijk naar de grote stad alsof het om de hoek ligt.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: vr 01 nov 2019, 18:15
door Meltrain
Sommige bewoners uit de wijk Steendijkpolder klagen over geluidsoverlast :
https://www.ad.nl/waterweg/herrie-van-d ... ~a43755ba/

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: vr 01 nov 2019, 18:45
door katvis
Van Duin krijgt bijval van buurvrouw Nelly Staal, die namens de actiegroep Merellaan verscheidene brieven schreef aan de RET. ,,De metro rijdt met een snelheid van 60 kilometer per uur voorbij van 's ochtends half 6 tot 's nachts half 1, terwijl je hier in de bebouwde kom maar 30 mag'', stelt zij. ,,Waarom zo hard? En waarom zo vaak? In de daluren is de metro vaak leeg. Ik noem dat geldverspilling.''
:') _O-

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: vr 01 nov 2019, 20:06
door TLP
Er zijn natuurlijk wel duidelijke verschillen met vroeger. De wissels bij station Steendijkpolder zijn zeker een ding. Natuurlijk wist men al ver van te voren dat die metro zou komen, maar het kost wel de nodige tijd en moeite om je in mogelijke gevolgen te verdiepen, zeker als voorlichting gebrekkig is (om wat voor reden dan ook) en je weinig kennis hebt van het OV of techniek in het algemeen. Dan kun je bijna alleen maar in het echt ervaren wat voor belasting de veranderde situatie geeft.
Er zullen vooraf de nodige akoestische onderzoeken hebben plaatsgevonden, maar de vraag blijft altijd of overlast veroorzaakt door veranderende omstandigheden alleen ligt aan de perceptie van de bewoners of dat de gedane onderzoeken een onacceptabel gevolg over het hoofd hebben gezien.
En daarbij: als de RET inderdaad niet zou hebben gereageerd op de klachten zou mij dat niet verbazen, maar vind ik dat ook niet echt netjes. Al gaat de klantenservice maar in discussie met de klagers tot een moment dat iedereen enigszins gerustgesteld is of de klager onacceptabel gedrag vertoont.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: vr 01 nov 2019, 20:40
door Bemined
Dat je meer geluid hebt is logisch, de frequentie is hier van elke 30 naar elke 10 minuten gegaan, en waar je eerst aan de vrije baan zat zit je nu aan een wisselcomplex. Maar ik vermoed dat een groot deel van het geluid zal wennen, stapelgek worden lijkt me een beetje overdreven. Overigens rijden de spitsmetro's slechts tot Vlaardingen, dus het verhaal over dag er in de spits nog twee keer zo veel metro's rijden klopt niet.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: vr 01 nov 2019, 21:01
door TLP
De foutieve bewering over de spits was mij ook al opgevallen. Je vermoeden over de wissels kan ook kloppen, maar ik kan daar niet over oordelen aangezien ik niet in de buurt van een spoorweg woon (wel een drukke weg, maar dat geeft toch een andere beleving). Daarbij kun je überhaupt niet een gegrond oordeel vellen als je niet iets vergelijkbaars hebt meegemaakt, of actief bent in (veld)onderzoek op het gebied waar de overlast wordt ervaren.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: vr 01 nov 2019, 22:16
door Daniel
Bemined schreef:Dat je meer geluid hebt is logisch, de frequentie is hier van elke 30 naar elke 10 minuten gegaan, en waar je eerst aan de vrije baan zat zit je nu aan een wisselcomplex.
Aan een wisselcomplex zit maar een heel klein stukje van de genoemde Merellaan, die straat begint namelijk al helemaal bij Maassluis West. En dat de metro's in de daluren vaak leeg zijn is natuurlijk slechts een bijkomstigheid dat de helft van de ritten vlak voor het eindpunt zit en Maassluis West de laatste echte aansluitknoop op de lijn is.
De klager woont kennelijk halverwege de Merellaan, anders kan de metro er nooit 60 rijden :P

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: vr 01 nov 2019, 22:21
door Bemined
Als je de foto bij het artikel bekijkt zie je letterlijk het wissel vol in beeld ;)

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: vr 01 nov 2019, 22:26
door Daniel
Nouja, daar rijden ze dus al helemaal geen 60 :P

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: za 02 nov 2019, 08:45
door waldo79
Klachten hebben vaak niets van doen met de daadwerkelijke situatie, maar met het gevoel je niet gehoord te worden.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: za 02 nov 2019, 09:04
door katvis
Blijkbaar maken de metro's zo veel geluid dat niemand de bewoners meer kan horen

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: za 02 nov 2019, 10:31
door Bemined
Daniel schreef:Nouja, daar rijden ze dus al helemaal geen 60 :P
Volgens de tekeningen is het een 1:15 wissel met een maximumsnelheid van 80km/u. Op circa 200 meter van het station zal de metro toch zeker al 60km/u rijden, mogelijk meer.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: za 02 nov 2019, 10:51
door Gideon
Meltrain schreef:Sommige bewoners uit de wijk Steendijkpolder klagen over geluidsoverlast :
https://www.ad.nl/waterweg/herrie-van-d ... ~a43755ba/
Soms vraag ik me af wat er door de hoofd van een persoon gaat, mooi uitzicht, ruimte, 4 meetalenstaven naast elkaar met kabels er boven.
Ooo wat is dat moooi, ik ga er WONEN. Dan uit het niks bleek de 4 meetalenstaven metro sporen te zijn en dat ding er boven een stroomlijn.
Waar vroeger de trein en OPEENS uit het NIKS een METRO rijd? SCHANDALIG....he.....?? -o-
waldo79 schreef:Klachten hebben vaak niets van doen met de daadwerkelijke situatie, maar met het gevoel je niet gehoord te worden.
Hoe wil je zulke klachten serieus nemen als je vlak bij een plaats gaat wonnen waar het druk word, is of drukker kan worden?
Is te hopen dat niemand in de flat op Vasteland Rotterdam gaat klagen over al die trams die al jaren over dat stuk spoor rijden

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: za 02 nov 2019, 14:55
door Daantje
Ik heb in de Zaagmolenstraat gewoond waar twaalf trams per uur langskwamen en 's avonds laat en 's ochtends vroeg alles naar remise Kleiweg toen daar nog trams stonden.

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: za 02 nov 2019, 17:20
door waldo79
En soms is klagen ook een sport :)

Re: Ombouw Hoekse Lijn

Geplaatst: za 02 nov 2019, 22:06
door ODRAIL
En die sport beoefen ik ook graag :pos: :wink: .