Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
In dit topic staan de alledaagse belevenissen van het openbaar vervoer in de omgeving van Den Haag.
Voor meer informatie zijn er ook aparte topics en Wiki-pagina's:
* Tram Den Haag (Wiki)
* Bus Den Haag (Wiki)
* RandstadRail Den Haag-Zoetermeer (Wiki)
* Streekbussen rondom Den Haag (Wiki)
Voor meer informatie zijn er ook aparte topics en Wiki-pagina's:
* Tram Den Haag (Wiki)
* Bus Den Haag (Wiki)
* RandstadRail Den Haag-Zoetermeer (Wiki)
* Streekbussen rondom Den Haag (Wiki)
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 26 mei 2016, 16:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Sneeuwperikelen HTM
Nog t/m minimaal dinsdag aangepast sneeuwnet bij de HTM.
Komt wel goed schatje.
Re: Sneeuwperikelen HTM
Waarom is de topic titel aangepast? Ik wilde juist een algemeen topic over de HTM en HTMbuzz, net zoals over het GVB.
Dat ik het in de OP had over sneeuwperikelen, komt omdat dat nu actueel is.
Dat ik het in de OP had over sneeuwperikelen, komt omdat dat nu actueel is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Zou idd handig zijn om een algemeen topic te hebben voor HTM (en HTMbuzz) ontwikkelingen, bij het GVB topic werkt dit uitermate goed :-)
Edit: ik zie dat het onderwerp weer terug veranderd is.
Edit: ik zie dat het onderwerp weer terug veranderd is.
Laatst gewijzigd door FLJ op zo 20 jan 2013, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ik vind wel dat iedereen in het Haags moet posten.
Plat of bekakt naar keuze. *bus*
Plat of bekakt naar keuze. *bus*
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39706
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Nâh vaurùit dan, hullepmiddeile daarvoâh ken je trâhwes op de volgende link downloade: http://members.home.nl/megens/fun_stuff/harrypad.htm
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Net even boodschappen gedaan. Tip: als het aan het begin van de middag nog niet sneeuwt, is dat misschien een mooi moment om dat te doen. Gelukkig hebben we tegenwoordig centrale verwarming, dus ik hoef niet met me kâhwe klâhwe hâhtjes in de kachel te dâhwe.
Ik ben maar even omgefietst via de Loosduinsekade en Noordwestbuitensingel naar de AH XL, zo kon ik het grootste deel over fietspaden. Op de Loosduinseweg/kade zat ik beide kanten op achter een trekker met een sneeuwploeg, dus dat had ik mooi voor elkaar. (Over de eerder geveegde paden is goed te fietsen, zelfs als er nieuwe sneeuw op ligt. Op paden met oude sneeuw is dat een stuk moeilijker.)
Onderweg kwam ik een lijn 11 tegen die blijkbaar een stuk over de route van 4 gereden had en nu afsloeg de Monstersestraat in. (Eerder was er één de andere kant op wel richting energiecentrale gegaan.) Toen een pekel-GTL, vervolgens een paar HTM-er's die langs het spoor iets onduidelijks aan het doen waren, en daarna kwam er een lijn 1 uit de richting statenkwartier over de route van lijn 3 aanzetten.
Maar het echte WTF-moment en klap op de vuurpijl was deze, die me tegemoet kwam over de Beeklaan:
Ik dacht eerst dat er "meetwagen" op stond, maar het kan ook "werkwagen" zijn.
Ik ben maar even omgefietst via de Loosduinsekade en Noordwestbuitensingel naar de AH XL, zo kon ik het grootste deel over fietspaden. Op de Loosduinseweg/kade zat ik beide kanten op achter een trekker met een sneeuwploeg, dus dat had ik mooi voor elkaar. (Over de eerder geveegde paden is goed te fietsen, zelfs als er nieuwe sneeuw op ligt. Op paden met oude sneeuw is dat een stuk moeilijker.)
Onderweg kwam ik een lijn 11 tegen die blijkbaar een stuk over de route van 4 gereden had en nu afsloeg de Monstersestraat in. (Eerder was er één de andere kant op wel richting energiecentrale gegaan.) Toen een pekel-GTL, vervolgens een paar HTM-er's die langs het spoor iets onduidelijks aan het doen waren, en daarna kwam er een lijn 1 uit de richting statenkwartier over de route van lijn 3 aanzetten.
Maar het echte WTF-moment en klap op de vuurpijl was deze, die me tegemoet kwam over de Beeklaan:
Ik dacht eerst dat er "meetwagen" op stond, maar het kan ook "werkwagen" zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39706
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Zal wel werkwagen zijn... en kennelijk is er dan toch echt een tekort aan pekeltrams als ze zelfs deze in gaan zetten (De H5 is dus ook een pekelwagen, maar wel van het HOVM )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
'Werkwagen'; de H5 van het HOVM is twee jaar geleden weer van pekeltanks voorzien en wordt nu ingezet als aanvulling op de pekel-gtls om o.a. de kopeindpunten in de stad [Loosduinen, Delftselaan] te doen. Er is er nog een, de H2 maar die is nog niet rijvaardig.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Dinsdag ging dat overigens niet helemaal goed, toen ze een pekel-GTL naar Loosduinen hadden gestuurd. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Een Pekel GTL naar Loosduinen zou niet mogen omdat alleen de H5 pekel route 5 zou mogen rijden. Verder doet de H5 het wel een stuk beter dan de Pekel GTL's, hoewel vandeweek raakte de H5 wel beschadigd aan de baanruimers maar dat zou al hersteld moeten zijn.
Naast de pekeltrams zouden er 's nachts op een aantal tramlijnen een gewone GTL de boel schoon houden. Afgelopen nacht een rondje op lijn 1 mee geweest wat wel lekker rustig is zonder die vervelende reizigers.
@Daniel De H5 rijdt nou mee als ondersteuning op de 4 pekel GTL's. De H5 doet onder andere de Tailtracks, de remise terreinen, en de calamiteiten spoortjes.
De bedoeling is echter om de H2 uiteindelijk op te knappen als pekelwagen en de H5 terug te bouwen als een reizigers tram voor het HOVM.
Naast de pekeltrams zouden er 's nachts op een aantal tramlijnen een gewone GTL de boel schoon houden. Afgelopen nacht een rondje op lijn 1 mee geweest wat wel lekker rustig is zonder die vervelende reizigers.
@Daniel De H5 rijdt nou mee als ondersteuning op de 4 pekel GTL's. De H5 doet onder andere de Tailtracks, de remise terreinen, en de calamiteiten spoortjes.
De bedoeling is echter om de H2 uiteindelijk op te knappen als pekelwagen en de H5 terug te bouwen als een reizigers tram voor het HOVM.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8679
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Je zou zeggen dat je ook vrij makkelijk een vrachtwagentjekan ombouwen. HTMInfra is ook van HTM toch - die kunnen toch wel iets? Of zijn ze ook afhankelijk van aannemers?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Een UNIMOG met spoorwieltjes werkt niet op besneeuwd straatspoor.
HTM infra heeft wel spuitwagens om wissels mee te reinigen die ze ook inzetten in de winterdienst.
HTM infra heeft wel spuitwagens om wissels mee te reinigen die ze ook inzetten in de winterdienst.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
De RET en het GVB hebben voor zover ik weet echter geen "werktrams" meer en al helemaal geen pekeltrams.
Maargoed, wellicht ook nog maar een voorbindsneeuwploeg bestellen bij Heiterblick?
Maargoed, wellicht ook nog maar een voorbindsneeuwploeg bestellen bij Heiterblick?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Hebben de RET en GVB niet veel minder vrijliggend tramspoor wat alleen over de rails bereden kan worden? In Den Haag is veel tramspoor over vrije banen met gras of kiezels tussen de rails. Vergelijkbaar met metrospoor dus. Wordt dat wel gepekeld in Amsterdam en Rotterdam?Bee schreef:De RET en het GVB hebben voor zover ik weet echter geen "werktrams" meer en al helemaal geen pekeltrams.
-
- Berichten: 4079
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
In Amsterdam wordt er op de straattrajecten gepekeld, maar gewoon vanuit de gemeente. Die rijden speciale routes over de trambaan. Op de vrije banen hebben we niet zoveel last van de sneeuw.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Volgens mij doet de HTM het er gewoon om, ten tijde van sneeuwval is de website van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat voor iedereen overbelast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Inmiddels rijdt bij de HTM alles weer, alleen RandstadRail 3 rijdt nog steeds slechts rechtsom door de krakeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Idem voor RR4, incl de pendeltrein vanaf de Javalaan naar Stadhuis of Seghwaert, daar wisselen de berichten steeds over.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
De HTM gaat vanaf morgen weer een aangepaste dienstregeling rijden vanwege het winterweer.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Voor de liefhebber: in de aflevering van Wegmisbruikers (SBS6) van vandaag zie je de aanhouding van twee zwartrijders in een HTM-tram. De agenten van de verkeerspolitie (waar het programma eigenlijk om gaat) waren in de buurt en mochten meehelpen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ik mis nog van onderstaande Man-wagens de kentekens:
1107-1111
en de niet geleverde wagens:
1117 t/m 1128
1130 t/m 1135
Wie vult aan?
1107-1111
en de niet geleverde wagens:
1117 t/m 1128
1130 t/m 1135
Wie vult aan?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Bericht van twee weken geleden:
Wat ik me afvraag: als ze zoveel pekeltrams nodig hebben, is het dan niet handiger om ook gewone reizigerstrams te laten pekelen? Je hebt een flink aantal GTLs met een afsluitbare derde bak, daar zou je dan een pekeltank kunnen plaatsen wanneer nodig.
Luister ook naar de audio, waar de interviewer de HTM'er voor de voeten gooit dat het in 1979 wel kon en GTLs gebruiken immers dezelfde techniek als de PCCs van destijds. *O*
http://www.omroepwest.nl/nieuws/17-01-2 ... en-tramnetDEN HAAG - Het beheer van het tramnet in de regio Den Haag is de afgelopen jaren verslonsd. Daarvan zijn reizigers nu de dupe, erkent HTM-woordvoerder Harald Hameleers.
Wat ik me afvraag: als ze zoveel pekeltrams nodig hebben, is het dan niet handiger om ook gewone reizigerstrams te laten pekelen? Je hebt een flink aantal GTLs met een afsluitbare derde bak, daar zou je dan een pekeltank kunnen plaatsen wanneer nodig.
Luister ook naar de audio, waar de interviewer de HTM'er voor de voeten gooit dat het in 1979 wel kon en GTLs gebruiken immers dezelfde techniek als de PCCs van destijds. *O*
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
In de werkplaats van HTM-Buzz is een bus van de werkbrug gevallen.
Bron: RTV-West
Bron: RTV-West
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
"Hallo CVL? Mijn spiegel is gebroken."
"Das niet zo mooi, hoe komt dat?"
"Er ligt een bus bovenop..."
"Das niet zo mooi, hoe komt dat?"
"Er ligt een bus bovenop..."
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten