Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
dennistd schreef:Ik zou als chauffeur echt niet proberen om hem aan de kant te krijgen door hem weg te duwen met de bus zoals in dit geval... Je zult maar van de rem afschieten of wat dan ook, en dan ligt hij eronder :X
De 9106 van Connexxion staat nu in Zoetermeer om omgedoopt te gaan worden voor het rijden van lijn 444 dit seizoen.
Nu nog in Twents rood, maar zonder opschriften.
Of de bus ook een andere kleur krijgt weet ik niet.
De gelede bussen voor het rijden van lijn 444 tijdens het seizoen van Duinrel worden ze vanuit Delft ingezet.
zone5324bericht... schreef:De 9106 van Connexxion staat nu in Zoetermeer om omgedoopt te gaan worden voor het rijden van lijn 444 dit seizoen.
Nu nog in Twents rood, maar zonder opschriften.
Of de bus ook een andere kleur krijgt weet ik niet.
De gelede bussen voor het rijden van lijn 444 tijdens het seizoen van Duinrel worden ze vanuit Delft ingezet.
Ik hoorde gister van een van onze VOSsers dat ze beiden waarschijnlijk in volledige Duinrell reclame zullen worden gestoken.
Veel aandacht voor de achterliggende oorzaken: knipperwit in de negenogen [met mogelijke conflicterende trambewegingen, ononverzichtelijke situatie, onduidelijkheid over voorrang].
Wat me opviel is dat de verklaring van HTM dat een conflictvrije dienstregeling [in wegverkeer] niet mogelijk is, kennelijk wordt geaccepteerd. Een paar jaar geleden maakte de toen IVW daar nog een hoop kabaal over bij een tram bus botsing in Amstelveen, een signaal wat daar nog steeds blijkt te leven.
Maar het rapport is wel erg kritisch over de keuze voor wit knipper bij deze kruising. Bijvoorbeeld:
De inspectie is van mening dat gelet op de omstandigheden (slecht uitzicht en onduidelijke voorrangssituatie) met het uitgangspunt om onderling OV conflicterend te regelen onvoldoende prioriteit aan de veiligheid is gegeven.
Dat de dienstregeling niet conflictvrij is, is op zich niet heel erg. Als de conflicten maar veilig worden afgehandeld. En daar leek het hier toch we aan te schorten...
Terecht, maar dat punt gaat over een conflictvrije verkeersafwikkeling. Over A'veen werd indertijd gesuggereerd dat de dienstregeling zo zou moeten zijn dat twee OV voertuigen volgens dienstregeling niet op het zelfde moment op een krusiing zouden kunnen zijn. Vergelijk met het voortdurend vergroten van de planningsnormen op het spoor
voor de liefhebber.
een rit van lijn 32 van Delft naar Naaldwijk MET geluid en een slag lijn 33 met de omleiding via de A20 i.v.m. wegwerkzaamheden aan de Oranjesluisweg t.h.v. de Maasdijk.
Okay tram 19 in Delft krijgt nóg twee jaar vertraging, waarmee de opleverdatum niet zoals gepland in 2009, maar pas in 2019 zal zijn, maar tien jaar te laat.
De provincie Zuid-Holland schrijft hiero onder andere:
De brug moet vervangen worden. In de huidige situatie is het budget niet toereikend voor de bouw van het nu voorliggende tafelbrugontwerp.
De belangrijkste oorzaak van het tekort in het projectbudget is het gevolg van de vernietiging van de omgevingsvergunning (WABO) door de rechter op 12 november 2014. Dit betekent dat een nieuwe vergunningaanvraag nodig is. Daarnaast moeten extra kosten worden gemaakt voor gevelmaatregelen aan woningen. Een ander extra kostenaspect betreft de nadere uitwerking van technische specificaties ten behoeve van de tram wegens aanpassing van het brugontwerp.
(...)
Naar verwachting wordt in het tweede kwartaal van dit jaar één van deze ontwerpen gekozen. Dan is ook meer bekend over de planning. De bouw van de brug zal in ieder geval niet in 2017 plaatsvinden. Dit betekent dat de tram niet vóór 2019 in exploitatie kan worden genomen.
Ardan schreef:
De provincie Zuid-Holland schrijft hiero onder andere:
De belangrijkste oorzaak van het tekort in het projectbudget is het gevolg van de vernietiging van de omgevingsvergunning (WABO) door de rechter op 12 november 2014. Dit betekent dat een nieuwe vergunningaanvraag nodig is.
Wat is de reden van de vernietiging van de omgevingsvergunning en waarom is een aanvraag zo duur?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Precieze info heb ik nu niet, maar het had o.a. te maken met onvoldoende akoestisch onderzoek (als ik het goed zeg uit m'n hoofd). In principe moet een nieuw besluit worden genomen op de aanvraag, maar als er een heel ander ontwerp van brug komt, zal er een nieuwe aanvraag moeten worden ingediend. Dan moeten o.a. leges worden betaald. Maar ook de onderzoeken die gedaan moeten worden, kosten natuurlijk het nodige...
In Rijswijk kunnen de bussen sinds kort weer gebruik maken van de oorspronkelijke route over de busbaan bij de halte Treubstraat.
te zien met een rit van lijn 50 van Zoetermeer naar Rijswijk, maar de bussen van lijn 30, 51 en 52 hebben dezelfde route aldaar (alleen rijdt lijn 51 dan verder door op de busbaan van de Volmerlaan).
Er zijn de laatste tijd regelmatig werkzaamheden aan de N223 waardoor de bussen van lijn 32 dan een omleiding tussen Naaldwijk en De Lier moeten rijden.
Een rit met omleiding is nu ook te bekijken.
En dan voor de liefhebben nog een mat-rit van Zoetermeer Station naar Zoetermeer Centrum West, waarbij de bus niet over de busbaan rijdt (wat officieel bij buiten dienst ritten ook niet mag van de opdrachtgever).
Hendrik schreef:Precieze info heb ik nu niet, maar het had o.a. te maken met onvoldoende akoestisch onderzoek (als ik het goed zeg uit m'n hoofd). In principe moet een nieuw besluit worden genomen op de aanvraag, maar als er een heel ander ontwerp van brug komt, zal er een nieuwe aanvraag moeten worden ingediend. Dan moeten o.a. leges worden betaald. Maar ook de onderzoeken die gedaan moeten worden, kosten natuurlijk het nodige...
ONDERZOEK
De rechter heeft de ‘omgevingsvergunning eerste fase’ voor het vernieuwen van de St. Sebastiaansbrug op 12 november vernietigd en heeft aangegeven dat een nieuw besluit moet worden genomen. Daarbij moet het akoestisch onderzoek naar de mogelijke toename van de geluidsbelasting als gevolg van de vervanging van de brug opnieuw worden uitgevoerd.
Lijn 33 Maassluis-Naaldwijk, met route via de nieuwe Tweede Pijlenweg (maar doordat de werkzaamheden nog niet volledig afgerond zijn, is dit nog steeds niet de definitieve route): https://youtu.be/LCnaMyBZapU
* Alleen de versnelde versie, omdat het tijdens de rit toch steeds donkerder wordt.
Lijn 33 Naaldwijk-Maassluis, met route via de nieuwe Tweede Pijlenweg (maar doordat de werkzaamheden nog niet volledig afgerond zijn, is dit nog steeds niet de definitieve route): https://youtu.be/zSzzUzgPbV0
Idem 10x versneld: https://youtu.be/25HmpFLAjYI
opnieuw voor de liefhebber.
een cabinerit van een mat-rit van Zoetermeer naar Leiden via de N206.
* alleen de versnelde versie, vanwege een vervelende vlek op de voorruit (welke pas bij het bekijken van het filmpje ontdekt werd). https://youtu.be/C9i_g311qJA
i.v.m. uitgestelde wwerkzaamheden aan het Mijnbouwplein in Delft, kunnen de bussen van lijn 40, 55, 69 en 174 richting Delft sinds eind vorige week rechtdoor op de busbaan van de Mchiel de Ruyterweg blijven rijden en is de knik via het De Vries van Heijstplantsoen niet meer nodig.