Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Staat toevallig in de vergaderstukken van de MRDH van volgende week. Gunning eind juli 2023, levering eerste bussen september 2024, indienststelling van de eerste 50 bussen eind 2024 en de rest in begin 2025.
buschauffeurDH
Berichten: 71
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door buschauffeurDH »

Spoorlijn schreef: do 16 feb 2023, 19:35 Is het eigenlijk al bekend wanneer de HTM weer nieuwe (elektrische) bussen gaat kopen? De MAN's beginnen best wel oud te worden denk/vind ik.
Mooi toch. Die MAN Lion's City gaat de 15 jaar makkelijk halen. Was een goede koop.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Tram 1A rijdt niet meer naar Voorburg tijdens avondspits door verkeersdrukte

Tramlijn 1A rijdt doordeweeks tijdens de avondspits niet meer door naar eindpunt Voorburg Station. Dit laat vervoersbedrijf HTM weten op hun website.

Alternatieve lijnen door afsluiting Hoornbrug
Door werkzaamheden aan de Hoornbrug is deze voor weg- en tramverkeer gestremd tot en met vrijdag 17 maart. Doordat het openbaar vervoer ook niet over de brug kan, zijn er alternatieve routes ingesteld. Zo is tramlijn 1 op gesplitst in 1A (Haagse kant) en 1B (Delftse kant) aan beide kanten van de Vliet. Ook rijdt buslijn 65 als alternatief. Meer informatie over de alternatieve lijnen lees je terug op de website van de HTM.

Lees meer
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
AnderzamNL
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AnderzamNL »

Vandaag voor de grap tijdens de middag-/avondspits tram 1A genomen naar de Goudriaankade.
Bij het eindpunt werd iedereen de tram uit gedwongen. Ik probeerde nog te vragen of ik mee kon rijden tot aan het Leeghwaterplein, maar de steward gaf aan dat het protocol voorschrijft dat de tram leeg door moet rijden of zoiets. Dus ik maar lopen : )

Dit scherm gaf me trouwens enorme nostalgie. (Op het scherm staat nog Voorburg als eindpunt, hoewel op de lijnfilm correct Goudriaankade wordt aangegeven. Ook: lijn 61. Ik neem aan dat dat een interne benaming is voor 1A.)

Afbeelding
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

AnderzamNL schreef: vr 24 feb 2023, 20:43Ook: lijn 61. Ik neem aan dat dat een interne benaming is voor 1A.)
Klopt ja, bij lijn 1B staat er "lijn 81" op de schermen in de tram.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3132
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Ik zag een van de schermen in de 3111 op tilt slaan en herstarten, waarna een logo verscheen van...Windows XP _O-
🗣
tjitte19
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door tjitte19 »

Windows 3.1 veroorzaakte storing op vliegveld Parijs - https://nos.nl/l/2068881

Het kan altijd ouder 8-)

Maar volgens mij draaien meerdere bedrijven nog met XP. Is stabiel en wordt nog altijd door Windows ondersteund voor bedrijven als ik me niet vergis
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

De oplaadautomaten van de RET (De oude variant) die gebruiken nog steeds Windows 2000. En de oude software van de oude metro's van de RET (5300 en 5400) voor ze geupgraded werden naar Linux gebruikte toen Windows 95. En nu terug naar het topic graag.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3132
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Matt5154 schreef: ma 27 feb 2023, 13:33 En nu terug naar het topic graag.
Volgens mij viel mijn melding over Windows 95 in de 3111 nog redelijk binnen het topic. Of ben jij daar nog strenger in de leer in?
🗣
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door The Greyhound »

tjitte19 schreef: ma 27 feb 2023, 13:25 Windows 3.1 veroorzaakte storing op vliegveld Parijs - https://nos.nl/l/2068881

Het kan altijd ouder 8-)

Maar volgens mij draaien meerdere bedrijven nog met XP. Is stabiel en wordt nog altijd door Windows ondersteund voor bedrijven als ik me niet vergis
In San Francisco worden de rijschema's van de metro opgeladen met floppydisks
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

TffpaA schreef: ma 27 feb 2023, 13:44
Matt5154 schreef: ma 27 feb 2023, 13:33 En nu terug naar het topic graag.
Volgens mij viel mijn melding over Windows 95 in de 3111 nog redelijk binnen het topic. Of ben jij daar nog strenger in de leer in?
En buiten dat? Zolang het niet te bont is, mag het best wat offtopic gaan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21333
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Ik dacht dus dat het de bedoeling was dat tramlijn 19 in Delft ter hoogte van de Kruithuisweg zou gaan eindigen, maar blijkbaar komt er een nieuw spoor in de Van den Broekweg en gaat de lijn nabij de Schoemakerstraat eindigen. :o
De route plus de planning van de werkzaamheden staat op https://tramlijn19.mrdh.nl.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
vries809
Berichten: 29
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 23:20

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door vries809 »

Merkwaardig. Als je de Van den Broekweg op Streetview bekijkt dan zou je niet zeggen dat daar een tram (plus eindpunt!) past?
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Het wordt een kopeindpunt met een waarschijnlijk niet al te breed middenperron op de plek van de huidige parkeerplaatsen, en ik vermoed dat de straat ook iets smaller zal worden. Ook zal een deel van de bomen waarschijnlijk gekapt gaan worden.
robert1955
Berichten: 273
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robert1955 »

Lijkt nauwelijks een verkeersfunctie te hebben: parkeerstrook naast een parkeergarage
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21333
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Het enige "doorgaande" verkeer zal de bevoorrading van het Sportcentrum zijn.
Het nieuwe eindpunt zorgt er wel voor dat het Delftechpark veel beter bereikbaar wordt per openbaar vervoer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Maar dan je zal dus altijd een bus nodig moeten hebben voor de bediening van de Technopolis, zijnde lijn 40, 69 of 174.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21333
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Klopt, maar het was al langer bekend dat de tram sowieso niet zuidelijker dan de Kruithuisweg zou komen, vanwege de problemen die het kon veroorzaken aan de apparatuur van de TU.
Nu weten we dus ook exact waar het eindpunt komt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Lijn 69 wordt dan toch opgeheven of blijft die bestaan (wellicht met een lagere frequentie)?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DPDelft »

Op de pagina van MRDH staat dat de bussen van EBS en RET gewoon blijven rijden. Maar lijn 69 zal ongetwijfeld minder vaak gaan rijden aangezien dan alleen het achterste gedeelte van de TU zal worden bediend.
kristuipan
Berichten: 20
Lid geworden op: di 29 mar 2022, 16:38

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door kristuipan »

De capaciteit van lijn 69 is nu al bijna de hele dag ontoereikend. Zeker als lijn 19 maar 3x per uur rijdt, zal lijn 69 nog vol zitten. Studenten die pakken gewoon het eerste vervoersmiddel dat vertrekt zodra hun college is afgelopen.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lange_Dre »

Het is goed mogelijk dat er 19K's tussen de TU en Delft NS gaan rijden. De bussen blijven dus wel rijden, voor lijn 69 kun je kiezen om de bus te laten rijden tussen Delft NS - Deel TU waar geen tram gaat rijden - TU eindhalte tram. Hierdoor zal de tram aantrekker zijn en voor het deel waar geen tram gaat rijden zal dit wellicht een reistijd verkorting opleveren. Alleen moet je dan nog bedenken hoe mensen tussen Delft NS - TU niet de bussen van de RET gaan pakken, wellicht kun je die ook een kleine wijziging geven waardoor de tram aantrekkelijk word voor Delft NS - TU, zonder dat het veel extra reistijd oplevert voor de reizigers uit de andere richtingen.


Iets anders, is het op termijn geen optie om lijn RNet *455 vanaf Delft NS richting Zoetermeer te vertrammen? Geen idee hoe druk bezet de *455 nu is. Maar in dat geval kun je mogelijk de bussen van de RET een eindhalte rond de TU kunnen geven en een mooie overstap locatie op de trams naar Delf NS en verder kunnen geven. Mogelijk iets voor in de toekomst? Dan heb je alleen nog 69 nodig voor het TU deel zonder de tramverbinding.
Laatst gewijzigd door Lange_Dre op di 07 mar 2023, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

455 ?
verfmeer
Berichten: 783
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door verfmeer »

Lange_Dre schreef: di 07 mar 2023, 12:27 Iets anders, is het op termijn geen optie om lijn RNet 465 vanaf Delft NS richting Zoetermeer te vertrammen? Geen idee hoe druk bezet de 465 nu is. Maar in dat geval kun je mogelijk de bussen van de RET een eindhalte rond de TU kunnen geven en een mooie overstap locatie op de trams naar Delf NS en verder kunnen geven. Mogelijk iets voor in de toekomst? Dan heb je alleen nog 69 nodig voor het TU deel zonder de tramverbinding.
Dat lijkt mij niet. Een aantal jaar geleden is er juist een koppeling gekomen met de bus naar Naaldwijk om Pijnacker een rechtstreekse verbinding met het ziekenhuis te geven. Als je het stuk tussen de TU en het station vertramt krijgt die vervoersrelatie er 2 overstappen bij.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lange_Dre »

Waren er ooit geen ideeën om van lijn 37 Den Haag Leyenburg - Wateringseveld - Ziekenhuis Delft - Delft NS een nieuwe tramlijn te maken? Die kun je dan eventueel weer aan de vertramming van lijn 455 via de TU koppelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten