Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Het blijft R-Net, maar het zou lichter van kleur worden. Vanwege corrosie aan de beplating worden alle trams onder fabrieksgarantie behandeld en men maakt van deze gelegenheid gebruik een nieuwe kleurstelling door te voeren.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Het donkergrijs zou lichtgrijs worden begreep ik uit eerdere renders.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Welke Avenio het gaat worden, geen idee. :?:
Lange_Dre
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lange_Dre »

Lijn 45 schreef: wo 26 jan 2022, 23:35 Het donkergrijs zou lichtgrijs worden begreep ik uit eerdere renders.
https://hovm.nl/htm-trams-krijgen-waars ... e-kleuren/
robert1955
Berichten: 272
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robert1955 »

Misschien de 5012? Die is al sinds juni 2021 bij Siemens
Lars
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 24 jan 2022, 12:31
Locatie: 'S-Gravenhage

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lars »

MetroRET schreef: wo 26 jan 2022, 20:06 En wat moet die nieuwe kleurstelling percies gaan inhouden.
Gaat men af van het R-NET ?
Helaas niet..
Vanwege werkzaamheden rijdt lijn 999 richting Kalvermarkt. Niet verder dan halte Kalvermarkt.
Er rijden benenwagens.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Zo helaas hoef dat toch niet te zijn. :|
Lange_Dre
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lange_Dre »

Lange_Dre schreef: do 27 jan 2022, 10:40
Lijn 45 schreef: wo 26 jan 2022, 23:35 Het donkergrijs zou lichtgrijs worden begreep ik uit eerdere renders.
https://hovm.nl/htm-trams-krijgen-waars ... e-kleuren/
De nieuwe kleuren worden (van boven naar beneden) Rode baan wit, licht grijze baan aan de onderkant. Met tussen de ramen een zwarte strook en rode deuren, als de plannen niet gewijzigd zijn. Hierdoor zijn de lange voertuigen van 35 meter lang (hopelijk beter zichtbaar) plus dat de bussen en trams dan een meer herkenbaar bij elkaar horen.

Het doet denken aan de RET, die hun metro's in de RET grijs hebben gehouden, met rode deuren en aan de ene kant de RET huisstijl en aan de andere kant de R-Net huisstijl hebben aangebracht. Die donkere kleuren zoals op de bussen zijn gewoon niet zo geschikt voor op lange voertuigen als metro's en vooral trams.
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stadsbus »

Ook het interieur wordt aangepakt, (na alle stangen) krijgen de stoelen een nieuwe bekleding:
MRDH schreef:Nu is bekend geworden dat de Avenio tram ook kampt met een vroegtijdige slijtage van de
stoelbekleding. Dit issue is medio januari met MRDH gecommuniceerd. Ook de vervanging
van de stoelbekleding wordt op de kosten van de fabrikant uitgevoerd (fabrieksgarantie). De
nieuwe stoelbekleding zal van sterkere en duurzamere stof gemaakt zijn en in de nieuwe Rnet kleurstelling. Het ontwerpbureau FromAtoB, dat de R-net stijl bewaakt, heeft dit voorstel
getoetst en goedgekeurd.
Aldus een document van de MRDH.
buschauffeurDH
Berichten: 68
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door buschauffeurDH »

Zelfde trams, zelfde lijnen, alleen een ander kleurtje en dan verkopen als hoogwaardig openbaar vervoer.

Meer domme PR-praat kan je bijna niet verzinnen.
Lange_Dre
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lange_Dre »

In principe was Randstadrail bij de start al als hoogwaardig openbaar vervoer begonnen. Dat men nu Randstadrail wil opkleuren naar het modernere RandstadNet, R-net, is een best logische keuze. Dit is voor de reiziger meer eenduidiger, zeker aangezien Randstadrail en R-net vrijwel het zelfde betekend. Daarnaast heeft de RET al keren geleden Randstadrail metro E ongevormd tot R-net, alleen rijden daar nu deels de blauwwitte en de RET R-Net metro’s rond. Is goed de zien aan de digitale borden en de ouderwetse halte info borden op de stations van lijn E in Den Haag.


Dat het hele R-Net meer een PR ding is, sluit ik mij helemaal bij aan. Gelukkig lijkt de nieuwe R-Net kleuren meer op die van de HTM en de stads (en streekbussen van EBS). Wat het een meer eengeheel van gaat maken waardoor het OV een rustiger beeld gaat geven en hopelijk veiliger gaat maken.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De hoogwaardigheid van de RandstadRail beperkt zich ook tot het deel van Den Haag Centraal naar Zoetermeer en Rotterdam. In de stad is de RandstadRail gewoon net zo traag als een normale tram, alleen wat breder en langer.
Lange_Dre
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lange_Dre »

Het nieuwe kleurontwerp voor de Avenio en later de Regio Citadis, doet erg denken aan het kleurschema dat GTL8-2 3116 in 2007 kreeg. Tegelijk kreeg de 3116 een proto type van de botsneus, maar daar mee heeft de wagen nooit in reizigersdienst gereden.

Het nieuwe kleurschema heeft een aantal wijzigingen ten opzichte van de 3116 destijds, oa nu een zwarte strook rond de ramen en wat meer logo's van het (P)R-Net.

Afbeelding
Bron: haagsetrams.com

Vergelijk dat maar met de tekeningen die al bekend zijn:
Afbeelding
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Ziet er fris uit, vind ik. :pos:
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DDietzen »

Hoe betrouwbaar en druk is lijn 455 van Zoetermeer naar Delft tegenwoordig in de ochtendspits? Ik overweeg 'm te gaan gebruiken omdat de dienstregeling nu iets is aangepast waardoor ik precies op tijd op m'n bestemming kan komen (voorheen was ik nét te laat) maar als 'ie vaak te laat is, uitvalt en/of rammetjevol is, hoeft 't van mij ook niet.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

Dietsen, jij valt ook in de categorie "laatste reismogelijkheid pakken". Die bus rijdt elke 15 minuten.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DDietzen »

Ik val voor deze reis in die categorie ja. En waarom? Nou, de eerste trein van mijn reisroute rijdt slechts ieder halfuur, dus aan die kwartiersdienst heb ik geen zak. En aangezien ik het als avondmens al bijzonder vervelend vind om driemaal per week om 6:15 de deur uit te moeten - laat staan een halfuur eerder terwijl dat niet per se noodzakelijk zou zijn - voel ik bepaald geen behoefte om een eerdere reismogelijkheid te nemen.

Dank je beleefd voor je subtiele waardeoordeel. Ik zal nog eens een vraag stellen, zeg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Om 6:15u de deur uitmoeten? Voor welk Spartaans bedrijf verspil jij je krachten dan? :shock:
🍉
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DDietzen »

De TU! Lang leve de Delftse kamermarkt die zo gruwelijk overbelast is dat ik noodgedwongen weer bij m'n ouders ben ingetrokken en elke collegedag 4,5 uur retour moet pendelen :') :') :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

4,5u per dag fr? dayum!
En dat voor school. Mag hopen dat je hierna een goed betaalde baan kunt krijgen. Bedoel....
🍉
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

DDietzen schreef: za 05 feb 2022, 16:18 Ik val voor deze reis in die categorie ja. En waarom? Nou, de eerste trein van mijn reisroute rijdt slechts ieder halfuur, dus aan die kwartiersdienst heb ik geen zak. En aangezien ik het als avondmens al bijzonder vervelend vind om driemaal per week om 6:15 de deur uit te moeten - laat staan een halfuur eerder terwijl dat niet per se noodzakelijk zou zijn - voel ik bepaald geen behoefte om een eerdere reismogelijkheid te nemen.

Dank je beleefd voor je subtiele waardeoordeel. Ik zal nog eens een vraag stellen, zeg.
Ik reisde vroeger dagelijks van Vlagtwedde naar Leeuwarden. Die sneltrein naar Leeuwarden was wel mooi, maar superkrap op de Stopper uit Winschoten. Ik ken het gevoel van stress voor je overstappen. Ik had alleen de eerste mogelijkheid om op de trein te komen. Ik mocht alleen te laat komen hierdoor, heeft jouw school die regel niet?

En sorry voor de wijze waarop mijn vraag wellicht overkomt. Ik ben altijd gewend dat lijnen in de Randstad altijd elk kwartier gaan in de spitsuren. Het platteland is zo "minder goed bediend" qua frequenties.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Anne »

Vandaag zag ik in station Delft een grote poster van de Waterbus Delft. Deze vaart als pilot van 14 t/m 25 februari vanaf het station naar de TU-wijk met langs de Schie de haltes: Nieuwe Haven, Koperen Kat, OGD en Deltaris/Applikon.
In de ochtend van 7:30 tot 9:30 vanaf het station en in de middag van 16:00 tot 18:00 vanaf Deltaris/Applikon. Het zijn 4 vier afvaarten in een 40 minuten dienst met een vaartijd van 40 minuten voor het hele traject. Het tarief is € 2,00.
INFO
Over de vaartijd zijn ze het zelf nog niet eens want enerzijds geven ze aan “max 18 min vergelijkbaar met de bustijden” en voor de tocht naar Deltaris 20 min. EBS lijn 69 doet het in de spits in 12 min tot Technopolis (terug in 11 min)
Ook de duur van de pilot is niet duidelijk. In begin staat 25 februari en later 24 februari.

Vraag mij af wat de doelgroep is.
Hooguit langs de Rotterdamseweg.
Gebruikersavatar
Willem
Berichten: 135
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 17:40

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Willem »

En voor de bedrijven langs de Schieweg waar nu geen ov is (behalve lopen vanaf station Delft Campus).
De reistijd is laten we zeggen wat minder concurrend.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Naast treinen worden in Den Haag ook alle trams en bussen na 14:00 uur stilgelegd, melde de HTM op de website.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stadsbus »

Nieuwe tramremise gaat door: https://www.omroepwest.nl/nieuws/453887 ... e-langs-a4
Hij komt op het Gavi terrein, naar het grote Prins Clausplein en station Ypenburg in.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 23 gasten