Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Dat (eerste) weet ik, maar ik reageerde dan ook op de opmerking van Bemined dat het "ook qua materieelomloop kan het gunstiger zijn omdat je mogelijk minder trams nodig hebt voor dezelfde frequentie".
Lijn 5 stopte volgens mij gewoon bij alle haltes en was dus een versterking van lijn 9, maar geen versnelling. Toen het bij P+R Hoornwijck nog een Dagkaart voor €2,- voor 5 personen kon kopen, heb ik vaak genoeg gebruik gemaakt van die lijn. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Suus schreef: vr 23 jul 2021, 19:45De strand-express rijdt als extra naast de normale lijndienst van lijn 9
Bovenop de normale lijn 9 of bovenop de huidige zomerse versterkingsritten? Want als je die meerekent gaat je er wel op achteruit, maar ten opzichte van de normale dienstregeling niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

De Strandexpress reed bovenop de normale dienstregeling van lijn 9. Tijdens de zomervakantie is de frequentie op lijn 9 sowieso al verhoogd en rijdt de Strandexpress niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Ardan »

Ik zit in de trein van Etten-Leur naar Roosendaal, staat er ineens een oude HTM-bus naast het spoor in een willekeurig weiland. De 203 als ik het snel genoeg kon zien. Hoe komt die daar nou :')

(Jajaja, Roosendaal ligt niet in Haaglanden, maar het ging om de bus die er overduidelijk wel vandaan kwam.)
Ik doe ook maar wat
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Waarschijnlijk laten vallen door een zwaluw tijdens de vogeltrek.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Marc »

Gisterochtend rond 11:00 wou ik tram 9 nemen van de halte Kurhaus naar het CS. Enkele mensen van HTM die bij de halte stonden vertelde me dat tram 9 niet reed door een kabelbreuk. Het advies was om bus 22 of tram 1 te nemen. Goed, dan maar met tram 1 naar HS (toevallig mocht ik in de “bikinilijn” stappen). Onderweg zag ik dat de trams van lijn 1 richting Scheveningen flink vol zaten. Tussen de Mauritskade en Kneuterdijk volgde een bericht dat tram 1 niet via het centrum kon rijden door een defect voertuig. Er werd een omleiding gevolgd vanaf de Kneuterdijk via Lange Vijverberg, CS en het Weteringplein. Er zou niet gestopt worden op CS, omdat de tram daar via de middensporen zou gaan en de GTL’s geen deuren aan de linkerkant hebben. Maar bij het CS reden we toch via het rechterspoor en mochten we alsnog uitstappen.

Overigens zag ik dat tram 3A en 4A tot de Brouwersgracht reden, tram 2 reed via tram 11 naar CS.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Creatieve route moet ik zeggen. Trouwens, die buslijn 22 viel me ook niet tegen qua snelheid ten opzichte van de tram.
HSG3
Berichten: 161
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Ik las laatst dus dat 3100-GTL8s langer zijn dan 3000-GTL8s. Waar zijn ze precies langer? Het verschil is namelijk nauwelijks zichtbaar.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door htm_tram »

Mij was verteld dat zowel de a en de b bak allebei 20 cm langer zijn waardoor het totaal 40 cm langer is dan de 3000 serie.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
robert1955
Berichten: 272
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door robert1955 »

en ik meen me te herinneren dat daardoor de afstand tussen de draaistellen en daardoor de uitslag in een boog voor all drie de bakken gelijk werd [verzoek bestuurders]
buschauffeurDH
Berichten: 68
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door buschauffeurDH »

htm_tram schreef: zo 29 aug 2021, 16:10 Mij was verteld dat zowel de a en de b bak allebei 20 cm langer zijn waardoor het totaal 40 cm langer is dan de 3000 serie.
Zie de raamstijl na de bestuurderscabine.



Afbeelding

Afbeelding
jesse-cruzu
Berichten: 430
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Meningen verschillen, maar ik vind dat de GTL's er tegenwoordig totaal niet meer uitzien vergeleken met vroeger puur door die botsneus en "geupdate" kleurstelling. Vond de proef kleurstelling die ze destijds op de 3116 hadden uitgeprobeerd helemaal niet verkeerd. Hett oogde fris en modern wat toen ook uniformiteit zou uitstralen samen met de bussen. Maar goed, ze gaan toch bijna met pensioen.
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door WSM »

Een gelede R-Net Citaro op lijn 455 vanmiddag: de 1104 als rit 1095 (omloop 354 van Zoetermeer).

Normaal rijden de gelede R-Netters alleen op de 456 (stalling Den Haag).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Heeft te maken met onderhoud. 1104 had onderhoud in Zoetermeer.
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door WSM »

Aha. Geinig. Dank voor je reactie.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Op Den Haag Centraal hebben ILT en de politie vanmorgen een alcoholcontrole gehouden. Van de gecontroleerde 80 trambestuurders en 25 machinisten had niemand teveel op: https://twitter.com/ILT_Rail/status/1447568056151052296
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stadsbus »

Vanwege de protesten rijden enkele lijnen niet meer naar Den Haag CS maar naar Voorburg:
EBS Haaglanden schreef: Door protestdemonstraties is Den Haag CS op dit moment niet bereikbaar voor onze bussen. Lijn 43,44, 45 en 46 rijden tot nader bericht van-naar #Voorburg station. #ebs-ov
Facebook

Vanmiddag hebben ook enkele lijnen van de HTM omgereden in Den Haag Centrum.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

Gezien de aard van de protesten is het wel handiger om Den Haag-Centrum volledig te mijden. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jorawesome
Berichten: 38
Lid geworden op: di 21 mei 2019, 14:28

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jorawesome »

De HTM 1033 is ingezet voor de afvoer van de betogers. Een paar van hun hadden moeite zich tussen hun lotgenoten in de bus te begeven waardoor enkele bloedend uit de bus werden afgevoerd. [Zie regio15] Prettig idee als je nu deze bus neemt.
Overigens is halte Prins Clauslaan een zeer ongelukkige plek om een protest tegen de klimaatverslechtering te houden aangezien daar natuurlijk meerdere buslijnen langs gaan die reizigers naar bestemmingen buiten Den Haag brengen en daarmee velen "auto-kilometers" bespaard (zouden) blijven.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Dat laatste denkt dat volk toch helemaal niet over na.... :roll:
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

[sarcasme] Als ze het netjes zouden doen, hadden ze de bussen gewoon doorgelaten.....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

"Man overleden nadat drie jongens hem in Ypenburg voor tram duwen, politie houdt zoektocht in de wijk"

Een man is maandagavond overleden na een aanrijding met een tram op de Anthony Fokkersingel in Ypenburg, zo meldt de politie. Volgens getuigen zou de man door drie jongens voor de tram zijn geduwd. ,,Een onderzoek naar de oorzaak van deze aanrijding wordt opgestart”, meldt de politie.

Bron en meer: AD
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

Wat triest nieuws -0-

De politie kan het echter nog niet bevestigen of de man inderdaad is geduwd. Wel is er gisteravond een Burgernetmelding geweest waarin werd gevraagd te zoeken naar drie donkergetinte jongens met hoodies in verband met dit incident, wat suggereert dat de politie het verhaal van het duwen serieus neemt en verdachten op het oog heeft.
PHS

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

Update: drie verdachten aangehouden na fatale aanrijding door tram Den Haag - https://nos.nl/l/2402247
Alargule

Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Alargule »

Maar er wordt weer met geen woord over de tint gerept.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten