Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ja, op de lijnennetkaart bij de haltes staat al sinds december dat lijn 22 en 29 allebei 22 zijn, maar in de praktijk was dat nog niet zo.
Dan wordt het straks wel opletten in welke lijn 22 je stapt.
Dan wordt het straks wel opletten in welke lijn 22 je stapt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
?
Laatst gewijzigd door iljitsch op ma 09 sep 2013, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Trams met anti-zwaartekracht zodat je tegen het plafond zit?
(Misschien moet je even de foto omdraaien... )
(Misschien moet je even de foto omdraaien... )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ugh, ik trap er steeds weer in...
Maar waar ik op doelde was de missende bank in de 3063. Even dacht ik dat er een extra bagageruimte bijgekomen was, of economy+ met extra beenruimte ofzo.
Maar waar ik op doelde was de missende bank in de 3063. Even dacht ik dat er een extra bagageruimte bijgekomen was, of economy+ met extra beenruimte ofzo.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
In Rotterdam zijn een paar jaar geleden uit alle Citadissen (2000-serie) twee rijen stoelen gehaald om een rolstoelplek te kunnen maken.
misschien gaat zoiets in Den Haag ook gebeuren (maar dan voor rollators of kinderwagens) en is de 3063 de testtram?
misschien gaat zoiets in Den Haag ook gebeuren (maar dan voor rollators of kinderwagens) en is de 3063 de testtram?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Is niet nodig want alle GTL's hebben al een bagage/kinderwagen ruimte voorin de midden-bak.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Weet ik, maar met twee rollators is die al bijna vol.
Dus misschien komt er een extra plek?
Dus misschien komt er een extra plek?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ja, zoiets dacht ik dus ook even, maar met één bank eruit kom je er niet, dat levert niet genoeg ruimte op voor rollators of kinderwagens. Zal wel gewoon een kapotte bank zijn.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Trambestuurder vervolgd voor ongeval Den Haag
Een 61-jarige trambestuurder die een jaar geleden in Den Haag met zijn tram tegen een andere tram botste en waardoor ongeveer 25 gewonden vielen, moet voor de strafrechter komen.
Lees verder
Een 61-jarige trambestuurder die een jaar geleden in Den Haag met zijn tram tegen een andere tram botste en waardoor ongeveer 25 gewonden vielen, moet voor de strafrechter komen.
Lees verder
Remember to check-out with your ov-chipcard.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
In het koffiehok op het Abtswoudsepark in Delft lag van de week een trambank op de grond.iljitsch schreef:
?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Vanaf 7 oktober wordt lijn 19 de vierde (?) lijn waarop de RegioCitadis-voertuigen gaan rijden.
Tevens wordt de route korter: "Tram 19 rijdt dan van beginpunt MCH Antoniushove naar eindpunt Delft-Noord (halte Nieuwe Plantage)"".
Lees verder
Tevens wordt de route korter: "Tram 19 rijdt dan van beginpunt MCH Antoniushove naar eindpunt Delft-Noord (halte Nieuwe Plantage)"".
Lees verder
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Hoe kan de halte Nieuwe Plantage in een richting een te grote afstand hebben tussen tram en perron, terwijl de eind- en beginhalte dezelfde zijn?De halten Brasserskade (dit geldt voor beide richtingen) en het eindpunt halte Nieuwe Plantage (alleen richting Delft Noord) hebben een te grote afstand tussen perron en voertuig.
Verder is die halte dan verkeerd aangelegd als de afstand te groot is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Daar zijn ze in Den Haag heel goed in. Er zijn wel wat meer RR-haltes waar je nog veilig met je scootmobiel of rollator kan in- of uitstappen.Meltrain schreef:Hoe kan de halte Nieuwe Plantage in een richting een te grote afstand hebben tussen tram en perron, terwijl de eind- en beginhalte dezelfde zijn?De halten Brasserskade (dit geldt voor beide richtingen) en het eindpunt halte Nieuwe Plantage (alleen richting Delft Noord) hebben een te grote afstand tussen perron en voertuig.
Verder is die halte dan verkeerd aangelegd als de afstand te groot is.
Vraag is wel of tram 19 ook RandstadRail 19 (RR19) gaat worden genoemd. RR2 werd ook nog lang met beide namen betiteld.
Verder: Halte Moerweg lijn 9 verdwijnt.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Op de lijnennetkaart in de trams staat lijn 19 wel bij de RR-lijnen.Edwin schreef: Vraag is wel of tram 19 ook RandstadRail 19 (RR19) gaat worden genoemd. RR2 werd ook nog lang met beide namen betiteld.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Kleine update Rail materieel HTM:
De 2de generatie GTL Pekel trams krijgen een afwijkend kleurschema dat doet denken aan de kleur die ooit voor de 1ste generatie GTL's bedacht was. Daarnaast krijgen de vier Pekel GTL's een zachte neus dit omdat de trams buiten het winter seizoen als les trams gebruikt gaan worden. In de winter word de zachte neus vervangen door een sneeuw schuiver.
De eerste nieuwe Pekel GTL die het nieuwe kleur schema heeft gekregen is de 3011:
Bron: http://www.haagsetrams.nl
GTL 3131 heeft een nieuw type beugel gekregen die erg doet denken aan het type dat de Randstadrail trams ook dragen.
Medio september 2013 is de 3118 in de werkplaats aan de Lijsterbesstraat als proef voorzien van een zachte neus, gemaakt van ander materiaal.
Begin oktober 2013 is de 3137 als eerste tram voorzien van een rode zachte neus, gemaakt van ander materiaal.
Met ingang van 7 oktober 2013 rijdt lijn 19 met RandstadRailvoertuigen. Aan de kant van Leidschendam maakt lijn 19 nu gebruik van de tailtrack bij het ziekenhuis Antoniushove. Aan de kant van Delft is lijn 19 ingekort van Delft Tanthof naar de tailtrack bij de halte Nieuwe Plantage (Delft Noord).
Bron: haagstramnieuws.org
De 2de generatie GTL Pekel trams krijgen een afwijkend kleurschema dat doet denken aan de kleur die ooit voor de 1ste generatie GTL's bedacht was. Daarnaast krijgen de vier Pekel GTL's een zachte neus dit omdat de trams buiten het winter seizoen als les trams gebruikt gaan worden. In de winter word de zachte neus vervangen door een sneeuw schuiver.
De eerste nieuwe Pekel GTL die het nieuwe kleur schema heeft gekregen is de 3011:
Bron: http://www.haagsetrams.nl
GTL 3131 heeft een nieuw type beugel gekregen die erg doet denken aan het type dat de Randstadrail trams ook dragen.
Medio september 2013 is de 3118 in de werkplaats aan de Lijsterbesstraat als proef voorzien van een zachte neus, gemaakt van ander materiaal.
Begin oktober 2013 is de 3137 als eerste tram voorzien van een rode zachte neus, gemaakt van ander materiaal.
Met ingang van 7 oktober 2013 rijdt lijn 19 met RandstadRailvoertuigen. Aan de kant van Leidschendam maakt lijn 19 nu gebruik van de tailtrack bij het ziekenhuis Antoniushove. Aan de kant van Delft is lijn 19 ingekort van Delft Tanthof naar de tailtrack bij de halte Nieuwe Plantage (Delft Noord).
Bron: haagstramnieuws.org
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Randstadrail helemaal tot in Dellef, u hoort het zellef!
-
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
nou ben ik benieuwd wat dat andere materiaal is voor de zachte neus en wat ze hiervoor gebruikte
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ivm de "kom uit de kast dag" rijden alle GTL's met regenboog vlaggetjes rond deze vrijdag ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Die 3011 lijkt met die gele kleur (vooral aan de achterkant) heel erg op een Rotterdamse ZGT.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
De kleurstelling zelf doet mij belachelijk veel denken aan Dresden :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Oh, ik vroeg het me al af. RegioCitadissen blijven nog even in de kast?htm_tram schreef:Ivm de "kom uit de kast dag" rijden alle GTL's met regenboog vlaggetjes rond deze vrijdag ;)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Omdat iedereen binnen de htm weet dat als je het hebt over Nichtenburg het natuurlijk over Zichtenburg gaat. ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Hm, ik verdacht die RRs er altijd van bi te zijn, het kan daarmee beide kanten op!
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Bij de HTM staat nu op de site de volgende info:
Maar het meest vreemde is dat men bij HTM kennelijk nog niet weet dat daar geen lijn 19 meer rijdt.
Vreemd want ten eerste rijdt men geen andere route maar een ingekorte route.Door een stremming in de omgeving van de Buitenhofdreef rijden tram 1 en 19 in beide richtingen een andere route.
Tram 1 Scheveningen Noorderstrand - Delft Tanthof
Van Scheveningen Noorderstrand de normale route tot en met de halte Krakeelpolderweg en terug. Alle halten op het traject Krakeelpolderweg - Delft Tanthof komen te vervallen.
Tram 19 Leidschendam Noord - Delft Tanthof
Van Leidschendam Noord de normale route tot en met de halte Krakeelpolderweg en terug. Alle halten op het traject Krakeelpolderweg - Delft Tanthof komen te vervallen.
Maar het meest vreemde is dat men bij HTM kennelijk nog niet weet dat daar geen lijn 19 meer rijdt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Hebben jullie nog mazzel in DH. In Amsterdam zijn ALLE tramlijnen stilgezet op CS of eindpunt en rijdt er niets meer. Er schijnt bijna geen route meer normaal te berijden te zijn. In de gehele regio Amsterdam is GRIP 2 afgekondigd voor alle hulpverleningsinstanties. Het is hier zeer heftig.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten