Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Maar ook voor een taxibedrijf is een lagevloerstaxibus toch wel nuttig? Er zullen ook best veel minder mobiele reizigers met de taxi gaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Centenkwestie. Deze bus is zo te zien ook bij (een zaak als) Tribus langsgeweest voor ombouwwerk, maar afgaande op de prijzen van voorraadauto’s daar, kost een lagevloeroplossing minstens 30.000 euro extra.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: di 21 mei 2019, 14:28
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Goed dat ze dit laten zien. Heb af en toe ook de neiging om in te grijpen als de chauffeur verbaal onjuist wordt behandeld.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Dit gebeurt vaker helaas in deze regio. Ze denken dat ze de stoerste zijn terwijl dat niet zo is.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Dienstregelingen zijn inmiddels te vinden, trams lijken toch vanaf de remise Lijsterbes uit te gaan rukken met een flinke omweg en dan vanaf halte Brasserskade in dienst. Een aantal trams zelfs de hele rit buiten dienst, een materieelritje van bijna 1,5 uur.Lange_Dre schreef: ↑wo 04 jan 2023, 20:20 Ik vermoed bewaakt overnachten op Tanthof. Op 's-Gravenmade is nog één spoor over waar één GTL op past. Eventueel zouden er op de Delftweg op het dan ongebruikte spoor bewaakt gestald kunnen worden. Anders gaat het een heel stuk omrijden worden. Als er al zo veel GTL'S met ARI over zijn...
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Dan moet ze zeker weten via het eindpunt van lijn 6 in Leidschendam gaan rijden (Dillenburgsingel). Anders gaat niet.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Waarschijnlijk is dit dan toch goedkoper dan trams op Tanthof bewaakt te laten overnachten. Het gaat natuurlijk ook maar om een paar voertuigen per dag voor dat korte traject in Delft.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Lijn 1B heeft dagelijks zes omlopen.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Men lijkt overdag trouwens een 10-en-een-beetje-minuut dienstregeling te rijden, de patroontijden schuiven steeds een beetje op. Gemiddeld rijdt men 6 ritten per uur, maar tussen 8:00 en 18:00 zitten uiteindelijk 59 ritten i.p.v. 60. Wat is het idee hierachter?
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Er worden tussen de ritten steeds wat seconden gesprokkeld lijkt het inderdaad, ze vertrekken niet precies 10:00 minuten na de vorige.
Keertijden lijken me ook niet dusdanig krap dat dit seconden sprokkelen noodzakelijk is, in Abtswoudsepark zit zo'n vijf minuten keertijd en bij 's-Gravenmade is er vijf minuten gerekend om van de eindhalte naar het kopspoor te rijden en vervolgens anderhalve minuut buffertijd op het kopspoor.
Keertijden lijken me ook niet dusdanig krap dat dit seconden sprokkelen noodzakelijk is, in Abtswoudsepark zit zo'n vijf minuten keertijd en bij 's-Gravenmade is er vijf minuten gerekend om van de eindhalte naar het kopspoor te rijden en vervolgens anderhalve minuut buffertijd op het kopspoor.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
-
- Berichten: 273
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Volgens een ander forum is er ook al een GTL instructierijdend in Ypenburg gezien. Dat is geloof ik ivm bevoegdheid Vliettunnel.
Ik ben het helemaal kwijt, maar is lijn 1 normaal niet een SCH lijn?
Ik ben het helemaal kwijt, maar is lijn 1 normaal niet een SCH lijn?
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Wat is een SCH lijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Een door remise SCHeveningen gereden lijn lijkt me.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Lijn 1 rijdt idd vanaf remise Scheveningen. Maar Schevenigen heeft nu alleen maar 1 ARI GTL de 3090 (3074 ook maar die staat al 2 jaar buiten dienst dus die telt niet mee). De rest staan op de Lijsterbesstraat. En aangezien op Tanthof trams laten overnachten niet handig is (vanwege vandalisme) Is het gewoon simpeler om via de Tramtunnel MAT te rijden. Maar de non-ARI trams mogen normaal gesproken niet over de tramtunnel rijden, dus dan moet er ARI GTL trams ingezet worden op 1B. Lijn 12 kan ook zonder ARI trams rijden.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: ma 25 jan 2021, 11:41
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Vraagje uit nieuwsgierigheid, het valt me op dat de bussen uit de 1200 serie de laatste paar dagen pas 's avonds in actie komen. Is dit puur toeval of rijden deze wagens op vaste omlopen?
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Vgm omdat 's avonds minder reizigers zijn.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Wat is de 1200 serie? Die staat niet op de Wiki.
Maar dat betekent dus dat lijn 1B dus grotendeels met 3000's gaat rijden? Die zie ik normaliter zelden in Delft.
Maar dat betekent dus dat lijn 1B dus grotendeels met 3000's gaat rijden? Die zie ik normaliter zelden in Delft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
De 1200-serie zijn MAN-bussen die uit Haaglanden Streek zijn overgenomen van Connexxion/Veolia.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Volgens de pagina MAN Lion's City zijn die 1200's buiten dienst. Maar dat klopt dus niet?
Kan iemand met meer verstand hiervan de Wiki bijwerken?
En waarom hebben HTM en Veolia/Connexxion eigenlijk bussen geruild?
Kan iemand met meer verstand hiervan de Wiki bijwerken?
En waarom hebben HTM en Veolia/Connexxion eigenlijk bussen geruild?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Even naar onderen scrollen:
https://busposities.nl/materieel/HTM/MANLionCityCNG
https://busposities.nl/materieel/HTM/MANLionCityCNG
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Wiki is bijgewerkt!Meltrain schreef: ↑do 19 jan 2023, 09:57 Volgens de pagina MAN Lion's City zijn die 1200's buiten dienst. Maar dat klopt dus niet?
Kan iemand met meer verstand hiervan de Wiki bijwerken?
En waarom hebben HTM en Veolia/Connexxion eigenlijk bussen geruild?
En HTM heeft waarschijnlijk die Veolia/Connexxion bussen overgenomen voor inzet op tramvervangend vervoer.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
...en ter vervanging van de laatste Diplomats die nog in Den Haag reden.
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Heeft iemand trouwens enig zicht/idee wanneer HTM wat laat horen over de aanbesteding voor de 12 en 18 meter e-bussen (ter vervanging van de MAN CNG's), waar HTM al enige tijd geleden een aanbesteding voor heeft gestart?
Re: Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
En dan?MetroRET schreef: ↑do 19 jan 2023, 10:00 Even naar onderen scrollen:
https://busposities.nl/materieel/HTM/MANLionCityCNG
Maar ze hadden ooit 135 Lion's City's (en later nog 115). Was dat niet genoeg?
En waarom heeft HTM dan Lion's City's verkocht/verhuurd aan Connexxion en vervolgens weer (technisch gelijkwaardige, maar minder comfortabelere) bussen van Veolia/Connexxion gekregen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 84 gasten