Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Anne »

Door een grote brand in de Wouwermanstraat ligt de hele buurt vol met waterslangen. Hierdoor is er geen tram verkeer mogelijk rond de Fruitweg.
Lijnen 9, 11 en 12 zijn daarom ingekort.
Lijn 9 van Scheveningen tot de tailtrack aan de Parallelweg en van Vrederust tot de keerdriehoek Zuiderpark.
Lijn 11 van Scheveningen tot de tailtrack Monstersestraat.

En als ik de info van HTM goed lees rijdt lijn 12 vanaf Duindorp via de Paul Krugerlaan tot de Delftselaan en dan via Monstersestraat (lijn 11) en Loosduinseweg naar de Regentesselaan.

Bij de omleidingen voor lijn 11 en 12 staat o.a. het volgende
Tram 11 rijdt van Scheveningen tot en met halte Loosduinseweg
Tram 12 rijdt van Duindorp tot Paul Krugerplein en van Loosduinseweg terug naar Duindorp
Neem tram 2 of 4 naar CS bij halte Monstersestraat.
Tram 9 stopt bij halten Station Hollands Spoor, Jacob Catsstraat en Wouwermanstraat.
Bus 25 stopt bij halte Haagse Markt.
Maar bij lijn 9 staat
Tram 9 stopt niet bij halten:
Wouwermanstraat
Dynamostraat
Anna Bijnslaan
lijn 9 geknipt van de dreef tot zuiderpark en van zwarte pad tot tailtrack wouwermanstraat.
Op ov-zoeker zie ik net de 5054 op lijn 9 bij de halte Wouwermanstraat overgaan van richting Vrederust op Noorderstrand.
Tailtrack wordt dus gebruikt om over te lopen.
robert1955
Berichten: 272
Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door robert1955 »

Volgens htm.nl om 15.17 rijden de drie lijnen weer normale route, nog wel vertragingen
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Matt5154 »

Volgens Haags Tram Nieuws, gaat Den Haag CS hoog eruit wegens werkzaamheden deze zomer. Lijnen 2, 3, 4 en 6 worden gesplist. Heeft iemand enig idee wat het wordt qua route?
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Etienne »

Aan de oostelijke zijde valt het wel te raden; de tramlijnen 2 en 6 zullen dan keren op Laan van NOI laag en RandstadRail op Laan van NOI hoog, waarbij de dienstuitvoering van de E-lijn wel weer verstoord zal raken.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Aan de westzijde zullen lijn 2, 3 en 4 waarschijnlijk tot de Brouwersgracht rijden en zal lijn 6 naar Hollands Spoor rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Matt5154 »

Lijn 6 rijdt met GTL-8 he. Denk eerder dat lijn 2 naar HS rijdt, en lijn 3 of 4 ingekort worden tot Grote Markt omdat er staat zo: "Vanwege werkzaamheden bij Centraal Station hoog zal lijn 9 tijdens een aantal weken van de zomer van 2021 met RandstadRail trams worden geexploiteerd."
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Zou men niet gewoon een lusje langs CS-laag rijden (met 2 en 6)?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Karl »

Etienne schreef: vr 21 mei 2021, 20:28 Aan de oostelijke zijde valt het wel te raden; de tramlijnen 2 en 6 zullen dan keren op Laan van NOI laag en RandstadRail op Laan van NOI hoog, waarbij de dienstuitvoering van de E-lijn wel weer verstoord zal raken.
Er ligt bij het perron van de e-lijn op Den Haag Centraal toch een laag perron? Waar is dat eigenlijk voor gemaakt?
Het is een spectrum.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Matt5154 »

Zou ook kunnen. Lijn 2 dus zo: (Brouwersgracht-Gravenstraat-Centrum-Kalvermarkt-CS Laag-Korte Voorhout-Buitenhof-Gravenstraat-Brouwersgracht) en lijn 6 zo: (Brouwersgracht-Gravenstraat-Buitenhof-Korte Voorhout-CS Laag-Kalvermarkt-Centrum-Gravenstraat-Brouwersgracht). En lijn 3 vanuit Zoetermeer zou maar tot Leidschenveen gaan rijden neem ik aan.
Laatst gewijzigd door Matt5154 op vr 21 mei 2021, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Etienne »

Karl schreef: vr 21 mei 2021, 21:08 Er ligt bij het perron van de e-lijn op Den Haag Centraal toch een laag perron? Waar is dat eigenlijk voor gemaakt?
Geheel juist; behalve een zeer enkele testrit is dat perron volgens mij nog nooit gebruikt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Bemined »

Het nieuwe eindpunt van lijn E is inderdaad voorbereid op de komst van de tram bij calamiteiten en omleidingen, maar voor die daadwerkelijk daar kunnen komen moeten de wissels bij Laan van NOI aangepast worden en dat is volgens mij nog niet gebeurd. Daar liggen bij de splitsing naar de Netkous namelijk nog wissels en een kruising zonder bewegende puntstukken.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Anne »

Op 20 april was hierover al een discussie op het HaagsOVforum. Dit n.a.v. testritten met RC's op lijn 9.

Daaruit haal ik het volgende. Er komen RC's op lijn 9 om zo Avenios vrij te spelen voor de Haagse kant van de lijnen 3 en 4. Die kunnen dan via de Grote Kerk een lus naar het CS rijden. Die route is nog niet geheel vrijgegeven voor de RC's. 2 en 6 kunnen ook zo bij CS komen. Met 4 tramlijnen in de Jan Hendrikstraat en 5 in de Gravenstraat (plus nog de TouristTram) wordt het daar wel erg druk.
Aan de Leidschendamse kant worden dan 2 en 6 aan elkaar gekoppeld. Omdat daar dan alleen GTL's kunnen rijden zal lijn 2 ook naar Leidschendam Noord moeten doorrijden.
Ik haal er niet uit of 3 en 4 op CS hoog kunnen keren.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Karl »

Bemined schreef: vr 21 mei 2021, 21:12 Het nieuwe eindpunt van lijn E is inderdaad voorbereid op de komst van de tram bij calamiteiten en omleidingen, maar voor die daadwerkelijk daar kunnen komen moeten de wissels bij Laan van NOI aangepast worden en dat is volgens mij nog niet gebeurd. Daar liggen bij de splitsing naar de Netkous namelijk nog wissels en een kruising zonder bewegende puntstukken.
Bedoel je dat er een ander wissel in moet? Want lijn E rijdt toch ook elke dag regulier van NOI naar Centraal?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Ardan »

Bemined schreef: vr 21 mei 2021, 21:12 Het nieuwe eindpunt van lijn E is inderdaad voorbereid op de komst van de tram bij calamiteiten en omleidingen, maar voor die daadwerkelijk daar kunnen komen moeten de wissels bij Laan van NOI aangepast worden en dat is volgens mij nog niet gebeurd. Daar liggen bij de splitsing naar de Netkous namelijk nog wissels en een kruising zonder bewegende puntstukken.
Wat is het probleem dan? Mag een RC daar dan niet rechtdoor rijden?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Daniel »

Anne schreef: vr 21 mei 2021, 21:21Aan de Leidschendamse kant worden dan 2 en 6 aan elkaar gekoppeld. Omdat daar dan alleen GTL's kunnen rijden zal lijn 2 ook naar Leidschendam Noord moeten doorrijden.
Waarom kunnen daar dan alleen GTL's rijden? Een Avenio kan toch ook gewoon een rondje over een keerlus rijden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door htm_tram »

PCC 1315 is er een aantal keer geweest.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Suus »

Daniel schreef: vr 21 mei 2021, 21:36
Anne schreef: vr 21 mei 2021, 21:21Aan de Leidschendamse kant worden dan 2 en 6 aan elkaar gekoppeld. Omdat daar dan alleen GTL's kunnen rijden zal lijn 2 ook naar Leidschendam Noord moeten doorrijden.
Waarom kunnen daar dan alleen GTL's rijden? Een Avenio kan toch ook gewoon een rondje over een keerlus rijden?
Op een groot deel van het traject van lijn 6 liggen de sporen niet ver genoeg uit elkaar voor 2,65 meter brede trams.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Bemined »

Ardan schreef: vr 21 mei 2021, 21:32 Wat is het probleem dan? Mag een RC daar dan niet rechtdoor rijden?
De puntstukken van deze wissels zijn asymmetrisch, de ene zijde is geschikt voor metro's, de andere zijde voor trams. Dus trams kunnen alleen rechtsaf, metro's alleen rechtdoor. Voor testritten zullen ze er op lage snelheid overheen gegaan zijn denk ik, niet op dienstsnelheid.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Lange_Dre »

Suus schreef: vr 21 mei 2021, 21:39
Daniel schreef: vr 21 mei 2021, 21:36
Anne schreef: vr 21 mei 2021, 21:21Aan de Leidschendamse kant worden dan 2 en 6 aan elkaar gekoppeld. Omdat daar dan alleen GTL's kunnen rijden zal lijn 2 ook naar Leidschendam Noord moeten doorrijden.
Waarom kunnen daar dan alleen GTL's rijden? Een Avenio kan toch ook gewoon een rondje over een keerlus rijden?
Op een groot deel van het traject van lijn 6 liggen de sporen niet ver genoeg uit elkaar voor 2,65 meter brede trams.
Ik dacht dat ze bij de laatste grote werkzaamheden aan het noordelijke traject van lijn 6 gefixt hadden?
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Lange_Dre »

Bemined schreef: vr 21 mei 2021, 21:42
Ardan schreef: vr 21 mei 2021, 21:32 Wat is het probleem dan? Mag een RC daar dan niet rechtdoor rijden?
De puntstukken van deze wissels zijn asymmetrisch, de ene zijde is geschikt voor metro's, de andere zijde voor trams. Dus trams kunnen alleen rechtsaf, metro's alleen rechtdoor. Voor testritten zullen ze er op lage snelheid overheen gegaan zijn denk ik, niet op dienstsnelheid.
Toch wel gek, men legt het nieuwe kopeindpunt zo aan dat de Regio Citadis een calamiteiten halte op CS +2 kan hebben, “vergeet” men de wissels aan te passen zodat er met dienst snelheid overheen gereden kan worden🙈🧐
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Bemined »

Ik weet niet in hoeverre het vergeten is, misschien is het gewoon voorbereid op de toekomst. De splitsing bij Beatrixkwartier staat op de nominatie compleet omgebouwd te worden over een paar jaar, dus afwachten of men het de moeite vind om hier tussentijds de boel geschikt te maken of men gewoon wacht tot de grote ombouw.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door MetroRET »

Vraag me eigenlijk af waar men de ruimte vandaan zou willen halen, de aansluiting ongelijkvloers te maken.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Bemined »

Als je de perrons wat naar het oosten verschuift moet het wel lukken, dan kun je aan de andere kant de perrons inkorten en de sporen een klein beetje opschuiven.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

OVspotter070 schreef: vr 21 mei 2021, 20:33 Lijn 6 rijdt met GTL-8 he.
Ja, dus die lijn kan dan via de route van lijn 12 naar Hollands Spoor.
Maar inmiddels is duidelijk dat dat niet gaat gebeuren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Matt5154 »

De Avenio 5015 heeft zelfs de nieuwe kaartlezers. Dus ook al bij de Avenios worden de kaartlezers vervangen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten