Pagina 12 van 20

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: zo 20 nov 2016, 13:52
door Suus
De verwarring is ontstaan omdat NS heeft meegelift op een bestelling van FLIRT3 van hun Duitse dochteronderneming Abellio Rail NRW, maar Abellio heeft er verder niets meer mee te doen.

De treinen staan geregistreerd op de naam van NS Reizigers, het personeel is in dienst bij NS Reizigers en het onderhoud wordt door NedTrain gedaan. Reizigers kunnen de klantenservice van NS gebruiken, de lijn is geïntegreerd in het chipsysteem van NS etc.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: zo 20 nov 2016, 14:10
door busfanNL
Ja. Ik dacht dat dat was om verwarring te voorkomen bij de reiziger en niet hoeven omchippen etc. maar dacht toch echt dat Abellio de dienst uitmaakte met machinisten van NSR.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: zo 20 nov 2016, 21:52
door Vinny
Abellio is toch een NS-dochter? Beetje ingewikkeld doen om verwarring te zaaien :)

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: zo 20 nov 2016, 22:03
door ODRAIL
Even een vraag:

Als de R-NET FLIRT 's defect zijn mogen er dan NS-FLIRT 's ingezet worden om het tekort op te vangen?

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: zo 20 nov 2016, 22:11
door Bemined
Ik zou de vraag ruimer stellen, namelijk of er een willekeurige andere NS sprinter gepakt kan worden. De NS FLIRTs zitten namelijk aan de andere kant van het land.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: zo 20 nov 2016, 22:16
door ODRAIL
@Bemined:

Dat bedoelde ik juist. Alleen ik heb mijn vraag een beetje onhandig gesteld.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: zo 20 nov 2016, 23:51
door pedaalemmerzak
Waar gaan de huidige sprinters leiden-gouda eigenlijk heen als deze R NET treinen in gebruik worden genomen?

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: zo 20 nov 2016, 23:53
door Z2N
Die zullen logischerwijs in de rest van de NSR-dienstregeling terecht komen. Je zou het bijna vergeten, maar men zit nog met een materieelkrapte... :wink:

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 09:51
door Meltrain
pedaalemmerzak schreef:Hopelijk dat het in de toekomst nog mogelijk wordt om door te rijden naar Leiden Centraal. Maar als er al een sprinter leiden-utrecht komt, en men te zuunig is om de infrastructuur te verbeteren op leiden - alphen, dan zal dat helaas nooit meer gebeuren :(
Vier treinen per uur op Leiden - Alphen a/d Rijn is toch wel voldoende? Dan hoeft de trein uit Gouda toch niet ook nog naar Leiden?

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 09:57
door Suus
pedaalemmerzak schreef:Waar gaan de huidige sprinters leiden-gouda eigenlijk heen als deze R NET treinen in gebruik worden genomen?
Die worden gesloopt! Zijn immers ook al weer 10 jaar oud en de rest van het land mag echt niet profiteren van nieuwe treinen elders :mrgreen:

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 10:04
door pedaalemmerzak
Meltrain schreef:
pedaalemmerzak schreef:Hopelijk dat het in de toekomst nog mogelijk wordt om door te rijden naar Leiden Centraal. Maar als er al een sprinter leiden-utrecht komt, en men te zuunig is om de infrastructuur te verbeteren op leiden - alphen, dan zal dat helaas nooit meer gebeuren :(
Vier treinen per uur op Leiden - Alphen a/d Rijn is toch wel voldoende? Dan hoeft de trein uit Gouda toch niet ook nog naar Leiden?
Die dingen zitten in de spits anders aardig vol hoor. Ook de huidige treinen van/naar Gouda in de spits.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 10:50
door dylanwild94
Suus schreef:
pedaalemmerzak schreef:Waar gaan de huidige sprinters leiden-gouda eigenlijk heen als deze R NET treinen in gebruik worden genomen?
Die worden gesloopt! Zijn immers ook al weer 10 jaar oud en de rest van het land mag echt niet profiteren van nieuwe treinen elders :mrgreen:
Is SLT alweer 10 jaar oud. :shock:

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 10:53
door Suus
Volgend jaar wel, serieproductie begon in 2007 al duurde het tot 2009 voordat de inzet echt op gang kwam.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 12:31
door Chrysa
Nog maar 30 jaar te gaan met die rotdingen. -o-

Hoe zit dat eigenlijk met dat materieeltekort als alle nieuwe sprinters af zijn? Gaat SGM er dan uit of gaan die nog even mee?

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 12:40
door Wubbo
SGM en DDAR zullen er dan ongetwijfeld uitgaan, al zal het nog wel een paar keer stuivertje wisselen worden wie er eerst gaat.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 17:23
door Bemined
Z2N schreef:Die zullen logischerwijs in de rest van de NSR-dienstregeling terecht komen.
Valt wel mee, het aandeel reservematerieel wordt per december fors verhoogd, de vrijgekomen stellen dragen dus vooral bij aan dat niet bij het minste of geringste herfstweer de [serie=Stoptrein|2016|Gouda Goverwelle - Rotterdam Centraal9700[/serie], [serie=Sprinter|2016|Veenendaal Centrum - Utrecht Centraal - Breukelen17400[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Vlaardingen Centrum14100[/serie] opgeheven hoeven te worden vanwege materieeltekort.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 18:19
door reisthijs
Haha, niemand heeft blijkbaar goed gelezen;
pedaalemmerzak schreef:Waar gaan de huidige sprinters leiden-gouda eigenlijk heen als deze R NET treinen in gebruik worden genomen?
Tussen Leiden en Alphen blijven gewoon de huidige sprinters rijden, als spitspendel. Tussen Alphen en Gouda worden 1 of 2 stellen uitgespaard.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 18:24
door JWM
Ik blijf het waanzin vinden dat deze dienst niet wordt doorgetrokken naar Leiden...

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 18:33
door busfanNL
Volgens een machinist mogelijk ergens in 2017. Ik weet niet hoe betrouwbaar dat is of het echt is of gewoon een OV-roddel.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 18:34
door Z2N
reisthijs schreef:Haha, niemand heeft blijkbaar goed gelezen;
pedaalemmerzak schreef:Waar gaan de huidige sprinters leiden-gouda eigenlijk heen als deze R NET treinen in gebruik worden genomen?
Tussen Leiden en Alphen blijven gewoon de huidige sprinters rijden, als spitspendel. Tussen Alphen en Gouda worden 1 of 2 stellen uitgespaard.
De spitspendels blijven, maar zullen worden gereden met ICM (max 7 bakken).

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 18:35
door Z2N
busfanNL schreef:Volgens een machinist mogelijk ergens in 2017. Ik weet niet hoe betrouwbaar dat is of het echt is of gewoon een OV-roddel.
Dit is absolute roddel, de Flirtjes voldoen namelijk bij lange na niet aan de capaciteitseisen voor Apn - Ledn, dus kunnen ze daar gewoon niet rijden. :wink:

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 18:37
door busfanNL
Dat dacht ik al. Geloofde het ook niet. Maar blijf het wel jammer vinden. Hoe zit het met het R-net plan Leiden-Utrecht per trein?

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 18:48
door reisthijs
Sprinter (geen R-net) Leiden-Utrecht zou moeten gaan rijden vanaf 2019.
Z2N schreef:De spitspendels blijven, maar zullen worden gereden met ICM (max 7 bakken).
Ter vervanging van een losse SLT? :shock:

Dat terwijl je minder reizigers zou verwachten. R-net sluit immers aan op de IC in Alphen.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: ma 21 nov 2016, 18:53
door Z2N
Het kan ook best een los viertje zijn hoor, de daadwerkelijke materieelinzet is nog niet bekend. Er is alleen maar 1 HC ingepland op de betreffende ritten, dus max 7 bakken. (A)

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda

Geplaatst: wo 23 nov 2016, 23:01
door pedaalemmerzak
Een pendeltreintje alphen-leiden? Dat wordt wel één van de kortste treinseries van Nederland dan :D Al zijn er nu per dag ook enkele ritten die eindigen/beginnen in Alphen.