Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Abracadabram »

Dat ben ik niet met je eens. Een mogelijkheid om te kunnen drinken en toch ergens in de buurt van huis te worden afgezet. Ik denk dat ze daar meer dan 1 a 2 euro voor over hebben.

Daarnaast moet je ook niet de waan hebben dat dit een evenement is waarbij meteen honderden bussen worden ingezet. Dat gaat gewoon een schappelijk aantal worden. (Ik denk voornamelijk dat het vanuit veiligheidsoverwegingen geen metros gaan worden die rijden)
fred
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 14 jul 2010, 09:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door fred »

Probleem opgelost voor volgende vuurwerkshow, de RET gaat dan gewoon rijden met een aangepast metro- en busnet. Zie AD van 4 januari
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... ieuw.dhtml
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Abracadabram »

Er staat nergens in dat artikel een bevestiging dat het gaat gebeuren, enkel dat ze er naar willen kijken om het op te zetten.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Niet meer dan logisch dat er een onderzoek wordt opgezet of dit mogelijk is in de toekomst! Geld is geld, oud en nieuw of niet!
En dat gelul dat niemand met O&N wil werken is ook niet gefundeerd onderbouwd, meeste mensen zijn roepers in een woestijn bij een lege oase! Voor 300 of 400% salaris willen mensen echt wel werken, met kerst rijdt het OV toch ook en zijn ze ook niet bij de familie?

Verder ben ik met O&N in Kopenhagen, Rome en Stockholm geweest en daar rijden de bussen, metro's en trams ook gewoon door tot uiterlijk 23:30 uur om vervolgens rond de klok van 00:30 uur weer te gaan rijden met een dienstregeling tot 03:00 uur.

Verder wordt er in die steden hard opgetreden tegen vernielingen in en of tegen bussen/trams/metro en/of personeel met O&N.
Hier lijkt het vanaf 27 december wel oorlog, alle metrostation zijn behangen met houten platen en schotten anders worden hele stations opgeblazen!
Te gek voor woorden!

Ik kan het alleen maar gezien mijn buitenlandse OV-ervaring tijdens O&N toejuichen dat de RET een onderzoek start naar OV met O&N.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Geert »

BusFreakRotterdam schreef:Voor 300 of 400% salaris willen mensen echt wel werken,
Betaal jij? Officieel is oudjaarsdag trouwens geen feestdag. Maar je zou wel aan een toeslag kunnen denken vanaf 21 uur 's avonds ofzo.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Nieuwjaarsdag is wel een officiële feestdag. En dus lijkt me dat een toeslag voor het dan rijdende personeel wel op zijn plaats is.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Wubbo »

Dat is niet anders dan overdag op nieuwsjaarsdag.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Jef400 »

BusFreakRotterdam schreef: En dat gelul dat niemand met O&N wil werken is ook niet gefundeerd onderbouwd, meeste mensen zijn roepers in een woestijn bij een lege oase! Voor 300 of 400% salaris willen mensen echt wel werken, met kerst rijdt het OV toch ook en zijn ze ook niet bij de familie?
Is goed hoor POT die de KETEL verwijt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Abracadabram »

BusFreakRotterdam schreef: Voor 300 of 400% salaris willen mensen echt wel werken, met kerst rijdt het OV toch ook en zijn ze ook niet bij de familie?
Schijnbaar willen ze dat toch niet: http://www.rijnmond.nl/nieuws/136839/Pe ... d-en-Nieuw
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Gewoon 300/400% betalen dan werken ze echt wel, maar de RET directie komt bij een OR overleg met een lege portemonnee aan, gek dat die zeggen het personeel wil niet werken.

Ik werk zelf ook continudienst en ik krijg 300% met oudejaarsavond en vanaf de jaarwisseling tot 08:00 uur nieuwjaarsdag 400% en nieuwjaarsdag 300%. Tussen 23:30 uur en 00:30 uur ben ik gewoon bij of met de familie, als ik op locatie ben wordt de familie gewoon door de baas ingereden, jawel met een taxi (die werken namelijk wel).

En volgens mij leest iedereen hier alleen maar mijn reactie omtrent toeslag cq. geld want ik schrijf ook dat NL zo'n beetje het enige land is waar het OV stopt om 20:00 uur op oudjaarsavond. Kopenhagen, Rome, Stockholm rijdt de bus tot 23:30 uur, jaarwisseling en vanaf 00:30 uur tot 03:00/04:00 uur rijden ze gewoon.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Vanmiddag in tram 25 een nieuwe afroep gehoord a la HTM style. Bij beurs werden een aantal toeristische attracties omgeroepen (o.a. Maritiemmuseum). Afroep was slecht te horen maar dacht ook iets van Binnenstad Rotterdam te horen. Zal morgen eens opletten.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Stop de persen! de RET heeft het voor elkaar gekregen om bijna een maand na de invoering van de nieuwe dienstregeling, van enkele buslijnen de dienstregelingfolder online te plaatsen! Bijv. buslijn 74, een lijn met enkele ritjes per dag heeft nu een dienstregelingenfolder van 5 pagina's! Chapeau! :neg:

Kan iemand mij uitleggen wat er mis was met de oude folder? :pos:
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

En weer een mooie faal bij buslijn 31, de RET ziet dit als ringlijn (ondanks dat een groot deel van de route heen en terug dezelfde is), maar men vergeet nu de tijden van de tussenhaltes op de terugweg op te nemen. Men vermeld wel twee haltes op 3 minuten rijden van elkaar op de heenrit, maar daarna is het een rit van 24 minuten zonder enige vertrektijd vermeld.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Abracadabram »

Dit is trouwens ook wel weer een pareltje van de informatievoorziening.
Door werkzaamheden Maastunnel rijdt buslijn 44 van 8 jan t/m 21 feb ieder weekend van vrijdag 22:00 uur tot maandag 6:00 uur een gewijzigde route. Houd rekening met extra reistijd en overstap. Advies: Maak gebruik van metrolijn D.

Vervallen haltes bus 44 beide richtingen:
Geen
Ik snap niet waar ze die overstap vandaan halen. Ik neem aan dat de bus van noord naar zuid via de erasmusbrug ipv de maastunnel gaat.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door mb90 »

De bus gaat dan inderdaad via de Erasmusbrug. De overstap zal wel de overstap met de metro zijn. Dat is nu veel sneller tussen Dijkzigt en Zuidplein, zeker met de drukte op de Erasmusbrug er nog bij.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef:En weer een mooie faal bij buslijn 31, de RET ziet dit als ringlijn (ondanks dat een groot deel van de route heen en terug dezelfde is), maar men vergeet nu de tijden van de tussenhaltes op de terugweg op te nemen. Men vermeld wel twee haltes op 3 minuten rijden van elkaar op de heenrit, maar daarna is het een rit van 24 minuten zonder enige vertrektijd vermeld.
Hetzelfde probleem geldt bij lijn 57.
Dat station Vlaardingen Centrum alleen richting Holy in de folder staat, viel nog wel uit de context af te leiden (maar maakt het niet minder fout), maar ik heb echt pas na vergelijken met de online dienstregeling kunnen vaststellen dat de halte Dillenburgsingel alleen richting Westerhoofd vermeld staat. Hierdoor valt uit de folder dus ook niet af te leiden dat de eerste rit (behalve tijdens de vakantiedienst) in werkelijkheid een kwartier eerder bij de halte Dilenburgsingel begint richting Holy.
Ik snap echt niet waarom slechts zo weinig haltes zijn opgenomen in de dienstregelingfolders, zeker bij ringlijnen. :roll:

En voor lijn 7 heeft men alleen een folder van de normale route (over de Oudedijk naar Woudestein) gemaakt, terwijl die route in Dienstregeling 2016 slechts 3 weken werd bereden. :') Een folder voor de route naar Oostplein zou dan logischer geweest zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

010jongen schreef:Vanmiddag in tram 25 een nieuwe afroep gehoord a la HTM style. Bij beurs werden een aantal toeristische attracties omgeroepen (o.a. Maritiemmuseum). Afroep was slecht te horen maar dacht ook iets van Binnenstad Rotterdam te horen. Zal morgen eens opletten.
Deze afroepen zijn er al sinds de invoering van de nieuwe (huidige) dienstregeling na de zomervakantie. Heb zelf deze afroep al gehoord in oktober 2015 op lijn 21.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Vanochtend was er weer een aanrijding auto / metro. Het was de tweede al in 2016 :shock: . Gaat goed zo.
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MarkNL »

En ook precies op de overwegen zonder slagboom. Is bekend wanneer de laatste overwegen aangepakt gaan worden?
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Abracadabram »

Volgens mij niet.. Ze hebben het geloof ik wel eens onderzocht en de spoorbomen omhoog en naar beneden vertragen de kruising enorm. Ik vermoed dat ze een aanrijding af en toe voor lief nemen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Michael »

Die overwegen (Hoofdweg en President Rooseveltweg) krijgen inderdaad geen slagbomen omdat dat het autoverkeer teveel belemmerd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Maar zonder slagbomen gebeuren er wel aanrijdingen met flinke vertraging tot gevolg.

Zelf had ik vorige week maandag 35 minuten vertraging. Gisteren bleef de vertraging gelukkig beperkt tot 15 minuten omdat er tussen de stations Hesseplaats en Nesselande een pendelmetro reed.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Abracadabram »

En die vertraging door af en toe een aanrijding nemen ze dus voor lief. Zo vaak gebeurd een aanrijding toch ook weer niet?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

In 2016 heb ik al twee aanrijdingen gehad (de gevolgen daarvan) en het jaar is nog maar 14 dagen oud :shock: .
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Michael »

Dat is toeval dat het 2 keer in 14 dagen gebeurd. Het gebeurd soms ook maanden niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten