Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

O, waar zijn die diensten te vinden? :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Hoe kan ik die bestanden openen tot iets nuttigs? :roll:
PSA: Links gaan, rechts staan
Bemined
Berichten: 5943
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Door een IT opleiding te volgen :P Dit zijn bronbestanden voor apps en websites, geen dienstregelingen bedoeld voor reizigers.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Ah kut, dan ben ik net een paar maanden te vroeg met het proberen te openen van deze bestanden :P
PSA: Links gaan, rechts staan
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

een tmi-bestand kan prima worden geopend met WordPad, maar je moet wel kunnen achterhalen wat elk bestand en welke vorm van tekst de boel inhoudt.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door bartjemestrom »

Je kunt ze ook openen in Excel via een kleine omweg.

Je klikt op het tabblad Gegevens, kiest Uit tekst/CSV en zorgt dat "Alle bestanden" de TMI bestanden zichtbaar maakt. Dan kies je het gewenste document. Dan krijg je een scherm met het overzicht gesplitst in kolommen en die bevestig je.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

MetroRET schreef:Ik zag beide voorbijkomen.... in de oorspronkelijke dienstregeling was echter geen omloop gecreëerd voor de E-bus, dus ik vermoed dat deze dmv deze update alsnog is gecreëerd.
De omlopen blijken exact gelijk aan wat eerder al gepland stond, alleen met andere ritnummers en de eerder genoemde wijziging van het lijnnummer van 756 > 156, ben dan wel benieuwd welke omloop dan "geschikt" zal zijn voor de E-bus.
CB-e-bike-ov
Berichten: 120
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

Ik zag gister een bus uit de 1000 series door een sleepwagen van Steenhoven naar garage sluisjesdijk gesleept worden.
Gaat lekker met die 1000 series, schroot op wielen, die Citaro's zijn ondanks deze wagens het Voith schakelsysteem hebben(bij deze wagens gaat het gelukkig goed samen) een stuk beter van kwaliteit.
Nog ff en we houden geen bus meer over...
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
intercity02
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door intercity02 »

https://www.schiedamsnieuws.nl/hoek-van ... elbus-611/

In bovenstaand artikel is dus de lezen dat lijn 713 vanaf aanstaande maandag een nieuw lijnnummer (611) krijgt. Daar staat ook dat lijn 611 door Rooney Tours zal worden gereden, maar dan wel met RET-materieel. Iemand enig idee welke bussen dit zouden kunnen zijn?
999 Sorry, buiten dienst
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Denk gewoon met de bussen van het vervangende vervoer.
PSA: Links gaan, rechts staan
intercity02
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door intercity02 »

Ik dacht dat de huur van die bussen gisteren afgelopen was?
CB-e-bike-ov schreef:In principe hadden ze ook makkelijk een paar van die Hoekse lijn bussen kunnen inzetten die nu toch stil staan omdat de metro het beter doet dan verwacht qua uitval. Als de huur van die bussen loopt tot 31 oktober, zou men voor die tijd die wagens nog kunnen inzetten ;)
^
999 Sorry, buiten dienst
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Op de site van de RET staat nu ook dit bij de dienstregeling van lijn 713:
Bus 713 rijdt vanaf maandag 4 november als bus 611. Ondanks ontbrekende tijden rijdt buslijn 713/611 ieder half uur tussen metrostation Hoek van Holland Haven via halte Strandweg naar halte Hoek van Holland Strand en terug.
Wie heeft nu weer bedacht dat die bus 2x/uur rijdt, terwijl de metro (van maandag t/m zaterdag) 3x/uur rijdt? :X :N
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
CB-e-bike-ov
Berichten: 120
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

Meltrain schreef:Op de site van de RET staat nu ook dit bij de dienstregeling van lijn 713:
Bus 713 rijdt vanaf maandag 4 november als bus 611. Ondanks ontbrekende tijden rijdt buslijn 713/611 ieder half uur tussen metrostation Hoek van Holland Haven via halte Strandweg naar halte Hoek van Holland Strand en terug.
Wie heeft nu weer bedacht dat die bus 2x/uur rijdt, terwijl de metro (van maandag t/m zaterdag) 3x/uur rijdt? :X :N
Awel,
Gezien het typisch Hollandse regenachtige weer denk ik niet dat er veel mensen gebruik van zullen maken.

Maar ik verwacht met stranddagen en mooi weer een hogere frequentie, maar nu lijkt mij 2x per uur redelijk en het niet aansluiten op de metro is RET eigen.

Vindt ge niet?
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door JordiBrabant »

Over dat de RET niet geen aansluitingen kan maken, doe ik vanwege ontbrekende ervaring geen uitspraak.
Echter volgens Google duurt een slag Haven-Strand via oud station Strand 14 minuten. Inclusief halteertijden en buffer moet er met één bus 3x per uur gereden kunnen worden, precies in dezelfde frequentie als de metro.
Overdag zorgt dit wel voor flutaansluitingen omdat de metro 12 minuten keertijd heeft. Als je dus aansluiting vanuit Rotterdam naar het strand biedt gaat de overstap de mist in de andere kant uit. 's Avonds is het een stuk makkelijker te regelen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

De RET en aansluitingen ... tsja wat zal ik daar eens over zeggen (kan er inmiddels een boek over schrijven) :? .
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Drankspel: neem een shotje iedere keer dat KM46 klaagt over de RET :Y
PSA: Links gaan, rechts staan
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Nou.... zelfs op vrijdagavond is zoveel alcohol niet zo verstandig...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Hoewel de bus gereden gaat worden door een touringcarbedrijf uit Hoek van Holland, en de afstand naar de garage dus niet heel groot zal zijn, vermoed ik dat de pauzevoorzieningen van de chauffeur op de stalling van het touringcarbedrijf zullen zijn. Wanneer je 3x/uur rijdt houdt je wel erg weinig tijd tussen twee ritten om een toiletrit of een rit ter afwisseling van het personeel te kunnen maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door WSM »

Toch fijn dat er in het OV altijd een excuus is.

Daarvoor hebben ze toch het concept 'aflosauto' uitgevonden?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Stefan »

Toch fijn dat het OV door iemand betaald moet worden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gideon
Berichten: 337
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Gideon »

luka23 schreef:Drankspel: neem een shotje iedere keer dat KM46 klaagt over de RET :Y
Als ik dat zal doen, dan gaat me lever me enorm haten!
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Nieuwe dienstregeling bij de RET voor de Metro. Opmerkelijk is dat er om 6:58 vanaf Schiedam Centrum een metro vertrekt richting Oost (een C) en daarna pas om 7:06 weer (een B). Daartussen reed altijd nog een lijn A, maar die is verdwenen door de omschakeling van de kwartierdienst naar de tienminutendienst, waardoor een gat van 22 minuten valt tussen twee ritten van de A.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Dat is correct, de uitrukker die nodig is om lijn A te kunnen verlengen aan de westkant , rukt uit naar de oostkant, waardoor dus dit gat ontstaat.

Zag ook dat lijn B van 00:11 uit Nesselande niet langer doorrijdt naar Schiedam, maar tot Alexander zal rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

De bovengenoemde rit van lijn B was daardoor wel bovengemiddeld druk (als ik het vergelijk met vorige week). Al bij Coolhaven waren er staanplaatsen.

Ik heb ook nergens een bericht gezien dat de metrodienstregeling zou wijzigen, alleen de busdienstregeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten