Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Het is zeker te moeilijk voor de storing om te wachten tot na de spits :? :wink:
CB-e-bike-ov
Berichten: 120
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

n-evo schreef: Reizigers zijn verbaasd dat storingen zich nou eenmaal weinig aantrekken van tijdstippen. Ok.
Ik trek mij weinig aan van tijdstippen en storingen. :D
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Gideon
Berichten: 337
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Gideon »

n-evo schreef:
Reizigers zijn verbaasd dat het hele metroverkeer plat kan liggen in de spits.
Reizigers zijn verbaasd dat storingen zich nou eenmaal weinig aantrekken van tijdstippen. Ok.
of ze zijn verbaast of houden eenmaal van klagen.
Dit is niet alleen als iets te langzaam gaat of traag, zonder dat een persoon of bedrijf er iets aan kan doen
Klagen ze ook om producten die op zijn door een actie, nu het een op=op actie is of artikelen die snel op zijn met een actie
Zeker klagen als ze meer dan 5 dagen later komen dan ingang van actie, maar ik ga nu erg off-topic....dus ik zeg maar weer niks


Verder, het is niet zo dat RET het graag wilde. Er gaat wel eens iets fout....menselijk of computer en daar staat ze echt niet op de wachten
Met vriendelijke groet,

Gideon.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Zojuist een enkele metrostel op metrolijn A met massaal achterblijvers. Ik vraag me af wanneer de sg2/1 wagens toegelaten gaan worden op de Hoekse lijn. En of dit überhaupt nog wel gaat gebeuren. Wordt nog wat als metrolijn E of D extra ritten gaat rijden tot Pijnacker Zuid -o-
Bemined
Berichten: 5945
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Is het materieeltekort van MG2/1 ondertussen al een beetje opgelost dan? Want anders heb je nog altijd een krapte, vorige week had men vanwege tekort al HSG3 in moeten zetten op lijn C. Zag om 16:00 trouwens ook nog een SG3 (of HSG3, kon nummer niet zien) op het emplacement van de de centrale werkplaats Kleiweg staan, dus daar mist er ook eentje van.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

5718-5711 rijden al 2 dagen op C, eveneens de vele SG2/1-combi's op lijn D en de gemengde inzet met MG2/1 op C en D.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Dat stel dat op de Kleiweg staat, is dat niet het stel dat gisteren een aanrijding heeft gehad?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Cora »

Ik had gehoord dat ze de SG2/1 juist krampachtig van A-B af probeerden te houden omdat die geen 100 mogen. En dat ook daarom er zoveel 5400 naar de D verhuist is.
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Het is wel een makkelijke manier om te zorgen dat ze er ook écht niet ingezet kunnen worden.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Afgelopen week had ik een 5700 (precieze nummer weet ik niet meer) op lijn D. Dat is toch niet echt gebruikelijk?
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Jawel, er rijden minimaal 3 omlopen met SG3-materieel om de "broodnodige" enkeltjes te voorzien voor de avonddienst :mrgreen: .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Dat 29 minuten te vergeefs wachten op de metro 96 eurocent kost :shock: :? :neg: .
En vanmiddag de 96 eurocent weer terug gehad bij het RET-loket :pos: :wink: .
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Post »

Zo zo bijna een halve kop koffie *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Bij de NS kun je een half uur of een uur op een station staan zonder dat er geld van je Ov-chipkaart wordt afgeschreven. Bij de RET is dat blijkbaar niet zo.

En ... ik ga niet betalen als ik niet gereisd heb.
Daniël S
Berichten: 241
Lid geworden op: za 17 mar 2018, 09:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daniël S »

Bij NS exact 1u5 min, had een keer 2 minuten langer en loste me €20, na veel gedoe wel terugkregen :|
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Bij de metro is dat 20 minuten.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Hendrik »

MetroRET schreef:Jawel, er rijden minimaal 3 omlopen met SG3-materieel om de "broodnodige" enkeltjes te voorzien voor de avonddienst :mrgreen: .
Ik had in elk geval nog niet eerder een metro met foto's van Maassluis gezien op lijn D. :wink:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

hauptbahnhof schreef:Bij de metro is dat 20 minuten.
Bedankt :pos: :wink: .

Is dit ook ergens op het internet terug te vinden?
TLP
Berichten: 1561
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door TLP »

Rijden er überhaupt wel hybride Citea's in R-nethuisstijl rond? Ik zie nergens een vermelding op de wiki staan en de foto van de bus op lijn 170 gemaakt door Stadsbus heeft ook de reguliere RET-huisstijl.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Lijn 45 schreef:
MetroRET schreef:De 1206 en 1209 hebben de afgelopen anderhalve week slechts een 5 tal dienstjes gereden, waarvan 1 op de 42 en de rest op de genoemde lijnen hierboven.

Echter zullen de RNET-bussen pas later volgen.

Van de 103 hybrides zullen er sowieso maar 17 in dienst worden gesteld a.s. zondag, dat is genoeg voor de gehele exploitatie van lijn 170+173 in de spits + 4 stuks voor de overige lijnen die de Kleiweg niet met E-bussen zal gaan exploiteren, aangevuld met de eerder genoemde Citaro's uit de 200-serie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ik zit nu in een tram waarvan de reisinformatie en (oude) OV-Chipkaart-lezers niet werken, maar de WiFi wel. Typisch.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Gratis vervoer *O*

En over vervoer gesproken: Dat doet de Hoekse Lijn uitstekend. Want de reizigersdoelstellingen voor het derde jaar na de opname in het metronet zijn deze maand al bereikt, aldus de RET. Gemiddeld reizen nu 28.000 reizigers per werkdag met de Hoekse Lijn. Ook opvallend is dat het verschil tussen het aantal instappers doordeweeks en in het weekend op de Hoekse Lijn veel lager is dan elders op het metronet. Er lijkt dus ook veel recreatief vervoer plaats te vinden. Het Rotterdams Dagblad heeft er een artikel over: https://www.ad.nl/waterweg/hoekse-lijn- ... ~a703d290/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BusFreakRotterdam
Berichten: 959
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

RET vindt het opvallend dat er in het weekend ook veel reizigers zijn op de Hoekse Lijn maar dat is makkelijk te verklaren;

-Als de schepen van Stena Line aankomen- en of vertrekken zijn er vooral in deze periode veel voetpassagiers die een dagje
of weekendje naar Londen gaan met de boot of Engelse die naar Rotterdam gaan om te kerstshoppen. Deze reizen allemaal met de metro!
Stena Line heeft boot-metro combi tickets, die je kan boeken.

-Er is veel recreatief vervoer naar de Hoek en naar het strand en in het weekend rijdt lijn 611 met een grote bus waardoor
het aantrekkelijk is om het OV te nemen ipv de auto naar Hoek van Holland.

-EBS heeft de frequentie van lijn 31 omhoog gegooid tov oude Connexxion lijn 35 waardoor het interessant wordt voor reizigers
vanuit oa 's Gravenzande & Monster om de metro te nemen naar Rotterdam ipv met de bus naar Naaldwijk te reizen en dan de bus
naar Schiedam Centrum.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door dennistd »

Meltrain schreef:Ik zit nu in een tram waarvan de reisinformatie en (oude) OV-Chipkaart-lezers niet werken, maar de WiFi wel. Typisch.
Ik zit nu in tram 2006 waarvan de nieuwe kaartlezers en de oude reisinformatie wel werken, maar het TFT-scherm zegt dat er geen reisinformatie beschikbaar is.
Bemined
Berichten: 5945
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Vanwege de kerst rijden alle metrolijnen vandaag met losse RSG3/SG3/HSG3 rijtuigen :) Tenzij er ergens eentje verdwaald is moeten de MG2/1 en SG2/1 metro's vandaag dus allemaal op de remises staan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 173 gasten