Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5939
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Vandaag moest ik noodgedwongen met bus 68. Wat een dramalijn is dat zeg. Ondanks dat het buiten de spits was zaten de bussen propvol, op de terugweg zelfs zo vol dat we op een gegeven moment mensen op de halte moeten laten staan. In de spits heeft men het smoesje nog van dat er te weinig bussen beschikbaar zijn, maar welke smoes heeft men overdag?
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Iets met geen aanschaf van geleed materieel.

Maar dit is nagenoeg vaste reiziger op de (6)68 zeker geen unicum. Een kwartierdienst, op een tijdslot dat er geen 668 voor zit, is simpelweg onvoldoende op veel tijdstippen.
Bemined
Berichten: 5939
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Heen zaten we 5 minuten achter een 668 en zat de bus alsnog propvol maar kon wel iedereen mee, terug zaten we inderdaad precies in zo'n gat waar geen 668 reed en waren er dus achterblijvers. Als ik deze drukte zie zou ik zeggen dat je (als je aan 12-meter bussen vast blijft houden) gewoon metrofrequenties moet hebben hier, dus elke 10 minuten vanaf RDM (daar begon het al met staanplaatsen) en vanaf het STC elke 5 minuten.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Tja... daar heb ik al 5 jaar last van... ben toch zo blij met de uitweg van lijn 69 in de ochtendspits vanaf Pernis (al helemaal de sneldienst van 07:54 *bus* ).
CB-e-bike-ov
Berichten: 120
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

Tram 2 doortrekken naar de RDM campus of de metro doortrekken van Marconiplein <> Zuidplein.

En ja, dat kost geld....
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
BusFreakRotterdam
Berichten: 959
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Al gaat tramlijn 2 maar doorrijden naar het STC op de Waalhaven ZZ dan ontlast je alle buslijnen.

Probleem is dat RET maar 2 gelede bussen heeft, die overigens bijna altijd defect zijn. Vroeger toen ze nog wel 18 gelede bussen hadden
konden ze veel sneller schakelen bijv veel reizigersaanbod en of metrostremmingen. Bijkomend probleem is de infrastructuur in Rotterdam.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Doortrekken van tram 2 zou ook mijn voorkeur hebben, zeker nu de Wielewaal wordt platgegooid ontstaat er ruimte voor een doortrekking.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Rkl
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 19:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Rkl »

Bemined schreef:Vandaag moest ik noodgedwongen met bus 68. Wat een dramalijn is dat zeg. Ondanks dat het buiten de spits was zaten de bussen propvol, op de terugweg zelfs zo vol dat we op een gegeven moment mensen op de halte moeten laten staan. In de spits heeft men het smoesje nog van dat er te weinig bussen beschikbaar zijn, maar welke smoes heeft men overdag?
Met zoveel nieuwe bussen kan er toch geen sprake van een tekort zijn?
Bemined
Berichten: 5939
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Bus 269 hield het net voor gezien op de Evenaar, nadat eerst de stopknopjes niet meer werkten bleken later ook de deuren niet meer te werken. Volgens de app stond de bus er na 5 minuten nog steeds, waarna ook de actuele voertuigposities in de app uitvielen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ZO6176 »

Rkl schreef:
Bemined schreef:Vandaag moest ik noodgedwongen met bus 68. Wat een dramalijn is dat zeg. Ondanks dat het buiten de spits was zaten de bussen propvol, op de terugweg zelfs zo vol dat we op een gegeven moment mensen op de halte moeten laten staan. In de spits heeft men het smoesje nog van dat er te weinig bussen beschikbaar zijn, maar welke smoes heeft men overdag?
Met zoveel nieuwe bussen kan er toch geen sprake van een tekort zijn?
Maar je hebt natuurlijk een bepaalde hoeveelheid DRU die ingezet kan worden. Meer bussen op 68 is ergens anders een tekort.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Etienne »

Ergens op metrolijn D was vanmiddag de dienstregeling in de soep gelopen. Tussen Poortugaal en Rhoon reden wij links (en kwamen tegemoetkomende metro's ook links voorbij). De vertragingen liepen op tot wel +20 en daarom liep ook de dienstregeling van lijn E wat stroef.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Er was sprake van een spoorloper rond 15:55 te Poortugaal (liep op het dooie gemak richting Rhoon :roll: ).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Tramlijn 2 wordt wegens spoorvernieuwing bij de Reyerdijk vanaf 10 februari voor 5 maanden ingekort tot de Kreekhuizenlaan, maar de RET vindt de inzet van pendelbussen niet nodig :? :
https://www.ad.nl/rotterdam/rails-versl ... ~a4804403/
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
CB-e-bike-ov
Berichten: 120
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

Meltrain schreef:...maar de RET vindt de inzet van pendelbussen niet nodig...
Lekker service vriendelijk maar weer...
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Op zich is er voor elk vervallen halte wel een alternatief in de buurt als in bus 76 of de lijnen naar Ridderkerk. Maar vind toch op z'n minst dat ze een klein busje mogen laten rijden.

Valt verder trouwens nog niks te lezen op ret.nl over deze werkzaamheden.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daelea »

Er is zelfs een hele pagina voor aangemaakt: https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... -zuid.html. Ik zou niet weten hoe je hier moet komen vanaf de homepage, de URL is te zien in OVinfo als melding bij o.a. Station Lombardijen over de werkzaamheden (en komt dus op de DRIP's te staan).
Laatst gewijzigd door Gekko123 op vr 31 jan 2020, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: URL gerepareerd
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ergens begrijp ik het ook wel dat er geen pendelbussen worden ingezet. De afstand van Bredenoord naar Keizerswaard is 500 meter en de afstand van Kerstendijk naar Kreekhuizenlaan is 350 meter. Daarnaast is de weg mogelijk ook afgesloten wegens de werkzaamheden, waardoor er ook geen bus kan rijden.
Het is vooral vervelend voor mensen die verder van de tramhaltes wonen en normaal al een stuk moeten lopen.

Ik hoop alleen wel dat er pendelbussen worden ingezet in de periode van 13 juni t/m 17 juli, wanneer lijn 2 nog veel verder is ingekort.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Zo te zien niet, bus 76 is steeds het alternatief.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Tussen de Beukendaal en Maashaven is lijn 76 echt geen alternatief. Lijn 77 zou heel misschien een alternatief zijn, maar die rijdt veel te weinig.

Maar er zijn ook nog geen tekeningen bekend voor de periode vanaf 13 juni.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Sam.h
Berichten: 40
Lid geworden op: di 08 okt 2019, 13:57

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Sam.h »

Wat april 2019 moest zijn, werd februari 2020. Maar de nieuwe shuttles zijn er eindelijk, zie AD

Ik blijf het toch bijzonder vinden dat zulke projecten, zonder (ogenschijnlijke) gevolgen jaren vertraging kunnen oplopen. Eerste passagiers over 3 tot 4 maanden, of ze dan ook al de openbare weg op mogen vertelt het verhaal niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Waar zijn er eigenlijk oplaadpalen geplaatst voor de elektrische bussen van de RET? Ik weet dat er 5 palen staan op Rotterdam Centraal, maar op andere locaties heb ik ze nog niet gezien?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Bij het eindpunt van lijn 32 in Overschie, bij de oostelijke bufferplaats op Schiedam Centrum, voor lijn 38/54* & op beide eindpunten van lijn 56/156.

*Inzet op zondag.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Aha, bedankt. :pos:
Maar er rijden toch ook vaak elektrische bussen op lijn 127? Waar laden die dan op?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Daar zitten de omlopen van verwerkt in diensten op lijn 56/156.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Maar leidt dat dan tot lege materieelritten of is er enkele keren per dag een lijn 56/156 ingekort tot Vlaardingen Oost, waarna de bus verder gaat als lijn 127 (en gaat lijn 127 enkele keren per dag verder als 56/156)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten