Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Nee, zijn een stuk of 3 lege ritjes per dag ofzo, de ritten van lijn 127 zijn volgens mij dus in 3 delen gehakt over de hele dag heen, waarbij dus ook op lijn 56/156 gereden wordt buiten deze delen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Ik stond vanmorgen op de bus te wachten en op de rotonde bij de halte kwartslaan reed een scania omnilink in Arriva Limburg kleuren maar met stickers van EBS. Ik zag het van een afstandje maar ik weet voor 99% zeker dat ik het goed gezien heb. Nu is het al gek dat die bus in Limburg kleuren EBS stickers heeft maar mijn vraag, wat doet die bus en vervoerder EBS op de grens van Rhoon en Barendrecht?? Want dat vind ik nog gekker.
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Stadsbus »

Instructie/lesritten rijden.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door bartjemestrom »

Code 95 :D is geloof ik de ex Arriva 0035
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Cora »

Oh dat ding :') heb dat ding ook al door de straat hier zien komen. Netzoals een Scania Citywide die vlak achter de reguliere bus aan reed.

Edit:Volgens mij zit er tussen Rhoon en Poortugaal een TSB in de baan. Zag ineens een bord wat op een TSB bord leek voorbij flitsen
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gideon
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Gideon »

Zelf zie ik altijd een bus chauffeur 30, 31, 35, 36 en 37 wisselen.
Vraag me nu al een tijdje af wat nog meer samen gereden word en rijden ze alleen in 1 gebied?


Verder zie ik op 9292 dat bus 36 een stadsbus is, maar 170 bus
Heeft dat een reden?
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Bedoel je dat bussen (en chauffeurs) van de ene naar de andere lijn overgaan op het eindpunt? Dat komt vrij veel voor, de lijnen die vanuit Krimpen gereden worden zitten eigenlijk in een grote pot, op Alexander keert alles op elkaar (ook op 35 met een kort leeg materieel ritje) maar 37 keer op zijn beurt op Capelsebrug weer op de lijnen 96/97/98. Zo is er een dienst die begint op lijn 96 en eindigt op lijn 35. Ook op Zuidplein keren diverse buslijnen op elkaar. Een aantal lijnen (zoals lijn 70) hebben een eigen omloop maar lijnen 66, 67, 68, 69, 75, 76, 77, 82 en 283 zitten bijvoorbeeld compleet verweven in elkaar qua omloop. Vanuit de Kleiweg is het vanwege de overgang naar elektrische bussen wat minder nu, maar de Lansingerland en Schiedam lijnen keren ook nog regelmatig op elkaar.
Gideon
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Gideon »

Dankje, wel leuk om te horen. Hebben ze ook een beetje afwisseling
Laatst gewijzigd door Gekko123 op ma 10 feb 2020, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote voorgaand bericht verwijderd
Met vriendelijke groet,

Gideon.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Zo te zien is er een nieuwe stagiair bij de RET; de infodisplays in de metro spreken over de "FF Nieuwe Prins", denk niet dat de meerderheid daarbij gelijk denkt aan de fast ferry :')
PSA: Links gaan, rechts staan
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Dat is niet de stagiair, dat is de stagebegeleider :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Door de werkzaamheden bij de Reyerdijk rijden de laatste ritten van lijn 20 en 25 nu niet verder dan de Vuurplaat. -o-
Verder hoop ik nog steeds dat men in juni en juli wel een pendelbuslijn 702 inzet wanneer lijn 2 nog verder ingekort wordt. In Vreewijk zijn er namelijk echt geen logische alternatieven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Cora »

katvis schreef:Zo te zien is er een nieuwe stagiair bij de RET; de infodisplays in de metro spreken over de "FF Nieuwe Prins", denk niet dat de meerderheid daarbij gelijk denkt aan de fast ferry :')
En T7 en T8 dan :P :')
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Vanwege de stremming op de hoek Goudsesingel/Jonker Fransstraat, zijn tramlijnen 7 en 8 omgeleid. Opvallend is dat tram 7 een onlogische route heeft nu door de Zaagmolenstraat, Bergweg en Schiekade. Was het niet logischer geweest om tram 7 over de Blaak en Oostplein te laten rijden?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Ja maar daar rijden tram 21 en 24 al.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Bij een omleiding van lijn 7 via Oostplein heb je door eveneens noodzakelijke omleiding van lijn 8 het probleem dat de haltes op de Zaagmolenstraat/Crooswijksestraat niet meer bediend worden. Nu worden zoveel mogelijk haltes van lijn 7 en 8 toch nog bediend. Op zondagavond werd lijn 8 wel via Oostplein en Blaak omgeleid, die ging toen pirouetten maken in het centrum en haalde ook de rijtijden niet meer.

Is er overigens enig zicht wanneer dit is opgelost? De RET heeft het nog steeds over 10 februari 16:30, maar dat is duidelijk niet gehaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

In mijn ogen is bus 38 een prima alternatief. :pos: Een handjevol haltes die dan OV-loos zouden zijn, zijn weer op loopafstanden van lijnen 4 en 38.

Zag trouwens op een DRIP 'Trem' staan. _O-
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Cora »

Mijn telefoon sloeg net even op hol toen ik hem aanzette. Ik heb via via een foto onder ogen gekregen van een hybride Citea van de RET op Spijkenisse Metro Centrum.

Weet iemand meer?
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Opmerkelijk voorstel om de metro vanaf De Akkers te verlengen tot de Groene Kruisweg. NIet de meest voor de hand liggende route, metro zou weer met een lus terug naar het Noorden gaan lopen met dit plan:
https://www.ad.nl/voorne-putten/doortre ... ~aebc01a0/

Weet niet zo snel wat ik hiervan moet denken, als het puur een P&R wordt met 500 plekken gaat is het een flinke investering voor vrij weinig reizigers. Ter vergelijking, stations De Akkers en Heemraadlaan hadden in 2011 beide circa 2500 instappers per dag.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Een station met P+R dichter bij Hellevoetsluis lijkt mij duurder maar ook veel minder autoverkeer te trekken, omdat er dan binnen Hellevoetsluis gefietst kan worden. Voor Brielle zal het echter minder nut hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door bartjemestrom »

Lincoln schreef:Mijn telefoon sloeg net even op hol toen ik hem aanzette. Ik heb via via een foto onder ogen gekregen van een hybride Citea van de RET op Spijkenisse Metro Centrum.

Weet iemand meer?
Ik zou haast zeggen lijnverkenning of opleiding voor de hybride bus :wink:
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door teun »

Ik vind dit echt een beetje een vreemd idee.
Overigens ga ik er vanuit dat automobilisten uit Brielle gewoon de A15 nemen toch?
Roeland
Berichten: 2271
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Roeland »

Bemined schreef:Opmerkelijk voorstel om de metro vanaf De Akkers te verlengen tot de Groene Kruisweg. NIet de meest voor de hand liggende route, metro zou weer met een lus terug naar het Noorden gaan lopen met dit plan:
https://www.ad.nl/voorne-putten/doortre ... ~aebc01a0/
Dan kunnen ze de metro vanaf Akkers beter meteen doortrekken naar Hellevoetsluis, met een transferium aan de westkant van Hellevoetsluis (bedoeld voor automobilisten vanuit Goeree en Schouwen). Dan maak je het OV echt sneller en aantrekkelijker dan de auto.

Ben trouwens benieuwd waar die 6.000 extra woningen op Voorne moeten komen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Een vrouw legde in haar tram een pinpas op zo’n nieuwe blauwe kaartlezer. Vervolgens verscheen de foutmelding “Configuratiefout. Zie logfile” op het scherm, waarna Windows opnieuw ging opstarten :shock: :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Cora »

Weten we gelijk wie we moeten aanspreken als we niet kunnen uitchecken bij de RET :Y Microsoft *O*
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Op de Hoekse Lijn zijn een paar omroepen aangepast.

Bij Maassluis Centrum is toegevoegd dat het veer/ferry naar Rozenburg gaat. Bij Hoek van Holland Haven is de Ferry naar Engeland aan de omroep toegevoegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 106 gasten