Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Op dat kaartje lijken de (halve) haltebolletjes dan wel verkeerd-om te zijn geplaatst.
Maar ik begrijp dat de nieuwe busjes tweerichtingvoertuigen worden, dus het kan ook zijn dat de routes wat flexibeler worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Voertuigen worden tweerichtingsvoertuigen ja, maar wat ik opmaak uit het verkeersbesluit wordt de Rivium 2e straat éénrichtingsverkeer van west naar oost en wordt de Rivium 4e straat éénrichtingsverkeer van oost naar west. Dus voertuigen die de afslag Rivium 2e straat pakken moeten het rondje afmaken, maar aangekomen bij de Rivium 4e straat kan het systeem aan de hand van aanvragen kiezen voor rechtdoor naar Schaardijk of rechtsaf en direct terug naar Kralingse Zoom.
Sgb
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 18:38
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Sgb »

Wanneer is die halte van de waterbus bij het eindpunt van de parkshuttle eigenlijk klaar?
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Gideon »

Zou de waterbus lijn 19 tot driehoeklijn maken?
Dus i.p.v. Plantagelaan <> Feijenoord wordt het Plantagelaan > Feijenoord > nieuwe halte >
Met vriendelijke groet,

Gideon.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Volgens mij was het de bedoeling dat in de nieuwe waterbusconcessie lijn 20 op het rivium ging stoppen, van die oorspronkelijke snelboot die het bij de start van de waterbus was is ook niet veel meer over met die extra halte :roll:. Maargoed dat is een ander verhaal.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef:wat ik opmaak uit het verkeersbesluit wordt de Rivium 2e straat éénrichtingsverkeer van west naar oost en wordt de Rivium 4e straat éénrichtingsverkeer van oost naar west.
Ik dacht gisteren inderdaad te zien dat dat al het geval is, maar ik heb er helaas geen foto's van gemaakt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Het zal wel niet doorgaan nu, maar diep in de reisinformatie van de RET kwam ik een lijn 18 tegen tussen Burgemeester Oudlaan en Oostplein op 27 april (Koningsdag).
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Op 5 mei stond er ook een lijn 18 gepland tussen CS en de Euromast, maar die is intussen uit de planning gehaald.
fred
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 14 jul 2010, 09:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door fred »

Tot 1 juni zijn alle evenementen afgelast, alle extra inzet hiervoor bij RET van metro, tram of bus is tot die tijd ook uit de planning gehaald.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Deze lijn 18 waar Bemined het over had echter nog niet:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Wacht, het gaat dus om een paar ritten 's avonds laat die van 22:30 t/m 22:35 én van 22:56 t/m 23:01 elke minuut vertrekken? :')
Het lijnnummer 17 overigens zou logischer geweest zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Yup, erg vreemd allemaal :lol:
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Gideon »

Afbeelding
Afbeelding

Waarom rijd Bus 36 Kralingse Zoom<>St. Alexander r. Krlaingse Zoom eerst naar Keizerswaard?

Foutje en zijn er meer met zulke vreemde via of andere fouten?
Met vriendelijke groet,

Gideon.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Oow, das dus niet de enige....
viewtopic.php?f=32&t=12780&p=679132#p679132
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Vanaf volgend jaar ligt er dan eindelijk een volwaardige keerlus bij het Wilhelminaplein voor de trams en maakt het netwerk meteen een stuk flexibeler! *O*

https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/posthumalaan/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door mb90 »

Volgens mij worden er met deze corona diensten verschillende ritten vanuit de Sluisjesdijk op lijn 44 gereden. Al eerder kwam ik een Citaro op deze lijn tegen en gisteren deze Citea 1138:
Afbeelding

Ook kwam ik net een Citaro (de 363) tegen als lijn 83 (die vanuit Ridderkerk rijdt) die ik gisteren nog op lijn 76 zag. Nou hoeft dit niet gelijk een rit te zijn van de Sluisjesdijk aangezien er genoeg bussen gewisseld worden tussen de stallingen, maar gezien de ritten van lijn 44 zou dit ook kunnen.

Verder krijgen verschillende Citadissen de definitieve blauwe strepen. Deze zijn vergelijkbaar met die van de bussen, dus ook met een soort verloop tussen het blauwe deel links en het grijs van de rest van de tram. Gelukkig niet zo donker blauw als de paar proefstellen, zoals de 2038 en 2122, die er rondrijden. Hier bijvoorbeeld de 2044 met de kleuren, maar ik heb ook al o.a. de 2018, 2028 en 2043 ermee gezien:
Afbeelding
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Gideon »

mb90 schreef:Volgens mij worden er met deze corona diensten verschillende ritten vanuit de Sluisjesdijk op lijn 44 gereden. Al eerder kwam ik een Citaro op deze lijn tegen en gisteren deze Citea 1138:
* foto weg gehaald zodat post niet te groot word *

Ook kwam ik net een Citaro (de 363) tegen als lijn 83 (die vanuit Ridderkerk rijdt) die ik gisteren nog op lijn 76 zag. Nou hoeft dit niet gelijk een rit te zijn van de Sluisjesdijk aangezien er genoeg bussen gewisseld worden tussen de stallingen, maar gezien de ritten van lijn 44 zou dit ook kunnen.
Heb wel een foto op FB voorbij zien komen dat iemand van Sluisjesdijk op lijn 44 ging rijden/helpen
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

JCDecaux heeft Rotterdamse straatkunstenaars zoals Doodkonijn en Oxalien gevraagd posters te maken met betrekking tot Social Distancing. In het centrum van Rotterdam zijn twintig unieke posters te vinden in de tramhaltes. Maak een wandeling en spot ze allemaal zou ik zeggen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door teun »

Ik zou met genoegen weer eens een keertje naar het prachtige Rotterdam gaan maar de trein is helaas nog off limits :N
CB-e-bike-ov
Berichten: 119
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

Stond op Facebook:
Citaat: "Opnieuw kan ik het exporteren van een aantal Ret-wagens hier melden. De afgelopen dagen hebben de volgende wagens ons land verlaten: 203, 208, 217, 222, 227, 228, 233, 234, 236, 238, 247, 265, 273, 277, 283, 284, 1007, 1020, 1024, 1028,1033, 1037, 1039, 1040, 1043, 1050, 1070, 1071, 1076 en 1090....."

Bye bye zwaai zwaai 200 series....
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

De 1000 niet dan :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ik wil eigenlijk nog een afscheidsritje maken met de MAN Lion's City, maar dat is momenteel niet het beste idee.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
CB-e-bike-ov
Berichten: 119
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

MetroRET schreef:De 1000 niet dan :P
Uh... ik heb er niet heel vaak in gezeten.
Maar 1x een kokende motor meegemaakt, 1x haperende schakelbak die niet verder dan zijn 3 ging. En een keer meer dan een uur in de file gestaan, erg drukke bus, lijn 143 en ik zat maar klem met mijn knieën :\
Het enige positieve was het leuke classic ZF geluid, jammer dat ik maar weinig kick-downs heb mogen meemaken, 2x om precies te zijn.

De 200 series waren nog echte RET wagens, die 1000 series waren ex q-buzz.
Vaak in die 200'tjes gezeten. Doordat de Mercedes motor power genoeg levert (mits de airco uit staat), klinkt de Voith schakelbak ook soeper en klinkt daardoor een heel stuk aangenamer als in een ambassador 200 waar ik me aan het luide gejank en houterig schakelen irriteerde.

Nog ff over de 1100 series. Ik herkende de bak eerst niet, maar het is idd zf.
Het is ZF gelukt de bak veel stiller te krijgen waardoor je vooral voorin de bus alleen nog het toerental van de motor hoort variëren waardoor het een beetje op Voith lijkt. Ook de nieuwe retarder van de ecolife series klinkt anders dan de ecomat series.
Ach ja, na deze stille 1100 series zullen bussen helemaal nooit meer schakelen. Een 1400 serie waar ik ook een kort ritje mee had gemaakt lijkt meer op een tram... saai.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Lijn 45 »

Meltrain schreef:Ik wil eigenlijk nog een afscheidsritje maken met de MAN Lion's City, maar dat is momenteel niet het beste idee.
Gelukkig rijden er ook nog een paar in de regio Oss, die zullen voorlopig nog niet verdwijnen. *bus*
CB-e-bike-ov
Berichten: 119
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

Die verdwijnen in 2021 zodra de volgende lichting nieuwe bussen wordt geleverd.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten