Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Volgens OV Zoeker rijdt er nu eentje op lijn 144 naar het Zuidplein.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

MetroRET schreef:Update dienstregeling voor Garage Krimpen en Sluisjesdijk, ingaande per 18 mei:

Garage Krimpen:
Lijn 30: Tussen 07:00u-09:00u en 13:00u-18:00u wordt 4x/uur, ipv 2x/uur gereden
Lijn 98: Tussen 07:00u-09:00u en 15:00u-18:00u wordt 4x/uur, ipv 2x/uur gereden

Garage Sluisjesdijk:
Lijn 68: Tussen 07:00u-08:30u en 15:00u-17:30u wordt 6x/uur, ipv 4x/uur gereden, tussen 08:30u-15:00u wordt 4x/uur, ipv 3x/uur gereden
Lijn 76: Tussen 07:00u-19:00u wordt 4x/uur, ipv 3x/uur gereden
Ter aanvulling nu ook een update voor Garage Kleiweg, ook ingaande 18 mei:

Lijn 32: Tussen 07:00-19:30u wordt 4x/uur, ipv 3x/uur gereden
Lijn 38: Tussen 07:00-08:30u en 15:00u-18:00u wordt 4x/uur, ipv 3x/uur gereden. tussen 08:30u-15:00u wordt 4x/uur tot Rotterdam Centraal en 2x/uur verder naar Crooswijk gereden, ipv 3x/uur gehele route.
Lijn 44: Tussen 07:00-19:00u wordt 6x/uur, ipv 4x/uur gereden
Lijn 170: Tussen 07:00u-09:00u en 14:30u-18:00u wordt 6x/uur, ipv 4x/uur gereden, tussen 09:00u-14:30u wordt 3x/uur, ipv 2x/uur gereden
Lijn 173: Tussen 07:00u-09:00u en 14:30u-18:00u wordt 6x/uur & tussen 09:00u-14:30u wordt 3x/uur gereden, ipv 2x/uur gehele dag.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Er was vanmiddag een elektrische Citea verdwaald op lijn 76:
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door mb90 »

In dezelfde categorie trof ik vanochtend de hybride 1243 op de Krimpense lijn 35, waar dus normaal alleen diesel Citea's rijden:
Afbeelding
Jelmer schreef:zijn de MAN's nu helemaal uit dienst? Ik zie er niet een meer op OV-zoeker.
Eerder vanochtend reed ik langs de stalling in Ridderkerk en op de plek waar normaal de MAN's stonden staan nu 2 of 3 (kon het niet helemaal goed zien) Citaro's en verder stonden er alleen maar hybride Citea's op het terrein. Het lijkt er dus op dat de MAN's nu dan toch uit dienst zijn.
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Etienne »

Gisteren zijn weer twee duwbakken met een groot aantal Citaro's en MAN's per boot naar Duitsland vertrokken. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
SDC
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 13:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door SDC »

Betekent dit dat er op dit moment in het geheel geen Den Oudsten, MAN'nen of Citaro 200's meer in Rotterdam aanwezig zijn? Incidenteel zag ik de laatste tijd namelijk nog wel 1 á 2 van deze voertuigen in dienst. Hoop dat er ergens nog een paar als mottenballenvloot worden aangehouden. Andere vervoerders zoals NS houden ouder materieel ook nog wat langer vast, omdat op dit moment onzeker is hoe het OV zich de komende jaren zal gaan ontwikkelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Het idee van een mottenballenvloot is dat je die niet dagelijks op straat ziet.

Maar met bijna 200 nieuwe bussen is het afvoeren van bijna evenveel oude bussen echt geen probleem, en natuurlijk voer je dan als eerste de oudste bussen af. De Den Oudsten-bussen waren de oudste lijnbussen in Nederland en om nu te zeggen dat de MAN’s in echt goede staat verkeerden...
Laatst gewijzigd door Suus op zo 17 mei 2020, 23:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Etienne »

Precies dat; er blijven enkele van de betere 300's achter de hand voor metrostremmingen en dergelijke.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ik neem aan dat je de 200's bedoelt?
De 300's zijn nog dagelijks in dienst.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Wubbo »

SDC schreef: Andere vervoerders zoals NS houden ouder materieel ook nog wat langer vast, omdat op dit moment onzeker is hoe het OV zich de komende jaren zal gaan ontwikkelen.
NS heeft die vloot nu met name omdat het aflevertempo van nieuw materieel onzeker is.
SDC
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 13:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door SDC »

Meltrain schreef:Ik neem aan dat je de 200's bedoelt?
De 300's zijn nog dagelijks in dienst.
In de uiteindelijke situatie zouden er een aantal (5 tot 10) 300's achter de hand blijven, waarschijnlijk wordt daar op gedoeld.
SDC
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 13:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door SDC »

Suus schreef:Het idee van een mottenballenvloot is dat je die niet dagelijks op straat ziet.
Uiteraard, vandaar ook mijn vraag of er e.e.a. achter de hand gehouden wordt in betreffende series, wat dus waarschijnlijk niet het geval zal zijn.
Suus schreef:Maar met bijna 200 nieuwe bussen is het afvoeren van bijna eventueel oude bussen echt geen probleem, en natuurlijk voer je dan als eerste de oudste bussen af. De Den Oudsten-bussen waren de oudste lijnbussen in Nederland en om nu te zetten dat de MAN’s in echt goede staat verkeerden...
Mee eens, de bussen verkeerden niet in erg florissante staat. In het geval van de MAN'nen was dat v.w.b. het interieur naar mijn idee vooral een kwestie van onvoldoende schoonmaken.
Bemined
Berichten: 5943
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Meltrain schreef:De 300's zijn nog dagelijks in dienst.
Ook niet allemaal meer als het goed is, plan was 50 stuks in 2020 en 2021, aflopend naar maximaal 10 in 2022 t/m 2024. Dus ook voor de mottenballenvloot volstaat de 300 serie lijkt mij.
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

Vgm die 300's met de oude kaartlezers zitten in de mottenballenvloot.
Bemined
Berichten: 5943
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Zoals aangekondigd worden vanaf juni de normale dienstregelingen hervat. Ook bij de metro is dit het geval, maar de nachtritten in het weekend lijken nog wel even achterwege te blijven. Daarnaast zullen de metro's 's avonds niet ontkoppeld worden. Overigens staat ook voor zondag 24 mei de normale zondagsdienstregeling ingepland, ik weet niet of dit een fout is of dat dit als proef is?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

De metro's worden nu toch ook 's avonds niet ontkoppeld? Ik zie regelmatig rond 21:00 nog een dubbel stel (H)SG3's tussen Schiedam Centrum en Marconiplein rijden (aannemelijk op lijn B).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ICE11 »

MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Suus schreef:De metro's worden nu toch ook 's avonds niet ontkoppeld? Ik zie regelmatig rond 21:00 nog een dubbel stel (H)SG3's tussen Schiedam Centrum en Marconiplein rijden (aannemelijk op lijn B).
Nu ook niet inderdaad, dit wordt voorgezet zodra de jaardienst dus weer ingaat per 2 juni.
Bemined
Berichten: 5943
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Zo te zien de Vera + RoRo 1, route zou te volgen moeten zijn: http://www.roro-service.com/nl/flotte-terminals/flotte/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ICE11 »

Het schip lijkt actueel in Mannheim-Rheinau te liggen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

OMR Omnibus- und Kfz-Handel Mario Röttgen GmbH uit Untersteinach bei Kulmbach heeft 75 Citaro's en 75 Lion's City's overgenomen van de RET.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BusFreakRotterdam
Berichten: 959
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Meltrain schreef:Nee, dit was sowieso al gepland. In het vervoerplan 2021 staat het volgende over lijn 79:
"Nadat vorig jaar het aantal reizigers van de buurtbus in Rhoon Overhoeken te groot werd, is lijn 79 met twee ritten per dag naar Overhoeken gaan rijden. Inmiddels is duidelijk dat er ook buiten deze tijdstippen behoefte is aan meer vervoercapaciteit naar Rhoon Overhoeken. Om hierin te voorzien zullen vanaf mei 2020 extra ritten over de bestaande route van lijn 79 naar Rhoon gaan rijden."
Ik kan me voorstellen dat i.v.m. Corona deze datum verschoven is van mei naar begin juni.

In het vervoerplan stond daarnaast dat de RET in 2021 de lijn wil splitsen in twee losse lijnen. Of beide takken ook een verschillend lijnnummer krijgen, wordt niet vermeld, maar zou wel handig zijn.
Inmiddels is door de buurtbusvereniging een bericht geplaatst op hun Facebookpagina over het verlengen van de route
van lijn 79 van maandag tot vrijdag! Is ter ondersteuning van hun eigen buurtbus.

Bedankt voor je reactie! :pos:
Sgb
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 27 jan 2020, 18:38
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Sgb »

Is het eigenlijk al bekend wanneer de ParkShuttle weer gaat rijden / wanneer de halte van de Waterbus bij de ParkShuttle komt?
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

In OVinfo worden de eerste ritten op 17 augustus vermeld.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Gekko123 »

Meltrain schreef:Er was vanmiddag een elektrische Citea verdwaald op lijn 76:
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5EE46644
Ik zie zeer regelmatig een verdwaalde elektrische Citea rijden hier in Delft. Vaak belanden ze op lijn 40. Dat vind ik op zich nog niet eens zo gek gezien de laadpalen op Rotterdam Centraal. Echter reed ik gisteren met mijn auto achter een elektrische Citea op lijn 174. Dat lijkt me een flinke rit voor zo'n elektrische bus.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten