Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
56 en 156.
183 en 283 tijdens de spitsuren.
Een afstemming tussen 82 en 183 (tussen Zuidplein en Portland) zou fijn zijn, maar lukt door de afwijkende route van 82 ook niet helemaal.
(Afstemming tussen 170 en 173 gaat alleen als ze de metro 2x zo vaak rijdt als de afzonderlijke lijnen.)
183 en 283 tijdens de spitsuren.
Een afstemming tussen 82 en 183 (tussen Zuidplein en Portland) zou fijn zijn, maar lukt door de afwijkende route van 82 ook niet helemaal.
(Afstemming tussen 170 en 173 gaat alleen als ze de metro 2x zo vaak rijdt als de afzonderlijke lijnen.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
True, maar dat zijn nou niet de hoeken waar men nou echt geledes nodig zou moeten hebben.
Dacht dat de 82 en 183 netjes een kwartierdienst vormen buiten de spits ?
Dat de 82 en 183 in de spits geen net interval vormen is niet heel gek, omdat men een 7,5" rijdt met de 283 (183 en 283 vormen dus de kwartierdienst met elk kwartier daartussen een 82).
Dacht dat de 82 en 183 netjes een kwartierdienst vormen buiten de spits ?
Dat de 82 en 183 in de spits geen net interval vormen is niet heel gek, omdat men een 7,5" rijdt met de 283 (183 en 283 vormen dus de kwartierdienst met elk kwartier daartussen een 82).
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Hogere frequenties is zeker een belangrijke factor voor de reizigers en daarmee trek je ook meer reizigers mee aan. Al brengt het ook een aantal nadelen met zich mee, denk maar aan het aantal voertuigen en chauffeurs wat je dan nodig zult hebben en mocht er vertraging zijn op de lijn dan lopen de voertuigen achter elkaar aan waar de voorste propvol zitten en de rest praktisch leeg erachteraan huppelen.Meltrain schreef:De RET is van mening dat de reizigersvraag niet voldoende is voor gelede bussen en dat de stijgende vervoersvraag beter opgelost kan worden met hogere frequenties.
Wat mij ook opvalt is dat sinds het uitfaseren van de Alliances er ook geen bussen meer zijn met de extra achterdeur. Nu zeker met de corona is het wederom handig om dat te hebben. Maar sowieso voor drukke stadslijnen is dat gewoon erg handig voor de snelle in en uitstap. Krijg juist meer de indruk dat men gewoon het goedkoopste wil inkopen en gewoon een standaard kant en klaar product afneemt, buiten de elektrische bussen om.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
En dat terwijl de dubbelbladsdeur bij de 1100-serie (de LLE120) niet bepaald standaard is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Lijnen als 38 en 77 vormen in zekere zin ook een duolijn met een kort en lang traject. Dan kan het soms handig zijn voor de lange ritten groter materieel in te zetten, aangezien die meer reizigers trekken. Ik weet echter niet of het aantal doorgaande reizigers dusdanig is dat je het verschil tussen 12- en 18-meter bussen kan overbruggen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Er is behoorlijk wat aangevinkt op de optielijsten van de Citea’s, het zijn duidelijk niet de goedkoopste exemplaren die worden ingezet. Het weglaten van een derde deur zorgt voor wat extra klapstoelen.
Er zullen een paar ritten zijn waar gelede bussen nuttig zijn, maar het overgrote deel van de ritten kan zonder die capaciteit en dan is de inzet behoorlijk kostbaar (brandstof en onderhoud is 1,5 keer zo duur voor een gelede bus).
Er zullen een paar ritten zijn waar gelede bussen nuttig zijn, maar het overgrote deel van de ritten kan zonder die capaciteit en dan is de inzet behoorlijk kostbaar (brandstof en onderhoud is 1,5 keer zo duur voor een gelede bus).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dus daarom rijden die 401 en 402 nooit
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: za 29 feb 2020, 14:17
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Vgm (na lezen van materieelpagina van RET Corporate) met remmen & een generator.Meltrain schreef:Hoe wordt die bus eigenlijk opgeladen? Niet met een pantograaf, toch?
EDIT: Blijkbaar ook 'uit het lichtnet' dus ik denk met stekker
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Rond 17:00 tijdens het benen strekken na de zoveelste thuiswerkdag enkele metro's zien rijden, ze rijden hier weer 12x per uur en dat was goed te merken, er zat geen hond in. Reizigers blijven vandaag nog massaal weg zo blijkt, de metro's waren fors leger dan de afgelopen weken.
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ondertussen gebruikt haast geen enkele diesel-chauffeur het start-stopsysteem nog. :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik hoorde dat ze maandag gaan rijden, dat zij een RMC chauffeuse die ik gisteren sprak. Ze zij nadat ik het vroeg: "vanaf maandag worden de buurtbusjes met vrijwilligers weer opgestart".BusFreakRotterdam schreef:Alle BAR-buurtbuslijnen 601/602/603 gaan ook met nieuwe Mercedes-Benz Sprinters rijden, deze staan achter op Sluisjesdijk in de hoek maar wanneer ze de weg op gaan....? Voorlopig staan alle buurtbuslijnen in Nederland stil omdat de chauffeurs in de risicogroep vallen, er maximaal 4 reizigers mee mogen en de chauffeurs niet beschermd zitten.
Weet je wat zo gek is, de RET zet hun lijntaxi busje voor de 74 en 79 wel gewoon in en gister even kort wat foto's mogen maken van de chauffeuse, er zit overigens een Qbuzz GD interieur in, maar daar waren geen beschermingsmiddelen, ja een klein plastisc scherm maar dat was al kapot gegaan eerder op de dag :') .
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Op de website van RET staat "Buurtbus ... rijdt tot nader order niet." als je naar de dienstregeling gaat van de buurtbussen. Zou overigens mooi zijn als ze de weg weer op gaan.
Dus de nieuwe laagvloersbusjes van RMC waren over bij Qbuzz GD?
Dus de nieuwe laagvloersbusjes van RMC waren over bij Qbuzz GD?
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 03 jun 2020, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten! En zeker niet zo'n lange!
Reden: Vorige post niet quoten! En zeker niet zo'n lange!
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dat weet ik niet exact maar ze hadden wel hetzelfde interieur op de klapstoeltjes iniedergeval. Het kan ook zijn dat ze gewoon op dezelfde bestelling hebben meegelift.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Deel van boom valt op RET-bus op Afrikaweg in Zoetermeer
Zoetermeer - Een deel van een boom is woensdagmiddag op een RET-bus gevallen op de Afrikaweg.
De bus reed op het moment van het ongeval over de vrije busbaan. Op het moment dat de tak afbrak stopte de bus net om passagiers uit te laten stappen.
De tak viel bovenop de bus toen de deuren nog gesloten waren. De passagiers kwamen met de schrik vrij.
Lees verder
Betreft de 1275 die hierdoor wat verbogen onderdelen van de dakopbouw heeft opgelopen.
Zoetermeer - Een deel van een boom is woensdagmiddag op een RET-bus gevallen op de Afrikaweg.
De bus reed op het moment van het ongeval over de vrije busbaan. Op het moment dat de tak afbrak stopte de bus net om passagiers uit te laten stappen.
De tak viel bovenop de bus toen de deuren nog gesloten waren. De passagiers kwamen met de schrik vrij.
Lees verder
Betreft de 1275 die hierdoor wat verbogen onderdelen van de dakopbouw heeft opgelopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
RET BAR-buurtbuslijnen 601/602/603/604 gaan vanaf maandag 8 juni 2020 weer rijden volgens de dienstregeling met
een nieuw voertuig maar wel met diverse genomen Corona maatregelen, zo staat te lezen op de facebookpaginas
van de buurtbuslijnen en op de websites van alle 3 de BAR gemeentes.
een nieuw voertuig maar wel met diverse genomen Corona maatregelen, zo staat te lezen op de facebookpaginas
van de buurtbuslijnen en op de websites van alle 3 de BAR gemeentes.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
En BAR staat voor Barendrecht Albrandswaard Ridderkerk? Misschien handig om dat soort afkortingen voluit te schrijven voor mensen die wat minder bekend in de omgeving zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Kan ook niet want op verzoek van de chauffeurs zelf is het systeem door de RET uitgezet.Visgraatmodel schreef:Ondertussen gebruikt haast geen enkele diesel-chauffeur het start-stopsysteem nog. :')
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wat is de reden daarachter dan? Gebrek aan nut?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Teveel klachten van passagiers, overige weggebruikers waardoor de chauffeurs weer moeten uitleggen dat ze bv niet seinen met hun koplampen, de bus niet defect is enzovoort
Laatst gewijzigd door Gekko123 op ma 08 jun 2020, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote voorgaand bericht verwijderd
Reden: Onnodige quote voorgaand bericht verwijderd
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Het stond inderdaad wel een beetje raar in de avond wanneer een bus het stopsysteem gebruikte bij een halte en de koplampen uit- en weer (fel) aangingen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dat is wel heel stom ja, normaal blijven bij een start-stop-systeem de koplampen gewoon branden :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
gaat weer goed op OVzoeker met de RET bussen. Van Krimpen is geen wagen te zien.
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Metroreizigers hebben gisteren 3 uur lang vast gezeten in een metro tussen metrostations Tussenwater en Poortugaal.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/196184/U ... -uren-vast
https://www.rijnmond.nl/nieuws/196184/U ... -uren-vast
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Moet wel een complexe situatie geweest zijn, op 5 minuten van de remise zou je verwachten dat er redelijk vlot een locomotief te regelen valt om de metro weg te slepen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er een verwarde vrouw op de metrobaan liep. En als dat het geval is lijkt me een locomotief vanaf de remise sturen ook niet handig. Plus dat de RET in totaal 2 diesellocs heeft, waarvan ik niet eens weet of ze allebei wel inzetbaar zijn op het moment. Van eentje weet ik vrij zeker dat ie bij de remise bij Capelsebrug staat.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 220 gasten