Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Busseninportland »

hauptbahnhof schreef: vr 23 okt 2020, 12:48 Voor mij als niet-Rotterdammer is het al duidelijk... De tram richting Willemsplein rijdt tot Beurs. Dan zie je toch meteen dat het Noord is?
Dat stond op de ov app en niet bij de Ret website of de ret app dus ov info geeft het wel aan
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Busseninportland »

Lijn 7 kon tijdens de werkzaamheden bij eendrachtsplein toch wel tussen centraal station en willemsplein rijden via Lijnbaan, Beurs, Leuvenhaven en Vasteland want lijn 25 kon er wel naartoe?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21333
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ja, maar voor die twee* haltes vond men het waarschijnlijk niet de moeite.
(*Die drie haltes bij het Willemsplein reken ik gemakshalve als één, door de zeer kleine afstand tussen de haltes.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3818
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Aannemelijk niet, want anders was lijn 25 ongetwijfeld niet omgeleid geweest via het uiteindelijk veels te drukke Hofplein.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Busseninportland »

Gisteren in de avond reed 1249 op lijn 30.

Zag het op ovzoeker.nl
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Durashift »

Meltrain schreef: za 24 okt 2020, 19:54 De link is blijkbaar gewijzigd: https://mrdh.notubiz.nl/document/927918 ... 1bfafb9a80
(..)
Er worden, in het land, nu toch al EV bussen in overdekte stallingen opgeladen? (Qbuzz Utrecht bijvoorbeeld).
Anders wordt het een extra partij brandwerende platen aan het betonplafond schroeven. ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

De stallingen Sluisjesdijk en Ridderkerk gaat de RET vervangen door een nieuwe garage naast de tramremise Beverwaard. De RET wil gewoon niet meer in de Sluisjesdijk investeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daniel »

@Durashift: Opladen op overdekte plekken gebeurt inderdaad wel meer, maar meerendeels betreft dat stallingen waar verder niks boven zit (Qbuzz Utrecht, HTM ook als ik me niet vergis). Zuidplein is dan wel een ander verhaal zo half onder het winkelcentrum.

Al had je in Utrecht wel dezelfde situatie in de laatste dagen van de Optare's die immers hun laadlocatie onder de hal van Utrecht Centraal hadden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

mverz schreef:
Suus schreef: vr 23 okt 2020, 07:20 De eindbestemming op de trams van lijn 23 is nu aangepast naar Euromast / Erasmus MC.
Goh, zou er dan toch intern geluisterd zijn naar oa mijn geklaag ;)
De / Erasmus MC is nu weer geschrapt. En ook de informatiepanelen op de haltes tonen nu Euromast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Sinned89
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 25 okt 2020, 20:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Sinned89 »

^^ ik heb afgelopen week een opmerking over deze halte gestuurd naar de RET, vanwege een reiziger die naar Erasmus MC moest en dus verkeerd uitstapte en dat Drooglever Fortuynplein geen halte kent en daardoor eigenlijk geen eindbestemming kan zijn. Halte Euromast is de eindhalte in deze. Wellicht dat dit heeft geholpen als laatste zetje. Ik ben vrij verbaasd dat het zo snel geregeld is. Dan zal binnenkort vast halte Kievitslaan gecombineerd worden met Erasmus MC. Leuk om te lezen dat het is veranderd.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Visgraatmodel »

Dat bewijst maar weer dat vervoersmaatschappijen hier koekeloeren.

RET, als je dit leest: breng Claire King terug als Engelstalige omroeper of huur mij in. Ik spreek met liefde alle Engelse vertalingen in met mijn gate-stem.
Mocht dat ooit gebeuren film ik het en post ik het hier. :lol:

@Suus, weet jij toevallig wat er in die optielijst zit van VDL? De (diesel)-Citea's zijn volgepropt met kleine gimmicks zoals verlichte stopknoppen, die heb ik nergens anders gezien.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Busseninportland »

Suus schreef: zo 25 okt 2020, 14:10
mverz schreef:
Suus schreef: vr 23 okt 2020, 07:20 De eindbestemming op de trams van lijn 23 is nu aangepast naar Euromast / Erasmus MC.
Goh, zou er dan toch intern geluisterd zijn naar oa mijn geklaag ;)
De / Erasmus MC is nu weer geschrapt. En ook de informatiepanelen op de haltes tonen nu Euromast.
Maar tramhalte euromast geeft helemaal niks aan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Visgraatmodel schreef: zo 25 okt 2020, 20:55@Suus, weet jij toevallig wat er in die optielijst zit van VDL? De (diesel)-Citea's zijn volgepropt met kleine gimmicks zoals verlichte stopknoppen, die heb ik nergens anders gezien.
Ik ken niet de hele optielijst, maar ik weet wel dat in de nieuwe Citea's van de RET de radio van de bestuurder automatisch gedempt/uitgezet wordt als er een halteafkondiging wordt gedaan. Dat is ook een functie die ik nog niet eerder ben tegengekomen.

Maar sommige dingen doe je maanden over om te ontdekken. Mijn moeder heeft al bijna twee maanden een nieuwe auto maar ontdekte gisteren pas dat in het geval van spookrijders de boordcomputer "Belangrijke verkeersmelding" roept en de melding over de spookrijders toont op het schermpje achter het stuur. Verder geen relevante melding, de spookrijders waren op de A1 en wij reden op de A20.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Dat dempen van het volume van de radio voor de halteafroep is volgens mij een standaardoptie waar de RET om vraagt, de Citaro bussen konden dat ook.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

De spitsritten van D zijn toch geschrapt, maar er staat daardoor materieel stil. Viertjes zou toch een mooie oplossing zijn? Alleen ik weet of dat gaat gebeuren. Plus je hebt 5300/5400 nodig vna de Gvw.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Ardan »

Meltrain schreef: zo 25 okt 2020, 12:57 Ja, maar voor die twee* haltes vond men het waarschijnlijk niet de moeite.
(*Die drie haltes bij het Willemsplein reken ik gemakshalve als één, door de zeer kleine afstand tussen de haltes.)
Ik was een een tijd terug en vroeg me af waarom daar eigenlijk niet minder dan DRIE haltes op letterlijk een steenworp afstand van elkaar liggen. Iemand een idee? Uitstaphalte, instaphalte en ....?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Dat is de logica van de RET :S ;) .
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

OVspotter070 schreef: di 27 okt 2020, 16:28 De spitsritten van D zijn toch geschrapt, maar er staat daardoor materieel stil. Viertjes zou toch een mooie oplossing zijn? Alleen ik weet of dat gaat gebeuren. Plus je hebt 5300/5400 nodig vna de Gvw.
Volgens mij rijden er normaal 12 drietjes 5300/5400 op lijn D, daarmee kun je dus prima 8 viertjes samenstellen zonder met materieel te gaan schuiven tussen de remises.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Zoek je echt elke moment om negatief over de RET te zijn?

Aangezien dit niks met RET te maken heeft en niks negatiefs heeft... :roll:
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Ardan schreef: di 27 okt 2020, 16:47 Ik was een een tijd terug en vroeg me af waarom daar eigenlijk niet minder dan DRIE haltes op letterlijk een steenworp afstand van elkaar liggen. Iemand een idee? Uitstaphalte, instaphalte en ....?
Je bedoelt de haltes Willemskade, Willemsplein en Westerstraat? Dat is vanwege de rolstoeltoegankelijkheid, halte Willemsplein ligt in een scherpe boog en is daarom niet toegankelijk. Daarom zijn er er aan weerszijden van de lus twee toegankelijke haltes, maar omdat die op een enkelsporig stuk liggen moet de halte Willemsplein ook blijven bestaan als bufferhalte waar de trams hun vertrektijd afwachten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Ardan schreef:
Meltrain schreef: zo 25 okt 2020, 12:57 Ja, maar voor die twee* haltes vond men het waarschijnlijk niet de moeite.
(*Die drie haltes bij het Willemsplein reken ik gemakshalve als één, door de zeer kleine afstand tussen de haltes.)
Ik was een een tijd terug en vroeg me af waarom daar eigenlijk niet minder dan DRIE haltes op letterlijk een steenworp afstand van elkaar liggen. Iemand een idee? Uitstaphalte, instaphalte en ....?
Dat is nog van vroeger. De laatste 20 jaar zijn onder meer door TramPlus enorm veel haltes opnieuw gepositioneerd , maar het takje naar het Willemsplein is op dat punt met rust gelaten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Zoveel anders is de situatie op het Willemsplein niet hoor. Ook op De Esch, Carnisselande, Beverwaard en sinds de herinrichting van een paar jaar terug bij de Burgemeester Oudlaan zie je een rolstoeltoegankelijke uitstaphalte, een niet-toegankelijke halte in de lus en weer een toegankelijke instaphalte liggen. En mocht lijn 4 ooit toegankelijk worden dan krijg je ook zoiets bij de Molenlaan. Alleen liggen de in- en uitstaphalte daar (schuin) tegenover elkaar zodat het in de reisinformatie als één halte gezien wordt. Bij het Willemsplein maakt de tram een grotere lus en zijn de in- en uitstaphalte dus apart.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21333
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Op zich zou je de in- en uitstaphalte prima "Willemsplein" kunnen noemen en de 'halte' in de keerlus gewoon negeren (of "Opstelspoor" noemen).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Busseninportland »

De keerlus die wordt aangelegd bij Wilheninaplein wordt ook de nieuwe eindpunt van lijn 12. Zag het op Rijnmond
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Busseninportland »

Lijn 23 rijd niet meer vanaf 2 tot er met 12 november in noord. In zuid reed lijn 23 al niet
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten