Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Busseninportland schreef: ↑wo 28 okt 2020, 15:56
De keerlus die wordt aangelegd bij Wilheninaplein wordt ook de nieuwe eindpunt van lijn 12. Zag het op Rijnmond
Op dit moment mogen seizoenkaarthouders van Feyenoord op wedstrijddagen gratis met de bus en tram.
Als lijn 12 wordt ingekort tot Wilhelminaplein hoop ik dat de geldigheid wordt uitgebreid naar de metro, want raakt lijn 23 (en deels 25) overvol.
Edit: Foutje.
Laatst gewijzigd door Meltrain op zo 01 nov 2020, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Volgens mij was het vanwege de poortjes dat die regeling alleen voor bus en tram was? Bij bus en tram wordt je op zicht gecontroleerd, bij de metro moest je iets hebben waar een chip in zit om binnen te komen. Nu kunnen de poortjes tegenwoordig geloof ik ook barcodes lezen, dus misschien is het nu wel mogelijk door een barcode af te drukken op de kaartjes van Feyenoord?
Bemined schreef: ↑ma 12 okt 2020, 08:32Op zaterdag 28 november en zaterdag 12 december wordt het nieuwe keerspoor in Pijnacker uitgeprobeerd, lijn D is die dag vanaf aanvang dienst tot circa 19:30 verlengd tot Pijnacker Zuid De tienminutendienstregeling start die dag ook vanaf aanvang dienst op de lijnen D en E.
Ik geloof dat op 11 november de plannen voor de nieuwe dienstregeling bekend gemaakt worden, die dan op 3 januari van start zou gaan. De dienstregeling die op 13 december start heeft dus maar een kort leven.
Er waren natuurlijk ook wat routewijzigingen voorzien voor december bij de bus, dus uitstellen van de nieuwe dienstregeling zou ook uitstellen van deze wijzigingen zijn.
Meer foto's bij Rijnmond enMediaTV. De bestuurder is eruit gekomen en ligt ter observatie in het ziekenhuis. Metro C rijdt niet tussen Hoogvliet en De Akkers.
Heftig zeg! Afgelopen week merkte je duidelijk dat de herfst zijn intreden heeft gedaan. Heb al een aantal keer een aantal trams en metro’s gehad die veel moeite hadden om tot stilstand te komen. Vraag me af of dit evt een oorzaak kan zijn. ik weet dat de metro’s op station Binnenhof bijvoorbeeld het laatste stukje met Max 10-15 kunnen berijden door spoorbeveiliging.
Laatst gewijzigd door 010rdamm op ma 02 nov 2020, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
De beveiliging dwingt standaard 10km/u af vlak voor het einde, dit is flink harder gegaan gezien hoe ver die metro gekomen is. Overigens voor de verbouwing van het uitloopspoor tot keerspoor stond hier een stootjuk dat een metro tot 50km/u op had moeten kunnen vangen, maar sinds de verbouwing heeft alleen spoor 2 nog zo'n juk geloof ik en heeft spoor 1 een standaard stootjuk dat hooguit een langzaam rijdende metro kan stoppen.
Vanaf vrijdag 13 november wordt de frequentie van tramlijn 4, 7 en 8 verlaagd naar 5x/uur.
De lijnen 20, 23 en 25 krijgen een minimale frequentieverlaging tijdens de spitsuren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.