Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

WD 658 op lijn A met RSG3 5505-5513
KoenN
Berichten: 43
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 11:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door KoenN »

Ik zag zojuist langs de N209 2 bussen van tcr staan op een bouwterrein. Ze hadden de kleurstelling van Connexion. Een van de twee reed net weg toen ik langs kwam. Ook reed er achter mij een tcr amba van tcr met het nummer 582, in Veolia kleurstelling. Hierop stond ‘personeelsbus’ maar reed NIET het bouwterrein op maar ging recht door richting het(nu veelbesproken) gemeente huis van Lansingerland. Wat doen die daar?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Meerdere oude Veolia-Amba’s zijn inmiddels al coronatestbus geworden, de GGD Rotterdam-Rijnmond zet ze veelvuldig in. Maar of er recent nog meer zijn bijgekomen weet ik niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Rookontwikkeling bij een metro op Marconiplein. Ik werd niet gewekt door de wekker maar door een brandweerwagen voor de deur -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
KoenN
Berichten: 43
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 11:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door KoenN »

Suus schreef: ma 11 jan 2021, 23:57 Meerdere oude Veolia-Amba’s zijn inmiddels al coronatestbus geworden, de GGD Rotterdam-Rijnmond zet ze veelvuldig in. Maar of er recent nog meer zijn bijgekomen weet ik niet.
Misschien vanwege het massaal testen in Lansingerland?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Daarvoor heeft de GGD in Bleiswijk en Bergschenhoek een sporthal afgehuurd en in Berkel en Rodenrijs een multifunctionele ruimte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
KoenN
Berichten: 43
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 11:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door KoenN »

Vanaf zaterdag 16 januari worden de haltes aan de hoekeindseweg wel weer aan gedaan. Wat is hier de reden van.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Lijn 45 »

Suus schreef: ma 11 jan 2021, 23:57 Meerdere oude Veolia-Amba’s zijn inmiddels al coronatestbus geworden, de GGD Rotterdam-Rijnmond zet ze veelvuldig in. Maar of er recent nog meer zijn bijgekomen weet ik niet.
Er komen vandaag nieuwe bij, volgens Tom523 op Insta worden uit Venlo opgehaald.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Mijn moeder kwam vanmiddag de nieuwe Parkshuttle tegen die testritten aan het rijden was :D :
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
SDC
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 13:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door SDC »

Bemined schreef: za 02 jan 2021, 14:20 Hoe zit dat eigenlijk met die oude abri's? Het merendeel is al jaren terug vervangen, maar hier en daar zijn ze nog steeds in gebruik. In Rotterdam-Oost heeft men rond 2009 de nieuwe abri's geplaatst, maar enkele haltes zijn toen overgeslagen. Toen de haltes later rolstoeltoegankelijk gemaakt werden met verhoogde trottoirbanden zijn die haltes toen wel aangepast, maar bleef de oude abri staan. Inmiddels zijn we bijna 12 jaar verder en nog steeds slingert er hier en daar zo'n oude abri.
Voor degenen die nog op zoek zijn naar oude abri's: in Hoogvliet zijn alle haltes nog voorzien van het oude model abri. Er staan hier bij mijn weten geen nieuwe. Ook bij de vernieuwde en opgehoogde haltes staan de oude modellen nog. De oude modellen zijn een stuk minder tochtig omdat de ruiten vastzitten in een soort raamkozijn.

Voorbeeld: https://www.google.nl/maps/@51.8709592, ... 6656?hl=nl
jesse-cruzu
Berichten: 430
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Lekker zo laten in Hoogvliet. De huidige abri's die bijna overal nu staan vind ik werkelijk verschrikkelijk. Ze bieden weinig beschutting aan en veel hebben niet eens een bankje om even op te zitten. Vind het echt een slechte service.

De tramplushaltes vind ik juist wel erg goed en zijn tenminste aantrekkelijker. Alleen zouden ze wat creatiever kunnen zijn bij knooppunten. Rotterdam zou eens moeten kijken in Den Haag. Daar zijn de haltes Hollands Spoor en Leyweg mooie voorbeelden hoe het zou moeten bij drukke haltes.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door busfanNL »

Kan iemand mij een overzichtje geven welke RET lijnen/ritten nu door RMC gereden worden met klein materieel? Zijn er buiten de wiki om bijvoorbeeld ritjes in de late avond op bepaalde lijnen die gereden worden met kleine busjes?
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Sowieso 606 en 607 en die hebben verder geen bijzondere ritten buiten de DRGL om.
PSA: Links gaan, rechts staan
530
Berichten: 35
Lid geworden op: za 20 jun 2020, 19:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door 530 »

Lijn 710 gaat vanaf maandag 18 januari rijden tussen Meijersplein en Airport voor mensen die gevaccineerd willen worden. De bus is niet geschikt voor mensen die zich willen laten testen.
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door teun »

Hoezo niet dan?
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Lijkt me op zich logisch dat je mensen die vermoedelijk Corona hebben niet wil mengen met mensen die zich juist tegen Corona willen beschermen.
Laatst gewijzigd door Bemined op vr 15 jan 2021, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door teun »

Hoe wil men dat gaan controleren dan? En hoe zit het met lijn 33, is die dan juist wel bestemd voor mensen die zich willen laten testen?
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Stadsbus »

Als je je laat testen is het niet de bedoeling dat je met het OV gaat. Ik denk zelf dat iedereen zonder auto alsnog gewoon het OV pakt, anders is het niet te doen.
RnBn
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door RnBn »

Als je een afspraak wilt maken voor een test wordt je al sinds het begin van het testen duidelijk gemaakt dat je met eigen vervoer moet komen en dat het dus niet de bedoeling is om met het openbaar vervoer te komen. Vanaf het moment dat er een vermoeden van een besmetting is tot het moment dat er een negatief testresultaat is (of je positief bent en x dagen vrij bent van symptomen) wordt je namelijk gevraagd om in quarantaine te gaan.
De meeste teststraten hebben tegenwoordig ook een teststraat voor fietsers, ook kun je makkelijker een afspraak dichterbij krijgen als je geen auto hebt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

De XL Teststraat op RTHA is op dit moment volledig gereserveerd voor afspraken van inwoners van Lansingerland. Overige inwoners van de GGD Rotterdam-Rijnmond worden naar de andere locaties gestuurd. De teststraat op RTHA is overigens een walk-in-locatie. Alle bezoekers moeten lopend naar binnen en worden dan naar een van de 40 cabines gestuurd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
KoenN
Berichten: 43
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 11:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door KoenN »

530 schreef: vr 15 jan 2021, 17:57 Lijn 710 gaat vanaf maandag 18 januari rijden tussen Meijersplein en Airport voor mensen die gevaccineerd willen worden. De bus is niet geschikt voor mensen die zich willen laten testen.
Met welk materieel gaan ze die lijn rijden?
mverz
Berichten: 56
Lid geworden op: do 28 mei 2020, 21:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door mverz »

Lijn 710 rijdt met een Citaro
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

De CAO van de RET is in augustus verlopen. Er is nog altijd geen nieuwe CAO en er blijkt nu ruzie te zijn over de ouderenvoorzieningen in de CAO. Het Rotterdams Dagblad heeft een bericht: https://www.ad.nl/rotterdam/onrust-onde ... ~a71b2945/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Justinspotter30
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 20 jan 2021, 22:07
Locatie: Capelle a/d ijssel

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Justinspotter30 »

Kunnen er geen Mercedes citaro hybride Bussen rijdden op lijn 30
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

Bedoel je die gelede bussen. Gaat niet gebeuren. Die bussen worden vanaf stalling Sluisjesdijk gereden en meestaal op lijn 70. Lijn 30 wordt vanuit stalling Krimpen gereden. En Krimpen heeft geen geleed, alleen die diesel Citea.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten