Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

En in dit geval zullen de metro's in beide richtingen langs het perron keren en dus niet overschakelen. de metro uit Capelsebrug gaat terug onder stroomrail en rijdt links tot de keersporen bij Schiedam Centrum, en de metro uit Hoek van Holland keert op het andere spoor en raakt dus ook geen stroomrail aan. Dat zal de reden zijn dat De Tochten niet aangedaan wordt, hier ligt de stroomrail langs het perron dus ook al schakel je niet over, je maakt wel contact (de stroomafnemers van de derde rail worden niet neergelaten bij rijden op de sneltram).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Rijden er dan tussen stations "De Tochten" en "Nesselande" geen metro's?

Hierover is niets te vinden.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Afgelopen dagen stond er expliciet bij dat er daar niet gereden werd, vandaag wordt Nesselande inderdaad niet genoemd maar ik denk dat er ook vandaag niets rijdt voorbij Nieuw Verlaat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Afbeelding

Deze melding staat op het moment in de actuele reisinformatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
KoenN
Berichten: 43
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 11:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door KoenN »

Weet iemand toevallig welke tijden de pendelbus tussen Rotterdam centraal en het Sint Franciscus gasthuis rijdt?
mverz
Berichten: 56
Lid geworden op: do 28 mei 2020, 21:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door mverz »

Tussen 08:00 en 21:00 en verder is er geen dienstregeling, chauffeurs houden het zelf in de gaten
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Lijnennet van de metro is weer anders, vandaag zou het zijn:
A Binnenhof - Graskruid
B Nesselande - Kralingse Zoom
B Schiedam Centrum - Schiedam Nieuwland
B Schiedam Nieuwland - Hoek van Holland Haven

Blijkbaar schakelt men wel weer over van stroomrail op bovenleiding maar wil men de metro's vanaf de sneltram nog niet de tunnel in hebben?
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Dus tussen Schiedam Centrum en Kralingse Zoom mag lijn C het alleen doen -0-
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Busseninportland »

De lijnen 23 en 25 lopen richting Beverwaard en Carnisselande tussen de haltes Vuurplaat en Lodewijk Pincofsweg vast

Update de 2008 is defect en zie nu dat de lijn 23 niet tussen Leuvenhaven en Keizerswaard rijd maar tussen Beverwaard en Keizerzwaard en tussen Willemsplein en Marconiplein

Lijn 25 rijdt tussen Charlois en Carnisselande omdat de keerlus bij de Gatbeekstaat nog niet sneeuwvrij is en rijdt niet tussen Randweg en Leuvenhaven maar wel tussen Willemsplein en Schiebroek

De keerlus bij Gatbeekstaat is de keerlus bij Maashaven
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Hoewel de metro's in Rotterdam oost nu in ieder geval weer tussen Schenkel en Capelsebrug rijden, was het vanochtend toch complete chaos. Op Graskruid bijvoorbeeld liepen de wachttijden op tot 30/40 minuten op de B lijn. Reisinformatie liet ook te wensen over, pas later werd duidelijk dat lijn A pendelde tussen Binnenhof en Graskruid, en lijn B rijdt tussen Kralingse Zoom en Nesselande. De C lijn had ook de nodige vertragingen waardoor de metro's overvol waren -0- .

RET kan op z'n minst wat pendels laten rijden tussen bijvoorbeeld Kralingse Zoom en Marconiplein. Of zouden er teveel defecte metro's zijn?
Hopelijk is het allemaal snel weer normaal.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Busseninportland schreef: vr 12 feb 2021, 10:08 Lijn 25 rijdt tussen Charlois en Carnisselande omdat de keerlus bij de Gatbeekstaat nog niet sneeuwvrij is en rijdt niet tussen Randweg en Leuvenhaven maar wel tussen Willemsplein en Schiebroek

De keerlus bij Gatbeekstaat is de keerlus bij Maashaven
Het is de Gaesbeekstraat. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Busseninportland »

Meltrain schreef: vr 12 feb 2021, 11:18
Busseninportland schreef: vr 12 feb 2021, 10:08 Lijn 25 rijdt tussen Charlois en Carnisselande omdat de keerlus bij de Gatbeekstaat nog niet sneeuwvrij is en rijdt niet tussen Randweg en Leuvenhaven maar wel tussen Willemsplein en Schiebroek

De keerlus bij Gatbeekstaat is de keerlus bij Maashaven
Het is de Gaesbeekstraat. ;)
Edit foutje daarbij :oops:
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Visgraatmodel »

Afbeelding
Type R kwam op Rotterdam Centraal binnen als metro E richting Slinge, type B zou later vertrekken als metro D naar De Akkers.
Waarom weet ik niet maar er werd besloten om het materieel om te ruilen: type R bleef achter als een D-lijn terwijl type B eerder weg mocht als een E. 🤷🏻‍♂️
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Als deze wissel om 19:30 plaats heeft gevonden dan ging wagendienst 38 naar de remise Waalhaven toe, dan zal dit een simpele truc geweest zijn om een treintje van lijn D met een storing om te wisselen.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Ferdinand »

Ik lees net op het twitteraccount van de RET dat er volgende week ook weer een erg summiere dienstregeling wordt gereden waarbij het er op neerkomt dat lijn C de enige metrolijn zal zijn die oost-west door het centrum zal gaan. (Ook B blijkbaar)

Het weer kan het niet zijn want dat is prima volgende week. Wat is de reden dan wel? Wat een wanprestaties van de RET, metro C zal enorm overbelast raken net als afgelopen week.
Laatst gewijzigd door Ferdinand op zo 14 feb 2021, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Lijn B rijdt volgende week wel door de tunnel. De Hoekse Lijn wordt echter op Nieuwland losgekoppeld van het net.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Misschien dat de RET ook te kampen heeft met een hoog ziekteverzuim net zoals de rest van de bedrijven in Nederland?
Beter een halve dienstregeling, dan helemaal geen dienstregeling.

Daarnaast is nog steeds het advies om het OV te gebruiken voor noodzakelijke reizen al is dat standpunt door de helft van Nederland uit het oog verloren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daniel »

BusFreakRotterdam schreef: zo 14 feb 2021, 10:43 Misschien dat de RET ook te kampen heeft met een hoog ziekteverzuim net zoals de rest van de bedrijven in Nederland?
Beter een halve dienstregeling, dan helemaal geen dienstregeling.
Wel heel toevallig dat dat dan precies tegelijk met de sneeuw begon. Ik denk eerder, ook gezien de maatregelen vooral gericht zijn op specifiek materieel op een bepaalde plek waar dat type nodig is te houden, dat het te maken heeft met defect geraakt materieel wat nog niet hersteld is na de sneeuw en kou van afgelopen week.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Ik vermoed eerder een hoge defectenstand aan de voertuigen. Afgelopen week is er kortsluiting met een rookontwikkeling geweest bij een metro, sindsdien is het net al in delen opgeknipt maar het aantal defecte metro’s in de verstoringen was de afgelopen week nog steeds hoog. Al die sneeuw zal wel niet zo goed zijn geweest voor de elektrische installaties.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daniel »

Ehm, dat schrijf ik toch ook?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Combinatie van factoren, laten we het daar op houden. ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Toen ik mijn bericht instuurde had ik jouw bericht nog niet gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

De knip bij Schiedam Nieuwland zal geen materieel uitsparen, sterker nog het extra keren zou je zelfs een extra trein kosten indien je aan beide kanten van de knip de normale frequenties wilt aanhouden. Dit zal meer het gevolg zijn van het incident met de rookontwikkeling, ik kan me voorstellen dat de Hoekse Lijn vanwege z'n landelijke ligging het meest last van sneeuw heeft en men die metro's daarom nog ff niet wilt laten omschakelen op stroomrail.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

De inkorting van lijn A zou toch een 7 tal omlopen uitsparen lijkt me.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Ferdinand »

Weet iemand waar men tegenwoordig nog actuele kloppende vertrektijden vandaan kan halen voor de metro?

De borden tonen doodleuk aan dat metro A nog rijdt, de tijden die daarop staan kloppen voor geen meter, 9292 doet alsof er niks aan de hand is, op OV-zoeker verschijnen de metro's überhaupt niet en de RET-app is in storing. Op Twitter heeft de klantenservice ook geen idee wat ze ermee moeten.

Ik heb echt het idee dat het nu maar een beetje gokken is wanneer en of de metro komt. Ook weer apart dat metro B en C vlak achter elkaar rijden. Ik miste bij de Gerdesiaweg net metro B, maar na een minuut kwam C alweer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten