Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bemined schreef: ↑di 16 feb 2021, 12:22
Zal men, nu het definitief R-Net bussen worden naar Ridderkerk, de nooit gebruikte wissels in de trambaan bij Beverwaard dan maar weer verwijderen?
Nooit gebruikte wissels bij waar?
jesse-cruzu schreef: ↑di 16 feb 2021, 14:58
Duidelijk. Nu nog de vraag wanneer het allemaal gaat gebeuren natuurlijk. Overigens lijken mij de 97 en 98 ook zulke lijnen die voor R-NET in aanmerking komen. Maar dan krijg je weer dat lijn 497 al bezet is door Arriva
Dagelijkse gebruiker van de 97/98 hier: ik zie het echt niet gebeuren dat de RET die twee lijnen R-Net gaan maken. Een rondje in Krimpen is 25 minuten ongeveer (20-22 als de brug gesloten is en je buschauffeur wannabe Max Verstappen). Ook geniet het welgeteld 2/3 minuten van eigen busbaan en is ook de bus een slachtoffer van het verkeersleed dat de Algerabrug heet.
Ik reis per OV naar werk waar ik mensen in vliegtuigen plaats.
Ik heb een oog voor handbagage koffers en dat oog ziet ze het liefst allemaal met een bagagelabel (profielfoto) het ruim in gaan.
Visgraatmodel schreef: ↑wo 17 feb 2021, 15:42Nooit gebruikte wissels bij waar?
Bij aanleg van de tramremise in Beverwaard zijn destijds ook wissels richting Ridderkerk aangelegd vanwege de TramPlus plannen van toen: https://youtu.be/taQO7mJzmC8?t=45
Vanochtend was er in de ochtendspits ook een slag Kralingse Zoom - Hoek van Holland - Kralingse Zoom uitgevallen, de rit die om 7:35 van Schiedam Centrum naar Nesselande moet rijden. Om het af te maken bestond de compositie op de rit van lijn C die erachter aan kwam slechts uit twee Bommetjes. Dat was in deze tijd op het randje van verantwoordelijk.
Iemand enig idee wanneer de poortjes op Rotterdam Zuid zijn verplaatst? Het lijkt recent, want je kan op de nieuwe plek op spoor 2/3 er nog omheen lopen.
Vandaag reed de metro zowaar de normale dienstregeling, alleen was men vergeten dit in de reisinformatie te vermelden. Daar staat nog dat lijn A ingekort zou zijn tot het traject Binnenhof - Graskruid maar lijn A rijdt op zondag dus wel degelijk de volledige route.
Harde knal na kortsluiting? RET meld defecte metro, geen metroverkeer Kralingse Zoom - Blaak. Bij een echte ontploffing zou men niet een paar honderd meter verderop kerende metro's toelaten.
Op de Bergweg richting Hillegersberg staan vlak voor de kruising met de Zaagmolenstraat twee trams gestrand achter een wissel. De voorste is net achteruit gereden en gezien de hoeveelheid personeel en busjes lijkt het op een ontsporing.