Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5971
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Lees de overige berichten dan ook, er werd expliciet gevraagd naar een oude foto van de originele TramPlus plannen ;) De metro naar Ridderkerk was ook een goede hint, die is ook nooit gebouwd (op het spookstation onder Lombardijen na dan).
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Bemined schreef: vr 13 aug 2021, 21:29 Lees de overige berichten dan ook, er werd expliciet gevraagd naar een oude foto van de originele TramPlus plannen ;) De metro naar Ridderkerk was ook een goede hint, die is ook nooit gebouwd (op het spookstation onder Lombardijen na dan).
Metrostation Lombardijen is in de jaren negentig gebouwd, maar de aankomst van een tramlijn bleek veel goedkoper te zijn. En hebben ze dat maar gedaan. In 2011 kwam er een voorstel om lijn D naar Lombardijen te verlengen. Maar ook dat is er niet meer gekomen.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5971
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Tram naar Ridderkerk is ook nooit aangelegd, al liggen er wel wissels die kant op in Beverwaard waardoor er nu dus zowel stukjes metro als stukjes tram in ruwbouw liggen richting Ridderkerk die waarschijnlijk beide niet afgebouwd gaan worden :D En lijn D verlengen naar Lombardijen lijkt me sterk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Ridderkerk wilde het niet, daarom is die tram naar Ridderkerk er nooit gekomen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Bemined schreef: vr 13 aug 2021, 22:33 Tram naar Ridderkerk is ook nooit aangelegd, al liggen er wel wissels die kant op in Beverwaard waardoor er nu dus zowel stukjes metro als stukjes tram in ruwbouw liggen richting Ridderkerk die waarschijnlijk beide niet afgebouwd gaan worden :D En lijn D verlengen naar Lombardijen lijkt me sterk.
Sterk leek het met ook, lijn D verlengen naar Lombardijen. Sommige plannen kan je dan ook niet zelf bedenken, alleen de RET kan dat! :D
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Daniel schreef: vr 13 aug 2021, 22:34 Ridderkerk wilde het niet, daarom is die tram naar Ridderkerk er nooit gekomen...
En hoe zit het bij de Ridderkerk met de metro? Mogen die voertuigen daar ook nooit meer komen?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5971
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Volgens mij bedenk je zelf dat de RET die metro D bedacht zou hebben ;)
Daniel schreef: vr 13 aug 2021, 22:34 Ridderkerk wilde het niet, daarom is die tram naar Ridderkerk er nooit gekomen...
Misschien maar goed ook, want ruim 25 jaar na de TramPlus plannen is het Rotterdam nog altijd niet gelukt om de gewenste gemiddelde snelheid te behalen. Waar Ridderkerk zelfs met de originele ideeën al tegen een reistijd van 30 minuten aan zou zitten, wordt dat met de huidige kwaliteit van TramPlus eerder 40 minuten. Dan kun je beter investeren in een snelle bus met goede aansluiting op de sprinter op Lombardijen, dan ben je wel in 30 minuten in de stad.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Bemined schreef: vr 13 aug 2021, 22:47 Volgens mij bedenk je zelf dat de RET die metro D bedacht zou hebben ;)
Daniel schreef: vr 13 aug 2021, 22:34 Ridderkerk wilde het niet, daarom is die tram naar Ridderkerk er nooit gekomen...
Misschien maar goed ook, want ruim 25 jaar na de TramPlus plannen is het Rotterdam nog altijd niet gelukt om de gewenste gemiddelde snelheid te behalen. Waar Ridderkerk zelfs met de originele ideeën al tegen een reistijd van 30 minuten aan zou zitten, wordt dat met de huidige kwaliteit van TramPlus eerder 40 minuten. Dan kun je beter investeren in een snelle bus met goede aansluiting op de sprinter op Lombardijen, dan ben je wel in 30 minuten in de stad.
Stiekem dacht ik toch al van: "tram naar Ridderkerk?" Had al niet van die plan gehoord, dacht wel metro, maar als bus en Sprintertrein in Ridderkerk beter aansluiten vanwege snelheid en al, snap ik dat ze dat daar beter accepteren dan een tram die veel te lang erover doet. Want ja, de afstand is van Lombardijen naar Ridderkerk niet echt kort.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
MetroRET
Berichten: 3828
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Onaangekondige werkzaamheden, die tot op heden nog niet in de openbare data is terug te vinden.

"Door werkzaamheden Metrostation Wilhelminaplein rijdt metro D van 21 aug 6:00 tot 23 aug 1:15 via spoor 1 bij Rijnhaven, Leuvehaven en Wilhelminaplein in beide richtingen.

Metro E rijdt niet tussen Slinge en Rotterdam Centraal in beide richtingen, gebruik metro D."

https://www.ret.nl/home/reizen/omleidin ... ingen.html
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Hoe komt het dat bus 1273 op dit moment op lijn 70 rijdt? Normaal wordt die bus toch niet vanuit de Sluis bereden?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
BusFreakRotterdam
Berichten: 962
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Waarschijnlijk heeft bus 1273 reparatie of onderhoud gehad op de centrale werkplaats op de Sluisjesdijk. Wat aannemelijk is omdat deze bus tot vrijdag heeft gereden op lijnen die vanaf de Kleiweg worden gereden. :pos:
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Dan zal dat met bus 1277 wellicht ook zo zijn, want zojuist zie ik dat voertuig op 66 Feijenoord rijden.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Matt5154
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Klopt ook. Want de 1257-1299 zijn normaal gesproken van de Kleiweg (eind het jaar worden een aantal bussen verplaatst ivm nieuwe elektrische bussen).
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Bedoel je dat een paar van de 1257-1299 ook naar de Sluis gaan?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
MetroRET
Berichten: 3828
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

MetroRET schreef: do 05 aug 2021, 13:06 Wat ik begreep:

Kleiweg behoudt de 1413-1453 en 1270-1299 + een aantal 1100-reserves en krijgen de 1501-1525.
De Sluisjesdijk krijgt de 1526-1542 en 1257-1269 (erbij).
De 1401-1412 gaan naar Krimpen.
Zie...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21396
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Waarom worden er op de Kleiweg 1400's vervangen door 1500's? Zou het niet logischer zijn om juist de nieuwe bussen (zo ver nodig) naar Krimpen te sturen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5971
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De nieuwe bussen hebben een groter accupakket en daarmee een grotere actieradius, dus ik vermoed dat ze niet zonder meer uitwisselbaar zullen zijn aangezien de diensten afgestemd zijn op die actieradius.
MetroRET
Berichten: 3828
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Waarschijnlijk vanwege het grotere accupakket wat de 1500-serie zal hebben.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21396
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Ik snap best dat op de "nieuwe" elektrische lijnen van de Kleiweg de nieuwe bussen ingezet worden, maar blijkbaar krijgen ook wat "oude" elektrische lijnen de nieuwe bussen. Dat laatste bevreemdt me.
Ik zou verwacht hebben dat de Kleiweg alle 1400's + 1513 t/m 1525 zou krijgen en dat Krimpen dan de 1501 t/m 1512 zou krijgen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Ik snap wel waarom een deel van de nieuwe elektrische bussen naar de bestaande elektrische lijnen gaan. Lijn 33 rijdt bijvoorbeeld een aantal ritten achter elkaar zonder opladen. Maar deze lijn heeft ook last van vertragingen door verkeersproblemen door het verkeersregime op het tunnelcircuit, waardoor het soms voorkomt dat de laatste rit voor een oplaadbeurt moet komen te vervallen omdat de bus een retour naar het vliegveld of Metro Meijersplein niet meer dreigt te halen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Justinspotter30
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 20 jan 2021, 22:07
Locatie: Capelle a/d ijssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Justinspotter30 »

Hoezo kunnen ze dan geen elektrische gelede wagens kopen bijvoorbeeld van VDL wat Amsterdam heeft
HSG3
Berichten: 164
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Bij de 5500 t/m 5700 serie komt er soms een heel luidruchtig geblaas van het dak. Weet iemand wat dit is?
katvis
Berichten: 793
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Ik gok de airco.
PSA: Links gaan, rechts staan
Etienne
Donateur
Berichten: 7957
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Volgens mij hebben deze metro's geen airco, maar luchtverversing. Of ik moet er gigantisch naast zitten....gezien de warme zomers van 2018 en 2019.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

Volgens de RET zelf wel: https://corporate.ret.nl/over-ret/materieel/metro Al ben ik met je eens dat de werking ervan te wensen overlaat. Vorige week donderdag kwam de buitentemperatuur niet boven de 23 graden uit, maar in de metro was het echt behoorlijk heet. Als de temperaturen richting de 30 graden gaan, is het echt niet meer te harden...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 154 gasten