Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Dat klinkt als een extra halte voor de Maasvlaktehopper als ik het artikel zo lees.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Dat zal dan waarschijnlijk een uitbreiding van de Maasvlaktehopper worden.

Wel jammer, vooral in het wekend in de zomer werd de Fast Ferry volgens mij nog wel behoorlijk goed gebruikt door fietsers. Zelf ben ik echter nooit meegeweest.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5942
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Zoveelste keer dat een aanbesteding geen inschrijvingen oplevert :roll:
jossevb
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jossevb »

Idd. Vooral iets wat speelt bij Fast Ferry's.
Opsommend uit mijn hoofd:
- Fast Ferry Vlissingen-Breskens
- Waterbus Dordrecht-Rotterdam
- Ik meen ook die Fast Ferry Amsterdam-IJmuiden een aantal jaar geleden al had dat ook andere problemen.
- En nu Hoek van Holland-Maasvlakte
Misschien een minder geschikte vervoersvorm om aan te besteden.
BusFreakRotterdam
Berichten: 959
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Fast Ferry had vooral in de zomermaanden te kampen met lange wachtrijen omdat er teveel fietsers mee wilde varen voor een rondje Voorne-Putten of Westland. Geen idee hoe dat in de wintermaanden was maar ook toen zaten er regelmatig werknemers voor de Maasvlakte in de Fast Ferry.

Waarschijnlijk zag de RET er geen heil meer in... gaat de nieuwe buslijn (Maasvlaktehopper) over met het pontje Maassluis-Rozenburg of via de A20/A4/A15? Gaat EBS dit met grote bussen rijden of kleine busjes?
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

De Waterbus tussen de Drechtsteden onderling en tussen Dordrecht en Rotterdam blijft toch bestaan?
Bemined
Berichten: 5942
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Daar is wel een nieuwe vervoerder voor ja, en ook de waterbuslijnen 18 en 19 hebben een nieuwe vervoerder (de concessies worden volgend jaar anders ingedeeld, lijnen 18 en 19 worden vanaf volgend jaar door de Watertaxi verzorgd, waterbus Dordrecht door Aqualiner - Swets ODV Maritiem).
BusFreakRotterdam schreef: zo 03 okt 2021, 14:40Waarschijnlijk zag de RET er geen heil meer in... gaat de nieuwe buslijn (Maasvlaktehopper) over met het pontje Maassluis-Rozenburg of via de A20/A4/A15? Gaat EBS dit met grote bussen rijden of kleine busjes?
Aangezien Vlaardingen Oost als opstappunt genoemd wordt zal het wel via de A4-A15 worden. Overigens was de RET zover ik begrijp op zich wel bereid de Fast Ferry te blijven varen, maar blijkbaar niet tegen de voorwaarden die men stelde. Er wordt ook gezegd dat er geen geldige inschrijvingen waren ontvangen, blijkbaar waren er dus wel inschrijvingen maar die voldeden niet aan de eisen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

waldo79 schreef: zo 03 okt 2021, 14:45 De Waterbus tussen de Drechtsteden onderling en tussen Dordrecht en Rotterdam blijft toch bestaan?
Ja, maar wel pas na een tweede poging nadat de eerste aanbesteding mislukt was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Enorm zonde dat deze verbinding nu verdwijnt, valt me tegen dat dit na een mislukte aanbesteding zo snel wordt opgegeven. :N
Bemined
Berichten: 5942
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Nou ja, snel, er zijn twee pogingen gedaan tot een aanbesteding én de RET heeft nog een voorstel mogen maken voor een inbesteding, maar blijkbaar was het aanbod bij alle drie de pogingen onvoldoende voor de gemeente.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Waar heb jij die informatie vandaan? Dat staat namelijk niet in het artikel van Dagblad 010.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BusFreakRotterdam
Berichten: 959
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Bemined schreef: zo 03 okt 2021, 16:45 Nou ja, snel, er zijn twee pogingen gedaan tot een aanbesteding én de RET heeft nog een voorstel mogen maken voor een inbesteding, maar blijkbaar was het aanbod bij alle drie de pogingen onvoldoende voor de gemeente.
Vreemd dat de gemeente het onvoldoende vond, te meer omdat coalitie de mond vol heeft van verduurzaming van de gemeente Rotterdam. Ze weren in de stad de auto's en introduceren een bus over een snelweg terwijl dit al jaren een goedlopend concept is. Nota bene een GroenLinks wethouder die moet melden aan de gemeenteraad dat de boot voor de bus ingeruild moet worden en fietsers het nakijken hebben...
Bemined
Berichten: 5942
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Zo'n boot heeft natuurlijk ook een fors energieverbruik. En als de bezettingsgraad laag is zal zo'n boot ook niet echt zuinig zijn. Op de waterbuslijn naar RDM stapt men niet voor niets over op kleinere boten, die waren in de daluren ook half leeg brandstof aan het slurpen.
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

En ik kan me voorstellen dat voor de trajecten die men in gedachten heeft een bus efficiënter is qua inzet.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

Twee openbare aanbestedingen hebben volgens wethouder Judith Bokhove niets opgeleverd. Ook een inbesteding waarbij de RET een uitgeklede verbinding zou blijven aanbieden, was geen optie, onder meer omdat vervoer over land tussen Hoek van Holland en Transferium Maasvlakte bijna de helft goedkoper zou zijn.
Bron: Rijnmond
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Ben gisteren echter verrast van de Rode Coca Cola tram die lijn 25 als eerste aandeet (tramstel 2114). *O* De 2101 (Calvin Klein tram), 2103 (Kunsthal tram) en die ene 2114 van Coca Cola rijden met z'n allen op lijn 23 vandaag. :trein:
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Hendrik schreef: ma 04 okt 2021, 10:19
Twee openbare aanbestedingen hebben volgens wethouder Judith Bokhove niets opgeleverd. Ook een inbesteding waarbij de RET een uitgeklede verbinding zou blijven aanbieden, was geen optie, onder meer omdat vervoer over land tussen Hoek van Holland en Transferium Maasvlakte bijna de helft goedkoper zou zijn.
Bron: Rijnmond
Bedankt voor de link. :pos:
De gemeente gaat wel onderzoeken of een doorstart van de Fast Ferry Maasvlakte voor recreanten mogelijk is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Waarom rijdt lijn A komende zondagen niet volledig? Dan is er toch geen sprake van materieeltekort dacht ik hier te horen?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8686
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Vanaf 22 oktober wordt lijn A weer volledig uitgevoerd had ik begrepen. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Kalil Nieuw schreef: di 05 okt 2021, 09:44 Waarom rijdt lijn A komende zondagen niet volledig? Dan is er toch geen sprake van materieeltekort dacht ik hier te horen?
Hier kan je het zien
Bemined schreef: do 23 sep 2021, 19:23 Men heeft er blijkbaar voor gekozen de wijzigingen van lijn A op zondag gelijktijdig in te laten gaan met het aflopen van het strandseizoen. Aanstaande zondag is de laatste dag van de zomerzondagdienstregeling waarin overdag elk kwartier naar Hoek van Holland gereden wordt, vanaf oktober wordt het tot Hemelvaartsdag volgend jaar weer een halfuurdienst op zondag. Misschien dat men het te veel moeite vond de zomerzondagdienst aan te passen terwijl die nog maar twee dagen geldig zou zijn?
Bemined
Berichten: 5942
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Milco schreef: di 05 okt 2021, 09:52 Vanaf 22 oktober wordt lijn A weer volledig uitgevoerd had ik begrepen. ;)
Vanaf 23 of 24 oktober, dat is nog onduidelijk: RET zegt 23 oktober, maar reisinformatie toont lijn A pas vanaf 24 oktober weer volledig. Dat is overigens de dag van de Marathon, dus dan wordt er ook op zondag een tienminutendienst gereden, normaal is zondag inderdaad een kwartierdienst en zou er in principe gewoon gereden kunnen worden, maar de RET heeft er voor gekozen lijn A ook op zondag binnen te houden.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Volgens dienstregeling op de RET website toont het dat lijn A volledig wordt uitgevoerd op 24 oktober en dat er inderdaad elke 10 minuten wordt gereden. Lijn D rijdt tussen Slinge en Rotterdam Centraal dan zelfs elke 5 minuten! Wordt het dan niet te druk dat er zelfs veel enkeltjes aan te pas moeten komen met hele volle metro's tot gevolg?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5942
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De Marathondienst heeft 54 wagendiensten, één meer dan de normale (post-corona) doordeweekse dienst, omdat er tijdens de marathon traditioneel lang gekeerd wordt op Slinge en Den Haag Centraal. Dus als een weekdienst moet lukken zal een Marathondienst op zich ook moeten lukken. Wel zullen er de nodige tweetjes 5300/5400 rijden vermoed ik, net zoals doordeweeks.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Maar als het gaat om lijn D zijn de 5300 en 5400's dan wel als drietjes net als altijd toch? Ik bedoel dat het niet veel verschil maakt als het gaat om de Marathondienst en vergelijken met de doordeweekse, het maar een wagendienst meer. Want ik zie op lijn D eigenlijk geen tweetjes meer rijden, behalve als het gaat om de reguliere tweetjes de (H)SG3's. :trein:
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Vanaf vandaag moet je de deur bij de metro weer zelf openen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 189 gasten