Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
mverz
Berichten: 56
Lid geworden op: do 28 mei 2020, 21:02

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door mverz »

Kalil Nieuw schreef: ma 04 okt 2021, 10:31 Ben gisteren echter verrast van de Rode Coca Cola tram die lijn 25 als eerste aandeet (tramstel 2114). *O* De 2101 (Calvin Klein tram), 2103 (Kunsthal tram) en die ene 2114 van Coca Cola rijden met z'n allen op lijn 23 vandaag. :trein:
2109 rijdt sinds een paar dagen met totaalreclame voor "samentegendementie.nl"
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Op vrijdag was die voordat het bestikkerd werd voor het laatst actief. Daarna werd 2109 in het weekend bestikkerd in Beverwaard en is op maandag en dinsdag als reclametram op lijn 25 gereden. Vandaag is het de beurt aan lijn 4. :trein:
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Wagendienst 73 rijdt met de solo 5612...
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Het is momenteel achterlijk druk bij Metrostation Beurs bij de lijnen A, B en C richting Schiedam Centrum, Steendijkpolder/Hoek van Holland Haven, De Akkers. Je komt metro niet binnen. Ik wil niet weten hoevaak dit zou gebeuren als lijn A tot 7 januari 2022 niet zou worden ingevoerd. -0-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

De VanHool 406 is na paar maanden eindelijk weer actief vandaag. De 406 reed samen met de 407 op lijn 70. En die 407 is echt elke dag en ook alleen op lijn 70 actief, terwijl het ook vaker de beurt kreeg aan andere lijnen Op Zuid, maar sinds na de zomervakantie is dat niet meer zo geweest. En dat is het opvallende. :Y
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Bemined schreef: vr 08 okt 2021, 19:07 Komt er überhaupt wel een vervoerplan? Ik dacht dat men gewoon doorging met het transitieprogramma, dat is in september nog herijkt waarbij er voor de RET geen wijzigingen zijn, buslijnen 37, 47, 121, 188, 526, 557 em 574 zouden dus nog steeds per 10 januari vervallen, net als lijn 79 in het weekend. In december vind de volgende herijking plaats, maar dat is denk ik te kort dag om de wijzigingen van 10 januari aan te passen. Ter vervanging van lijn 37 is de gemeente Capelle overigens bezig met een derde buurtbuslijn.
Lijn 188 wordt vervangen door een mogelijke 3e buurtbus in Ridderkerk die zou moeten gaan rijden tussen NS Station Barendrecht - Waterschap - Cornelisland - IJsselmonde - Keizerswaard. Zie link hieronder.

https://ridderkerksdagblad.nl/Lokaal/mo ... ridderkerk
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

mverz schreef: wo 13 okt 2021, 13:47
Kalil Nieuw schreef: ma 04 okt 2021, 10:31 Ben gisteren echter verrast van de Rode Coca Cola tram die lijn 25 als eerste aandeet (tramstel 2114). *O* De 2101 (Calvin Klein tram), 2103 (Kunsthal tram) en die ene 2114 van Coca Cola rijden met z'n allen op lijn 23 vandaag. :trein:
2109 rijdt sinds een paar dagen met totaalreclame voor "samentegendementie.nl"

Sinds gisteren rijdt de 2108 met KPN tramreclame. Mooi groen-wit! :trein:

Hier kun je zien waar die tram rijdt: ovzoeker.nl
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Even een vraagje: waarom wordt er in de herfstvakantie niet volgens de vakantiedienstregeling gereden? Terwijl er in de kerst- en zomervakantie wel volgens vakantiedienst wordt gereden en in meivakantie is het alleen bij de bussen zo, maar bij de trams niet. Vervolgens wordt er tijdens voorjaarsvakantie ook met een normale dienstregeling gereden. Kan iemand ook dat uitleggen waarom dat zo is?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Omdat de afname van reizigers in de herfstvakantie vele malen kleiner is.
Rond Kerstmis en in de zomer hebben ook veel werkenden vrij, terwijl de herfstvakantie alleen voor scholieren geldt (en in elk geval niet voor de universiteit).
Laatst gewijzigd door Meltrain op za 16 okt 2021, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Lang niet iedereen heeft vakantie. Alleen speciale scholierenlijnen zoals bus 668 worden elke vakantie opgeheven.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

De tram 2103 is ergens de afgelopen dagen na een paar dagen in remise te blijven weer uit de Beverwaard gekomen. Hij is niet herbestikkert en ik denk ook dat die dezelfde reclametekst heeft met de Kunsthal reclame als die van de vorige versie. Toen reed die een paar dagen op lijnen 4 en 8. Alleen, wat er wel veranderd is dat het net geen exacte totalreclame heeft. Aan de rechter- en aan de linker voorkant hebben ze een stukje zitten wegpulken in de remise!

Ik heb hier één foto van op busposities.nl. maar dan alleen aan de rechterkant. https://busposities.nl/foto/45903
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Aan het begin van de middag kwam ik bus 1139 tegen op de 's-Gravenweg richting metrostation Capelsebrug. Daar rijden normaal geen bussen, en de bus toonde ook Sorry, geen dienst, maar er zaten wel passagiers in (met mondkapjes). Het leek erop dat de bus afkomstig was van de metroremise.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Was het een open dag bij de 's-Gravenweg of niet? Als dat niet het geval is, gingen reizigers van een defecte metro naar die bus toe neem ik aan.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Vanwege wat relletjes op de Erasmusbrug liggen de tramlijnen 23 en 25 nagenoeg stil. Hoewel slechts een klein deel van de route gestremd is staan alle trams hier vast door gebrek aan keermogelijkheden en rijdt er op de rest van de lijnen ook niets meer. Lijn 8 lijkt ook omgeleid te worden omdat de Schiedamsedijk ook deels gestremd is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Is die keerlus bij het Wilhelminaplein dan nog steeds niet in dienst? :shock:
Waarom duurt dat zo lang? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De eerste trams gaan weer over de brug met vertragingen van bijna 2 uur. Reisinformatie is weer typisch RET, op het moment dat de trams weer gingen rijden gooit men op twitter dat de tramlijnen 23 en 25 niet rijden. Iets wat men verzuimde erbij te zetten toen de trams stilstonden, toen beweerde ze dat er alleen geen trams over de Erasmusbrug reden maar werd er over de rest van het traject niets gezegd.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Bemined schreef: zo 17 okt 2021, 17:53 Vanwege wat relletjes op de Erasmusbrug liggen de tramlijnen 23 en 25 nagenoeg stil. Hoewel slechts een klein deel van de route gestremd is staan alle trams hier vast door gebrek aan keermogelijkheden en rijdt er op de rest van de lijnen ook niets meer. Lijn 8 lijkt ook omgeleid te worden omdat de Schiedamsedijk ook deels gestremd is.
Vandaar dat ik uren lang geen trams meer heb gezien in Rotterdam-Zuid! Volgens ovzoeker zijn de trams 23 en 25 gigantisch laat!
Laatst gewijzigd door Kalil Nieuw op zo 17 okt 2021, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De politie heeft ook enkele trams gevorderd om demonstranten af te voeren.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Dat heb ik net gelezen op nieuws.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Meltrain schreef: zo 17 okt 2021, 18:19 Is die keerlus bij het Wilhelminaplein dan nog steeds niet in dienst? :shock:
Waarom duurt dat zo lang? :s
Die keerlus werd afgelopen zomer vaak gebruikt bij langdurige brugopeningen met stremmingen en keren tot gevolg. Maar deze stremming was ook op de Laan op Zuid waardoor het daar vast kwam te zitten en had keren bij Wilhelminaplein geen nut en zou het alles voor niks zijn want dan ben je weer te vroeg als je dan de andere kant op wilt keren. Aangezien de trams soms ruim 2 uur vertraging hadden was dat wel een optie, dat keren maar dat was allemaal te chaotisch. Ik denk dus dat er niet veel is gekeerd bij deze grote stremming maar ik kan het misschien toch een klein beetje mis hebben.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Weet je zeker dat de lus afgelopen zomer gebruikt werd? Eind augustus was het spoor nog niet in gebruik, de wissels op de Laan op Zuid waren vastgelegd en bij Wilhelminaplein stond een bigbag op het spoor zodat trams niet verder konden rijden. Het spoor op de Posthumalaan was ook compleet overgroeid.
jesse-cruzu
Berichten: 430
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Kalil Nieuw schreef: zo 17 okt 2021, 19:12
Meltrain schreef: zo 17 okt 2021, 18:19 Is die keerlus bij het Wilhelminaplein dan nog steeds niet in dienst? :shock:
Waarom duurt dat zo lang? :s
Die keerlus werd afgelopen zomer vaak gebruikt bij langdurige brugopeningen met stremmingen en keren tot gevolg. Maar deze stremming was ook op de Laan op Zuid waardoor het daar vast kwam te zitten en had keren bij Wilhelminaplein geen nut en zou het alles voor niks zijn want dan ben je weer te vroeg als je dan de andere kant op wilt keren. Aangezien de trams soms ruim 2 uur vertraging hadden was dat wel een optie, dat keren maar dat was allemaal te chaotisch. Ik denk dus dat er niet veel is gekeerd bij deze grote stremming maar ik kan het misschien toch een klein beetje mis hebben.
Vind ik nogal knap aangezien de keerlus nog altijd niet vrijgegeven is en er een zandzak voor de rechtbank staat. Het onkruid heeft inmiddels ook lekker kunnen doorgroeien. :N

Vind het nogal een soap dit. Men legt een compleet nieuw keerlus aan om juist tijdens stremmingen een alternatief te hebben voor trams. Wordt het niet gebruikt! _O-
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Bemined schreef: zo 17 okt 2021, 20:10 Weet je zeker dat de lus afgelopen zomer gebruikt werd? Eind augustus was het spoor nog niet in gebruik, de wissels op de Laan op Zuid waren vastgelegd en bij Wilhelminaplein stond een bigbag op het spoor zodat trams niet verder konden rijden. Het spoor op de Posthumalaan was ook compleet overgroeid.
Ja, de trams 23 en 25 richting Marconiplein en Schiebroek keerde bij stremmingen Erasmusbrug op de Wilhelminaplein terug als 23 Beverwaard en 25 Carnisselande en kwam daardoor automatisch in de vroegere tijdstip uit. Hetzelfde principe vondt ook plaats toen tram 23 dan tot Willemsplein reed en 25 reed om via Vasteland en de Eendrachtsweg en keerde op de Erasmusbrug achteruit en keren via Schiedamsedijk en verder rijden naar Eendrachtsweg, vermoedelijk terug naar Rotterdam Centraal. Dat is wat ik dagelijks zag gebeuren toen de Erasmusbrug regelmatig gestremd was.
jesse-cruzu schreef: zo 17 okt 2021, 20:35
Kalil Nieuw schreef: zo 17 okt 2021, 19:12
Meltrain schreef: zo 17 okt 2021, 18:19 Is die keerlus bij het Wilhelminaplein dan nog steeds niet in dienst? :shock:
Waarom duurt dat zo lang? :s
Die keerlus werd afgelopen zomer vaak gebruikt bij langdurige brugopeningen met stremmingen en keren tot gevolg. Maar deze stremming was ook op de Laan op Zuid waardoor het daar vast kwam te zitten en had keren bij Wilhelminaplein geen nut en zou het alles voor niks zijn want dan ben je weer te vroeg als je dan de andere kant op wilt keren. Aangezien de trams soms ruim 2 uur vertraging hadden was dat wel een optie, dat keren maar dat was allemaal te chaotisch. Ik denk dus dat er niet veel is gekeerd bij deze grote stremming maar ik kan het misschien toch een klein beetje mis hebben.
Vind ik nogal knap aangezien de keerlus nog altijd niet vrijgegeven is en er een zandzak voor de rechtbank staat. Het onkruid heeft inmiddels ook lekker kunnen doorgroeien. :N

Vind het nogal een soap dit. Men legt een compleet nieuw keerlus aan om juist tijdens stremmingen een alternatief te hebben voor trams. Wordt het niet gebruikt! _O-
Ze hadden gewoon geen zin om die zandzak daar weg te halen! _O- Maar ja, ik vraag me toch echt af hoe ze dat hebben gedaan want mijn spot was wel weer via internet.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Oké, je hebt het dus niet gezien, zeg dat er dan gewoon direct bij. Waarschijnlijk zijn die trams dan gewoon gedriehoekt, dat kan namelijk wel gewoon. Dus een stukje de Erasmusbrug oprijden, dan keren en achteruit naar de Posthumalaan rijden (tot de zandzak), en weer vooruit terug naar Wilhelminaplein. Een van de weinige plekken op het tramnet waar je een negenoog hebt op het linkerspoor en je dus zonder verkeersregelaar een stukje links kunt rijden vanuit de hulpcontroller.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Dit is ook dan de enigste scenario dat ik nu kan bedenken. :Y
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten