Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Maar dan blijft de vraag waarom de keerlus nog niet in gebruik is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Ik denk dat het te maken heeft dat het geen definitieve begin- of eindpunt is. Maar volgens sommige plannen komt er een speciale verbinding van Zuidplein naar De Kuip via Posthumalaan en Wilhelminaplein. Het blijft dan niet alleen bij een keerlus.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Als je het antwoord niet weet kun je ook gewoon niet reageren i.p.v. een compleet onzinverhaal uit je duim te zuigen ;)
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Compleet onzin is het niet. Zoek het anders maar zelf op. Dan zit er wel gelijk in. _O-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Moet het een begin-/eindpunt zijn om in gebruik te mogen zijn? :s Zijn wel meer keerlussen die niet of nauwelijks in gebruik zijn maar toch gebruikt mogen worden.

Maar navraag geeft dat ze een vergunning zijn vergeten aan te vragen om die keerlus te mogen gebruiken.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De RSG3 metro's lijken ontzien te worden bij het materieeltekort, lijn E rijdt vandaag integraal met 2xRSG3 en als bonus valt er zelfs nog een RSG3 in op lijn D. Dus maar liefst 21 van de 22 stellen actief vandaag.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Wagendienst 65 (Steendijkpolder 16:28 - Nesselande 17:22) werd net op de drim aangegeven als enkeltje -0- Er kwamen uiteindelijk wel twee voertuigen SG3 aan, maar zeer waarschijnlijk heeft deze eerder wel als enkeltje gereden. Zeker gezien de vertraging, van +2 bij Delfshaven naar +4 bij Voorschoterlaan en dan opeens +8 bij Capelsebrug, dus dat tweede stel zal wel bij Kralingse Zoom bijgeplaatst zijn.

Ben benieuwd hoe ze dat bij de Marathon gaan oplossen want dit suggereert dat er nog steeds grote krapte is. Lijn D reed dan wel weer volledig op sterkte, vanochtend nog een tweetje MG2/1 maar die is in de loop van de dag omgeruild voor een drietje. Maar zelfs als men alle drietjes op C en D inkort tot tweetjes wordt het krap om 54 tweewagentreinen samen te stellen voor de marathon.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

WD 910 heeft vanochtend daarintegen weer niet gereden vanochtend (ritten kerende op De Akkers 08:11-08:15 waren daarbij opgeheven).
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Die heeft later alsnog gereden, heb hem met 2xSG3 langs zien komen op de webcam van Zuidplein. Was overigens de zesde wagendienst met SG3 vanochtend op lijn D vanochtend, na de 902, 903, 905, 908 en 909.
HSG3
Berichten: 161
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Heeft de betrouwbaarheid van het materieel ook iets te maken met het materieeltekort?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Bemined schreef: ma 18 okt 2021, 17:56 Die heeft later alsnog gereden, heb hem met 2xSG3 langs zien komen op de webcam van Zuidplein. Was overigens de zesde wagendienst met SG3 vanochtend op lijn D vanochtend, na de 902, 903, 905, 908 en 909.
En er heeft vanochtend ook nog een 2xSG3 op lijn C gereden, op de rit die om 7:07 op De Akkers begint. Met alle meldingen van vandaag begin ik het idee te krijgen dat de problemen met de dubbelgelede stellen nu grotendeels zijn opgelost, maar dat het met de enkelgelede stellen nog niet op rolletjes loopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Die genoemde rit is WD 884, waarnaast ook de 881 (8:17 op De Akkers) ook met SG3 uitgevoerd werd.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Volgens mij rijdt er bijna altijd wel een setje SG3 mee op lijn C de laatste maand. Het materieel van lijn A is namelijk herverdeeld over C en D om daar de tweetjes 5300/5400 te verlengen die daar sinds 30 augustus ingezet werden. Die zullen dan ook wel weer terugkeren ben ik bang vanaf dit weekend.
Suus schreef: ma 18 okt 2021, 21:38Met alle meldingen van vandaag begin ik het idee te krijgen dat de problemen met de dubbelgelede stellen nu grotendeels zijn opgelost
Opgelost nog niet, in de normale jaardienst horen er 76 stellen te rijden in de spits, vanmorgen reden er 63 als deze meldingen compleet zijn.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ODRAIL »

HSG3 schreef: ma 18 okt 2021, 18:32 Heeft de betrouwbaarheid van het materieel ook iets te maken met het materieeltekort?
Wat mij betreft is het antwoord ja.

En de koppigheid van de RET om bij slecht winterweer toch door te willen rijden terwijl het eigenlijk niet kan.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Wat volgens mij, zeker op lijn C, mee moet spelen is het nieuwe dienstregelingmodel. Toen men het 5300/5400 materieel aanschafte reed men op de Calandlijn met tweetjes waarbij in de spits de frequentie verhoogd werd tot 8x per uur. Nu rijdt men de hele dag met drietjes waarbij de frequentie 6x per uur blijft. Het levert een bescheiden capaciteitswinst op in de middagspits (van 16 naar 18 rijtuigen per uur) terwijl de ochtendspits nagenoeg gelijk blijft (in de ochtendspits werden destijds enkele drietjes ingezet die na de spits inrukten). Maar het kost fors meer materieelkilometers, op lijn C bijna 50% meer. Slijtage gaat daardoor fors sneller en materieel heeft vaker onderhoud nodig, en ik vermoed dat men bij aanschaf van het materieel daar geen rekening mee heeft gehouden.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Even iets anders, de RET vreesde een aantal jaren geleden tonnen mis te lopen door het beperking van tramreclame. Nu is het ook niet anders. Reclame uitingen van de bus is aan de achterkant al allang verboden geweest, althans ik dacht dat het zo was maar ik zie nu regelmatig bussen opnieuw bestikkert worden aan de achterkant. Een periode van een aantal jaren voor dit jaar viel het aantal reclame uitingen op bussen enorm tegen maar dit jaar lijkt het erop dat er weer volop geadverteerd wordt. Op trams wordt er wel aanzienlijk weinig geadverteerd ten opzichte van voor 2017 toen de nieuwe tramconsessie van start ging. En dat met uizondering van de grootschalige Satander Openbank reclames in 2020, de maakeenpuntnul reclame uitingen een paar maanden vorig jaar, met de tweede versie op de tram 2147 en de Eurovision Songfestival trams in april en mei 2021 wat het aantal kleurrijke trams tijdelijk ook iets meer maakte. :trein:

Dit artikel is dan wel van aantal jaren geleden https://openrotterdam.nl/ret-loopt-moge ... reclame-2/

Hoe zit het nu dan met die bussen die toch aan de achterkant bestikkerd worden tegenwoordig?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Lijn 4 wordt volgend jaar voor langere tijd ingekort tot Molenlaan - Heemraadsplein vanwege de aanleg van een nieuwe nooduitgang van metrostation Delfshaven. Voorbereidende werkzaamheden starten volgende week, vanaf 3 januari gaat de weg dicht en vanaf 10 januari ook de trambaan. De bouw duurt naar verwachting het hele jaar, pas begin 2023 wordt de straat weer hersteld, dus lijn 4 zal ook wel een flinke tijd ingekort worden.

https://corporate.ret.nl/werkzaamheden/ ... delfshaven
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Omleiding via de Hooidrift geen optie. :|
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Bemined schreef: di 19 okt 2021, 11:33 Lijn 4 wordt volgend jaar voor langere tijd ingekort tot Molenlaan - Heemraadsplein vanwege de aanleg van een nieuwe nooduitgang van metrostation Delfshaven. Voorbereidende werkzaamheden starten volgende week, vanaf 3 januari gaat de weg dicht en vanaf 10 januari ook de trambaan. De bouw duurt naar verwachting het hele jaar, pas begin 2023 wordt de straat weer hersteld, dus lijn 4 zal ook wel een flinke tijd ingekort worden.

https://corporate.ret.nl/werkzaamheden/ ... delfshaven

Ik wil nog alleen precies begrijpen waarom de werkzaamheden geen gevolgen hebben voor tramlijn 8. Die stopt toch ook bij Delfshaven?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Omdat de nooduitgangen uiteraard aan de andere kant van het perron komen te liggen dan de huidige uitgang, dat is wel zo handig voor een nooduitgang :p En daar komt lijn 8 niet.
mverz
Berichten: 56
Lid geworden op: do 28 mei 2020, 21:02

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door mverz »

Kalil Nieuw schreef: za 16 okt 2021, 23:04 De tram 2103 is ergens de afgelopen dagen na een paar dagen in remise te blijven weer uit de Beverwaard gekomen. Hij is niet herbestikkert en ik denk ook dat die dezelfde reclametekst heeft met de Kunsthal reclame als die van de vorige versie. Toen reed die een paar dagen op lijnen 4 en 8. Alleen, wat er wel veranderd is dat het net geen exacte totalreclame heeft. Aan de rechter- en aan de linker voorkant hebben ze een stukje zitten wegpulken in de remise!

Ik heb hier één foto van op busposities.nl. maar dan alleen aan de rechterkant. https://busposities.nl/foto/45903
De tram heeft op 8 Oktober jl een aanrijding gehad als lijn 8 op de Jonker Fransstraat vandaar dat er wat bestickering weg is.
mverz
Berichten: 56
Lid geworden op: do 28 mei 2020, 21:02

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door mverz »

Bemined schreef: zo 17 okt 2021, 13:27 Aan het begin van de middag kwam ik bus 1139 tegen op de 's-Gravenweg richting metrostation Capelsebrug. Daar rijden normaal geen bussen, en de bus toonde ook Sorry, geen dienst, maar er zaten wel passagiers in (met mondkapjes). Het leek erop dat de bus afkomstig was van de metroremise.
De bus reed ten behoeve van een personeelsuitje van wat RET'ers
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

mverz schreef: di 19 okt 2021, 11:48
Kalil Nieuw schreef: za 16 okt 2021, 23:04 De tram 2103 is ergens de afgelopen dagen na een paar dagen in remise te blijven weer uit de Beverwaard gekomen. Hij is niet herbestikkert en ik denk ook dat die dezelfde reclametekst heeft met de Kunsthal reclame als die van de vorige versie. Toen reed die een paar dagen op lijnen 4 en 8. Alleen, wat er wel veranderd is dat het net geen exacte totalreclame heeft. Aan de rechter- en aan de linker voorkant hebben ze een stukje zitten wegpulken in de remise!

Ik heb hier één foto van op busposities.nl. maar dan alleen aan de rechterkant. https://busposities.nl/foto/45903
De tram heeft op 8 Oktober jl een aanrijding gehad als lijn 8 op de Jonker Fransstraat vandaar dat er wat bestickering weg is.
Oeps....

Maar dat verklaard het ook dat ik die tram daarna niet meer zag en bleef die een tijdje in Remise Beverwaard om gerepareerd te worden.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

MetroRET schreef: di 19 okt 2021, 11:39 Omleiding via de Hooidrift geen optie. :|
Is dat een vraag of een statement? (Een goedlopende zin hoort namelijk een persoonsvorm te bevatten. :Y )
Bemined schreef: di 19 okt 2021, 11:33 Lijn 4 wordt volgend jaar voor langere tijd ingekort tot Molenlaan - Heemraadsplein vanwege de aanleg van een nieuwe nooduitgang van metrostation Delfshaven. Voorbereidende werkzaamheden starten volgende week, vanaf 3 januari gaat de weg dicht en vanaf 10 januari ook de trambaan. De bouw duurt naar verwachting het hele jaar, pas begin 2023 wordt de straat weer hersteld, dus lijn 4 zal ook wel een flinke tijd ingekort worden.

https://corporate.ret.nl/werkzaamheden/ ... delfshaven
Rijdt lijn 4 dan in beide richtingen via de Nieuwe Binnenweg of in één richting via de Mathenesserlaan (zoals in 2004 het geval was)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Niet verbaasd over het bericht dat Delfshaven een nooduitgang moet krijgen, maar in Bospolder-Tussendijken ligt zo ondertussen wel elke straat open nu :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 26 gasten