Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Ja, dat. :') :') :mrgreen:
🍉
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Ferdinand »

Ik kwam gisteren een gekoppelde tram tegen vlakbij Blaak, lesrijtuig stond op de voorkant. Gebeurt dit vaker? De verkeerslichten waren er duidelijk niet op voorbereid. Auto's begonnen al te rijden, terwijl de achterkant nog niet van de kruising af was.

Afbeelding
Bemined
Berichten: 5868
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Gekoppelde trams zie vooral bij het afslepen van een defecte tram.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Wat dus ook de neergelaten pantograaf van de achterste tram verklaart.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Z2N »

'Lesvoertuig' ziet er ook een stuk minder knullig uit dan 'Sleepvoertuig'. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Nieuwelingen moeten ook leren slepen (A)
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Gers! was inderdaad een betere bestemming geweest (die zit als het goed is ook in de instelbare besmettingen).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Zit Covid zo diep geworteld, Suus?
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Helaas bestaat Zo Gers! niet meer
PSA: Links gaan, rechts staan
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Bus 70 Charlois kwam vanochtend door drukte richting A29 en flinke file op Spinozaweg en Victor Hugoweg 8 minuten over tijd aan bij Langenhorst. Het werd vanaf daar steeds voller richting de volgende haltes naar Zuidplein. Het werd zelfs zo druk dat er uiteindelijk bijna niemand meer bij kwam! Is het niet tijd om de frequentie van diverse buslijnen Op Zuid te verhogen? Dit is niet de eerste keer dat ik deze grote drukte meemaak hierzo Op Zuid. Zoals er in de ochtendspits op lijn 70 elke 6 minuten een bus kwam voor corona. Maar de drukte is volledig terug. Natuurlijk is de verkeersdrukte vandaag een grote oorzaak geweest maar we zijn dus sowieso terug bij af. Ook bussen 68 en 688 worden zeer druk. Op bushalte Slinge Metro zag ik een hele verschillende rijen scholieren op de bus wachten richting Waalhaven/Charlois.
Busseninportland schreef: di 26 okt 2021, 03:23
Stadsbus schreef: ma 25 okt 2021, 23:12 Op Zuidplein is vanmiddag Connexxion 5849 tegen Qbuzz 6327 gereden. Mogelijk is de 5849 toen deze bus naar rechts afsloeg tegen de 6327 gereden die vermoedelijk stil stond.
Politie en ambulance kwamen ter plaatsen, in de CXX bus zat een reiziger die hulp nodig had.
Toen ik daar was toen was het al druk en de bus waar ik in zat had daar ook bijna een aanrijding gehad met een andere bus in de middag, omdat de tijdelijke busbaan daar te druk wordt en sommige chauffeurs hun passagiers bij de oude bushalte van Ahoy complex laten uitstappen. hoe laat is het rond die tijd dat de ongeluk is gebeurd?
Ook deze ochtend was het bij mij bijna raak. En dan toch die bus 44 uit de bocht van Carnissesingel maakt een complete tijdelijke opstopping. We zaten flink in knoop, duurde niet heel lang, omstreeks 1 a 2 minuten maar omdat de bus al laat genoeg was, liep de vertraging al op naar 10 minuten.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Eerder werd al gezegd dat er geleden bussen op lijn 668 konden komen maar die 2 zijn al terug in de fabriek

https://busposities.nl/materieel/RET/MBCitaroGH
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Waar het in de meeste grote steden gelede bussen heel normaal zijn is het voor Rotterdam heel erg speciaal sinds de Duvedecs uitgefaseerd zijn. Heb nooit begrepen waarom men hiervoor niet kiest terwijl er genoeg drukke lijnen zijn waar bussen uitpuilen.
Ja ik begrijp dat de aanschafkosten hoger liggen dan een standaard 12 meter bus en het opleiden van personeel wellicht ook een rol zal hebben. Maar bijna overal kunnen gelede bussen gewoon rijden zonder de infra aan te passen. Wat ik ook niet snap is waarom er ook niet wordt gekozen voor 12 meter bussen met een extra setje deuren aan de achterkant.
Bemined
Berichten: 5868
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De meeste reizigers hebben liever een korte bus die vaker rijdt dan een lange bus die minder vaak rijdt. En de RET gaat echt niet hoogfrequent met gelede bussen rijden, als men geledes zou hebben voor lijn 70 zal de frequentie teruggebracht worden tot 7,5 minuut in de ochtend en 10 minuten de rest van de dag vermoed ik.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Vanmorgen om 7:40 uur zat de bus op lijn 82 bij Biezenlaan tot de voorruit vol... chauffeur probeerde bij Regenboog om er nog wat in te krijgen maar te vergeefs... bleven flink wat reizigers achter...
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Opnieuw is er op diverse buslijnen vertraging door verkeersoponthoud in Rotterdam. Dat zijn bussen met 20 minuten vertraging en ook meer en opnieuw werd er gepropt en bleven helaas ook reizigers achter op de haltes.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Captrain schijnt vandaag de eerste ketels te hebben geplaatst bij de Vopak in Vlaardingen.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Lijn 82 is inmiddels vervallen
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Bus 346 is inmiddels onderweg naar Portland op lijn 82... ;)
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Bemined schreef: do 28 okt 2021, 16:09 De meeste reizigers hebben liever een korte bus die vaker rijdt dan een lange bus die minder vaak rijdt. En de RET gaat echt niet hoogfrequent met gelede bussen rijden, als men geledes zou hebben voor lijn 70 zal de frequentie teruggebracht worden tot 7,5 minuut in de ochtend en 10 minuten de rest van de dag vermoed ik.
Ik stel voor dat de korte bussen vaker rijden dan dat het nu zo is. Want de gegevens van busposities laten zien dat er behoorlijk wat citaro's lange tijd niet hebben gereden. Voordat de citaro's worden afgeleverd in december kunnen ze nu beter ingerijpen en extra rijden in de spitsen vooral 's ochtends is het heel druk omdat idereen tegelijk naar school en werk gaat, in de namiddag en avond is dat verspreid teruggkomen en valt de drukte en beetje minder erg. Maar het gaat dus vooral om die ochtendspits: laat een paar extra citaro's rijden op lijn 70 tussen Zuidplein en Keizerswaard tussen 07:45 en 09:15 uur in de ochtend. Om dan ook een beetje op die manier de (zware) drukte op te vangen tussen het drukste tracject van Zuid. Op Zuidplein wordt het dan vaak overgestapt op andere bussen die verder naar Charlois of Waalhaven rijden. Als die citaro's niet rijden, lijk me een beetje zonde omdat ze nu niet geleverd hoeven te worden. Wel snap ik ook dat de RET nog zoveel mogelijk wil bezuinigen. Maar zoals paar maanden geleden hier is aangegeven, zijn sommige bezuinigingen (zoals lijn 76 overdag 12 minuten te laten rijden wel extreem, terwijl het altijd wel goed gevuld op die buslijn.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

BusFreakRotterdam schreef: do 28 okt 2021, 19:03 Bus 346 is inmiddels onderweg naar Portland op lijn 82... ;)
Inmiddels neemt de vertraging van bussen in Barendrecht en Portland wat af, maar vooral op lijnen 70 en 72 is er nog zware vertraging.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Bemined schreef: do 28 okt 2021, 16:09 De meeste reizigers hebben liever een korte bus die vaker rijdt dan een lange bus die minder vaak rijdt. En de RET gaat echt niet hoogfrequent met gelede bussen rijden, als men geledes zou hebben voor lijn 70 zal de frequentie teruggebracht worden tot 7,5 minuut in de ochtend en 10 minuten de rest van de dag vermoed ik.
Als je mijn post begrijpt, snap je dat ik het niet over frequenties heb. Heb het over waarom er niet voor bussen wordt gekozen met een grotere capaciteit.

Ja tuurlijk wil je het liefst dat de bus frequent genoeg rijd. Maar reizigers zitten liever niet in overvolle bussen.
Bemined
Berichten: 5868
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

En jij snapt heus wel dat als de RET gelede bussen zou kopen, ze er minder zouden kopen ;)
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Gideon »

Was die aanhanger bus toch geen succes? Dacht dat ze dit proef zouden doen, maar heb er veder niks meer over gehoord.
Op zich vind ik dat wel een optie, als je een geledebus te duur vind.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Je bedoeld die proef in de Achterhoek? Daar heb ik nooit iets meer van gehoord. Maar dan zou sowieso de wet aangepast moeten worden want het is namelijk verboden om passagiers in een aanhanger te vervoeren. Voor die proef was er een uitzondering gemaakt.
Bemined
Berichten: 5868
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De RET heeft ze in de jaren '50 en '60 ook gehad, maar toen zal er wel andere regelgeving geweest zijn :p
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 44 gasten