Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Dominiquewezemer
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 07 nov 2021, 23:43

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dominiquewezemer »

HSG3 schreef: do 02 dec 2021, 10:45 Hoezo is de nieuwe keerlus nog niet in gebruik? Hij ligt er toch al vrij lang?
De keerlus is nog niet ingebruik omdat er nog geen vergunning is afgegeven.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ik krijg de indruk dat het na de laatste persconferentie van Rutte toch weer rustiger geworden is in het OV, ik zag rond half 5 enkele metro's langskomen bij Prinsenlaan met een bezettingsgraad van amper 30 à 40%. Paar weken terug was het toch drukker naar mijn gevoel. Dit waren overigens wel tweetjes SG3, de tweetjes MG2/1 en SG2/1 die nog altijd rondrijden op de lijnen A, C en D zullen in het centrum wel vol zitten vermoed ik.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Dat de horeca dicht moet om 17:00 zorgt ervoor dat je na afloop van de avondspits ongestoord je kanon kan meenemen in de metro. En ik verwacht vanavond ook geen vertragingen op de 23/24 op de West-Kruis :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Vanavond misschien niet, maar momenteel is er wel een melding van vertraging door verkeersdrukte. Waarschijnlijk veel mensen die tot het allerlaatste moment bleven winkelen en nu massaal in de file staan onderweg terug.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Vandaag een drietje Sg2/1 op lijn A, 5413+5415+5402 als dienst 52, naast de 5409+5418 als dienst 53. Eerste keer in lange tijd dat ik weer een drietje op de sneltram zie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

De omroep bij metrostation Poortugaal is inmiddels al aangepast; bij het overstappen op de bus naar Antes wordt nu ook omgeroepen dat de bus niet rijdt op zaterdag en zondag.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Dienstregelingen van de metro en bus Krimpen van volgend jaar zijn inmiddels ook vrijgegeven op ndovloket.nl. Metro geen wijzigingen, bus Krimpen uiteraard het vervallen van lijn 37 en lijn 30 heeft ook een ander eindpunt (Markiezenhof i.p.v. de lus via Hermitage-Operalaan), al kan dat natuurlijk ook door werkzaamheden zijn. Ook lijn 35 is door werkzaamheden ingekort tot halte Barbarakruid.
HSG3
Berichten: 161
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Waar is die bruine staaf tussen de sporen voor bedoeld? @Hoogvliet
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: ma 06 dec 2021, 08:10 lijn 30 heeft ook een ander eindpunt (Markiezenhof i.p.v. de lus via Hermitage-Operalaan), al kan dat natuurlijk ook door werkzaamheden zijn.
Volgens de lijnennetkaart wijzigt er niks aan de route van lijn 30, dus ik vermoed dat er werkzaamheden zijn.
Overigens heeft lijn 38 vroeger ook een eindpunt gehad die "dieper" in de wijk lag. Was dat misschien hier?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Die lus daar werd een paar maanden geleden ook nog gebruikt door lijn 30 toen er werkzaamheden waren verderop en men in beide richtingen via Operalaan moest rijden. Ging overigens lang niet altijd goed, door foutparkeerders liep lijn 30 nogal eens vertraging op.
fred
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 14 jul 2010, 09:35

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fred »

Die 'bruine' staaf, die trouwens wit hoort te zijn, is de kap over de kabel van de trein-TV. Metro's pikken via die kabel het signaal van de camera's op het perron op. De bestuurder kan op die manier de volledige lengte van de metro overzien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: ma 06 dec 2021, 09:05
Bemined schreef: ma 06 dec 2021, 08:10 lijn 30 heeft ook een ander eindpunt (Markiezenhof i.p.v. de lus via Hermitage-Operalaan), al kan dat natuurlijk ook door werkzaamheden zijn.
Volgens de lijnennetkaart wijzigt er niks aan de route van lijn 30, dus ik vermoed dat er werkzaamheden zijn.
Ik vermoed eerder een haltenaamswijziging: de Markiezenhof is immers een zijstraat naast halte Hermitage en gebruikelijker is haltes naar de zijstraat te noemen in plaats van naar de straat waar de bus doorheen rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Nee, want halte Operalaan wordt dus niet aangedaan. Markiezenhof is 4 minuten rijden vanaf station Schollevaar op de heenweg, terug is het 1 minuut terug naar Schollevaar. Qua rijtijden komt dat overeen met de reistijden Schollevaar - Operalaan met overslaan van halte Hermitage.

Maar werkzaamheden is ook een goede optie, in de kerstvakantie wordt halte Operalaan juist in beide richtingen aangedaan (zowel heen als terug). Buurtbus heeft wel Hermitage en Operalaan nog als haltes dus helemaal goed bijgewerkt is het nog niet blijkbaar.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daantje »

Er zijn heel veel werkzaamheden in Schollevaar vanwege aanleg van rotondes en rioleringswerkzaamheden.
Dominiquewezemer
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 07 nov 2021, 23:43

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dominiquewezemer »

Bemined schreef: ma 06 dec 2021, 08:10 Dienstregelingen van de metro en bus Krimpen van volgend jaar zijn inmiddels ook vrijgegeven op ndovloket.nl. Metro geen wijzigingen, bus Krimpen uiteraard het vervallen van lijn 37 en lijn 30 heeft ook een ander eindpunt (Markiezenhof i.p.v. de lus via Hermitage-Operalaan), al kan dat natuurlijk ook door werkzaamheden zijn. Ook lijn 35 is door werkzaamheden ingekort tot halte Barbarakruid.
Kan hier misschien de link van die ndovloket site gedeeld worden?
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

MetroRET schreef: ma 01 nov 2021, 08:08 http://data.ndovloket.nl/ret/
:mrgreen:
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De 5611 staat momenteel defect op Prinsenlaan als lijn A naar Schiedam. Lijn B rijdt enkelspoor met forse vertragingen, lijn A is ingekort.
Gebruikersavatar
Justinspotter30
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 20 jan 2021, 22:07
Locatie: Capelle a/d ijssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Justinspotter30 »

Er is een stremming op lijn 30 en 607 weten julie daar iets meer van
Dominiquewezemer
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 07 nov 2021, 23:43

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dominiquewezemer »

Problemen met een bus bij de bussluis aan de sara burgharterf
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Dat zal vast wel een buurtbus zijn die vastzit in de sluis.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Justinspotter30
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 20 jan 2021, 22:07
Locatie: Capelle a/d ijssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Justinspotter30 »

Het was een mercedes citaro die op lijn 30 reedt maar waarom hebben ze die bussluis op de sara burgerhart erf er geen nieuwe bussluis geplaatst en wel die andere bussluis bij die 2 scholen.
Gebruikersavatar
Justinspotter30
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 20 jan 2021, 22:07
Locatie: Capelle a/d ijssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Justinspotter30 »

Nee was een citaro die er vast zat de 328
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Het was al weer een paar weken sinds ik voor het laatst langs de 's-Gravenweg was gekomen en het viel me dus op dat er nauwelijks meer defecte metro's buiten stonden. Er stonden vanochtend volgens mij slechts 5 rijtuigen (1x MG2/1, 1x RSG3 en 3x SG3) waarvan ik de RSG3 (de 5521) in de middag niet meer zag, dus die was of al weer weg of naar binnen gehaald. Het materieeltekort is er echter nog niet opgelost, zowel op de lijnen A, C als D rijden nog enkele tweetjes 5300/5400 rond, dus mogelijk dat de Waalhaven een stuk voller staat nu?
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Wisselstoring bij Rotterdam Centraal, metrolijn E rijdt enkelspoor en met een aangepaste dienstregeling, hierdoor is de gehele lijn ook uit de actuele reisinformatie gehaald want dat kan de 'dynamische' reisinformatie niet aan.
HSG3
Berichten: 161
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Vrijdagochtend (morgen dus) gaat metrorijtuig 5217 om 04:00 op transport naar Roosendaal om geschuurd te worden.
https://twitter.com/joachimkost/status/ ... 9259106312
Is het de bedoeling dat deze ooit weer op het metronet terecht komt of mag dit niet i.v.m. veiligheidseisen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten