Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Matt5154
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Misschien dat dit aangepast is, vandaar deze vraag. ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Er is een ware explosie aan mededelingen over een optocht en een demonstratie, beide op 6 februari, door de RET naar de reisinformatie gepusht :')

Ik ben alvast tegengekomen:
Optocht: zondag 6 februari geen voetbaltrams op lijn 12. Reis met NS trein naar St. Stadion Feijenoord, parkeer op P+R Beverwaard voor lijn 23 of reis via Maashaven. Meer info www.ret.nl
Ivm een optocht reist u naar De Kuip met lijn 23 vanaf P&R Beverwaard naar halte Breeplein. Meer info www.ret.nl voor de andere reis alternatieven.
Door een demonstratie in het centrum rijdt tram 8 op zondag 6 feb van 14:00 tot 17:00 een omleiding via Eendrachtsplein en Eendrachtsweg.Vervallen: Lijnbaan, Vasteland, Leuvehaven en Beurs.
Door een demonstratie in het centrum van Rotterdam rijdt tram 21 en 24 op zondag 6 feb van 13:00 tot 17:00 via Goudsesingel en Pompenburg. Extra reistijd. Maak gebruik van de metro.
Door een demonstratie rijdt tram 21 en 24 op 6 feb een omleiding. De volgende haltes zijn vervallen: Stadhuis, Station Blaak, Burg. Van Walsumweg, Beurs en Keizerstraat.
Door de demonstratie rijdt tramlijn 23 anders. Marconiplein - Rotterdam Centraal (normale route) en Akkeroord-Maashaven. Alle haltes tussen Rotterdam Centraal en Keizerswaard zijn vervallen.
Ivm een optocht reist u naar de Kuip met metro D/E naar station Maashaven, daar kunt u met tram 2 ( Keizerswaard) of 23 ( Beverwaard) naar halte Breeplein. Meer info www.ret.nl
Door een demonstratie in het centrum van Rotterdam wordt op tram 23 van 6 feb 10:00 tot 17:00 er niet gereden tussen Rotterdam Centraal en Keizerswaard. Houd rekening met extra reistijd
Door de demonstratie rijdt tram 25 een omleiding. Vervallen haltes: Lijnbaan, Beurs, Leuvehaven, Wilhelminaplein, Lodewijk Pincoffsweg, Vuurplaat en Beijerlandselaan.
Het is niet consistent opgesteld, de totale informatie is verdeeld over meerdere mededelingen, de haltes staan in willekeurige volgorde genoemd en soms ontbreken ook nog data/tijdstippen. Waarom RET, waarom :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
HSG3
Berichten: 164
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

De communicatie naar de reiziger en klantenservice bij de RET is echt... verschrikkelijk. :| Leest iemand überhaupt het bericht na voordat het wordt verstuurd?
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 317
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Als er iets defect is bij de tram moeten dan alle lichten binnenin uit? Ik zag dat net bij de 2142 bij Heemraadsplein
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8868
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Het rijdend personeel probeert eerst de storing te verhelpen door de trein, tram of wat dan ook helemaal uit en daarna weer aan te zetten. Als dan de hele tram uitgeschakeld wordt gaat de verlichting uiteraard ook (gedeeltelijk) uit. Dat heb zelf in elk geval zo meegemaakt in beide keren dat de trein waarin ik zat defect ging.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Bemined
Berichten: 5968
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Suus schreef: zo 30 jan 2022, 21:23
Door de demonstratie rijdt tram 25 een omleiding. Vervallen haltes: Lijnbaan, Beurs, Leuvehaven, Wilhelminaplein, Lodewijk Pincoffsweg, Vuurplaat en Beijerlandselaan.
Die van lijn 25 is wel het toppunt, als je doorklikt staat er dit:
Vervangende haltes tram 25 beide richtingen:
-Kruisplein
-Eendrachtsplein
-Museumpark
-Westplein
-Willemskade
-Willemsplein
-Randweg
-Hillevliet
-Putsebocht
-Maashaven
Zoals men het hier opschrijft suggereert men dat de trams vanaf Willemsplein doorrijden naar Randweg, maar dat is natuurlijk niet het geval, de lijn is in twee delen geknipt en de eerste helft van de vervangende haltes is voor lijn 25-Noord en de tweede helft voor 25-Zuid :roll:
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Op ovzoeker zie ik nu 11 trams stilstaan op de Laan op Zuid. De RET heeft het over een eerdere verstoring maar ik denk wel dat het tikkie erger is, aangezien daar ook bomen zijn, zouden ze op de trambaan gevallen zijn? De vertraging is overigens opgelopen tot 40 minuten.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5968
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ik zie ze op dit moment gewoon rijden. Een boom op het spoor duurt meestal wat langer dan een half uurtje (of het moet slechts om een grote tak gaan en niet de hele boom).
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 317
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Ik weet nog niet hoeveel storingen er komen maar lijn E rijd nu tussen Melanchtomweg en Berkel Westpolder in beide richtingen via spoor 1 en lijn 2 is ingekort van Charlois tot Beukendaal en lijn 20 is ingekort van Rotterdam centraal tot Beukendaal. Op dit moment rijden er geen trams op lijn 20
Kalil Nieuw schreef: ma 31 jan 2022, 13:12 Op ovzoeker zie ik nu 11 trams stilstaan op de Laan op Zuid. De RET heeft het over een eerdere verstoring maar ik denk wel dat het tikkie erger is, aangezien daar ook bomen zijn, zouden ze op de trambaan gevallen zijn? De vertraging is overigens opgelopen tot 40 minuten.
Er was een tram op lijn 23 bij Wilhelminaplein defect geraakt

Storing van lijn 2 en 20 is nu voorbij.
HSG3
Berichten: 164
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Op station Tussenwater is er (alleen op Metrolijn D) richting De Akkers al bijna een jaar een tijdelijke snelheidsbeperking. Waar komt dit door?
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

2 jaar kan je ook gewoon noemen :Y
HSG3
Berichten: 164
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Tja, de tijd gaat harder dan je denkt. ;)
Gideon
Berichten: 337
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Gideon »

Kan tijdens tijdens een evenement/wedstrijd in De Kuip, bus 75 niet rijden?
Want volgens mij neem je zo ook de mensen die vanaf Oost reizen weg bij Beurs.
Misschien dat men vanaf Zuidplein dan ook bus 75 nemen en je zet ze ook bijna voor de deur af.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Vooral voor reizigers die toch al langs Zuidplein komen lijkt bus 75 me een goede optie. Die mensen moeten nu met de metro eerst naar Wilhelminaplein en dan door met tram 12 of 23, die negen van de tien keer al stampvol zitten zodra ze hierlangs rijden. Voor de reizigers vanuit Oost is het niet echt een hele grote toegevoegde waarde denk ik, omdat deze met de combinatie metro + overstap op trein bij Blaak al heel snel bij het stadion zijn. Mijn voorstel zou zijn om bus 75 bij evenementen tussen Zuidplein en het stadion 6x/uur te laten rijden en te laten keren bij de rotonde bij de Coen Moulijnweg.
Let op: links uitstappen!
katvis
Berichten: 792
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Misschien dat hij niet wordt ingezet vanwege de drukte op de Van Brienenoordbrug tijdens wedstrijddagen
PSA: Links gaan, rechts staan
jesse-cruzu
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Sowieso is De Kuip e.o. matig bereikbaar voor een groot deel van Rotterdam Zuid wanneer bus 75 niet rijdt. Je hebt alleen tram 23 die er als reguliere lijn langskomt en er zit aardig wat te beleven daar zoals de bioscoop, eetgelegenheden en sportverenigingen.

Ik zie echt wel de potentie in bus 75, alleen mag ie wel iets frequenter en langer door rijden en inderdaad tijdens de wedstrijddagen meedoen. Ook de haltes Zomerland en Stadionweg/viaduct mogen een upgrade krijgen van mij, want nu staat er alleen maar een haltebordje wat niet echt bepaald uitnodigend is.
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

katvis schreef: wo 02 feb 2022, 07:37 Misschien dat hij niet wordt ingezet vanwege de drukte op de Van Brienenoordbrug tijdens wedstrijddagen
Dat zou heel goed kunnen, daarom zeg ik op wedstrijddagen alleen tussen Zuidplein en De Kuip rijden. Dat andere stukje heeft niet zon toegevoegde waarde voor reizigers vanuit Oost.
Let op: links uitstappen!
katvis
Berichten: 792
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Het helpt ook niet dat halte Stadionweg richting Kralingse Zoom niks meer een scheef paaltje na de rotonde naast de Shell is...
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21393
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Maar die halte is niet zo belangrijk voor De Kuip. Zeker in die richting is de halte Stadionviaduct veel handiger.
De halte Stadionweg kan overigens (in de andere richting) wel bediend worden door te keren bij de rotonde.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
katvis
Berichten: 792
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Afbeelding
PSA: Links gaan, rechts staan
Matt5154
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Vanaf 19 februari t/m 13 maart rijdt metrolijn B niet tussen Steendijkpolder en Hoek van Holland Haven vanwege de koppeling tussen de verlenging naar Hoek van Holland Strand en de huidige station Haven. Pendelbus 705 rijdt dan tussen Maassluis West en Hoek van Holland Haven. En als er iets tegenvalt kan het langer duren dan verwacht.

https://twitter.com/hoekse_lijn/status/ ... 3771901958
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 317
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Busseninportland schreef: vr 21 jan 2022, 15:05 In het weekend van 19 februari en 20 februari en van zaterdag 5 maart tot zondag 13 maart zie ik dat lijn B de gehele dag niet tussen Hoek van Holland Haven en Steendijkpolder rijdt. In plaats daarvan rijd pendelbus 705 van Maasluis West naar Hoek van Holland Haven.
Hier is de link van lijn B in het weekend van 19 tot 20 februari
https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... l#15:03:00
De andere dagen van lijn B en de gehele dienstregeling van lijn 705 vind je op de ovinfo app.
Deze bericht was eerder gezegd
Matt5154
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Kom er nu pas achter. Oops. :oops:
HSG3
Berichten: 164
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Wel opmerkelijk (maar niet verrassend) dat de tweet 19 februari tot 13 maart aangeeft, terwijl de RET zelf 19 & 20 februari en 5 tot 13 maart aangeeft. :Y
Bemined
Berichten: 5968
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De vakantiedienstregeling door het personeelstekort bij de metro is met een week verlengd, staat nu t/m 20 februari ingevoerd. Dienstregeling van de pendelbussen voor Hoek van Holland op 19 februari lijkt ook aangepast te zijn op de lagere frequentie van de metro.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten