Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Ferdinand »

Weet iemand hoe het met de drukte zit op metro E naar Den Haag? Ik wil vanmiddag nog naar Leiden, maar de NS maakt dat onmogelijk.
waldo79
Berichten: 7676
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Je kunt het erop wagen. Hier in Brabant lopen de bussen niet over ondanks dat er geen treinen rijden. Wie weet geldt dat ook voor de metro .
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Live vanuit metro E: goed te doen. Anders dan bus 45 (Leidschendam - Leiden) en 365 (Leiden - Schiphol) trouwens, die puilen uit.
HSG3
Berichten: 164
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Oud onderwerp, maar zo te zien is de 5351 nu wel gesloopt, hij stond niet meer op zijn plek bij de Kleiweg.
Gebruikersavatar
Willem
Berichten: 137
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 17:40

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Willem »

Pim-AllianceB95 schreef: za 19 feb 2022, 15:05 Live vanuit metro E: goed te doen. Anders dan bus 45 (Leidschendam - Leiden) en 365 (Leiden - Schiphol) trouwens, die puilen uit.
Als je vanuit Rotterdam naar Leiden wilt kun je vanaf het metrostation Rodenrijs overstappen op lijn 170 naar Zoetermeer (Centrum West). Daar is een overstap op lijn 400 van Arriva naar Leiden.
Bemined
Berichten: 5985
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Morgenavond staan dus de filmopnames op de Erasmusbrug gepland. Lijn 2 wordt in Keizerswaard doorgekoppeld aan lijn 23, hierdoor zal lijn 23 eerder dan normaal een 20-minutendienst gaan rijden. Ook enkele wijzigingen aan de omlopen van Kralingen, doordat de brug tot na einde dienst afgesloten blijft kunnen enkele inrukkers van lijn 24 en 25 niet naar Beverwaard toe en zullen deze naar Kralingen inrukken. Om dit te compenseren zullen er aan het begin van de avond enkele extra trams van de lijnen 4, 7 en 21 inrukken naar Beverwaard i.p.v. Kralingen.
Chollo
Berichten: 142
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Weet iemand waarom de metros nogsteeds zo ver doorrijden op station Alexander, ipv dichter bij de in- en uitgangen, en of dit ooit nog gaat veranderen?
Let op: links uitstappen!
Bemined
Berichten: 5985
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Er zullen ter zijne tijd nog aanpassingen aan de spoorbeveiliging gedaan worden van de sneltram, mogelijk dat men dat moment gebruikt om de ES-lassen te verplaatsen zodat de perronsectie langer wordt. Als je nu strak aan de kop van het perron zou halteren sta je deels in de middensectie van de overweg en dat is niet zo handig.
Bemined
Berichten: 5985
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De tijdelijke afschaling van de metro zal na dit weekend ten einde komen, vanaf maandag zal de normale tienminutendienst weer van start gaan. Wel wordt nog gewaarschuwd voor te korte metro's, het materieeltekort is dus blijkbaar nog niet voorbij.
Chollo
Berichten: 142
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Bemined schreef: wo 23 feb 2022, 17:34 Er zullen ter zijne tijd nog aanpassingen aan de spoorbeveiliging gedaan worden van de sneltram, mogelijk dat men dat moment gebruikt om de ES-lassen te verplaatsen zodat de perronsectie langer wordt. Als je nu strak aan de kop van het perron zou halteren sta je deels in de middensectie van de overweg en dat is niet zo handig.
Dankje voor de uitleg!
Let op: links uitstappen!
MetroRET
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Bemined schreef: wo 23 feb 2022, 18:09 De tijdelijke afschaling van de metro zal na dit weekend ten einde komen, vanaf maandag zal de normale tienminutendienst weer van start gaan. Wel wordt nog gewaarschuwd voor te korte metro's, het materieeltekort is dus blijkbaar nog niet voorbij.
https://twitter.com/rolfharbers/status/ ... rnZ4w&s=19

Maar ondertussen wordt er wel gezegd (tussen de regels door) dat de lagere frequentie op lijn D tussen nu en volgende week niet lager zou worden. :s
Bemined
Berichten: 5985
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Zou me anders niets verbazen dat de RET gewoon niet door heeft dat de frequentie op lijn D tussen De Akkers en Slinge in de vakantie juist hoger is dan in de jaardienst (A) En Spijkenisse krijgt op zich ook niet minder metro's, alleen de verdeling wordt anders: nu 4x per uur lijn C en 8x per uur lijn D, volgende week staat er 6x per uur lijn C en 6x lijn D gepland.
MetroRET
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Dat betekent niet dat dat de metro's voller of leger worden.

Eigenlijk wellicht voller, want de frequentie op D gaat om laag met kans op inzet van 2tjes en op C staat het bijna garand dat daar weer 2tjes op gaan verschijnen.
Bemined
Berichten: 5985
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Maar gezien dat materieeltekort zou ik ook niet verwachten dat men opeens toch lijn D vaker gaat laten rijden. En men heeft vanaf maart ook nog materieel nodig voor de testritten op de verlengde Hoekse Lijn.
HSG3
Berichten: 164
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Zullen er tijdens die testfase alleen [H]SG3's worden gebruikt of zulken er ook SG2/1s worden getest?
katvis
Berichten: 793
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door katvis »

Ik zag net op Kralingse Zoom een lijn B metro koppelen met een andere, en beiden waren in dienst. Gebeurt dit gaker hij de metro?
PSA: Links gaan, rechts staan
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Toen ik vanmiddag in Citadis tram 2118 stapte, viel me op dat deze nog oude witte kaartlezers heeft. Waarom hebben ze deze tram nog met de oude kaartlezers zo gelaten? En zal dit wellicht in meerdere trams het geval zijn? :s
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21410
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Ik lees nu dat de metro's weer volgens de normale dienstregeling gaan rijden, maar per wanneer gaan de tramlijnen 4, 7 en 8 op werkdagen weer 6x/uur en de tramlijnen 2, 4, 7 en 8 op zondag(middag) weer 4x/uur rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5985
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Niet, met de normale dienstregeling bedoelt men de dienstregeling van 10 januari, niet de pre-corona dienstregeling.
MetroRET
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Ofwel, een verkapte bezuiniging.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50946
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Ik lees nu dat de metro's weer volgens de normale dienstregeling gaan rijden, maar per wanneer gaan de tramlijnen 4, 7 en 8 op werkdagen weer 6x/uur en de tramlijnen 2, 4, 7 en 8 op zondag(middag) weer 4x/uur rijden?
Dat is een definitieve wijziging geweest, geen tijdelijke maatregel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21410
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Maar die wijzigingen (of in elk geval de doordeweekse) waren ingegeven door een personeelstekort.
Een frequentie van 3x/uur op zondagen is voor tramlijnen wel erg laag.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3933
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Die waren toch ingevoerd door passagierstekort, en niet personeelstekort?
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Over passagierstekort gesproken, het lijkt me vrij logisch dat de reizigeraantallen gewoon toch weer oplopen aangezien de coronacrisis op zijn einde loopt, misschien zelfs weer terug naar normaal. Het lijkt me dan ook dat een opschaling niet ondenkbaar is.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5985
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Daarom worden die maatregelen ook enkele keren per jaar herzien, volgende herziening was geloof ik deze zomer waarna in september de dienstregeling weer kan wijzigen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten