Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
BusFreakRotterdam
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Komt dat omdat die rij met beton blokken er nog staat of om dat de bocht in het algemeen te krap is? Busstation ansich ziet er heel krap uit met die smalle halte perrons...
ray78
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 19 apr 2020, 07:20

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ray78 »

je komt uit een bocht en die is in 1x een rechte hoek,hoop dat er iets meer ruimte komt als de blokken weg zijn.
jesse-cruzu
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Schiedam is niet zo blij met de ideeën van het MRDH:

https://www.ad.nl/waterweg/protest-tege ... ~a03068a6/

Nou gaat het eigenlijk alleen over de halte Boeier wat OV-loos zal worden. Maar ik snap ook niet waarom er niet wordt ingezet op het verlengen van de tramlijn over de Slimme Watering en 's-Gravenlandseweg en zo aansluiten bij Schiedam Centrum. Met oog op de toekomst voor station Kethel en een snellere reistijd naar het Centrum.
Bemined
Berichten: 5961
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Of het door de versoepelingen komt of dat het puur toeval is weet ik niet, maar het valt me de laatste weken op dat de buurtbusjes 605 en 606 een stuk beter gevuld zijn dan in het begin van het jaar. Ik kom ze nu regelmatig halfvol tegen, waar ik ze eerst vooral leeg zag rondrijden.
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Wss vanwege de mondkapjesplicht die vervallen is.
Stadsbus
Berichten: 1138
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stadsbus »

Binnenkort kan je de oude RET Citaro's aanschaffen bij Womy. In de beschrijving staat 24 stuks, in de titel (alvast) 45 stuks. Zie link: https://www.womy.com/used-buses/sold-bu ... -in-stock/
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Er gaan aantal hybride wagens de Kleiweg naar de Sluisjesdijk toe. En ook een aantal Diesels van Krimpen naar Sluisjesdijk.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 317
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Krijgen de 1500 series camera spiegels inplaats van normale spiegels? Ik zag net een foto van de 1533 op Facebook waarop er camera's inplaats van spiegels op de bus waren
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door busfanNL »

Volgens een chauffeur van de vestiging sluisjesdijk waren er sowieso vier die er camera's i.p.v. spiegels hadden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21387
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Matt5154 schreef: do 07 apr 2022, 07:00 Er gaan aantal hybride wagens de Kleiweg naar de Sluisjesdijk toe. En ook een aantal Diesels van Krimpen naar Sluisjesdijk.
Hetgeen vrij logisch is, aangezien die vestigingen nieuwe elektrische bussen krijgen. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 317
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

Op de Coolsingel is vandaag een tram ontspoord. Lijn 8, 20, 23 en 25 rijden via de Eendrachtsweg en lijn 21 en 24 rijden via de goudsesingel.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daantje »

Kan iemand mij een indicatie geven van de drukte in de bussen en trams rond de avondspits? Specifiek tram 4/8 tussen Noord en centraal en Bus 33/44 in Blijdorp? Ik moet volgende week weer naar de fysio maar loop met krukken, normaal ga ik op de fiets en ben huiverig voor drukte vanwege corona. Is het echt zo druk met staanplaatsen of alle stoelen vol of heb je nog wel eens een bankje voor jezelf? Ik zou rond half vijf heen gaan en na zes uur terug.
Bemined
Berichten: 5961
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De sneltram was vandaag weer ouderwets een zooitje met meerdere defecte metro's op lijn A en B. Op lijn B kon dit nog relatief snel opgelost worden, maar voor lijn A was het reservematerieel toen op waardoor er enige tijd een dienst uitviel en er daarna weer kortere metro's ingezet werden in de vorm van een tweetje 5400 en de solo 5626. Afgelopen dagen was lijn A juist weer op sterkte met vier drietjes 5400, vanmorgen waren er zo te zien drie drietjes uitgerukt maar nog voor het eind van de ochtendspits waren twee van de drie dus alweer defect uitgevallen. Het enkeltje reed om 17:00 nog steeds rond met de nodige drukte tot gevolg.
BusFreakRotterdam
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Daantje schreef: vr 08 apr 2022, 09:19 Kan iemand mij een indicatie geven van de drukte in de bussen en trams rond de avondspits? Specifiek tram 4/8 tussen Noord en centraal en Bus 33/44 in Blijdorp? Ik moet volgende week weer naar de fysio maar loop met krukken, normaal ga ik op de fiets en ben huiverig voor drukte vanwege corona. Is het echt zo druk met staanplaatsen of alle stoelen vol of heb je nog wel eens een bankje voor jezelf? Ik zou rond half vijf heen gaan en na zes uur terug.
RET heeft een drukte indicator zodat je kan zien hoe druk het is in de voertuigen.

https://www.ret.nl/vraag-antwoord/de-re ... matie.html

Misschien heb je hier iets aan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50918
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Bemined schreef:De sneltram was vandaag weer ouderwets een zooitje met meerdere defecte metro's op lijn A en B. Op lijn B kon dit nog relatief snel opgelost worden, maar voor lijn A was het reservematerieel toen op waardoor er enige tijd een dienst uitviel en er daarna weer kortere metro's ingezet werden in de vorm van een tweetje 5400 en de solo 5626. Afgelopen dagen was lijn A juist weer op sterkte met vier drietjes 5400, vanmorgen waren er zo te zien drie drietjes uitgerukt maar nog voor het eind van de ochtendspits waren twee van de drie dus alweer defect uitgevallen. Het enkeltje reed om 17:00 nog steeds rond met de nodige drukte tot gevolg.
RET heeft een mail rondgestuurd waarin staat dat er zondag kortere metro’s rijden zodat de frequentie op peil gehouden kan worden tijdens de marathon. Maar de problemen waren toch opgelost?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Nog niet bij de (R)(H)SG3. Bij de MG2/1 en SG2/1 wel.
Bemined
Berichten: 5961
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De marathondienst zit zo in elkaar dat er meer materieel nodig is dan op een normale werkdag, ondanks dat de frequenties gelijk zijn. Dus als je dan al krap zit met de normale doordeweekse dienst is de marathondienst misschien net iets te veel gevraagd. En ik kan me voorstellen dat men enkeltjes wil voorkomen op zo'n dag en dan liever preventief wat tweetjes 5400 naar buiten stuurt zodat er iets meer reserve is.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daantje »

BusFreakRotterdam schreef: vr 08 apr 2022, 20:31
Daantje schreef: vr 08 apr 2022, 09:19 Kan iemand mij een indicatie geven van de drukte in de bussen en trams rond de avondspits? Specifiek tram 4/8 tussen Noord en centraal en Bus 33/44 in Blijdorp? Ik moet volgende week weer naar de fysio maar loop met krukken, normaal ga ik op de fiets en ben huiverig voor drukte vanwege corona. Is het echt zo druk met staanplaatsen of alle stoelen vol of heb je nog wel eens een bankje voor jezelf? Ik zou rond half vijf heen gaan en na zes uur terug.
RET heeft een drukte indicator zodat je kan zien hoe druk het is in de voertuigen.

https://www.ret.nl/vraag-antwoord/de-re ... matie.html

Misschien heb je hier iets aan?
Dankjewel :)

Dat klinkt handig maar als ik een reisadvies plan staat er alleen een streepje achter de drukte indicator? Bij 9292 ook een vraagteken.
Gebruikersavatar
Willem
Berichten: 137
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 17:40

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Willem »

Daantje schreef: vr 08 apr 2022, 09:19 Kan iemand mij een indicatie geven van de drukte in de bussen en trams rond de avondspits? Specifiek tram 4/8 tussen Noord en centraal en Bus 33/44 in Blijdorp? Ik moet volgende week weer naar de fysio maar loop met krukken, normaal ga ik op de fiets en ben huiverig voor drukte vanwege corona. Is het echt zo druk met staanplaatsen of alle stoelen vol of heb je nog wel eens een bankje voor jezelf? Ik zou rond half vijf heen gaan en na zes uur terug.
Lijn 44 is meestal vrij druk. Die kun je dus beter vermijden. Lijn 33 is wat dat betreft een betere optie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21387
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: vr 08 apr 2022, 21:54 De marathondienst zit zo in elkaar dat er meer materieel nodig is dan op een normale werkdag, ondanks dat de frequenties gelijk zijn.
Maar hoe kan dat dan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chollo
Berichten: 141
Lid geworden op: di 27 feb 2018, 19:59
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chollo »

Bemined schreef: wo 06 apr 2022, 20:47 Of het door de versoepelingen komt of dat het puur toeval is weet ik niet, maar het valt me de laatste weken op dat de buurtbusjes 605 en 606 een stuk beter gevuld zijn dan in het begin van het jaar. Ik kom ze nu regelmatig halfvol tegen, waar ik ze eerst vooral leeg zag rondrijden.
Van wat ik begrepen heb vonden vooral ouderen het verwarrend dat ze op de heenweg bijvoorbeeld lijn 605 moesten hebben en op de terugweg lijn 606. Ook de koppeling met lijn 607 lijkt steeds bekender te worden (als je vanuit Middelwatering richting Schenkel/IJsselland Ziekenhuis wilt, kan je gewoon blijven zitten in 607 op Capelle Centrum). Wel ben ik benieuwd of het wisselen van normale stadsbussen (lijn 37) naar buurtbussen (605 606 607) reizigers gekost heeft.
Let op: links uitstappen!
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

Meltrain schreef: za 09 apr 2022, 00:08
Bemined schreef: vr 08 apr 2022, 21:54 De marathondienst zit zo in elkaar dat er meer materieel nodig is dan op een normale werkdag, ondanks dat de frequenties gelijk zijn.
Maar hoe kan dat dan?
Lijn E keert lang in Den Haag Centraal, waarschijnlijk omdat men in slechts 6 minuten moet omrijden op Slinge en daarmee de betrouwbaarheid wilt vergroten.
Etienne
Donateur
Berichten: 7952
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

De stalling in Ridderkerk wordt gesloten.

De bussen die nu in Ridderkerk staan zullen dan naar de Sluisjesdijk komen; lekker voor de woon-werkverkeer, moet je als beginnende chauffeur toch een flink stuk verder rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Van een collega die in Rotterdam woont begreep ik dat de RET een busgarage wil in de Beverwaard, bij de tramremise aldaar en dat deze wellicht dan de Sluisjesdijk gaat vervangen.

Hoe of wat precies weet ik ook niet hoor.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Bemined
Berichten: 5961
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ja, Beverwaard is een locatie waar al een tijdje over gesproken wordt, Sluisjesdijk was niet goed aan te passen voor elektrische bussen.
Meltrain schreef: za 09 apr 2022, 00:08
Bemined schreef: vr 08 apr 2022, 21:54 De marathondienst zit zo in elkaar dat er meer materieel nodig is dan op een normale werkdag, ondanks dat de frequenties gelijk zijn.
Maar hoe kan dat dan?
De marathon dienstregeling voor de lijnen D en E wordt al sinds 2018 gebruikt (ABC is wel aangepast na de Hoekse Lijn uiteraard), toen was het huidige materieeltekort er nog niet dus optimaliseren voor zo min mogelijk omlopen was toen geen kwestie die speelde.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten